Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Tato hra pro mě byla hned od začátku jasným kandidátem do kategorie Only the best, v rámci Herní výzvy 2017.

Poté co jsem si zahrál předešlý díl, jsem se rozhodl, že v Dishonored 2 se výjimečně ujmu role ženského pohlaví, a to dcery císařovny, Emily, na kterou byl v předešlém díle spáchán atentát. Druhou možností bylo hrát za Corva Attana, ale jelikož jsem za něj hrál v předešlém díle, rozhodnutí bylo jasné. Předpokládám, že kdo hru hrál, tak ví že Corvo Attano je otec Emily. I mě zaujalo, že v případě rozhodnutí hrát za Corva, by měl hráč k dispozici jiné schopnosti, než má Emily.

Již od samého začátku hry mě uchvátilo prostředí, ve kterém se hra odehrává. Je zde mnoho možností, kam se člověk může jít podívat a najde třeba potřebné talismany, … Rozmanitost města a budov je také důležitá k zdárnému splnění misí, neboť ne vždy se vyplatí vzít zbraň a prostřílet se nepřáteli na druhou stranu. Někdy pro mě bylo jednodušší hledat různá skrytá zákoutí, kde se můžu před nepřáteli schovat a dostat se nepozorovaně na druhou stranu. Díky tomu jsem si mohl i lépe vychutnat prostředí, ve kterém jsem zrovna byl. Nebyly opomenuty sebemenší detaily odpadků na ulici či vybavení luxusních bytů, které jsem musel vykrást nebo se jimi jen proplížit.

Postupně jsem se učil nové dovednosti, které mi měli pomoct vypátrat nohsledy uchvatitelky trůnu Dellilah, abych se s ní mohl na závěr hry utkat ve finálním souboji a mohl zachránit tak i svého otce Corva, který byl na začátku hry zmražen.

Nejvíce mě zaujala mise, při které jsem dostal stroj, který mi umožnil cestovat do minulosti. V této části hry bylo třeba logického přemýšlení, neboť řešení jednotlivých záhad a otevírání dveří bylo třeba vymyslet v minulosti a zároveň řádně promyslet, jak to ovlivní současnost, a zda-li mi to pomůže dostat se v dějové lince dál. Cestování časem ukázalo i nádherný kontrast sídla v jeho plném rozkvetu a v současném dezolátním stavu.

Během hry jsem narazil na sejfy (vždy v sobě skrývají zajímavou sumu peněz, a nebo stále potřebné náboje), které byly potřeba otevřít speciálním kódem, jenž jsem mnohdy přehlédl v nějaké knížce nebo jako čísla napsané na tabuli v restauraci. Musel jsem se mít stále na pozoru, abych nic nepřehlédl.

Po dohrání tohoto dílu se již těším na další pokračování, které věřím, že opět předčí moje očekávání.
+20
  • PC 70
Dishonored 2 se oproti jedničce v lecčems posunul, ale jak to bývá, kde něco získal tak tak někde zase něco ztratil. Pozitivní posun je určitě v hratelnosti, hra ještě více získala na vertikalitě a možnostech, jak soupeře neutralizovat. Především ani nepřítel s vytaseným mečem není nutně nepřítelem "na zabití", ale jde ho pořád elegantně zpacifikovat, stačí jeho útok odrazit, dostat ho z rovnováhy a následně do kravaty. Stejně tak ho jde omráčit načasovaným skluzem nebo skokem z výšky. I při násilném postupu se tento postup mnohdy vyplatí. I to máchání mečem vypadá teď líp a jde použít sofistikovaněji. Je vidět posun v atmosféře. Zatímco Dunwall působil jako industriální přístavní město, Karnaca (rodiště Corva) působí jako město se zašlou slávu Riviéry. Na začátku jednotlivých misí máte mnohem více pocit žijícího města než čistě bojové lokace, na ulici je mnohem více civilistů, kteří fungují jinak než jako strážci a překážky. Potom ale přichází finále misí lokace, které jsou špičkové. Jsou tu inovace kdy se prostředí dynamicky mění či přepínáte mezi minulostí a současností. DLC zase trpí recyklací lokací a tentokrát mi i nové lokace přišly slabší.

