Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Space

83

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 95
Ačkoliv jsem se zařekl, že mými herními protivníky nebudou nadpřirozené postavy, po zhlédnutí několika videoukázek mi něco říkalo, že tuto hru od Electronic Arts bych vynechat neměl. Nakonec jsem tedy tu zásadu opravdu porušil a je velké štěstí, že jsem to udělal. Jak se na tento žánr sluší a patří, hra má doslova dusnou atmosféru a ačkoliv se odehrává převážně v osvětlených prostorách, prostředí je i tak jako v pravém hororovém filmu, čímž tvůrce velice chválím, jelikož asi takhle měla podle mého vkusu hra vypadat. Není totiž nad to, když při procházení jednotlivými lokacemi a plnění nemalého počtu různorodých úkolů nevíte odkud a jaká nestvůra se na vás vynoří a nejste si jisti, jestli vám náhodou do zad nevpadne další. Takových scén ve hře najdeme nespočet a přestože leckdy dají hráči pořádně zabrat, z hlediska akce nemají chybu, obzvláště když jsou podbarveny kvalitním zvukovým doprovodem, který vše náležitě umocní.

K likvidaci nestvůr má hlavní hrdina pár zbraní, které může na určených místech vylepšovat, ale v inventáři jich bohužel příliš nosit nemůže, takže chce zvážit, se kterými jeho boj nebude marný a které může odložit do trezoru, popř. je prodat. Tady bych viděl určité negativum, jelikož zbraň je hráč nucen si nejprve vyzkoušet a teprve poté se rozhodnout, kterou si jakožto účinnou ponechá, jelikož popis zbraně a její klady či zápory není šance zjistit jiným způsobem.

V předchozích komentářích bylo často zmíněno ovládání a nešikovné zobrazování hlavního hrdiny. Pravdou je, že ze začátku mi přišlo, že Isaac zobrazovaný přes polovinu monitoru, čímž je způsobena nemožnost jeho rychlejšího otáčení, má za následek jeho nemotornost, ale naštěstí po pár hodinách hraní jsem usoudil, že zdání trochu klame a akční boje, při nichž je základem pro úspěch likvidace bestií odstřelování jejich končetin a případné závěrečné doražení pořádným rozšlápnutím, se pro mě tak staly úplnou lahůdkou.

Co dodat? Podle mě je Dead Space skvěle propracovaná hra s velice pěknou grafikou, působivou zvukovou stránkou a špičkovým hororovým nádechem, ve které hráčova nervová soustava dostane vydatně zabrat od prvopočátku až do úplného finále.

Pro: bezchybná hororová atmosféra, akce, grafika, zvuky, příběh

Proti: menší zbrojní arzenál

+64+65 / -1
  • PC 95
Tento komentář píši, až po přečtení stávajících. Většinou to dělám naopak, ať nejsem ovlivněn. Souhlasím s komentářem Pookyho, až na to že u mě se žádný pocit stereotypu nedostavil.

V prvé řadě chci upozornit ty, co dead space ještě nehráli – začněte hrát na těžkou obtížnost. Jinak, jak to podle některých komentářů vypadá, se ochudíte o tu pravou atmosféru hry a to by byla opravdu veliká škoda. Někdy nastavení obtížnosti může opravdu razantně změnit pocit ze hry a styl hraní (např. Far Cry).

Podobně jak píše Pooky, někdy jsem si říkal jestli by nebylo jistější si svoji herní mašinu přestěhovat na záchod.:) Atmosféra opravdu hustá, horror rozhodně není vytvářen jen litry krve. Kolikrát jsem si říkal no ty vole fuj, to jsem se lek, mam já tohle zapotřebí a odcházel jsem od počítače na sluníčko nebo poslouchat Boba Marleye, abych se uklidnil. A takovéto pocity určitě nepramenily jen z úleků, ale z celkové všudypřítomné atmosféry strachu, psychostrachu – v hlavě slyšíte hlasy, které NEJSOU VAŠE + „kurva co asi udělám s dvěma nábojema v řezačce, dejte mi náboje, prosím náboje prosííím áááá kurva – load." (těžká obtížnost-silnější zážitek) Postupem hry po určitých upgradech se přeci jen můžete trochu uvolnit – díky Bohu.

Co se týče ovládání – pohledu Isaaca, které bývá hodně kritizováno. Sám jsem při prvním spuštění hry a po prvních krůčcích stále lez do nastavení a snažil se něco udělat s tím, ať Isaac nechodí tak divně a míří rychleji a přesněji. (+nejsem konzolista)Nic. Tak jsem rezignoval, odůvodnil si to tuhostí obleku a tím pádem mě to i přestalo rušit atmosféru. Při FPS zobrazení, se kterým by se nám lepe mířilo, by jsme jednodušeji likvidovali potvory a tím pádem bychom se méně báli a to by byla škoda.

Po dohrání hry jsem ocenil, že vám zůstanou dosáhnuté upgrady a dostanete dost kreditu na další. Takže tentokrát na Ishimuru už nepřilétá slabý inženýr Isaac, který umírá „na každém rohu“ a podle mě má v obleku ještě jiný upgrade.:) Ale protřelý likvidátor, který ví, co a jak a vy si můžete hru dohrát ještě jednou s úplně jiným pocitem.Teď to budou příšery, které by se měli bát! Ne vy!!!!! HO HO HO!
K těmto třem aspektům hry jsem se chtěl vyjádřit, ostatní ponechávám stranou, ostatně jsou v jiných komentářích.

