Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut

87
116 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > stealth akce
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
22.10.2013 PCPS3X360WiiU
10.05.2016 XOne
Vývojáři:
, (WiiU verze)
Oficiální stránky:
http://www.deusex.com/directorscut
Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut je upravenou kompilací původní hry, DLC Missing Link, Explosive Mission Pack a zbraní z Tactical Enhancement Packu (dvouhlavňová brokovnice a tichá ostřelovací puška) do jednoho funkčního celku. Příběhové mise z rozšíření jsou nyní součástí hlavní linie a bonusové předměty se nacházejí roztroušené po levelech.

Změnou v hratelnosti jsou souboje s prvním třemi bossy původní hry. Jejich úrovně jsou prostorově širší, mají více pater, ventilačních šachet a chodeb. Díky nově přidaným taktickým možnostem, jako je např. aktivování automatických střílen nebo zaplynování místnosti, si s nimi poradí i tichošlápci. Vylepšená grafická stránka z posledního vydaného DLC (Missing Link) byla aplikována na celou hru. Jedná se o lepší textury, vyhlazování hran, shadery, práce se světlem, měkčí stíny a slabší zlatý filtr. Z Missing Link bylo převzato i vylepšení umělé inteligence. Nepřátelé v celé hře tak přirozeněji reagují na jakýkoliv hluk a v přestřelkách s hráčem vzájemně spolupracují. Poslední změnou je automatická regenerace dvou energetických článků, namísto původního jednoho. Na nejvyšší obtížnost se ale stále regeneruje jen jeden.

Zbrusu novým obsahem je 45 minutové "Making Of" video, okolo 8 hodin namluvených vývojářských komentářů a možnost rozehrát New Game+, v níž se augmentace získané během předchozího hraní přenesou do hry nové.


Poslední diskuzní příspěvek

John Mirra: Asi umíš líp mířit. :) Postupem času jich ale máš dost. ;) Jak tam ale píši, faktorů bylo více. Náboje jsem úmyslně šetřil a to i…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
H. Revolution je primárně stealth hra, ve které si nejvíce užijí ti, kteří prošoupají každý roh a skrytou místnost. Odpovídá tomu i gameplay, kdy po většinu hry prostě nebudete mít dostatek nábojů na "komando" styl a za stealth, kdy nikoho nezabijete, je i více zkušeností. Vzhledem k tomu, že se opozičníci mohou mezi sebou "vzbudit" (při zásahu omračující zbraní), tak jsem nejraději používal normální zbraně s tlumičem. Nahodit neviditelnost, vejít do místnosti a dvěma head shoty navždy uspat jeho obyvatele... To by pro mě byl ideální gameplay celé hry. Snažil jsem se jej uplatňovat, jak jen to šlo. Ale vzhledem k počtu nábojů (kterými jsem ale dosti šetřil) a nutnosti nosit je i tak v inventáři, jsem byl spíše v onom stealth modu, který nepreferuji a při hraní mi přijde zdlouhavý z důvodů uvedených. Dvojnásob otravné by to pro mě bylo, kdybych všechny omračoval ručně. Naštěstí jsem po většinu hry měl dostatek paralyzujících nábojů. Bohužel do příslušných zbraní se vejde vždy jen jeden. Ono prostě těch cca sedmipatrových budov plných nepřátel, kamer a věží bylo až moc. Tři hodiny i více být v podřepu, to mi nevyhovuje, byť, jak výše uvedeno, respektuji, že jiným naopak ano. Znovu pak tvrdím, že Iluminátům by stačilo ovládnout papírny, páč to musí být vzhledem k všude se povalujícím krabicím největší megakorporace světa.

Právě mise v druhé poloviny hry, kdy jsem měl nastřádané i náboje do plně vylepšené (mimochodem upgrade je solidně proveden) automatické pušky a bohatě i nábojů do vylepšené pistole... Tyhle mise jsem si užil nejvíce a vylepšenou pistoli i pušku bylo radost používat, zejména když jsem úspěšně vystřílel Malik z problémů. Chtěl bych i uklidnit ostatní, imho "dobré" konce málo souvisí s počtem zabitých, jak se píše všude na internetu.

