Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Měl jsem bratra a ten seděl u počítače a neustále řezal obludy v Diablu. Přemlouval jsem ho prosil a ť už toho nechá, že je to stereotypní plytkost. Vynadal mi a poslal mě hladat, kde tesař nechal se přitlouct na kříž. Seděl u této hry věky.
Ovšem, když upadl únavou pod stůl, vloudil jsem se k počítači a ze zvědavosti Diablo zapnul.
Chodil tam takový divný panáček a pořád do něčeho (ne do někoho, ale něčeho) mlátil. Pak šel a něco tam zmlátíl. Poodešel a zmlátil něco dalšího. Když toho zmlátil, že by se tím dala zavalit Svatopeterská katedrála, začal mlátit do něčeho většího.
U toho sbíral cennosti.
A pak je prodával na trhu, kam se mohl odkouzlit.
A tam si koupil lepší meč. Nebo sekyru. Nebo oboje. A brnění.
A pak mlátil a mlátil a mlátil. A stále větší a větší něco.
Nevím, nedohrál jsem, bratr se dostal z narkotického spánku během pár hodin, ale nejsem si příliš jistý, jestli na konci této úchvatné hry byla nějaká změna. Třeba k lepšímu. Například. Ale asi jen zmlátil něco obludně velkého a už si neměl co koupit na trhu, tak to radši ukončil. A z existence druhého dílu usuzuju, že ne sebevraždou.
Ať žije podzemí, ale Kusturicovo jeví se mi vcelku vytuněnější.
Předem děkuji za negativní hodnocení, vím za co bude, urazil jsem Boha Diabla.
Jo a jen tak na okraj, bratra mám stále.
+20 +33 −13
  • PC 100
Jedna z nesmrtelných klasik a první hra od Blizzardu, kterou jsem hrál. Touto hrou jsem strávil desítky hodin, herního času. Nejprve jsem donekonečna procházel Demoverzi, která disponovala pouze jedním herním charakterem a dvěma zpřístupněnými levely v katedrále. Jo tehdy to byly výborné časy, ovšem s každou další úrovní, už méně přibývali expy a proto nezbývalo než si sehnat plnou hru.

První co mě zaujalo byla volba ze tří charakterů. Samozřejmě jsem si ihned zvolil mága a z vesela vyrazil do Katedrály, kde mě asi o minutu později jednoduše zabili (co se taky dalo čekat od člověka navyklého hrát pouze první dvě patra, a to za wariora na 12 úrovní). Ovšem po několika pokusech jsem se dostal dále a začal jsem odhalovat věci, dosud mě skryté.

Nebudu tady polemizovat nad tím, zdali je tato hra Rpg, nebo jím není. Zaměřím se spíše na jisté fakty, jako například, že tato hra byla a je docela zábavná klikačka, u které se vyplatí investovat do kvalitnější myši. A že její atmosféra s hudebním doprovodem, je z těch na které se nezapomíná.

Diablo má sicé Npc méně, než deset a herní prvky jsou vskutku jednoduché. Ale strohost hry je zrovna tím, co je na této hře to nejlepší.
Diablo je prostě správně: atmosférické, temné, přímé, hratelné a návykové. Vzhled šedivého, polorozpadlého Tristramu, pak při každém návratu z dungeonu, jen umocňuje zážitek. (Řekl bych, že tam panuje ta správná gotická atmosféra)

Typů prostředí je sice pár, ale nahodně generované mapy umožňují znovuhratelnost, člověk může při dalším hraní nalézt - jiná monstra, jiné questy, jiné předměty.
A nějakou chvíli trvá, než si hráč vyzkouší úplně všechno. Tento prvek už moc lidí nezaujme, ale musím říci, že kolem roku 2000 jsem moc lepších věcí nehrál.

Zkrátka dobrá hra se solidní grafikou (docela i na dnešek), příjemnou hratelností, minimálními požadavky, u které se už jen z nostalgie, dají strávit dlouhé hodiny hraní.

Jelikož je to srdcovka 100%

Pro: Prostě Diablo

Proti: Dnešní hráče už tolik nezaujme.