PS: volba obtížnosti, kolikrát mění celkový zážitek a pocit ze hry a i styl hraní.

PS2:teď si tak říkám, jestli zahráním dead space jsem se neochudil o horrorové emoce u jiných her, jestli se vůbec můžu ještě něčeho bát:) například: POP:Warrior within - podle recenzí jsem se těšil na temnou až horrorovou atmosféru, ale po dead space mi to přišlo jako procházka růžovým sadem.
Čůz.

Pro: perfektni atmosfera(na těžkou obtížnost), podání příběhu,vakuum, zvuky, změny prostředí, no a dokonce i ovládání

+37+37 / 0
  • PC 80
„Pravidlo č. 1: Dorážečka - Pokud na zemi vidíš mrtvolu, jejíž život nebyl ukončen Tvojí rukou, je doporučeno do ní pro jistotu vystřelit. Náhoda je blbec… a skripty taky…“

Do Dead Space jsem se moc nehrnul. Videa mě moc neohromily a tak jsem hře nevěnoval pozornost. Do paření mě „donutil“ uživatel Chuck, čímž mu děkuju, protože jinak bůh ví, jestli bych se k DS někdy dohrabal. Dead Space začíná ve velkém stylu. Přílet na Ishimuru se mi opravdu velmi líbil, takhle efektní začátek jsem už delší dobu neviděl. Zpočátku je hra opravdu dost strašidelná, vyzdvihnout musím obzvláště hudbu a zvuky, které hře dodávají nehorázně hutnou atmosféru. Horor sice později naprosto vyprchá, atmosféra však zůstává a mě to tak i vyhovovalo. Holt jsem povahově slabší a některé lekačky hůře rozdejchávám.

„Pravidlo č. 2: Kdo šetří, má za tři – Doporučuju šetřit lékárničky. Alespoň v druhé polovině hry, protože nejednou jich byl docela nedostatek.“

Audiovizuální zpracování je na jedničku. Výborné a povětšinou ostré textury, nádherné nasvětlení, ladné animace… = naprostá spokojenost. Hra mi běžela na plné detaily úplně plynule, což se taky jentak nevidí. Trochu vidím problém v jisté schématičnosti kapitol (začíná a končí vždy cestou jakýmsi metrem), která způsobuje po delším hraní stereotyp. Po určitém čase ale tvůrci vždy přihodí nějaký wtf moment nebo dechberoucí scénu a hráče to navnadí pokračovat. Závěru hry nemám co vytknout, vychutnal jsem si ho stejně jako začátek. Střílení funguje na výbornou, odstřelování jednotlivých končetin ve mně vzbuzovalo jakési zvrácené potěšení. Občasné puzzly jsou jednoduché a fungují jako výborné zpestření. Škoda jen, že jsem se mockrát nepodíval mimo loď, vesmír vždy velmi lákal.

„Pravidlo č. 3: Velká místnost – Pokud se dobelháš k lokaci o větším než průměrném rozměru, věz, že bude následovat tuhej boj. Je doporučeno nabít všechny zbraně a připravit se na odpor.“

Dead Space je hrou na dnešní poměry docela dlouhou. Tipoval bych to na nějakých 9-12 hodin hraní, což se vzhledem k ceně, za kterou se dnes prodává, docela výhodné. Ocenit musím i český překlad, který byl hlavně po gramatické stránce snad bez chyby.

„Pravidlo č. 4: Munice, lékárničky, polovodiče – Sbírej vše, na co narazíš. I za cenu, že by ses mohl zdržet. Emzáci se povětšinou nerespawnují a pokud ano, tak po krátkém čase přestanou. Munici potřebuješ vždy, lékárnička se v průseru hodí taky a za polovodiče se daj v obchodech nahrabat slušný prachy.“

Verdikt: Dead Space sice není přelomovou, ale „pouze“ velmi příjemnou a moderní střílečkou s prvky survival hororu. Pokud máte rádi sci-fi s hutnou atmosférou po vzoru filmu „Event Horizon“, pak je to hra určená přímo pro vás. 80%

„Pravidlo č. 5: UŽIJ SI TO!“

Pro: audiovizuální zpracování, oddělování končetin, různorodost nepřátel, atmosféra, česká lokalizace, na dnešní poměry slušná délka

Proti: místy stereotypní a lehce monotóní

+31+31 / 0
  • PC 80
Na Dead Space jsem se strašně těšil, bohužel kvůli nedostatku času se k němu dostal až po víc jak půl roce. To jsem si ale náležitě vynahradil dohráním za víkend a musím říct, že mě ta hra mile překvapila.

Před zahráním jsem shlédl i animovaný prequel, který i přes jeho pochybné kvality skvěle vtáhnul do děje a doplnil ho. Z počátku mi vadilo trochu neohrabané ovládání a také to, že Isaacova postava zabírá značnou časá obrazovky, nicméně na oba tyto neduhy se dá velice rychle zvyknout a pak už jsem to ani nevnímal.

Graficky a designově se mi hra líbila, rovněž vsuvky v exteriérech nebo v místnostech bez gravitace byly parádní. Hororová atmosféra je cítit na každém kroku a i když se po nějaké době dá vcelku odhadovat, co kde čekat, občas autoři přišli s nečím neotřelým a já cítil ten mrazivý pocit strachu z neznáma.

