Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Death Rally

Death Rally Remake

65
35 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
03.08.2012 PC
Vývojáři:
, (sekundární), (sekundární)
Oficiální stránky:
http://remedygames.com/games/
Jedná se o remake úspěšných arkádových akčních závodů Death Rally z roku 1996, prvotiny finského studia Remedy. Jde o předělávku z mobilního systému iOS, kde hra vyšla na novém moderním enginu v březnu 2011.

Stejně jako u originálu jde o zběsilé, svrchu viděné závody se zbraněmi, plné podrazů a co nejšpinavější brutální jízdy. V rámci příběhové módu si za vyhrané závody tradičně odemykáte nové vozy, zbraně, okruhy a vždy po několika odjetých závodech se vrhnete do bitvy s bossem.

Jednotlivé vozy lze vylepšovat za získané zkušenosti ve třech kategoriích: maximální rychlost, ovladatelnost a odolnost. Vylepšovat jdou také všechny zbraně (až na tu základní) a to až do devíti úrovní. Zbraní je ve hře celkem sedm: plamenomet, rotačák, brokovnice, sniperka, miny, rakety a raketová salva.

Prakticky stejnou náplň jako hra pro jednoho hráče nabízí i multiplayer až pro 6 závodníků. Všechny vylepšení pro hru více hráčů se odemykají zvlášť. Vrací se také všechny vozidla z původní hry a k tomu dvě nová. Celkem jich je ve hře osm, každé s rozdílnou charakteristikou jízdy. Stejně tak nechybí všechny tratě z původní hry a jejich obrácené varianty + jedna bonusová.


Poslední diskuzní příspěvek

mazar1234: Já to hraju na gamepadu, taky mě ale zpočátku ovládání zaskočilo, nicméně jsem si už zvykl. Radši bych ale byl, kdyby se ovládalo…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
S remakem Death Rally jsem strávil mnoho příjemných hodin. Závody jsou pokaždé nabité akcí, neskutečně návykové, ale také mimořádně krátké, takže se neubráníte syndromu typickému pro tento typ her „dám si ještě jeden závod a jdu pryč“. Samotné ovládání autíček se zdá být při klasickém pohledu povedené, s kamerou situovanou za vozem ale poznáte, že na klávesnici mají vozy poměrně citlivé jízdní vlastnosti . Grafika vypadá velmi líbivě a hodně přispívá k dobrému pocitu z hraní.

Kámenem úrazu této hry je malý počet tratí i aut. Mapy jsou sice rozmanité, namátkou se projedete po zasněžené krajině či závodním okruhu, jejich délka je ale příliš nízká, po delším čase se zkrátka okoukají. Samotných autíček také není mnoho, potěší ale možnost si je různě vylepšovat. Oproti legendárnímu předchůdci přibyl příběh, jehož součástí je několik závodů. Hlavně ten poslední, ve kterém poměříte síly jen s jedním soupeřem, je těžké vyhrát. Povedlo se mi to asi až na patnáctý pokus, kdy jsem měl štěstí ve sbírání nitra, které je pro toto vítězství nezbytné.

Sice se jedná o obsahově chudší hru, hráči ale vše vynahradí obrovskou návykovostí, kterou se honosil také dnes již 16 let starý předchůdce. Prioritní věcí při hodnocení je u mě zábavnost, takže mi nezbývá nic jiného než dát pěkné hodnocení a poděkovat vývojářům za výbornou zábavu při hraní :)

Pro: Přehledné menu, systém vylepšování autíčka, návykovost, občas vyšší obtížnost, s klasickou kamerou příjemné ovládání vozů, líbivá grafika .

Proti: Tratí i vozů by mohlo být více.

+10
  • PC 50
Staré Death Rally považuji za nejlepší závodní hru, co jsem hrál (a taky je u mě suverénně nejčastěji dohranou hrou vůbec), a že jsem toho v tomhle žánru odehrál docela dost. Nové Death Rally ale selhává v obrovském množství aspektů a budu se je snažit všechny vyjmenovat.

Tak za prvé...není to ani pořádně závodní hra. Je to v podstatě řežba na okruhu. Závodních okamžiků jsem zažil naprosté minimum. Ve starém Death Rally mi připadalo, že závodění bylo stále prvořadé, až pak bylo střílení a miny, to bylo to koření.

