Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DeathKeep

Advanced Dungeons & Dragons: DeathKeep

listopad 1995
27.05.1996
35
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Kdesi v temných hlbinách sídli zlo v podobe Necromancera, ktorého bude musieť hlavný hrdina poraziť. Aby sa však k nemu dostal, musí nájsť tri magické orby, ktoré mu otvoria cestu až k tomuto obávanému protivníkovi.

Hra je založená na licencii Dungeon & Dragons (resp. Advanced Dungeons & Dragons) a ponúka hráčovi na výber tri postavy, spôsob boja s každou z nich sa mierne odlišuje: trpasličí bojovník, pol-elf bojovník a elfia magička.

Vo svojej podstate je hrateľnosť založená na preskúmavaní podzemí, bojovaní v reálnom čase, ktoré je založené na mechanike FPS-iek. Celý RP systém je zjednodušený: Treba vybíjať protivníkov, hľadať kľúče, dávať si pozor na pasce a rôzne nebezpečenstvá, ktoré na vás v podzemí číhajú.


Poslední diskuzní příspěvek

@Kvasa (03.09.2012 14:03): Taky mě to napadlo, nebylo by to poprvé. Často se to pozná i podle obrázků, které jsou stejné jako v x jiných recenzích na webu, případně pouze z několika prvních úrovní.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Asi se nejedná o nejhorší RPG vůbec (některé obzvláště vypečené kusy jsem se neodvážil hrát ani já), ale rozhodně se jedná o nejhorší RPG , které jsem zatím dohrál. Hodnotím sice na základě emulované 3DO verze (hranou přes emulátor 4DO), ale ta se od PC verze (kterou jsem nerozchodil ani přes Virtual Machine) příliš neliší (PC verze má navíc mapu).

Na začátku jsou na výběr pouze tři postavy (Fighter, Fighter/Mage, Mage) s předem danými statistikami a každý level obsahuje pouze tři druhy nepřátel. Mág si vybírá další kouzla podle dobových recenzí jen mezi úrovněmi (osobně jsem hrál za fightera). První level se odehrává z velké části na ledě, na kterém je téměř nemožné slušně ovládat postavu (proto jsem také Deathkeep dohrál asi až na desátý pokus, první level mě vždy dostatečně odstrašil). Grafika je až na inventář hnusná (nemyslím zastaralá, to mi nevadí, je odporná z výtvarného hlediska). Obtížnost je těžce nevyrovnaná, první levely jsou celkem záhul (logicky, slabá postava i vybavení), ale po nalezení Ring of Regeneration se ze hry stává fraška. Hra také obsahuje téměř nefunkční skákání (ano, čtete dobře), samoúčelná bludiště vedoucí do kopce/z kopce bez možnosti rozhlížet se nahoru dolů a automatické sbírání předmětů.

Pár kladů by se samozřejmě našlo. Sem tam originální nepřítel, v jednotlivých úrovních se povaluje různé vybavení podle typu vybrané postavy, některé levely kolem střední části hry jsou celkem ucházející. Člověk se také těší na získání dalšího levelu nebo vybavení (ovšem být to čistá akce, tak dám 10% a to jen kvůli masochistickým obludnostem typu Operation Matriarchy).

Deathkeep jsem si z nějakého nepochopitelného důvodu chtěl zahrát už hodně dlouho. Stalo se a výsledek celkem odpovídal mému očekávání.

Pro: je možné dohrát bez (trvalé) újmy na duševním zdraví

Proti: RPG prvky osekané na dřeň, led, skákání, samoúčelná bludiště, opravdu odporná grafika

+16