Na druhou stranu samotný příběh utrpěl. Zatímco v prvním díle jste měli svou rozsáhlou základnu, množství spojenců, velkou motivaci a vlastní spekulace, jak se to vyvrbí, ve dvojce vaší základnou je většinou malá loď, kde jsou mimo vás nanejvýš tři osoby. Delilah (zvláště pokud jste odehráli i DLC za Dauda) je dosti přečtená postava a ani další bossové menšího rázu už nepřináší žádný náhled do herního světa a větší či rozporuplné emoce. To stejné se dá říci u spojenců. I když se hra snaží přinést nějaké nové informace, které vás mají zviklat, tak se ji to, aspoň v mém případě, vůbec nedaří a dvojka pro mě přinesla mnohem přímočařejší a méně zajímavý příběh. Ještě horší to bylo s DLC, kde jsem od začátku trpěl nedostatkem motivace dělat to, co dělám.

Dále jsem měl problém s technickou stránkou a pořád jsem hledal, jestli je problém u mě nebo ve hře. Zatím to spíš svádím na sebe. Grafika je realističtější a méně stylizovaná než u prvního dílu, na mě to však působilo rušivě. Vedle ostrých textur se u mě objevovaly rozostřené modely jak z minulého století, neustále opakující se modely nepřátel a předmětů a pohled do dálky na víc, než deset metrů u mě byl, jako by někdo maloval vodovkami. Další věcí je, že se mi někdy po načtení začalo sekat ovládání myši ve hře. Často jsem tak strafoval a podržet tlačítko myši byl problém. Pořád jsem myši vyměňoval, kontroloval… no nic jsem nenašel. Hrál jsem GOG verzi.

Pro: herní úrovně, hratelnost, vertikalita

Proti: slabší příběh, technické problémy

+20
  • PC 85
Dvojka jde bezpečně ve stopách jedničky a příliš mnoho změn zde tedy hráč očekávat nemůže. Není k tomu ani důvod, protože jednička byla skvělá. Pár osvěžujících novinek se tu ale přeci jen najde.

Už první díl byl velmi zábavný čistě z hlediska vymazlené a propracované hratelnosti. Když k tomu dodáte zajímavý příběh a postavy, nemůžete udělat špatnou hru. Dle mého názoru je pak příběh a vůbec menší množství skutečně zajímavých postav jedinou slabší částí oproti předchozímu dílu.

Pokud máte rádi volby a jejich následky, sérii Dishonored si zamilujete. Jedna z prvních voleb zde mění hru naprosto zásadně - hrát za Corva, hlavního protagonistu prvního dílu? Nebo radši projít hru v kůži jeho dcery císařovny Emily, která už v prvním díle sehrála nemalou roli? Těžká volba. Ty další už pak naštěstí tak těžké nejsou.

Pokud chcete mít dobrý konec, měli byste se vyvarovat zabíjení. Zde už Vás ale hra nebude za nějaké to sem tam zabití trestat tolik jako díl první. Za tohle ode mě palec nahoru, jelikož nejzábavavnějši je Dishonored aspoň pro mě tehdy, když mohu příležitostně i zabít a přesto zůstat klaďasem.

Ve zkratce by se tak dalo říct, že (kromě výše zmíněného) dvojka ještě vylepšuje to, v čem už jednička byla téměř dokonalá. Je to po všech čertech opravdu vymazlená hra, která si zaslouží sbírat ta nejvyšší ocenění. Když byste mi ale dali meč na krk a já si musel vybrat mezi oběma díly, volil bych pro hutnější atmosféru a zajímavější zápletku díl první.

Pro: hratelnost, level design, audiovizuální zpracování, možnosti volby a jejich následky

Proti: nic zásadního

+20
  • PC 95
Když jsem stěny Dunwallu opouštěl před lety, bylo to jako uvržení do „prázdna“ - do bodu, kdy čas stagnuje a všechno okolo se utápí v hnusný rutinně. A teď, po čtyřech letech herního utrpení, jakoby mi Corvo házel záchranný kruh. Hlásim hlasitý FUCK a řvu YEAH!