+17
  • PC 65
Z urciteho hladiska priekopnicka hra, prvy skutocny a popularny clickfest, na strane druhej nocna mora RPGckarov. :) Blizzard tu ukazal, akym smerom sa bude v buducnosti orientovat, koncept je sice jednoduchy ale pomerne zaujimavy, hru zraza absolutna monotonnost suviaca aj s tym, ze ide v podstate len o rubanie potvor v podzemi, ktore je naozaj jednoliate. Dodat snad uz len treba, ze sa nejedna o RPG, ale o akcnu hru s RPG prvkami, z coho vyplyva aj klasicky koncept hry: podstatou je len levelovat, rozdelit par bodikov, zbierat predmety, ale 99% casu len sekat a sekat

Pro: hudba, jednoduchy ale zaujimavy koncept

Proti: monotonnost prostredi, velmi stereotypna hratelnost a napln

+16 +17 −1
  • PC 75
K prvnímu Diablu jsem se dostal až zpětně po dohrání nadpozemské dvojky, takže můj pocit bude nejspíš silně ovlivněn kvalitou dvojky, nicméně k pekelným branám jsme opět s Barbarem i Mágem došli a vyřídili si to s Lordem Diablem.

Co se týče grafiky, nemám nějaké zvláštní výtky - na tu dobu v pohodě, příběh není tak propracovaný a košatý jako u mladšího bratra- začínáte a končíte ve vesničce, kde vás questy zavedenou postupně do katakomb, dolů, jeskyní až k několikaptraovému podzemí pod kostelíkem. Hudba je opět skvělá - bez její podpory v rámci budování budování atomosféry by hra ztratila hodně ze svého gotického kouzla.

V rámci boje jde samozřejmě o klikací orgie, protože démonů a nemrtvých čekají opravdové zástupy - ať už se oháníte zbraní nebo vyvoláváte elementální kouzla ve snaze pobít tu havěť pekelnou, posbírat zlaťáky a čekat na pořádný artefakt.

I po téměř jeden a půl dekádě mě to zase vtáhlo, a i přesto, že má svoje mouchy a dohrát se dá docela rychle. Mé srdce spíš vždy fandilo sérii Might and Magic, dávám prvnímu Diablu lehký nadprůměr - 75 %
+16 +17 −1
  • PC 90
U "fresh meat" keď na mňa vybafol Butcher som bol posraty (pardon) ako nikdy. Okrem jednoduchej hrateľnosti je hlavnou devízou všadeprítomná temnota = napätie = strach = atmosféra. Hore do mesta som sa chodieval ukludniť, ale aj tam bolo akosi ľudoprázdno a zamračené.
+15 +17 −2
  • PC 95
Tato hra je asi povinností pro každého milovníka akčních RPG bez nějakých fantasy klišé a srágor, které můžeme vidět v dnešních RPG, kde mi ze všech těch barviček, a neustále se opakujících stejných nepřátel je opravdu blivno. Kecání a úkolů tu zrovna moc není, ale kouzlo je jinde, v atmosféře, v prostředí a hudbě plus množství nepřátel zbraní a kouzel což se rovná výtečná akce.

Nemohu pochopit kritiku grafiky zde v komentářích, v roce 97 to byla naprostá špička a každý hráč na to div nezíral s otevřenými ústy, ale dnes je každý nějak chytrý a rozmáhá se nám tu nešvar hodnotit technickou kvalitu hry z dnešního pohledu, což je tak trochu slušně řečeno opravdu pitomost.

Pro: prostředí, hudba, grafika, předměty, nepřátelé a atmosféra

Proti: arkádovost

+14 +18 −4
  • PC 60
Absolútna historická katastrofa pre RPG ako druh hier. Blizzard kedysi spravil tú chybu, že tento sofistikovanejši klon Gauntletu označil za RPG, čím sa začala séria katastrofických klonov, ktoré mladšie ročníky považujú za RP hry. Až v posledných dobách si vývojári a média začali uvedomvoať, že takto RPG nevyzerá a prejali označenie tohto akčného žánru ako "hack&slah".

Konečne, ako akčná hra, nebolo Diablo vôbec zlé. Výborná temná atmosféra, podtrhnutá veľmi dobrým hudboným podkresom z Diabla robí zaujímavý akčný kúsok. Avšak všetkého len do času. Hra je už po krátkom čase stereotypná a nezáživná. Malá variabilita prostredia tomu len pridáva. Na krátke hranie veľmi dobré, inak nuda.