S uvedeným souvisí i augmentace, které jsou oproti prvnímu dílu o mnoho lépe provedeny a nikdo už tak nebude investovat do zbytečného plavání. Jejich dopad je také lépe proveden a ani nevylepšenému Adamovi už se na rozdíl od J. C. Dentona netřese ruka jak babičce s těžkým Parkinsonem. Prostě se jen třese tehdy, když má (při pohybu a střílení dávek).

Ač grafika není úplná nirvána (hlavně obličeje "civilistů" jsou jak z prvního dílu), tak jsem ocenil onu celkovou atmosféru, kterou hře dodávala. Zlatý filtr mi přišel jako poměrně vhodně zvolený. Ale tedy výše uvedené ksichty, obloha občas jak z prvního Dooma (bez legrace - opravdu tak hnusná) či informační panely v klinikách LIMB, kde má asi být text, ale je to rozmazané tak, že nic nepřečtete... To bylo opravdu podivné a bylo tak vidět, že si autoři nedali vždy tu práci.

Konečně k příběhu samotnému... Ten docela ušel. Mnoho fanoušků série asi ocení známá jména, která tu a tam prosvitnou. Hlavní hrdina má tedy over-the-top drsňácký hlas, který mě ze začátku hrozně štval. Do konce hry jsem si na něj ale jakž takž zvykl. Města pak měla být o mnoho propracovanější (nakonec jsou jen dvě), neb pár postav se jmény a dva podniky, které můžete navštívit... To bylo opravdu tak na úrovni VtM: Bloodlines, od nichž byl převzat i pohyb po kanalizacích pod městem. Asi jste původně měli dostat možnost hrát i za Nosferata. Vzhledem k náběhům feelu VtM: Bloodlines (viz diskuze), jsem ocenil zejména hororovou atmosféru poslední mise. Jsem ale docela zvědavý, zda někdo měl někdo opravdu nervy se s tím pižlat a ony zombie-like civilisty všechny uspat. Páč jejich smrt si přece nevezmete na triko, ne? :) Mimochodem nahackoval jsem ty zdejší tanky a v soubojích mi tedy pomáhaly minimálně. Trvalo jim dlouho, než se zorientovaly a přepnuly na další zombie. Asi nějakej čínskej šmejd.

Na závěr. Pokud máte rádi stealth hry, tak Human Revolution mi přijde takřka ideální. I vzhledem k hutným a dlouhým akčním lokacím. Osobně bych naopak ocenil více interakcí, propracovanější města (s lepšími a početnějšími "questy") a akční lokace, které mohu relativně rychle proběhnout stylem Johna Wicka. Prostě pár kulek sem, pár tam a vše rychle a čistě s nasazeným tlumičem. Za mě nejlepší závěr asi pro Sarifa. Ale ten anti-augmentační ještě také cca ušel.

P. S. Btw těch cca osm společností, které si musely do hry narvat své logo, než se vůbec dostanete do hlavního menu, to je taky celkem úlet.

Pro: grafika, augmentace, ucházející příběh, poslední mise s hororovou atmosférou, upgrade zbraní

Proti: grafika (obličeje, obloha, panely v LIMB), důraz na stealth, málo nábojů (které i tak zabírají inventář), hlas hlavního hrdiny (jde si zvyknout), příliš dlouhé mise, nepropracovaná města, omračující zbraně na jeden náboj

+24+26 / -2
  • PC --
Druhé hraní jsem si užil rozhodně víc, než to první a vliv na to mělo hned několik (těžko spočítat, ale asi tři...) faktorů.

Předně a naprosto zásadně – debug mode, se kterým jsem zapnul nevyčerpatelnou energii. Může se to zdát jako laciné čítování, pravda ale je, že jsem měl konečně pocit kráčejícího badass kyborga, kterým Jensen rozhodně je. Odpadla nutnost polykat Margotku po každé ráně pěstí a mohl jsem si dosyta užívat takedowny.