Ty čtyři roky jsem totiž čekal jenom na tohle (prostě proto, že další Bioshock už nebude). Totiž všechny ty dnešní „značky“ neskutečně trpí snahou hrát si na film a zapomínají přitom být dobrou hrou, proto právě od dob prvního Dishonored nemůžu přijít ničemu na chuť (ani za cenu epických explozí). To, co právě Zneuctěn má oproti konkurenci, je naprosto klasická a návyková hratelnost. Přesně jako jednička – a tou je druhý díl dvakrát tolik! Jednak délkou, světem, především ale právě onou hratelností.

Pak je tu opět parádní – byť ne nijak překvapivý – příběh, znovu a víc protkaný korupcí, intrikami, šíleností, brutalitou, steam-punkem a HLAVNĚ možnostmi. Současně se mnou pařil i brácha, jenomže každý (byť se stejnou postavou) hrál úplně jinou hru, poznával jiná zákoutí a činil jiný skutky. Variací a možností jak plnit příběh je požehnaně a hra po dokončení vyloženě svádí ke znovuhratelnosti – ono totiž i kdyby příběh měl skočit vždy stejně, stéle bude co objevovat. K tomu si přihoďte temnou bezvýchodnou atmosféru a můžete měsíce trávit v úplně jiném universu.

K příběhu se pak pevně pojí detailní prokreslení světa. Jeho rozvržení a vzhled je naprosto geniální a v momentě, kdy se vám do ruky dostane „time-piace“, budete jen uznale pokyvovat hlavou.

Graficky se držíme stylizace i celkovýho vizuálu jedničky, všechno vypadá ale krásně, ostře a především nezaměnitelně. Jen optimalizace mohla být trochu lepší, ač na Ultra jsem jel celou dobu bez výraznějšího poklesu FPS.

U prvního dílu byla velkou slabinou inteligence nepřátel, kdy psi byli někdy i chytřejší než lidé. Tady je ale AI podstatně vychytanější. Nepřítel si už alespoň všimne těla, nebo i toho, když jeho kolega zmizí ze svýho fleku.

Takže FUCK YEAH!!! Po letech jsem konečně zase hrál a napravil si újmu ze třetí Mafie. Dishonored 2 je jedno z nejpoctivějších pokračování herní historie, kdy všechno došlo oproti původní hře ke zlepšení. Je to hra, která se hraje a je v tom zatraceně dobrá!

Pro: grafika, hratelnost, příběh a svět, možnosti, herní doba, dvě hratelný postavy a vůbec

Proti: optimalizace

+19
  • PC 90
Dishonored 2 je slušným nástupcem jedničky - nijak ji nepřevyšuje, ale rozhodně z ní ani nekazí dojem. Návrat do morálně šedého steampunkového světa poháněného velrybím tukem a intrikami mě pohltil natolik, že jsem hru odehrála během jednoho víkendu. Ocenila jsem nově přidané clockwork soldiers (při prvním setkání neporazitelní, při dalších už směšně předvídatelní), stejně tak jako velké množství cest, kterými lze jinak dost limitované lokace projít.

Co se týče postav, Dishonored 2 přece jen trochu postrádá to kouzlo jedničky, jejíž vypravěčsky skvělé zradě bývalých kompliců se asi jen tak nic nevyrovná. Delilah je až moc zlá a čarodějná na to, aby působila trochu realisticky a jinak jsou jednotlivé kapitoly věnované spíše separátním likvidacím všech jejích přívrženců.

