Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Víte, tohle je jedna z prvních, moderních adventur co jsem kdy hrál a jedno Vám povím: Právě jsem se dobral konce a sedím zpitej na posteli a přemýšlím, jesli je vůbec možné, že by vývojáři ukončili hru něčím jiným než klasickým klišé, tedy happyendem. Elektrošoky mi blily na záda, když jsem s předtuchou konce sledoval posledních pár minut (kde se mi to taky naposled seklo). Asi tedy nejsem plně adekvátní osoba, která by byla schopna plně vyjádřit soud nad touto hrou, ale snad mohu říci, že ztotožnění s postavami plně proběhlo, příběh vtáhl, a že emoce nezůstaly chladné(jak jsme na to zvyklí z moderních pařeb). FIND APRIL, SAVE APRIL!

Pro: Děj, co zaujmul.

Proti: Konec přišel moc brzy (na mě).

+13
  • PC 90
Pro mě jedna z vůbec nejlepších adventur, co jsem kdy hrál (a že jich mnoho nebylo :)). Někdo by mohl říct, že je Dreamfall na hru tohoto žánru dost lineární, ale třeba mně to nijak nevadilo - plynulost poutavého příběhu alespoň nebyla narušena žádným delším zákysem, či jinými zdrženími. Taktéž rozhovory jsou velmi dobře napsány a jejich čtení jsem si doslova užíval. K příjemnému procházení hrou napomáhal i skvěle udělaný interface a přehledný inventář, do kterého přece jen na poměry adventur přibývaly předměty jen zřídka, a tím pádem se tam nevytvořil obvyklý binec. Hra je postavená hlavně na dialozích, úkolech typu "najdi tohle, přines tamto" a pár puzzlech. Rušivé a zbytečné mi tu však připadaly třeba primitivní stealth a akční pasáže, kde, zejména v bojových částech, velmi znepříjemňovala život jinak dobře zvládnutá kamera. Ke konci by snad některé mohl zklamat neuzavřený závěr, který jasně naznačuje chystané pokračování.

Pro: Příběh, plynulá hratelnost, celkově skvěle zvládnutá proměna do 3D,... a Zoë ;-)

Proti: Stealth a akční prvky, ve finále nezodpovězené otázky

+11 +12 −1
  • PC 65
Kubuliku, tak me tu, urciteho hrace, mas.:-D The Longest Journey povazuji za lehce precenovanou adventuru, Dreamfall je ovsem ulet zcela absolutni. Pribeh neurazi a rychle odsypa. V ramci zanru bohuzel na muj vkus az prilis rychle a vsechno je takove melke, nevyrazne, na ruku jdouci. Nebudu lhat, kdyz reknu, ze jsem se az neprijemne casto nudil, nebot Dreamfall poskytuje z herniho hlediska nulovou vyzvu. Logicka cast je totalne zazdena (nepamatuju si, ze bych se ve hre nad nejakym problemem zamyslel), ta druha, akcni polovina, je pak jednoducha jakbysmet. Tak trochu mi to pripomina beckove interaktivni filmy z pocatku 90. let, ke kterym by se Dreamfall klidne mohl zaradit, hrat v nem zivi neherci a herni lokace nebyt tak poeticky krasne. Nad jejich amaterskym provedenim mohu alespon ukapnout slzu nostalgie, coz u Dreamfallu nehrozi.

Pro: technicke zpracovani a lehce umelecky dojem, zajimave prostredi, odkazy na prvni dil

Proti: obtiznost, zaver, v baleni se hrou chybi hra. :-)

+10 +15 −5
  • PC 75
Proběhnout si místa z prvního dílu ve 3D má jistě něco do sebe a stejně tak i setkání se starými známými. Hra za tři postavy ze začátku doslova otravuje, ale postupem času se cesty všech hrdinů začnou pochopitelně proplétat a v závěru tento krok hře naopak velmi prospívá. Zoë jako hlavní hrdinka je sice fajn, ale ať se snaží sebevíc, tak na April z prvního dílu nemá ani zdaleka. To je velká škoda, protože první díl těžil ze skvělých komentářů April a jejího deníku. Kdežto Zoë je oproti ní celkem... nezajímavá, suchá a nudná :) Možnosti 3D enginu bohužel zlákaly autory a i když se stealth a akční pasáže tváří jako zpestření hratelnosti, tak ji naopak spíš zbytečně sráží. Dreamfall ale není špatná hra, bohužel trpí ve stínu prvního dílu. 75% jen díky tomu, že jde o pokračování legendy.

Pro: Pokračování jedné z nejlepších adventur, staří známí, slušný příběh, příjemné propletení osudů hlavních postav

Proti: Zoë není tak "cool" jako byla April v prvním díle, otravné stealth a akční pasáže

+8 +9 −1
  • PC 100
Dreamfall je dokonalý. Ne grafikou, ne hratelnosti. Příběhem. No možná ani ne příběhem jako spiš jeho podáním. Podáním skrz osoby, skrz virtuální, nehmatatelné, ale přesto tak reálné a živé osobnosti.

Cítili jste se někdy naprosto stejně jako postava za kterou hrajete? Ne že by jste se do ní vcítili nebo ona se vcítila do vás. Ale jako kdyby jste ji znali, už ji někde viděli. V zrcadle.
+8 +12 −4
  • PC 40
50% času člověk sleduje videosekvence, herní část je prakticky o ničem, většinou jde jen o to někam doběhnout, na adventuru je až stupidně jednoduchá. Příšerné zakončení, které nechává spoustu nezodpovězených otázek... divák jásá, hráč se nudí.

Po skvělém TLJ je tohle snad úplně jiný žánr, zaměřený na mnohem méně náročné publikum.
+8 +18 −10
  • PC 90
Hra, na jejíž hraní mám hodně zvláštní vzpomínku a neodpustím si jeden hodně neužitečný komentář: byl jsem do ní tak zabraný, že jsem neměl čas ani na jídlo, tak jsem si otevřel obrovitánský balík Lays Appetite Stix a pak se z něj pozvracel :-). A to se mi u her (a obecně u čehokoliv) rozhodně nestává. Výjimečný titul, snad opravdu jen ten konec působí divně.
+7
  • PC 80
Kouzelná, toto přídavné jméno pěkně vystihuje Dreamfall. Ať už vizuály, hudbu a nebo příběh. Abych pravdu řekl, těšil jsem se na ní a dlouho sledoval její vývoj, až jsem si jí nakonec mohl zahrát.

A abych pravdu řekl ještě jednou, v době hraní jsem si jako v interaktivním filmu nepřipadal. Teď ve zpětném pohledu to tak trochu je, pravda. Štvalo mě v Arkadii běhat sem tam, hlavně tou dlouhou cestou před palácem. Ale lehce se teď soudí. Mám právo tu hru teď kriticky odsoudit, když jsem si jí před třemi lety do hloubky užíval ? Těžko říct. I tak z ní mám dobrý dojem i vzpomínky.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2006 (N/A)
KOLIK (hodin circa) ----------- 10
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Hudba, Atmosféra

Proti: Běhání sem tam

+4 +5 −1
  • PC 85
Tahle hra musím řict že je dost návyková ( ne že bych neměl čas na jídlo jako Raptor:D) ale od PC mne nepustila třeba na 4hodiny a to je co říct.Je to jedna z nejlepších adventur co jsem kdy hrál už jen tim že je ovládaná klávesnicí (jsem radši, když se pohybuji klávesnicí) a jinak skvělý příběh!

Pro: Ovládání, příběh

Proti: Vlastně ani nevim ale taky by se něco našlo:D

+1 +4 −3