Zásadní chyba číslo dvě; směšně nízké číslo tratí. Je jich snad sedm, plus jedna deathmatch mapa. To je k smíchu.

Zásadní chyba číslo tří; samotné závody jsou neuvěřitelně krátké. Ve starém Death Rally byly závody od čtyř do šesti kol přičemž samotná kola byla dvakrát delší než zde. V novém Death Rally jsou v klasických závodech pouhá tři kola! Ve výsledku ani ne minuta čistého času. Co se za tuhle krátkou chvíli dá stihnout? Jako bonbónek je ještě speciální závod na jeden okruh, který trva od patnácti do dvaceti vteřin. Vynikající zážitek! Paradoxně je nové Death Rally daleko méně adrenalinovou jízdou. Rozdíl v rychlostech automobilů je méně znatelný a i to nejrychlejší auto je v novince dvakrát pomalejší než nejrychlejší auto v původní hře.

Zásadní chyba číslo čtyři; absence jakékoliv strategie. Hra vám nedává na výběr, co si zrovna chcete koupit. Můžete nakupovat akorát to, s čím jste odjeli poslední závod. Takže bezmozková činnost.

A teď drobnější chybky, které mě ale také štvaly; Není tu žádná liga, jako ve starém Death Rally, jdete jen od závodu k závodu a přibývá vám progress ve hře v procentech. To je daleko méně zábavné! Proč měnit něco, co bylo tak skvělé? Takhle si k závodníkům nevytvoříte ten vztah. Není to takový tahák. Není tam ta hrůza z toho, když se do závodu přihlásí někdo z horních příček tabulky.

Další drobná chybka, která mi ovšem prodloužila dobu hraní asi o pět hodin, je nitro. Ve starém Death Rally jste ho měli k dispozici hned na začátku. Dalo se s tím taktizovat. Ne...zde ho musíte sbírat na trati ve skrytých bednách a je to jen a pouze otázka štěstí nikoliv rozumu a proto závěrečný závod s Adversarym je jen a pouze nekonečným čekáním na závod, ve kterém seberete aspoň čtyři nitra, protože jinak to nejde vyhrát. Smutné.

Další výtka je k ovládání; auta strašně kloužou. Jaké to bylo potěšení ve starém Death Rally koupit pneumatiky na maximum a vědět, že auto pojede přesně tam, kam chci. V tom bylo Death Rally vyjímečné, že se to ovládalo tak příjemně! Zde to neplatí.

Další výtka jde k hudbě, která je nesrovnatelné horší, než v původním díle. Nevím proč Petriho Alanka a Poets of the Fall cpou do každé severské hry a nemohl hudbu dělat původní autor Jonne Valtonen.

Další výtka, co mě napadla, spočívá v absenci nějakého proherního scénáře. Hru vlastně nemůžete prohrát, pouze si jí můžete nešikovností prodloužit. Pointa je pouze v tom, zda porazíte závěrečného Adversaryho, jinak můžete sbírat peníze po pětistovkách. V původní hře jste se museli dostat na první místo tabulky a to se vám nepodařilo, pokud jste nezačali vyhrávat závody nejtěžší kategorie. Sám jsem si při stoprvní hře ve starém Death Rally zkoušel, jestli jde hra dohrát tak, když budu jezdit pouze nejlehčí tratě a tam je maximem sedmé maximálně šesté místo v tabulce. Při středních tratích to při velkém štěstí lze, ale bude vám to trvat mnoho set stovek závodů. To zde není vůbec nezbytné.

Grafika je lehce podprůměrná. Celé mi to spíš připomínalo hru Excessive Speed, která je už velmi letitá.

Jediná věc, která vykazuje zlepšení, jsou samotné zbraně, kde máte široký výběr speciálních kusů. Je to fajn, ale jak jsem zmínil v úvodu, je z toho díky tomu strašná rubačka.

Nové Death Rally je promarněná šance. Ono to zabaví, to jako jo, ale má to spoustu zbytečných věcí, které pocit ze hry zašlapávají příliš hluboko.
+9