Opět se můžeme rozhodnout, jestli půjdeme přes mrtvoly nebo se budeme plížit mezi stíny a ušetříme ty stráže, kteří v podstatě jen dělají svou práci. Rozhodla jsem se zkusit tu druhou možnost a to bez jediného zabití, což vyžadovalo neustálou opatrnost, zásobování se omračující municí a časté ukládání. V určitém momentě mě to frustrovalo natolik, že jsem rozehrála druhou hru za druhou postavu, která nikoho nešetřila. Emily a Corvo mají k dispozici trochu rozdílné speciální schopnosti a nabídnutím dvou možných protagonistů tak hra přímo vybízí ihned začít znovu. Jen ty runy a amulety už se mi znovu nechtělo hledat.

Pro: plnohodnotné pokračovaní jedničky, na výběr dvě postavy, různé schopnosti

+19
  • PC 80
První Dishonored to u mě nemělo lehké. Fascinovalo mě stylizací a promyšleností tamního světa, který mě ale na druhou stranu takřka vůbec nebavil. A u dvojky se nic nezměnilo.

Podobně jako minule za to může naprosto plochý a nezajímavý příběh s nudnými postavami. Primárně tedy těmi hlavními. Na Emily mi absolutně nezáleželo a takřka u každého jejího moudra jsem se slzou v oku vzpomínal na tiché herní hrdiny (které nemám rád). A zamrzlý tam byl kdo? Nějaký Corvo? Po deseti minutách jsem na něj zapomněl. Pohádkovou záporačku raději ani neřeším. Tradičně mdlé finále už vůbec.

Všechno to ale znovu vyvažuje fantastický art, který v AAA hrách nemá konkurenci. Exteriéry i interiéry je radost prozkoumávat a hlavně nasávat jejich atmosféru. Parádní design úrovní to jen umocňuje. Perfektní je také zakomponování hádanek, které jsou unikátní pro každého hráče. Mrzí mě však, že hra strašně snadno upadá do vršení omráčených těl na hromadu v temném koutu a strojové odlákávání nepřátel. Už by to chtělo po letech přijít s lepšími stealth mechanikami.

S tím souvisí i trestuhodně málo schopností pro stealth průchod bez zabíjení. V půlce hry už jsem neměl do čeho investovat a jen házel runy všude možně. To samé s bonecharms. Při hraní za masomlejnek to asi bude lepší. Jen mi takový průchod hrou vzhledem k příběhu nedává smysl.

Nakonec tak u mě dvojka dopadla nachlup stejně jako předchůdce. Vylepšuje pár věcí v mezích zákona, nabízí pár krásných úrovní, ale jinak fičí stále podle stejné šablony a už si na ni zřejmě nevzpomenu. Tak snad do třetice!
+18 +19 −1
  • PC 85
Kreativně, umělecky a leveldesignérsky velkolepé dílo, nepokládám ale za normální, aby ani po dvou letech od vydání nešlo po stránce bugů dohrát bez nutnosti restartu úrovní, a to jsem rozhodně nehrál za jemného, taktizujícího, životůšetřivého tichošlápka. Naopak, cesta na trůn jakési fiktivní země je v mém podání automaticky dlážděna potoky řinoucí se krve zkolaborované soldatesky a řeznicky dokonale naporcovaných údů poddaných, kteří se nechali ideologicky zmást a nerozpoznali včas, komu tady kurňa patří koruna a žezlo!

Je skvělé vyčarovat si vlastní rozrušovací Emily (která btw nosí kabát dost podobný tomu, který byl loni v pánské kolekci v Zaře), čůčat sám sobě na svůdné křivky a pak ji eventuálně nechat se rozutéct kam je potřeba a rozhodně budu potřebovat toto kouzlo i do nového Shadow of the Tomb Raidera, ale podobné psí kusy nejsou nic ve srovnání s promakaným a svižným soubojovým systémem, tuhou a lazivou umělou inteligencí, která nemá problém pohledat si moji nohatou prdel po celé mapě, nebo výtečným a často originálním levelům to remember na úrovni pecek jako Thief: Deadly Shadows nebo Half-Life 2!