Herní doba je na dnešní dobu více než slušna, likvidování nepřátel odstřelováním jejich končetin neomrzí ani po častém opakování, občas nějaký ten logický puzzlík, zkrátka paráda.

Pro: Atmosféra, příběh, herní doba, hratelnost.

Proti: Trošku neohrabané ovládání, hlavní postava zabírá velkou plochu na obrazovce.

+28+29 / -1
  • PC 95
Zpočátku jsem se docela pral s ovládáním hry, kde mi nejvíce vadilo pevné umístění kamery těsně za hrdinou, což mi způsobovalo horší orientaci v prostoru a kontrolu nad tím, kde se objeví nepřátelé. Postupem času mi nezbylo nic jiného než si na to zvyknout. Poté jsem pochopil, že to možná byl i záměr tvůrců, neboť to dodalo více atmosféry do celé hry. Nemáte visuelní přehled nad celou místností před Vámi a o to víc Vám nepřátelé, kteří se objeví, zatopí při jejich zabíjení.

Na celé hře se mi líbilo zpracování prostředí opuštěné vesmírné lodi, jejíž paluby a jednotlivé části postupně objevujete. Vaším hlavním úkolem je snaha najít z lodi únikovou cestu, ale aby to nebylo tak jednoduché, najde se vždy nějaký technický problém, který musíte vyřešit, abyste se dostali dále.

Přívlastek hry, hororová, je zde také zcela splněn. Není to hra, kde byste stříleli nepřítele na každém kroku. V klidu si řešíte nějaké technický problém na lodi, když se najednou objeví nepřátelé, kteří se Vás snaží zabít. Atmosféru všemu dodává i pěkné zpracování vnitřku opuštěné vesmírné lodi. Sice je ve hře pár druhů nepřátel, ale každý na Vás útočí jiným způsobem. Byly zde i silní protivníci, kterým když jen to šlo, tak jsem se snažil vyhnout. Ne vždy je jediné řešení zabití. Občas musíte použít i jiné technické vlastnosti lodi, abyste daného protivníka zabili. Klasickou zbraní ho nezneškodníte. Hra je také podkreslena atmosférickou hudbou a zvuky.

Největším zpestřením ve hře pro mě byli místa, kde nebyla gravitace a museli jste se vždy zorientovat, kdy jste nahoře či dole, abyste se dostali ke svému cíli. Nebo na druhou stranu jsou zde i místa bez kyslíku, které musíte překonat, než Vám dojde Vaše zásoba kyslíku.

Během hry sbíráte tzv. energetické uzly, které potřebujete k postupnému zlepšování si zbroje, dovedností či zbraní.

Váš hrdina má vyjma střelné zbraně i schopnost zpomalení času či telekineze věci. Zpomalení času mi mnohdy zachránilo život, když se na mě vyřítilo více nestvůr.

Jsem rád, že mi v rámci herní výzvy byla Indiánem doporučena tato hra. Jinak bych si ji asi jen tak nezahrál a připravil bych se tím o pěkný herní zážitek.
+24+24 / 0
  • PC 80
Série Dead Space je soudě podle prvních dvou dílů skvělou hororovou sci-fi střílečkou. Atmosférou a příběhem dost připomíná film Horizont událostí, akorát jste lépe vyzbrojeni a pobíhá tu více monster. Jinak jde v zásadě o to samé. Hluboký vesmír, izolace, žádná pomoc, šílenství, smrt a minimální šance, že z toho vykráčíte živí a hlavně zcela zdraví.

Jak je to ovšem s poměrem akce vs. příběh? I přes naprostou lineárnost příběhu, kdy vás úkoly přímo táhnou z místa A na místo B bez možnosti se ztratit nebo něco důležitého vynechat, nejde jen o bezduchou střílečku, kde vás příběh vlastně ani nezajímá (zdravím sérii Painkiller). Přilétáte k lodi Ishimura a následně se snažíte rozplést, co se na ní vlastně stalo, přičemž rozplétání je to krvavé a dobře napsané. Chvíli zkoumáte okolí, chvíli se snažíte přežít, chvíli se posouváte v ději. Boj má samozřejmě přednostní místo, zbytek však nezůstává významně pozadu. Jedinou, pro mě dosti výraznou chybou, byla absence charakteru u Isaaca. U tohoto typu her je samozřejmě těžší vykreslit "vaši" osobu, ale Dead Space 2 nám ukazuje, že to jde dost na to, aby si hráč k postavě vybudoval nějaký vztah. V jedničce nám však lítá jen prázdný skafandr. Za to byly první mínusové body.

Další mínusové body jsou za příšerné ovládání, kdy musíte citlivost myši nastavit víceméně na maximum, abyste mohli normálně fungovat. To nevadí, pokud jste ve hře samé. Jakmile se ovšem snažíte na něco kliknout v tabulce, chce to klidnou ruku, trpělivost a praxi několika kapitol. Proč? Jaký to má smysl? Žádný. Leda by tvůrci chtěli podpořit naši frustraci.

Osobní poznámky: Horor bez chapadlovitých monster a ukolébavky není horor. Pohyb ve stavu beztíže vás naučí, že nějaké dole a nahoře je veskrze přízemní představa. Hrála jsem na nejsnazší obtížnost a nestydím se za to. Jsem srab a první tři seance jsem nedokázala vydržet víc jak 15 minut hraní. Hru jsem si osobně přejmenovala na Isaacu, udělej…
"Isaacu, najdi nějaké palivo."
"Isaacu, oprav motor."
"Isaacu, zprovozni nám kyslík."
"Isaacu, zabij to monstrum o velikosti lodi."
"Isaacu, přines mi brambůrky."
Ten chlap poslechne všechno, co má dost inteligence na udělení rozkazu.

