Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line

Dragon Warrior II, Dragon Quest II: Akuryou no Kamigami

Chunsoft •  Tose Co. (GBC)
únor 1988
září 1990
18.12.1993
září 2000
15.09.2011
09.10.2014
10.08.2017
27.09.2019
kompatibilní
65
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line je druhým dielom série Dragon Quest, ktorý pôvodne vyšiel v roku 1987 iba na platformu Famicom v Japonsku. Americkú verziu Dragon Quest II pre systém NES vydala pod názvom Dragon Warrior II až v roku 1990 americká dcérska spoločnosť Enix, ale kedže sa séria na západnom trhu neuchytila, ďalšie znovuvydania sa zamerali výhradne len na japonský trh.

Dragon Quest II sa odohráva sto rokov po udalostiach prvej hry. Príbeh sa zameriava na princa z Midenhalle, ktorému je nariadené zastaviť zlého čarodejníka menom Hargon, potom, čo ten zničil hrad Moonbrooke. Na ceste sprevádzajú princa jeho dvaja príbuzní, princ Cannock a princezná z Moonbrooke. Dragon Quest II výrazne rozširuje možnosti pôvodnej hry, pretože obsahuje viac oblastí na preskúmanie a pridáva veľké množstvo nových hrdinov a nepriateľov. Keďže ďalší diel, s názvom Dragon Quest III: The Seeds of Salvation, sleduje príbeh predka hlavných postáv, legendárneho hrdinu Erdricka; prvé tri diely sa začali po čase nazývať ako "Erdrick Saga Trilogy".

Pôvodná verzia hry, určená na japonský Famicom bola neskôr prepracovaná pre Super Famicom a Game Boy Color v kombinácii s prvým dielom Dragon Quest. Vyšli spoločne pod názvom Dragon Quest I & II. Najnovšie verzie hry pre Android a iOS vyšli v roku 2014 pod rovnakým, pôvodným názvom, ale oproti originálu obsahovali zlepšenie takmer vo všetkých aspektoch. A to vrátane vylepšeného vizuálu, väčšieho sveta na preskúmanie a väčšieho množstva postáv. Výraznej úpravy sa dočkal aj bojový systém, ktorý je v nových verziách oveľa dynamickejší.

Druhý diel je tiež známy ako najťažší v celej sérii. Túto vysokú náročnosť si zachoval aj napriek najnovším rozsiahlym úpravám, ktoré boli vykonané pri portovaní na iné, modernejšie platformy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • SNES 65
I přes své stáří mě první díl série Dragon Quest dost bavil a to především v modernější verzi pro SNES. O málo novější druhý díl jsem tak rozehrál rovnou na této platformě. Nejpřesnější popis dvojky je větší. Svět druhého dílu je bezmála desetkrát rozlehlejší, původní kontinent tvoří pouze malou část světa. S tím se pojí mnoho pozitiv i negativ. Oceňuji především delší příběh, mnoho zajímavých lokací a výrazné využití vodní plochy. Kam jít a co dělat není většinou problém zjistit z mnoha rozhovorů. V každém městě je dost postav a měst je vzhledem k rozloze světa celkem hodně. Zpočátku je množství cest a přístupných lokací nízký a později se už dá slušně zorientovat. Přesto jsou párkrát náznaky mlhavé a najít pokračování může trvat. Především hledání pokladu v moři bylo únavné.

Zpočátku se ovládá pouze jedna postava jako v prvním díle a hra tak vypadá téměř stejně, ale postupně se přidají další dva spolubojovníci. To je sice příjemné osvěžení a odlišná specializace každé postavy je fajn. Problémem je jejich výdrž. S vlastní postavou potkáváte nejdříve slabé nepřátele a není problém trochu zesílit, než se k vám připojí první společník. Ten ale začíná také na prvním levelu a jeho zlepšení je časově náročné a vyžaduje velkou opatrnost. Nepřátelé totiž již odpovídají úrovni hlavního hrdiny. To samé se opakuje při připojení třetí postavy, jen ještě horší. Nepřátelé v okolí jsou ještě obtížnější a postavou je čarodějka s nízkou výdrží. Časem se ale vše srovná a hra začne být zase zábavnější. Kombinace schopností tří postav a jejich vybavení je dobře udělaná a souboje jsou zábavné - obzvláště ty příběhové. Díky většímu zapojení magie jsou souboje zajímavější než v jedničce, ale je důležité hlídat si množství many, především v odlehlých oblastech. Skončit bez kouzel ve čtvrtém patře nebezpečné jeskyně je vážný problém.

Rozlehlost světa má ještě jednu výhodu. Tím neustálým překonáváním velkých vzdáleností není nijak strašný grind. Nutný je v podstatě pouze ze začátku při prvotní tréningu postav a před koncem. Možná by šla hra dokončit i na nižším levelu a nebylo by to třeba, ale osobně raději hraji na jistotu a závěrečná řada soubojů je dost náročná. Obtížnost je celkově dost vysoko, rozhodně výše než v prvním dílu. Vzhledem k obtížnosti jsem rád, že jsem tentokrát nehrál také NES verzi - pokud má tak pomalé levelování, musí to být opravdu na dlouho. Nalézt nebo koupit se dá velké množství předmětů a některé naleznou využití až později. Ale inventáře nejsou největší a tak najde uplatnění i depozit. Chce to ale používat s rozmyslem, vracení se pro vhodný klíč může být na dlouho. Podobnou práci s inventářem a předměty mám rád a zde je zpracována rozumě. Jen ty léčivé předměty se mohly štosovat.

Na SNESu vyšly oba první díly společně a tak je jejich technická stránka naprosto shodná. To je ale dobře, už první díl měl pěknou grafiku a některá monstra jsou doslova legendární. Opět existuje pouze japonská verze, ale anglický překlad funguje na výbornou. Navzdory obtížnosti jsem si hru užil, ale první díl je díky své kompaktnosti a ucelenosti lepší. Také práce s více postavami není nejpovedenější a jeden hrdina se ovládal příjemněji. Přesto to není špatná hra a těch odhadem slabých 50 hodin nelituji. Pokud ale netrváte na kompletní dohráním série, můžete po dohrání jedničky pokračovat rovnou trojkou. Tedy doufám, mě zatím teprve čeká.
+16