Arkane od posledně obrovsky zvýšili laťku a pořešili mnoho provarových aspektů, které mi velmi vadily na jedničce, konkrétně chujovou grafiku, němé a bídné charaktery, nevýrazné a nudné levely a prapodivný combat balance. Ve hře jsou např. sice nadupaní nikolatesloidní roboti, kterým sice stačí se jednou dobře rozmáchnout, zároveň jsou ale plní slabin a dají se po kouskách skoro až sadisticky likvidovat. Naopak lidé už nejsou tak bezmocně čajoví, ale pořád mám vše i coby víkendový hráč plně ve svých rukou v přímé úměře k výši kreativity v boji i obcházení problémů, kterou hra disponuje, což je SKVĚLÁ ZPRÁVA pro všechny, kteří si jako já myslí, že podmínit postup do další úrovně vypálením 360 raket do něčeho o velikosti Manhattanu už nejmíň 2 dekády není cool.

Dishonored 2 je vlastně takový etalon, jak by podle mýho měla moderní videohra vypadat - minus osery a bugy. Koupil jsem si Nvidii 1080 GTX mj. právě proto, abych se zbavil voserů s nedodělanýma hrama, ale zabírá to jen částečně na automaticky vyšší framerate, ale už méně na ztracený klíč od Vaultu (šílené brahmíny?), nebo corrupted bonecharms, pardon savegames! Vydáme hru a pak už na to fest kašlem? WTF Arkane/Beth?

Vynikající dílko akorát to chce čas od času zakládat nové savesloty a/nebo je zálohovat na HDD a zároveň si v misích pohlídat dropování klíčových předmětů z utýraných mrtvol, hra není na svou neuvěřitelnou komplexnost dostatečně technicky připravena.

Pro: Grafika (+ úžasný dynamický interface), boj, dualita hraní, AI, level design, kreativita/otevřenost řešení všeho, Clockwork Mansion/Soldiers, Emily je kočka

Proti: Výhradně bugy, vše ostatní by bylo pouze o hledání smítek na diamantu, neb čistě hratelnostně/švihem je to Quake 3 mezi novodobými hrami! Kdo se hrou začíná zejména radím čas od času zakládat nový savesloty

+18
  • PC 95
Dishonored patří mezi mé oblíbené hry. Nabízí přesně ten styl hraní, který mám ráda. Plížit se a nepozorovaně odstraňovat jednoho nepřítele za druhým. Je zde možné i na nepřátele naběhnout a utkat se s nimi v otevřeném souboji, ale to není ten styl, který já volím.
Hrozně se mi libí svět této hry, jeho stylizace a steampunkové zasazené. Dále také jeho otevřenost. Nejdříve, už při prvním díle, jsem si říkala, co je to za otevřený svět, když se skládá ze tří ulic. Je pravdou, že co se týká plochy, není svět Dishonored nijak obrovský. Nyní ale si myslím, že není hlavní mít co největší svět (ty už mě začínají otravovat), ale důležité je jeho propracování. Dishonored určitě propracovaný svět má. K cíli nikdy nevede jen jedna cesta. Prozkoumávat tento svět mě opravdu bavilo.
Příběh se mi líbil. Jeho konec se mění na základě toho, kterou postavu si vyberete a také na základě některých rozhodnutí ve hře. Neřekla bych ale, že jsou konce od sebe nějak výrazně odlišné. Hru jsem hrála dvakrát (low X high chaos; za Emily X Corva). Nejsem si vůbec jistá, jestli se vyplatí snažit se o ten lepší konec. Konec, kdy jsem se snažila nikoho nezabíjet, mi nepřišel výrazně pozitivnější, než ten, kdy jsem naopak cíleně zabíjela všechny.
Při hraní mě dost zlobilo ukládání hry. Nepamatuji si, zda tomu tak bylo i dříve, ale nyní mě ukládání hry často nefungovalo správně. Důvodem může být, že se moje instalovaná hra nějak rozbila, nebo jsem jen při ukládání něco dělala špatně. Jednou se mi stalo, že po několika hodinovém hraní jsem hru uložila přes quick save i přes normální save a vesele šla spát. Když jsem se ke hře vrátila, hra se nenačetla v místě, kde jsem skončila, ale o dost dříve. Musela jsem značnou část hrát znovu a to mě moc nepotěšilo. Také se mi stalo, že se prostě quick save rozbil. Protože jsem chtěla projít hrou bez toho, aby si mě nějaký nepřítel všiml, musela jsem často hru načítat. Několikrát se mi stalo toto: hru jsem uložila přes quick save, něco pokazila a přes quick load načetla do uložené pozice. Bohužel zase jsem něco pokazila a chtěla znovu nahrát přes quick load, ale hra se načetla úplně někde jinde, než předtím. Byla jsem najednou v o dost starší pozici ve hře.
Celkově hru hodnotím pozitivně. Má skvělé prostředí je zábavná a dobře se hraje. I přes těch pár otravných problémů s ukládáním jsem si hraní opravdu užila.