Pro: amosféra, audio, akce

Proti: ovládání, absence charakteru hlavní postavy

+23+23 / 0
  • PC 80
Záznam z herního deníku

záznam č.1
"... konečně zasouvám ... dlouho odkládaný disk s Dead Space je konečně v mechanice a čekám něco neurčitého! Něco, o čem nemám potuchy, že by se mi mohlo zalíbit! Menu mě šokuje svou syrovostí. Úvodní intro s prvními minutami na palubě USG Ishimura vše potvrzuje, přemýšlím, že hru vypnu!"

záznam č.2
"Po menší odmlce se ke hře vracím ... procházím chodbami podezřele často, nemám to rád a nemám ani žádnou zbraň. Konečně po čase nacházím jakousi řezačku, která mi přejde úplně k ničemu, ale lepší než holé ruce! Vyskakují na mě nepřátelé a k tomu mi hra hází k nohám další "módní výstřelek" – mohu uvádět věci do stáze – experimentuji hned na nejbližším nepříteli. Docházím k názoru, že řezačka není tak úplně marná! Hlavně sbírám vše, co mi přijde pod ruku – může se to určitě hodit!"

záznam č.3
"Nahráno mám už několik hodin a pořád mi hra dokáže nahazovat nové nepřátele, bossy, výbavu, či zvraty. Jen lidí tu moc není! Opravdu se mě zmocnil pocit, že jsem na lodi já a že nehraju videohru. Zároveň mě nutí poněkolikáte procházet ty samé úrovně a zjišťovat, že i přes padnoucí level design hra hrozně recykluje a tak trochu se ztrácí v sobě sama! Už nevěřím pozitivním ohlasům, tohle už asi nemá pádného konce!

záznam č.4
"... po dlouhé pauze, kdy jsem nevěřil, že dojdu do konce. Jsem to opět spustil ... asi z nutnosti! I tak jsem do chvilky opět ponořen v té brutálnosti a vylepšuju všechno, co můžu. Očekávám finále! Nedostavuje se! Dostávám před sebe zajímavou minihru, za rekordy jsem štědře odměňován náboji a dalším vybavením, v místnosti s minihrou jsem zůstal dobrou půlhodinku! Pokud to vezmu z tohoto pohledu, nemám co vytknout, motivace hře určitě nechybí."

záznam č. 5
"Do hajzlu, zase jsem nucen někoho tupě následovat! Proč se nemůžu rozhodnout a pěkně se na něj vys*at?! Zase jedu výtahem sem a tam jako debil. Čistím místnosti, likviduju kopy nepřátelem snažíc se zjistit, jestli to vlastně pořád má cenu! Jo, vlastně má! Musím tam vlastně zmáčknout to blbé tlačítko, které po mě chce ten doktor! Jsem postaven před logickou hříčku s palandami a kinectickým modulem. Baví mě to! Zase utíkám! Utíkám, protože musím."

záznam č.6
"... zase se mnou příběhová postava libově vytřela podlahu. Protože Isaac je asi retard bez vlastního názoru! Tohle mě už vážně uvádí v šílenost. Po zvratu se Isaac konečně rozhodne sám, přestal být debilem! Jedná! Konečně za celou dobu se něco děje. Něco, co má smysl a následek. Vracím se ... vyskakauje na mě obří vagína, jako závěrečný boss. Prostě nářez!

záznam č.7
"Po tom všem musím uznat, že to bylo vážně ... jiné! Recyklované, ale kvalitní zároveň. Takovou hru jsem ještě nedohrál, jsem rád a cítím úlevu. Díky Isaacu, i když občas si byl fakt debil!"

Pro: nenáročná grafika, neotřelé zpracování, žádný HUD, chytře odměňující minihry, level design jako takový

Proti: nemožnost se rozhodnout, i když je tam spousta příležitostí, tupé reycklování lokací, bossové!

+22+22 / 0
  • PC 80
Dead Space šlape.Je to jedna z nejneoriginálnějších her co jsem kdy dohrál - mixuje všechno, od filmů (Event Horizon, Aliens..) přes hry (AvP, Doom 3, System Shock 2..) po knihy (už jen to jméno hrdiny Isaac Clarke).Jenže to všechno mixuje perfektním způsobem.Dead Space prostě obsahuje vše, co si lze od hororový sci-fi žánrovky přát - skvěle a poměrně logicky navržený prostředí obrovskýho vesmírnýho korábu, dokonalá hudba a zvuky, solidně napsanej (ač šíleně neoriginální) příběh, dobře nadesignovaný zbraně, možnost vylepšovat si vybavení, sbírání všech možnejch předmětů, audio i video i text logů..
Dead Space obsahuje prostě všechno co bych od hry tohoto typu chtěl, a ještě to ke všemu dělá opravdu dobře.Nenarazil jsem na jedinou chybu, bug, prostě nic - všechno šlape jak má.A to na DS nevyšel jedinej patch.Ovládání také bez chyb, na default rozvržení jsem nemusel nic měnit.
Jen tedy dodám dvě technické poznámky - někteří lidé si stěžovali na špatnou sensitivitu myši - je nutné vypnout vsync ve hře a zapnout si ho v ovladačích u profilu hry (máte-li nvidii) - pak je sensitivita perfektní a nepřátelé se krájí jedna radost.A ještě jedna věc - hra je uzpůsobena ke hraní na widescreen monitorech - zkoušel jsem to před rokem, kdy jsem měl 19" CRT a moc se to nedalo hrát - field of view byl hrozně nízkej a Isaac zabíral půlku výhledu.Na 24" 16:10 už není problém.
Takže moje dojmy po dohrání - hodně pozitivní, doufám že vyjde dvojka, a než vyjde, tak si jedničku ještě zopáknu, a to na "impossible" obtížnost.

