Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dědic moci

23.12.2007
58
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mladý Daniel, člen Řádu černého orla v sobě skrývá velkou sílu, o níž sám neví. Když je Řád napaden a zničen, Daniel se vydá pomstít a zachránit uneseného představeného Řádu.

Dědic moci je textová hra na hrdiny vytvořená ve Fantasy GemeBook Enginu. Na úvod dostane hráč postavu, již nemůže zpočátku upravit a vylepšuje ji až během hry. Postava se učí dovednosti, provádí rozhovory, bojuje a kouzlí. Kromě hlavní příběhové linie jsou připraveny vedlejší questy. Hra jde uložit pouze na k tomu určených místech.


Poslední diskuzní příspěvek

Zahrál a prolistoval jsem si Vzbouřenou planetu, Samurajův meč a Bojechtivého válečníka.
Vzbouřená planeta je nehratelná. Jde sice o hezké prostředí, ale postava, na níž leží osud lidstva, se musí chovat naprosto iracionálně, aby bylo možné hru vyhrát.
Bojechtivý válečník je o náhodě. Hráč nedostane šanci hledat to, co potřebuje. Prostě "našel jsi něco, tak už vypadni a nepřemýšlej, jestli bys raději neměl hledat ještě dál".
Jen Samurajův meč je skutečně hratelný. Tomu nemůžu vytknout nic zásadního.

A zahrál jsem si i Norika a moc mě zklamal. Tenkrát jsem to žral, protože Chvátil je srandista. Ale jako gamebook to nefunguje. Když o tom přemýšlím, Chvátil si s tím jen vyhrál, tak se k tomu nesmí přistupovat jako k dobrodružné knížce, ale zkoušet šílené možnosti. Když na mě padají kameny uprostřed a vpravo a já uhnu doleva, tak autor napíše, že kecal a že ve skutečnosti vlevo padal kámen - jen ho nebavilo, že se mi podaří pokaždé uhnout. Nebo se nechci jít podívat ke srocení lidí, tak mě autor přemlouvá ať tam jdu a když stejně nechci, tak poznamená, že Norik se tam mezitím šel podívat - když se s tím vymýšlel, tak tam prostě půjdu. Nebo se rozhodnu nevlítnout bezhlavě na draka a on mě nechá pročítat několik odkazů, než mi oznámí, že draka mezitím porazil někdo jiný. A LeVeKteKaDruZab je kapitola sama pro sebe. Pokud zjistíte, že ten název je zkratka: Les ve kterém každý druhý zabloudí, tak si můžete zajistit, že vy budete ten první - a projdete lesem hned. Když ne, tak budete bloudit bludištěm, ze kterého vede jediná cesta částečně náhodná.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Hráli jste také gamebooky? Toto je jejich elektronický nástupce. Textově popsaná situace a několik nabídnutých reakcí postavy k výběru.

Hodnocení: [krátká verze] Jsem s hrou spokojen, na jednohubku má slušný příběh a dobré provedení. Více v dlouhé verzi.

Postava i vybavení má své hodnoty. Za postup a za poražení nepřítele obdrží postava XP, za něž si své vlastnosti, dle výběru a ceny, zlepšuje. Samotný boj je inspirován DrD navíc s funkcí energie. Tzn. síla hráče + síla zbraně - obrana soupeře - zbroj soupeře = počet životů + bonus zbraně. Každý útok stojí energii. Když je energie málo, musí hráč jedno kolo pouze bránit. Soupeřům ale energie neubývá. Při boji není třeba spoléhat pouze na štěstí, ale každé bojové kolo lze použít lektvar, kouzelný svitek nebo seslat kouzlo, přičemž kouzla nejsou příliš silná, aby dávala hráči výraznou převahu. Navíc každé kouzlo se musí hlavní hrdina naučit od jiného mága. Ale od někoho se musí naučit používat i zbraně, než je smí použít v boji.

Příběh sice na Magnesii Literu nedosáhne, ale je sympatický, dobře napsaný a špatný pocit z něj mít nebudete. Párkrát potěší i možnost zachovat se dobře/špatně. Kromě hlavního příběhu je připraveno několik vedlejších úkolů. Náročnost není vysoká, herní doba pár hodin. Hru může hráč uložit víckrát, ale pouze na k tomu určených místech, kterých je dostatek (pokud se nepodaří hra načíst, zkuste to znovu).

Hra je vytvořena v českém enginu na tvorbu hracích knížek, který se vcelku povedl. Cesta k některým charakteristikám je trochu kostrbatá, ale jde o minimálně navštěvované charakteristiky. Pozor na to, že zbraň a zbroj si musíte připravit. Jakmile získáte lepší zbraň či zbroj, navštivte inventář a klepněte na ni. To samé se týká luku. Ten nemůžete sami použít. Před bojem automaticky jednou vystřelíte, ale musíte si luk v inventáři aktivovat. Stačí poprvé, poté bude střílet v každém boji. Mě to nenapadlo, tak jsem jej po celou hru tahal v inventáři a ani jednou nevystřelil.

Pro: Gamebook, slušný příběh

+8