Pro: Atmosféra, příběh, svět, možnost volby stylu hraní

+17
  • PS4 100
Nádherná hra ve všech ohledech, hlavně umělecky je to prostě krása a pořád jsem se kochal. I v zapadlých uličkách má tahle hra prostě svůj vlastní styl. Příběhově se mi také líbíla, je to klasický příběh o pomstě, ale dobře provedený a Corvo, za kterého jsem hrál, měl stejný hlas jako Nick Valentine, můj oblíbený parťák ve Fallout 4. Moc mě bavilo hledat možné způsoby splnění misí, občas jsem zabíjel a občas ne, podle nálady a toho jak mi to šlo. Líbilo se mi že mi hra dovolila hrát jak se mi zachtělo. V paměti mi nejvíc utkvěla vila Jindoshe, fungovala jak rébus a všemožně se měnila. Ještě se hodně těším na DLC Smrt Outsidera, ikdyž dle názvu nevím jestli se mi to bude líbit, Outsider mě bavil taky.

Pro: všechno, styl, grafika, možnosti, příběh

Proti: trochu se to místy kousalo (ps4) ale nic hrozného.

+16 +20 −4
  • PC 60
Jak to tak vypadá, asi budu zase proti proudu. První díl jsem měl hodně rád. Svěží vítr do stealth akce, která je střihnutá řešením pomocí různých cest, jako je například u Deus ex. Ačkoliv neměl první díl nijak nadprůměrný scénář, tak byl příběh přijatelný.
V novém díle autoři nezměnili téměř nic. Gameplay je v podstatě stejný. To mi až tak nevadí. Neopravovali něco, co nebylo rozbité. Nemohu odpustit naprostou debilitu scénáře, který je pod těžkým průměrem. Nelogické chování postav v určitých situacích je k pozastavení. Vše má své jisté opodstatnění, ale je natolik chatrné, že jsem jej odmítal přijmout. Roz[hrál jsem hru za Corva a jeho první čín byl...matoucí? Sorry jako, ale když vám "zkamení" dceru(to jediné, co máte) a (opět) vám vezmou vše, co máte, tak váš první čin bude najít vraha, který se na vás snaží hodit špínu a možná má nějaké vodítko k té konspiraci, která se udála? Proč neřešil (například) s Outsiderem, jak vyléčit Emily?.
Když pominu pochybný příběh (je asi těžce subjektivní věc), tak se nemohu nezmínit o různých grafických a zvukových glitchých, které mě provázeli celou hru. Nestala se hra kvůli tomu nehratelná, ale celkově to pak působí opravdu blbě. Už jen špatná optimalizace a technická stránka hry (Dishonored 2 opravdu není bůh ví jaký grafický zázrak) budí dojem spíchnutí horkou jehlou. Přesto mohu upřímně prohlásit, že mě několik věcí bavilo.
Kupříkladu vertikální řešení úrovní a celkově smysluplný level design. Vše je intuitivní a tam, kde budete hledat logicky cestičku k cílovému místu, tak tam ji povětšinou najdete. Když jsme ale u toho level designu, tak mi pila krev ještě jedna věc. Při řešení nenásilného odstranění bídáka (často opravdu kreativní) dostanete automaticky waypoint k danému předmětu/místu. Bylo by o dost více naplňující, kdyby si to hráči prošetřili samotní. Takhle jste jen jasně postavení před rozhodnutí, jestli zabít nebo ne. Hráči stealth akcí nejsou dementi. Přišli by na to a dost možná by to i ocenili. Tedy alespoň já ano.
Celkově je tedy pro mě Dishonored 2 velkým zklamáním. Měl jsem zůstat u dílu prvního.