edit - Ještě jsem si po dohrání zkoukl animovaný prequel Dead Space: Downfall - není to nic převratného, ale jako prequel posloužil dobře a rozšířil mi zážitek ze hry - pokud se vám hra líbila, doporučuji.

Pro: promyšlený design, vše do sebe zapadá

Proti: musíte mít rádi žánr, ale to není chyba hry

+21+21 / 0
  • PC 85
Akční horror, to jest ve video herním průmyslu věc, jenž se nepochybně dělá velice těžko. Vyvážit správný poměr adrenalinové akce a napětí, a do toho přidat smysluplný aspekt prozkoumávání. To se může zdát pro hráče nezkušeného něco jako vskutku jednoduchého ba i triviálního, ale věřtě že to je úplně naopak.
Toto se od dob Resident Evil 4 snad nepovedlo uskutečnit žádnému studiu, avšak překvapení na vás číhají tam, kde a kdy to čekáte nejméně, stejně jako tomu je ve hře Dead Space.

Z prvních videí na mě hra moc dojem neudělala. Vypadalo to jako kopírka již zmíněného RE4 ve vesmíru. Pak ale jsem uzřel velice pozitivní recenze, a jelikož se tehdy ještě dalo recenzím věřit takřka na 100% neváhal jsem, vzal prachy a upaloval do Tesca.
EA se povedla úžasná věc. Opravdu se jim podařilo z Dead Space vytvořit napínavé, adrenalinové a vzrušující akční, hororové dobrodružství.
Hru nakopnul velice povedený začátek, začátek kdy jsi říkáte "sakra to je v prdeli" příšery se vynoří, vy jste odříznuti od parťáků a nemáte zbraň. Co dělat? Utíkat!
Munice bylo vždy (krom konce hry, což je logické) velice málo, což vás pochopitelně nutilo otevírat čí rozbíjet každou bedýnku či skřínku. Vaše řezačka, jenž je vaší základní zbraní se stane vaší holkou v nouzi. Opravdu málo kdy ji Isacc odložil ze svých vnitřnostmi zaneřáděných inženýrských rukou, jen opravdu v nejvyšším stavu ohrožení. V základě vás hra nenutí přecházet na nové zbraně, poněvadž díky chytrému systému vylepšování si i z oné "základní" zbraně uděláte věcičku, která prochází končetinami potvor jako nůž máslem za parného letního dne. Tudíž, pokud si najdete svého miláčka, nemusíte ho zahazovat.

Inspirace Carpenterovou Věcí je tu naprosto zřejmá. Tudíž ve hře narazíte na opravdu nechutné nepřátele, minimálně 10 litrů krve a slizu na 1 metr čtverečný a místy značnou míru nejistoty, paranoii a nedůvěry. Což mě jakož to fanouška filmu neskutečně těšilo. Pocit ze střelby je skvělý. Krájení a rozdupávání hnusáků je sranda. Sem tam do toho připočtěte nějakou tu hádanku, nebo minihru a poznáte že se tvůrci snažili co bylo v jejich silách aby hráče udrželi bdělém stavu. Nevím jak vy, ale souboje s bossy mě bavily. Zvláště mě bavil boss u něhož jsi nemůžete být jistý smrtí Po dlouhém souboji, používáním sráze a všech zbraní bosák padl...........NEPADL!!! Pomoc!! Kde je munice?? Tak znova...o 12 min později...příšera opět leží a já na ni šlapu a šlapu "chcípni ty zmetku!!! Huaáááá!!!......... "ne babi nemusíš volat Chocholouška" a to je ono. Tak to má být, užívat si souboje, atmosféru a v neposlední řadě slušný příběh o Isaccově mysli a pátrání po jeho lásce.

Má ta hra nějaká negativa? Ani nevím, délka je více než slušná, optimalizace takřka perfektní, (hra tehdy šlapala i na mé staré šunce) ozvučení skvělé- vakuum...více to snad rozvádět nemusím. Možná že hra ke konci sklouzla k větší akci a nepřátel by taky mohlo být více. Ale což, já mohu konstatovat, že lepší survival horror za posledních několik desítek let na západě asi nikdo nevytvořil. Bohužel, to první díl nasadil laťku moc vysoko a z dalších dílů se vytratila atmosféra. Každopádně doba, kdy EA ještě vydávalo dobré hry si pamatuji, bohužel Dead Space byla na dlouhou dobu jedna z posledních.


Pro: Adrenalinová akce a tíživá atmosféra, intuitivní vylepšování obleku a zbraní, ozvučení, nepřátelé, optimalizace, délka.

Proti: Méně nepřátel........hmmm já nevím.....hm možná trochu frustující minihra s dělem.