Díky změně v energy managementu jsem revolver s tříštivou municí vyměnil za non-lethal přístup. Hra dostala úplně jiný rozměr a až na výjimky jsem cítil jakousi odpovědnost za každou smrt. Tedy, pokud jsem zrovna nebyl v ráži kvůli násilnému chování proti obyvatelstvu. Ony ty výsuvné katany mají taky něco do sebe. Každopádně drtivou většinu času mi dělala společnost flusačka šipek, paralizér nebo oblíbená PEPS gun a samozřejmě Adamova beranidla.

Dalším faktorem byly developerské komentáře. U těch bych se trochu zdržel, protože mají představovat jednu z hlavních předností DC verze hry. Na jednu stranu obsahují spoustu zajímavých informací, na druhou jsou ale velice nešťastně implementovány a místy jsem byl opravdu hodně nahněván. Předně, místo pro komentář není nijak označeno, je potřeba se dostat do správné pozice a zmáčknout klávesu. Spoustu komentářů tak hráč mine. Již poslechnuté komentáře jsou stále aktivní, takže při backtrackingu pouštím znova něco, co už jsem slyšel. A to je problém, protože to nejde přerušit... Pokud chci koment přerušit, je potřeba jej vypnout přes nastavení v menu, vjet do hry, zpátky do menu a znova jej aktivovat. To ale není všechno – komentáře se spouštějí i samy při přehrávání videoanimací! Jako že tam mám Jensen nějakou zajímavou promluvu s někým a do toho mi kecá vývojář své vzpomínky na danou sekvenci. Né, že by to nebylo zajímavé, ale vážně se chci nejprve podívat a poté teprve poslouchat. Že jsou komentáře moc hlasité a nepříliš dobře připravené už raději nevypichovat... Dozvěděl jsem se zajímavé informace, ale místy to bylo opravdu napřesdržku.

Použité grafické fičury z DLC Missing Link byly aplikovány na celou hru, přesto je rozdíl mezi původní hrou a DLC propastný. A to nejen graficky, ale i level-designem, samozřejmě ve prospěch DLC. Autoři to vysvětlují tím, že si mohli dovolit víc detailů a nové herní prvky, z jejich komentářů to ale vyznělo, že si nepřímo stěžovali na neschopnost Crystal enginu. Např. používání 2D spritů bylo až příliš časté a působilo dost lacině. Tak jako tak, hra vypadala jako psí prdel už v době vydání a to nejen díky piss filtru.

Přesto je Human Revolution výtečně napsanou hrou s bombarďáckou atmosférou a ukruťáckou hudbou. S DC verzí je ještě lepší a rozhodně stojí za to i ty zatracené komentáře autorů.

Hodnocení: ✰✰✰✰
+16+16 / 0
  • PC 80
Deus Ex: Human Revolution jeden z milníků, který opět přivedl k životu značku Deus Ex. A taky jeden z mých velkých restů.

První mé rozehraní nedopadlo moc valně, tak jsem letos začal znovu. Jiný přístup Adama Jensena a jiné augmentace, hned změnily i trochu styl hraní. Místo hrubé síly a přestřelek, byl spíše hacker a tichošlápek který přepadá ze zálohy. Ale když se něco nepodaří, zbraně to vyřeší. Tato možnost uzpůsobit si styl svého hraní, vždy byla doménou Deus Exu.

Atmosféru hra má taky solidní, kdy je vidět jak se začínají projevovat nesváry mezi lidmi s augmentaci a těmi co v nich vidí jen hrozbu a nástroj vlád a organizací. Témata se tu objevují zajímavá, jen škoda že si hra větší rozbor těchto voleb a důsledků nechá jako takové krátké zhodnocení na konci, a neupouští se do toho více do hloubky v průběhu hry.

Je tu ale pár věcí co mi trochu kazí, výsledný pozitivní dojem ze hry. Nutnost dobíjet články baštěním energy tyčinek. Že přes zajímavé města a lokace, často končím v tuctových kancelářích, skladech, stokách a místech která jsou podobná jak vejce vejci. A opravdu podivných modelů NPC kdy jsou modely k porovnání s grafikou tak odfláklé a ne moc povedené.

