Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (29.10.2013 14:34): Já jsem předpokládal, že to budu hrát na Arcade - Normal a že to ani tak příliš jednoduché nebude. Ta simulační stránka Robinson/Deus je geniální, jenomže z herního hlediska celkem k ničemu, protože vede (alespoň v případě Robinson) k tomu, že člověk neustále umírá téměř na cokoli. Je to asi reálné, jen to není moc velká zábava. Ale Deus už byl proti Robinsonovi "dumbed down" (myšleno samozřejmě vzhledem k předchůdci, nikoli normálnímu stavu v rámci žánru :-) ), takže to asi půjde i na Simulation. Ono je u takové hry stejně asi nejlepší, když se člověk nejprve sandboxově vyblbne (napočítá, kolik různých smrtí hra obsahuje) a pak ji projde tak, aby se mu nic zvláštního nestalo.

Je mi celkem jasné, že nemá smysl panáčka pižlat na dva metry, ale i při kontaktní vzdálenosti mi přišlo, že je zásah spíše otázka náhody a ne nějaké velké strategie.
@Phoenix (29.10.2013 14:19): Tak to myslím dělá ze hry obyčejnou akční mlátičku. Ono simulace jde dělit na easy/normal/hard, tedy minimálně s určitou starostí o životní funkce se vyplatí hrát.

A co se týče zásahů, s nožem se musí kontaktovat soupeře na pár cenimetrů. Po získání luku a kopí, což je hned druhý, respektive třetí, soupeř už to problémem není.
@Drolin (29.10.2013 14:04): Jestli budu hrát někdy Deus ve slova smyslu "chtít dohrát", tak jednoznačně na Arcade (a až jej dohraju, tak si dám teprve možná někdy Simulation). Protože i tak jsem měl problém vůbec trefit prvního borečka nožem (zásahové mechanizmy nic moc).
@Phoenix (29.10.2013 14:02): Po pár prvních minutách to začne být velmi zábavné.

Než je patrné, že bude třeba vyházet dobrou polovinu předmětů na přeskočení metrové průrvy a po deseti zaseknutích na dně jezírka.
@mazar1234 (29.10.2013 13:55): Já bych naopak souhlasil s Drolinem, Deus je akčnější (ve slova smyslu frekvence smrtí a šílenosti herních principů) než Robinson's Requiem, takže se narozdíl od něj dá jakž takž rozumně hrát (ale také jsem se zatím nikam zvlášť nedostal a to mám GoG verzi už nějaký ten pátek).
@90210 (29.10.2013 13:39): Konkrétně v recenzi se Papík nedostal ani za první vesnici... ale recenze je to velmi povedená :).

Deus a Robinson jsou pro mě také jedny z nejzajímavějších her, ale hrají se velmi obtížně - Deus je již značně osekaný k akčnějšímu provedení (již není třeba léčit každé škrábnutí několika prášky). Technická stránka s novým 3D enginem ale oproti RR doznala ještě větší kostrbatosti (49 kláves na ovládání Treplieva), také hra často při smrti padá (což je každých 10 minut)... nicméně už po půl hodině hráč bojuje s raketometem proti tankům, takže spád je značně urychlen.
@90210 (29.10.2013 13:39): Robinsona som rozohral asi 3 roky dozadu, ale potom asi kvoli zlemu cracku alebo co v jaskyni sa to vzdy posralo a nemohol som pokracovat tak som to dal k ladu. Teraz uz mam GOG verziu ale stale som sa k tomu este nedostal.

Nicmenej Robinson mi prisiel este pomerne OK co sa tyka pochopenia ovladania a cinnosti, a nejaky podrobny popis mi neprisiel extra potrebny.

Deus som len asi na 3 minuty spustil a videl uplny zaciatok takze tam to neviem posudit, ale pravdepodobne to bude menej hratelne ako Robinsom, mam taky pocit z toho.
@Drolin (29.10.2013 13:04): U Deusu/Robinsona bych fakt uvital nejakej obsahlej clanek o tom, jak se hrajou...Tyto hry me odjakziva zajimaly, mozna i diky celkej vtipnym recenzim ve Score. Plus je to od Silmarils.
Nesetkal se někdo s problémem vstupu do stanů (postava se do nich jaksi nevejde :)?

Nicméně velmi zábavné i přes nefunkčnost zvuku, nebo kostrbatý design (skákání jen s malým nákladem, což kvůli jedné proláklině znamená 10m přeskupování vybavení atd.).
Nad recenzí téhle hry jsem svého času valil oči (stejně jako u recenze Robinson's Requiem). Hardcore survival má rozhodně co do sebe. Škoda, že jsem je v té době nesehnal.