+21+23 / -2
  • PC 90
No doprdele... rok 2008 a surová, ošklivá, brutální hra... kde je akční element natolik nechutný, že se vám kolikrát zvedne kýbl. Žádná horrová lekačka ve vyšponovaná atmosféře kde se lekáte padajícícho špendlíku a zvuků, ale survial s drsňákem Isacem, který až téměř do konce neprojevuje emoce a přitom se ocitl v největší noční můře. Animace skonání překonávají fatality mortal kombatu.

Dead Space je pro každého, kdo se toužil ztratit ve vesmíru a zbožňuje klišé příběhy o artefaktech, která měly zůstat nedotčeny. Solidně dlouhá hratelnost a nepřekonatelné surové potyčky s masou příšer o kterých se vám bude zdát. K dispozici je úžasná arsenál laserových cuterů (priroste k srdci), cirkulárek, plamenometů atd... Titul jak ze staré školy, místy méně přístupný, ale o to víc si ho každý vychutná!

Pro: Zbraně, která si budete pamatovat, jo a upgradovat, každý souboj, nápaditá mostra (fakt hnusná), gore

Proti: no ty pseudo boss fighty časem otravují

+20+20 / 0
  • PC 90
Od Dead Space jsem toho mnoho neočekával, spíš naopak. Asi proto mě mile překvapil. Prostě žeru sci-fi a horory a tato kombinace je zde namixována výborně.

Příběh:
Ze začátku se zdál klišovitý a okoukaný (Event Horrisont), ale postupem děje se začínal vybarvovat lépe a lépe i s překvápkem na konec(Solaris). Nápad na těžení planet sice znám z různých sci-fi knih, ale končně jsem to viděl na vlastní oči a přesně nějak takhle megalomansky v brutálně velkém měřítku jsem si to představoval, prostě krása. Pohled z vesmíru na gygantický vařezaný kráter bych nazval "dechberoucím". Zápletka na USG Ishimura je klasická=všechno se sere a kdo to má asi vše zaflikovat?? Příběh na konci krásně graduje až k mega finále v Kolonii. Dozvídání se událostí pomocí deníků a audio záznamů, jsme tu už měli (Doom3-tam byli mnohem brutálnější), ale vůbec mě to neurazilo, naopak to tam dobře sedí.. Prostě za tohle jednička s hvězdičkou.

Zvuky:
Perfektní, hudba stylová, místy doslova nervy drásající, tlumené zvuky ve vakuu suprově udělané. Pouze když se na scéně objeví zrůda, tak je to zbytečně přeřvané, to mi vadilo.. Jinak není co vytknout, pánové zvukaři se opravdu vyznají...

Grafika:
Bohužel zde jsem byl poněkud sklamán. Na dnešní dobu je to slabý průměr, důkazem toho je můj bratr, který mi koukl přes rameno s otázkou, jestli to není z roku 2005. Podle mě je to u takové hry vysloveně chyba, víme velmi dobře, že by to mohlo vypadat 3x lépe. Třeba hvězdy ve volném prostoru vypadají opravdu hnusně. Podotýkám, že jsem měl vypnutý filmový filtr, to by bylo ještě horší, jinak vše na max.... Ale je to jen stesk nad nevyužitým potenciálem. Monumentální obrazy Kolonie a "kreklé" planety mi stejně zůstanou dlouho v paměti.

Bojový systém:
VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR......VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...... A ještě jednou VRRRRRRRRRRRRRR. Po vypnutí V-Sync je to už hratelné(mimochodem díky za radu), ale jednoduše 3rd pohled mi kazí atmosféru, kazí dobrou ovladatelnost a míření. Nezlobte se na mě, ale jako FPS bych se bál 3x tolik a prostě líp by se to hrálo. Nepotřebuju aby mi panák zabíral zorné pole.. Časem jsem si zvykl na ovládání, ale není to můj šálek čaje... 'To nepovažuju za chybu hry, ale můj rozmar. Oni to tak chtěli, jsou vidět upgrady, lepšení pohybu a míření, takže svůj účel to jistě plní..

Zbraně:
LAHODA!!!!! Plasmová a Provazová pistole se staly mými nejoblíbenějšími v závěsu hned Pulsní puška. Super účinky, upgrady perfektně ladily účinnost a všechno, takt maso... Odřezávat mrchám údy bylo potěšeníško. Opět jednička s hvězdičkou. Nebylo jich mnoho, ale vůbec mi to nevadí.... Mezihry s kanónem a podobně byli výborné spestření a ikdyž je to klišé, jsem velmi rád že to zde nechybělo.

Enemies:
Nemnoho monster, ale i tak jsou teda fešní a nechutní, nápad s odřezáváním údů je perfektní, jednička s hvězdičkou.


Celkově:
Viděl bych to jako že autoři připravili skvělé divadlo, kterého jsem se jakožto hlavní aktér velmi rád zůčastnil a děj si prožil plnými doušky. Není to nic převratného, ale nic takového jsem ani nečekal. Dobře jsem se bavil i navzdory pár mouchám v ovládání a kameře. Jinak perfektně zvládnutá práce, délka hry neohromí, ale já nejsem rychlohráč-kochám se, takže jsem hrál v klidu přes 14 hodin.

Pro: Podávání příběhu, zrůdy, zbraně, prostředí, zvuky, atmosféra, puzzly.

