Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doom, the Roguelike

DoomRL

28.02.2012
74
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Doom, the Roguelike, je, jak již název napovídá, volným přepracováním kultovní akční střílečky společnosti id Software do žánru roguelike. Ten s sebou přináší pro něj typické prvky: tahový systém, náhodně generované mapy, vývoj postavy, perma death a v základu i ASCII grafiku. Vývojář Kornel Kisielewicz na hře pracuje již několik let a ta od jednoduchého "coffee break" hraní postupně přerostla v jeden ze základních pilířů současné roguelike scény.

Navzdory tomu, že její poslední verze (v době psaní tohoto popisku) nese označení 0.9.9.6, se jedná o zcela plnohodnotný titul, který s každou další verzí kromě typických oprav chyb doznává již jen další a další komplexnosti. Verze 0.9.9.6 je však přelomová v doplnění tzv. grafického tilesetu, tedy kreslených políček, které lze zobrazit místo klasických ASCII značek a přispívá tak k větší atraktivnosti tohoto žánru pro nové hráče. Tento tileset navíc vytvořil Derek Yu, jenž se proslavil hrami Aquaria a Spelunky.

Hra mimo toho obsahuje původní zvuky a hudební stopy, téměř všechna původní monstra a zbraňový arzenál, různé typy bonusových herních módů (kdy má hráč k dispozici např. pouze pistoli), systém medailí a odznaků či speciální úrovně. Neměl by být opomenut také systém modů, který umožňuje hráčské komunitě podílet se na výsledné podobě hry. Hra je k dispozici pro operační systémy Windows, Linux a Mac OS X.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Absolutní vítězství hratelnosti.

U Desktop Dungeons jsem postupem času zaznamenal klesající stupeň míry zábavy. DoomRL, jakožto vyšší, respektive tradičnější, forma žánru, se však drží vzestupné křivky. A tak během uplynulého roku byl rogue-like s pro hráče důvěrně známou tematikou u mě prakticky nejspouštěnější hrou na krátké chvíle.

V první řade, polskému autoru se podařilo vystihnou intenzitu původních Doomů, a převést ji do rogue-like žánru, který je spíše známý (u laiků) pro rozvážný postup. Což v kombinaci s nesmrtelnou hudbou Bobbyho Prince tvoří návykový mix, ač jeho struktura se pokus od pokusu zdolání závěrečného patra příliš neliší. Mariňák nebo skaut, brokovnice nebo pistole, styl se drží u většiny případů rychlého průchodu - volba obtížnosti již však razantní dopad má, zvláště na poslední patro zapsané ve vzpomínce na padlého solitéra. Vizuální styl Dereka Yu je po Aquarii známý, a titulu dodává, na Doom, lehce nezvyklý dojem. Svůj účel jako alternace k ASCII plní však důstojně.

Pokud bych měl hodnotit míru zábavy, tak jde o téměř ideální podobu hry. Což z mého pohledu dokazuje i to, že před původní dvojicí série bych dnes upřednostnil právě RL. Řada hodin a desítky pokusů, vše ve výborné podobě a bezproblémové úpravě; jeden ze zákládních zástupců žánru, který by neměl být hráči opomenut.

Pro: hratelnost, hudba

+12