Pro: nenásilné řešení situace, mnoho cest k cíli, level design

Proti: grafické a zvukové glitche, scénář, postavy, dialogy, zarážející optimalizace

+11 +13 −2
  • PC 90
Dishonored 2 je mistrovské dílo a důstojné pokračování. Takhle by se to mělo dělat. Nedostanete pouhé pokračování předchozího příběhu, dostanete zcela nový zážitek.

Je až neuvěřitelné jak se povedlo vývojářům stvořit universum který dává smysl, je konzistentní a neskutečným způsobem dokáže vtáhnout do děje. Tohle je opravdu jedna z mála her které se vyplatí zkusit zahrát vícekrát. Je tu totiž více možností jak celou hru projít, ať už jako tank který po sobě zanechá hromady mrtvol a strachu, tak jako stín jehož si nikdo nevšimne a nikoho pro dosažení svého cíle ani nezabije. Pokaždé to ale bude trochu jiné. Támhle uděláte jiné rozhodnutí než minule, tuhle si vyslechnete nový rozhovor a to celé pomůže utvořit realisticky vnímaný svět.

A ten příběh samotný? Dost povedený i přesto že se jako obvykle člověk dočká nějakého toho mysteriózna a podivna. Zkusíte si zahrát za Corva nebo za Emily? Každá nabídne jiné styly hraní, jiné možnosti, jinou část příběhu. Za mě jedna z her které se vyplatí nevynechat.

Pro: příběh, level design, znovuhratelnost

Proti: nemám co vytknout

+11
  • PS5 70
Dishonored jsem nikdy nedohrál, ale po tom co jsem si užil Deathloop, chtěl jsem zkusit od Arkane něco dalšího a Dishonored 2 byl zrovna v akci.

Na hře jde věk poznat hlavně v tuhosti ovládání a starším engine. Herně je to ale skvělá záležitost, která nabízí obrovský sandbox a volnost v hraní. Pokud člověka baví opakovat jednu úrověň vícekrát, aby našel optimální průchod či vyzkoušel další možnosti, je to ideální hra.

Já jsem si hru užil, ale jak jsem našel pro mě ideální styl hraní, neměl jsem důvod to měnit či zkoušet jinak a hrou jsem pak prošel celkem jednoduše. Stejně tak jsem neměl důvod hrát za druhého hlavního hrdinu. Z měho pohledu je to solidní stealth hra na 10h, kterých je pomálu.

Pro: level design, hlavní hrdinka, svět (lore)

Proti: pokud vás nebaví sandbox, tak je to hodně repetetivní

+8
  • PC 90
I když Dishonored 2 neohromí příběhem (ale ne, obvinili mě z vraždy kterou jsem nespáchal a zlí lidé se teď zmocnili trůnu -- tedy to co se stalo v jedničce, ale tentokrát bez plot twistu), design jednotlivých úrovní je konzistentně perfektní po všech stránkách -- vizuálně, příběhově, lore, hratelností. Dishonored 2 vlastně vnímám spíše jako epizodickou hru (ve stylu moderního HITMANa) než jako konzistentní příběhovou linii.

Hodně příjemná změna pro mě byl přesun děje do barevného tropického ráje, který vystřídal ponuré uličky industriálního Dunwallu. Stejně tak oproti minulému dílu si můžete pro celou hru vybrat ze dvou různých postav s odlišným setem schopností, což dodává znovu-hratelnosti.

Za mě jednoznačně jedna z nejlepších stealth her. Velká škoda, že studio nepokračovalo trojkou -- Deathloop absolutně nemá ten šmrnc.
+6 +7 −1