Proti: Škoda slabší grafiky, ovládání

+19+19 / 0
  • PC 80
Dead Space dělá hororům čest. Opravdu. Výborná atmosféra a pečlivě dávkované tempo v tísnivých chodbách vesmírné lodi dokáže na hráče působit tíživým strachem a díky tomu se hra neuchyluje k levným lekačkám - které se ale neminou účinkem, když na ně dojde. Naprostou většinu hry procházíte lodí sami, jen za pomoci video vysílačky, ze které vás furt někdo posílá někam a pocit blbouna, kterej všechno vyřeší, je bohužel zaručený. Štvalo mě to ale spíš ke konci, vždy jsem se tak nějak uklidňoval, že ta fuchtle co si někde sedí u počítače má vlastně taky důležitou práci, třeba otevírat mi dveře a říkat mi, co dalšího mám ještě najít... Na konci jsem se strašně těšil na pomstu, ale boss to bohužel vyřešil za mě.

Minimalistické UI - a to vzali vývojáři doslova - mám rád, a i když se to nemusí zdát, značnou měrou to přispívá zážitku. Horší to je ale s ovládáním. K+M je něco příšerného, zejména myš s obrovskou dead zone a prostě se na to nedá zvyknout. Je možnost lehce poladit .ini a pak je to znatelně lepší, já jsem si ale v rámci tréninku s gamepadem vybral právě ovladač. Bohužel ani tohle tvůrci nezvládli moc dobře. První asi tři levely jsem neustále přepínal do Win a zpět do hry a ladil jsem páčky ovladače, protože to fungovalo spíš jako on/off, žádné pomalé rozhlížení nebo přesné míření. Nakonec jsem si to ale nastavil na vcelku rozumnou citlivost (vč. kombinace dead zone a anti-dead zone v x360ce) a ke konci hry už jsem si byl daleko jistější v kramflecích.

S mířením mi pomáhali i samotní necromorphové, nejsou kdovíjak rychlí a na střední obtížnost jsou ještě o trošku pomalejší, i když se to hra snaží maskovat. Pokud jsou v pohybu, tak se to nezdá, ale jakmile se rozhodnou k nějaké akci - přeběhnout jinam, vytáhnout chapadla atd. - je dost času odběhnout a zamířit. Při pár soubojích se ale i tak dostavila trochu frustrace a vztek, hra má trochu tendenci k nevyvážené obtížnosti a někdy na vás sype hordu nepřátel. Na druhou stranu zase neplatí, že v každé velké místnosti vás čeká velký boj, přesto je ale člověk daleko více ostražitější, když vleze do hangáru. Další bojové možnosti ve formě stáze (zpomalení pohybujících se mutantů ale i dalších prvků) a kinetického modulu jsou praktická a využíval jsem je často, zejména po upgradu pomocí power nodes.

Nebýt absolutně nezvládnutého ovládání, dal bych možná i 90%, protože Dead Space zůstává kvalitním zástupcem sci-fi hororového žánru, přestože konkurence není kdovíjak početná. Design prostředí a mutantů je originální (inspirovaný filmem The Thing, ale ve herní branži jsem na podobné hnusy nenarazil) a hra celkově ani po téměř deseti letech příliš nestárne.

A teď hurá na druhý díl, ať to mám whole again.

Pro: Atmosféra, prostředí, zbraně, systém vylepšování, sound design, monstra

Proti: Ovládání, kolísání obtížnosti, Isaac nemluví, jen heká

+19+19 / 0
  • X360 90
Je myslím zcela zbytečné rozepisovat se o dění a mechanismech hry, když to udělali mnozí přede mnou (a mnozí skutečně dobře). Takže ve zkratce, ano, jedná se o atmosférický scifi horor s povedeně dávkovaným pocitem neodbytného strachu a klasickým příběhem o nadutosti, fanatismu, strašlivém omylu a závěrečným sypáním si popela na hlavu.

Rád bych se spíš v krátkosti zaměřil na nejtěžší obtížnost (extrémní) - ta se odemkne po dohrání nejtěžší ze tří nabízených obtížností po prvotním spuštění hry - a že to byla občas jízda, která přináší blažené zadostiučinění po překonání několikráte se opakující pasáže jistě netřeba zdůrazňovat. Hru jsem si dal čtyřikrát na všechny nabízené základní (!) obtížnosti a krom jedné smrti, řekl bych s prstem v nose...

V podobně bohorovném rozmaru (vždyť už bych se mohl označit za veterána, ne?) jsem započal kapitolu v extrémním hávu. Mno, hovno veterán, ale pořádná naiva! Nejen že protivníci vydrží o dost víc (to jsem samozřejmě čekal), ale častokrát vyskakují v jiných místech než při předchozích dohráních, svině (jenom těch šoků!). Taky se opravdu musí zvažovat každý krok či utracený kredit (a to není žádné povídání ovčí bababičky), protože tahle verze nedá nic zadarmo a nadbytek se tu používá jako sprostý výraz. Koupit střelivo a doufat v nalezení lékárničky nebo volbu obrátit? To je to, oč tu běží, milá pážata! Tak či tak, mé putování po palubách vesmírné těžařské lodi častokrát končilo nepěknou smrtí, stoupajícím adrenalinem, načítací obrazovkou a... a do běla nažhaveným nervem.

Pro: atmosféra, prostředí, zbraně

Proti: občas kamera

+18+18 / 0
  • PC 85
Dead Space jsem zdárně ignoroval až do doby, kdy vyšel třetí díl této vesmírné ságy. Jaké milé překvapko bylo pro mě přichystáno, jelikož jsem scify/horor pozitivní.

