První věc z mého pohledu je, že pokud ve hře její příběh drtivou většinu hráčů nezajímá, je někde něco špatně. Buď je příběh špatně udělaný, není na něj kladen důraz nebo obojí. Já jsem hrál
1 i
2 vždy primárně kvůli příběhu, stejně tak
Grim Dawn. Výjimku jsem udělal jen u
3, ale až po vydání
RoS, kde jsme hráli v super partě a v
PoE, které mě před nějakými 4 lety naprosto pohltilo svým obsahem a možnostmi, o kterých jsem si předtím jako hráč Diabla III mohl nechat jen zdát. Třetí Diablo mě ale bavilo nejvíc paradoxně v prvních měsících, kdy byla hra ultimátně těžká a velkou výzvou.
Dnes už jsem ale ve fázi, že mě právě po dohrání příběhu nemá u Hack&Slash her co udržet. Snažit se dosáhnou maximálního levelu? Proč? Tahle zastaralá mechanika je pro mě osobně jedna z věcí, která mě odrazuje od nákupu a hraní. Mnohem realističtější je si věci najít, naučit se je a poté si je sám vyrobit. Nálezem věci si představuji, že náhodně padne klidně někde v začátcích hry, ale naučit a vyrobit si ji budete moci až později. Nebo vám padne z konkrétního bosse ve formě předmětu, který se opět naučíte, třeba už hned po zabití bosse ve městě. Další věc seberete cestou dále ze znesvěcené katedrály, další v katakombách a tak dále. Proč být vázaný na nějaké levely postavy když lze levelovat skrz výbavu? Další věc je chození NM dungeonů - stále stejných lokací. i PoE jsem přestal hrát, protože jediný způsob bylo chození map do zblbnutí. Ano, přidaly nové UBER bossy, ale na ty jste museli postavit speciální build od začátku až do konce. A reset stromu dovedností stál orby. Toto vše prostě nebylo v mých silách obhospodařovat.
Hack&Slash hry jsou z mého pohleu postavené výhradně na grindu a na zabíjení stovek tisíc bezbranných mobů. Za posledních dvacet se z hlediska vývoje, obtížnosti a herní výzvy téměř nikam neposunuly. Až do mého spuštění
V Risingu. Zde se mi stává opakovaně, že musím z boje s moby utéct, protože potkám tankovací postavu, která dává obrovský DPS, omračuje a má v zádech mága, který ji svými kouzly uzdravuje a mě současně poškozuje. Navíc jsou ještě krytí mušketýry a ti střílí sakra rychle a přesně. Toto se mi nestalo v žádném Diablu co jsem kdy hrál.