Pro: koncept Gauntletu prikorenený RP prvkami, hudba, chvíľu zábavné

Proti: po krátkom čase stereotyp na všetky možné spôsoby

+13 +19 −6
  • PC 80
Diablo je dobrá RPG hra, ale ne jenom ledajaká. Já jsem jí původně ani hrát už nechtěl, ale protože má strašně dobré ohlasy, tak jsem nemohl odolat.

Příběh hry je sice zajímavý, ale rozhodně to není její hlavní tahoun. Hlavní pozitivum Diabla je parádní atmosféra. Cestou dungeonem potkáte hromadu démonů, kterými se musíte probít, než se dostanete k samotnému pánovi pekel. Pro mě osobně bylo toto probíjení dost náročné hlavně z toho důvodu, že jsem musel klikat myší. Možnost držení levého tlačítka myši zkrátka nebyla.

Přiznám se, že jsem až teprve v průběhu hraní zjistil, že se questy náhodně generují, respektive se z určité skupiny questů vyberou jenom některé náhodně vybrané. Také mě dost překvapilo zjištění, že se celá hra odehrává pouze v jednom městě. Sice mi to nevadilo, ale od RPG bych spíš čekal vícero prostředí, NPC postav atd.

Můj celkový dojem z Diabla je dobrý. Ale abych řekl pravdu, tak jsem si po skončení hry oddechnul, že už je to za mnou. Dalo mi to opravdu hodně zabrat, než se mi hru podařilo dohrát.
+13 +14 −1
  • PC 80
Když si člověk zahraje tak starou hru, je nejprve překvapen, zmaten a samozřejmě trochu zklamán grafikou a jednoduchou (náročnou?) hratelností. Postupem času ale hra začíná dávat smysl a odkrývá se pravé kouzlo téhle pecky. Řekl bych že i atmosféra a grafika, postavy, dialogy a příběh jsou prostě skvělé. Nehraju to tak často z důvodu, že jsem začal u Diabla 2 a navíc už Blizz tuhle hru nepodporuje takže se nedá ani nikde sehnat. Je sice už zadarmo ale nerozjede se normálně na novějších windowsech a k tomu je potřeba použít third party programy které se dají taky sehnat.
+12 +13 −1
  • PC 50
Priznávam, nainštalovať Diablo, zahrať si ho hodinku-dve má občas zabaví - v momentoch keď si potrebujem hybernovať mozog. Je to čístá odreagovačka, ktorá vyžaduje približne tucet aktívnych neurónov, a ktorej jediný hnací motor je to neustále gear-ovanie.

Povedzme si na rovinu. hrať hodinu v tom istom prostredí, zabíjať tie isté creepy, používať tie isté skilly s cieľom si vylepšiť gear o + 2 strength a + 2 hit points, je zábava pre regulérnych nerdov (že to hovoríš práve ty, pozn. dalšie Ego). Dá sa chápať keď niekto hraje multiplayer Diablo, baví sa s ostatnými hráčmi, robí niečo spoločne alebo aspoň gankuje ale pre lásku božiu, toto hrať single player viac ako 5 hodín vkuse, len preto aby môj skill pod lavým tlačítkom dával +1 väčší damage a môj skill pod pravým tlačítkom dával o jednu sekundu dlhší stun, je mozgová lobotómia. Tu sa láme chleba kto je skutočný nerd, a kto sa za neho len vydáva. A bohužial, musím sa priznať, na toto som ešte stále príliš príčetný.
+5 +15 −10
  • PC 95
Sice je pravda, že se jedná o porod pro myšitka, že grafika je zastaralá, ale já mám za to, že hodnotíme hry z pohledu absolutního hlediska, tudíž že na výslednou známku nemá vliv zastaralá grafika...

