Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Usmívající se Adam Jensen. Už jen pro ten vzácný ačkoliv kratičký pohled se tohle DLC vyplatí rozehrát. Úsměv Adama je ale rychle pryč, když na něj z obrazovky jeho luxusní televize vybafne jeho starý známý Frank Pritchard s prosbou o vrácení laskavosti.

Přídavek nabízí pár hodin strávených infiltrováním se do již z hlavní hry známé Palisade bank, tentokráte ale ve zbrusu nové lokalitě. Opět tu dostaneme porci kvalitních dialogů, zajímavých postav a spoustu možností, jak postupovat.

V rámci deluxe edice, kterou je i toto DLC součástí, by byla rozhodně velká škoda si ho nezahrát. Kupovat ho zvlášť už je na zváženou, řekl bych ale, že pro každého Deus Ex fandu se rozhodně nebude jednat o šlápnutí vedle. Vřele doporučuji.
+11
  • PC 80
Co se děje s hrdiny, když jejich 5 minut slávy pomine a záře reflektorů zhasnou? Elitní agent Adam Jensen sedí za smutného šerosvitu ve svém drahém pražském bytě, sám. V ruce skleničku drahého alkoholu, bez velkého požitku popíjí sám. Zemi zachránil snad už dvakrát, ale přesto jako by jeho životu stále něco scházelo. V tu ránu se ozve nepříliš oblíbený starý známý s klasickou prosbou „jednoho posledního džobu“… Atmosféra DLC System Riftu se mi od počátku do konce líbila, měla lehce depresivní a lidský feeling. Dialogy, resp. celkový příběh je sice při nejlepším průměrný, ale přišlo mi, že zážitek je zde utvářen hlavně herním prostředím a jakýmsi vyprávěním beze slov.

Stran technického zpracování je překvapivé, že System Rift nevyužívá žádných známých lokací z původní hry, nýbrž přináší kompletně novou mini-část Prahy. Přesuny jsou sice velmi krátké a možná působí směšně, že vše je hnedle za rohem, ale mě nové uličky nočního města z budoucnosti a krásná budova banky potěšila. V hlavě mi utkvěl nápad holografických kaváren, říkal jsem si, jestli by se něco takového mohlo chytnout i v reálu...

Jeden z důvodů, proč se tomuto hernímu subžánru říká imerzivní simulátor je to, že hra by měla hráče především pohltit, a to se zde skutečně daří. System Rift čerpá z toho, že se jedná o jednu dlouhou misi, v které jdete stále hlouběji, a to jak v přeneseném, tak v doslovném slova smyslu. Tenhle koncept představil již před mnoha lety král všech stealth akcí, Thief, avšak jen malá hrstka her ho dokázala napodobit. Souběžně s tím, jak pronikáte do útrob zabezpečených bankovních prostor se pomyslně dostáváte i dovnitř samotné hry a odkrýváte její další vrstvy. Tou finální je kyberprostor, který pro jeho částečnou originalitu a zajímavou vizuální estetiku hodnotím kladně. Palec v erekci také za nové "heat signature" kamery - konečně nejde každý problém snadno vyřešit neviditelností.
+22
  • PC 75
V druhom DLC sa pokusíme preniknúť do dátovej banky Palisade Blade za pomoci starého známeho.

Na začiatku sa budem pohybovať na námestí pred budovou banky Palisade Blade okolo ktorej sa celé rozšírenie točí. Nakoniec sa samozrejme dostaneme aj dovnútra. Prvá časť je v celku jednoduchá a dá sa prejsť za pár minút. Jedná sa o typickú kancelársku budovu, čo mi ale neprekáža. V druhej časti sme sa dostali do oblasti, v ktorej boli roboti a kamery, čo vás odhalili aj neviditeľného nastala slušná, až otravná výzva. Neviem si to predstaviť prechádzať bez špecifických augmentácii. Osobne som hackol strážne veže, ktoré následne zničili drony a cesta bola voľná. Nakoniec už len sekvencia s hádankami a útek. 

Znovu sa nám trochu viac osvetlí príbehová stránka Deus Exu. Stretneme starého známeho z Human Revolution a celkom sympatickú hackerku. Nezažijeme až také prekvapenia a zvraty ale v tomto DLC oceňujem skôr gameplay.

Hlavný problém bol znovu v tom, že sa vam nepreniesli vylepšenia na Adama z hlavnej hry. Tu by sa mi to hodilo totiž omnoho viac ako v prvom DLC.

Celkovo hodnotím System Rift znateľne lepšie ako Desperate Measures. Dlhšia herná doba a hlavne znateľnejšia výzva. Tiež by som si toto rozšírenie vedel predstaviť ako súčasť hry. za plnú cenu by som toto DLC nekupoval a som hlavne zvedavý na posledné z názvom Criminal Past.

HODNOTENIE: 75/100%
+15
  • PC --
Pritchard potřebuje fyzicky píchnout s infiltrací Palisade Blade a protože mu jeho buddy Jensen dluží laskavost za pomoc na Antarktidě (což mi připomíná, že jsem ještě nepřečetl Dark Light, který právě tyto události popisuje), kývá nelibý Jensen na zakázku, která jej na chvíli odtrhne od pití whiskey a sledování pobíhajících panáků s klackem v ruce. Bejzbol nebo tak nějak se tomu říká.

System Rift je solidní ojeb v podobě 2-3 hodin standardního deusáckého gameplaye. Nepřináší moc nového, odehrává se v okleštěné lokaci Prahy s minimem možností k průzkumu a poté se přesouvá do interéru Palisade Bank, což je klasická infiltrovačka s hromadou náhodně a vhodně rozložených krytů, patrol, robotů, obranných věží, dronů, šachet, terminálů k heknutí atd. Autoři se s tím prostě moc nepárali, což je očividné.

Nový herní prvek, v podobě schopnosti kamer a botů detekovat ejdžeje podle tepla, je použit pouze ve dvou místnostech celého DLC a jeho implementace je přinejmenším úsměvná. Stačí se krýt za velkými červenými krabicemi, které na sobě mají znak sálajícího tepla a je vymalováno. Jednak takové krabice vypadají dost blbě ve sterilně čistých chodbách, druhak je to celkem otravná mechanika.

K tomu nesmím zapomenout na krátké intermezzo v Breach. Money grabbers z Eidosu totiž stále trvají na tom, že Breach je skvělý nápad a zábava. Ostatně, 0% splněných achievementů v globálním měřítku na Steamu vypovídá o oblíbenosti tohoto modu. Nikdo to nehraje, nikoho to nebaví, ale nacpeme to tam, protože to je prostě super!

Ale zpět k System Riftu. Za 12€, no nekup to... Pro všechny deusácký děvky povinnost. Pro ostatní je to poměrem cena/výkon zadarmo drahý.
+13