Palec nahoru, ale za hudbu. Ta se opravdu povedla na výbornou. Nakonec mě to chytlo solidně, i přes pomalejší start a než se to člověku dostane pod kůži. Jsou tam sice pasáže kdy je to jak na houpačce a vleče se to, pak se to zas zvedne a hráč zas zkoumá nové věci a řeší různorodé úkoly zvlášť ty vedlejší, nabízí mnohem větší variabilitu přístupu než hlavní linka.

Sice ji v mých očích schází ještě kus k pomyslné dokonalosti, ale je to kvalitní kousek, co by si měl každý zahrát komu se zamlouvá tato tématiky a možnosti hry.
+14+14 / 0
  • PC 95
Než jsem se pustil do pokračování, řekl jsem si, že připomenu počátek tažení Adama Jensena, nyní včetně chybějícího Linku, kterej v době, kdy jsem Human Revolution hrál, nebyl ještě vydanej. Naštěstí jsem dokonce mnoho pozapomněl a tak mohl částečně znovu objevovat "neznámé".

Asi nemá smysl se příliš opakovat. Hodnocení jsem už napsal zde. Jedná se o audiovizuálně vymazlenou hru - muzika, atmosféra, cutscény - vše prostě tak nějak sedí dohromady a působí dojmem promyšlenýho velkodíla. Gamedesign pak drží rozhodně krok s vnějším kabátem.

Přídavek (Missing Link) byl poměrně standardní a přestože určitě nešlo o nejlepší část hry, tak nemůžu říct, že by mě urazil a do celkovýho feelingu celkem hezky zapadne.

Poznámka/doporučení: vylepšil jsem si pouze hacking, nic víc. Skryl jsem si taky maximum HUDu. Naprostá většina augumentací je zcela zbytečnejch a hru kazí (přesněji zjednodušují). Chápu, že pro většinu je to možná nepochopitelné (to nejzábavnější!) pro mě to byla naopak odpovídající challenge projet si to bez zlepšováků a (mnohdy až trapných - neviditelnost) výhod.

Dílo celkově lze rozhodně doporučit, i napodruhé mě to bavilo - mnoho možností jak postupovat, příběhové volby, zajímavá otázka augumentací a jejich užívání obecně - možná k této době lidstvo brzy dospěje... Kochleární implantát už je, myslím si, první vlaštovečka a brzy jistě zafunguje líp, jak nějaký blbý vnitřní ucho. :)

95%

Pro: DEUS EX, volnost, audiovizuální zoracování, více možností postupu, walk.

Proti: Nelze skrýt radar, systém krytí z pohledu 3. osoby.

+13+13 / 0
  • PC 90
Tehdy jsem si koupil v nějaké slevě restartovaný Deus Ex, ale příliš jsem tomu nedal a moc mě to nechytlo. Teprve až s blížícím se vydáním dvojky jsem opět Human Revoltuion zkusil a dostal se do něj takovým způsobem, že ještě před dohráním jsem si koupil Director´s cut a jelikož nešlo přenést savy, tak jej rozjel odznovu.
Francoužští kanaďani z Eidosu skvělou stealth akční hru s velice promakaným prostředím, kde se stále dá najít něco nového, v director´s cutu navíc opravenými soubojy s bossy, kde se dá i tentokrát uplatnit stealth přístup. O to více jsem hru rozjel, ačkoliv mně nikdy předtím přespříliš za tichošlápka hrát nebavilo, ovšem rambo styl zásadně ničí výsledný dojem ze hry a zřejmě se pak ani nedají odemknout v základní hře všechny augmentace.
Zkrátka po všech stránkách povedená hra, která po dohrání už nevybídne k dalšímu hraní, ovšem na těch 25 hodin solidní zábava.

Pro: cyberpunk, augmentace, stealth přístup, dialogy ála Mass Effect, poschovávané vedlejší úkoly

Proti: nepohodlné pěší cestování, hackování po milionté už otráví

+10+11 / -1