Pokud se tedy odprostíme od zastaralé grafiky, tak nám zbyde neuvěřitelně zábavná hra, která je zakladatalem svého subžánru a která svého času doslova způsobila revoluci v zatuchajících kobkách kdekterého dungeonu

Pro: zábava, množství předmětů, instatntní akce, RPG prvky i pro nehardocere hráče, znovuhratelnost

Proti: nějaká ta myš to odnesla, stále neni ofdiciálně ohlášeno D3 :(

-3 +10 −13
  • PC 95
Jednoduchá hra na hrdinu. Žádné vykecávky. Prostě jdi a rubej. Nuda na singl, ale tehdy super na multiplayer. V herně hodne proseděných hodin a utracených peněz. Proč? Těžko se zpětně ptát. Asi proto, že hodně bavila a tehdy na výběr moc nebylo. Touha mít lepší vybavení, než kámoš po levici nebo po pravici. Ideálně mít unikátní itemy. Nejznámější pro válečníka ?Mesersmith? sekera, pro lučištnici ?windmill? a další už nevím.
O hře není o čem víc diskutovat, protože příběh zněl. Tam je velký badass, jdi na něj a nakopej mu tisícihran :)
95% je z mé strany nostalgie a vzpomínky na multiplayer, který mě hodně bavil. Bez mulťáku by to bylo stěží 50%

Pro: multiplayer, možnost hry přes battlenet

Proti: singleplayer

-8 +6 −14
  • PC 60
Temná Atmosféra městečka uprostřed stojí Kostel ve kterém se dávno mše nekonají ,z Kostela vychází zlo pohlcující okolí a někdo musí jít dovnitř a spasit svět ,a tím někým jste pochopitelně vy .Hra ve které nevyjde slunce zato nechybí nebe zatažené a plné krvavých hvězd . tím se dostávám k přiběhu který není prakticky žádný sejdi do nejspodnějšího sklep a a zabij dábla, Postava kterou mužete vybavit inventářem nebo kouzlama hrajeteli za čaroděje nabízela ve své době sice originalní změnu ve světě kobek dungeonu Might and Magic,Wizardy VII nebo Realms of Arkania avšak byla to změna tihnoucí spíše k té akčnosti a dynamice s ubráním přiběhu a volnosti pohybu ,osobně mě mnohem vic Bavil Albion který je snad ještě starší ale neskonale propracovanější a rozhodně vydržel mnohem dele a herní svět se neredukoval do několika bludištovych pater, co mě na Diablu mile úřekvapilo bylo že se labyrinty při každem novem hraní znovuvytvořily do jinych podob ,takže hru mohl člověk hrát vicekrát ,další klad je i to že všude nepobíhaly legie monster jako v dílu nasledujicim tam ta Akce je vybičovana do extremu ,Diablo I má specifickou atmosferu a je to bezpochyby stavebni kamen noveho žanru izometrickych RPG tudíž jeho zakladna fanoušku kteří ho skoro slepě milují je také velká ,ale pro mě tenhle typ her u kterych se nemusí moc přemyšlet a kde není hluboky přiběh a zajimavé postavy prostě není -rychl= klikaní a kaluže krve s přiměsí pár drobtu které sou zajimave a stojí za zmínku ale to je vše
-8 +4 −12
  • PC 45
Ehm, Diablo... Nevím jestli jsem to nehrál příliš pozdě (asi v roce 2005), nebo jestli z toho mám špatný pocit proto, že mě nikdy nebavilo motat se v dlouhých dungeonech plných stovkami malých i velkých příšer či jestli to není náhodou proto, že mě nebavilo sbírání unikátních předemětů, ale tohle mě fakt nudilo. Jako já mám rád levelhunting ale co je moc, to je moc. Hru jsem dohrál třikrát, ale každou hru jsem se prostě jenom přesvědčoval, zda to je opravdu tak hrozné, nebo jestli tam není něco, něco zábavného, co nevidím, ale já se prostě nudil. Pořád samé spletité dungeony ve kterých se motáte, zabíjíte docela dobře vypadající nepřátelé (to už je druhý klad mezi asi... stovkou záporů?) hmm... Aspoň že to je tak krátké.

Takže Diablo for ever? Asi ne, pro mě jenom další extrémně přeceňované akční RPG (spolu s BG, Fallouty a jinými...)

Pro: grafika má své kouzlo, pěkní nepřátelé, levelhunting (klik, klik, klik - jůůů, už mám level 10 a teď je moje postava fakt hustá), díky krátkosti to sjedete odznova a to vás to ani nemusí moc bavit

Proti: přeceňovanost, stereotypní nuda, hra mě ujišťuje, že jsem nějaký divný, protože jestli ne, tak jsou všichni lháři a z nějakého důvodu si namlouvají, že je Diablo úžasné

-21 +8 −29