Hnedka z kraje na Vás vybafne úžasné, celkem brutální a hororové, into a naprosto minimalistické menu, což beru jako plus. Na port z konzolí to má poměrně rozsáhlé nastavení grafiky i ovládaní, takže palec nahoru.

Po startu New Game, Vás ihned při výsadku na Ishimuru pohltí temná a studená atmosféra nekonečného vesmíru, jen ten pohyb je takový jaksi "gumový"

Asi ve třetí kapitole už jsem ochutnal všechny chutě necromorphů, někdy dost zblízka a na DH jsem se dočetl, že stací vypnout V sync a ovládání bude ok, stalo se a hra se hraje hned o třídu lépe a krajení neřátel je hned jedna radast.

Prostředí je stejne strohé a minimalistické stejně jako samotné menu, ale ke hře tohoto typu to sedne jak hýždě na papiňák, takže jsem abseci kytiček a usmívajících se králíčků překousnul, jak špagetu v kečupu. Sem tam narazíte na velké prostory s generátory a velké strojovn a v závěru se mrknete i troch na "cerstvý vzduch", ale po většinu času se budete potulovat po krví nasáklé Ishimuře, mě osobně se toto prostředí moc a moc zamlouvalo.

Nepřatelé které jsem ve hře potkal jsou luxusní příšerky s.r.o.. Někdy dokázaly solidně zatopit, povetšinou jsem je stihl pohodlně překrajet na dálku a pak labužnicky rozšlápnout. Jinak se jedná o klasickou sadu humusáků, jeden lehčí na úvod, rejnok, pár chapadel, turbo voják, střílejcí(velice nepříjemné)mimina a jeden tuhej, na kterého se musí zezadu a jeden jestě víc tuhej na kterého se musí chytře, plus černý varianty.

Co se týče zbraní, jsem byl velice spokojen, asi jako každý fanda scify fláku, zbraně jsou velice pesté a já osobně jsem si vystačil s pistolí(řežák), sapikem(pulsní puška), brokádou(provazová pistole) a cirkulou, kterou jsem asi v půly vyměnil za plamenomet.

Nejsilnějsí plus DS je asi ta atmosféra, která je parádní hlavně v noci se sluchátky na uších, vážně se cítíte jak na vesmírné lodi, k tomu různé zvuky jak monster, tak děsů ve vší hlavě.
Příběh je takový nemastný neslaný, ovšem rozhodně ne, zádná tragédie, pár zvratů se najde i když je budete tušit na míle daleko. K tomu se připočte solidní grafika, masivní gore efekty a velice příjemná herní doba. Jelikož jsem nehrál žádný speedrun a dosyta jsem se vyblbnul na minihrách, tak mi DS ukradl něco málo přes 14 hodin života.

Celkově toho není mnoho co vytknou, snad jen že Isak je jen němá loutka, některé, podle mě zbytečné zbraně, trošku tupý scénář.

Jinak velice potěšily místa s nulovou gravitací, místa bez kyslíku a sem tam logická hádanka. Na druhou obtížnost jsem místy musel šetřit s municí. A srada byla i s kinetickým a stázním modulem.

Sečteno a podtrženo velice solidní survival. Časem se vrhnu na DS2

Metascore: 86

Pro: Atmosféra, zvuk, prostředí, suboje, gore.

Proti: Isak, scénár, Vsync

+17+17 / 0
  • PC 90
Tak pár měsícu mi to trvalo, ale přeci jenom jsem tuhle skvělou hru dohrál. Prostředí dalekého vesmíru po nešťastném přistání. Nikdo se nehlásí. Všude akorát nepořádek. Co se tady vlastně stalo? Kdyby místo necromorphů jsem nasázeli vetřelce, vůbec bych se nedivil. Hra vypadá strašidelně. A taky je.

Jenom je potřeba si to dát hned od začátku na těžkou obtížnost. Pak se teprve dostaví stěžejní bod všech survival hororů. Málo nábojů. Strach ze smrti. Strach z dalšího postupu. Hra jinak sama o sobě není až zas tak strašidelná. Brzy si zvyknete, že monstra na vás můžou skočit odkudkoli. A jako že jsou to monstra pěkně rozmanitá. Pěkně se dají všechna rozporcovat. Údy mají všechna.

Na každý druh i prý platí jiný druh zbraní a taktiky. To mě ale minulo, protože jsem se jako správný drsňák rozhodl hru projít pouze ze základní řezačkou. Bez stáze bych byl v řiti. Střílet totiž do chumlu malých sráčů řezačkou totiž není moc úsporné, ale věrní pomocníci stáze, různé výbušné sudy a jim podobné mi odvedli velkou službu.

Ve hře je taky pár logických hádanek, které jsou akorát tak těžké aby nerušily. Dost se mi líbilo nemožnost bloudění díky talčítku B. Nemožnost zastavit si hru použitím inventáře taky docela prospěla atmosféře. Tak dobře, chvilku jsem si zvykal na neprakticky položenou pohledovou kameru. Ovládání trochu těžkopádnější. Jak jinak, když Isaac není žádný mariňák, ale jenom další freemenovskej typ.

Hlavně, že je to maso. A to pořádný. Autoři si s tím zvrhle vyhráli. Občas jsem se nechal schválně zabít abych viděl, jak mě tenhle druh zrovna naporcuje. Všude mrtvoly, krev a maso. Hlavní je, že se v té záplavě masa ukrývá dost zábavná hra. I když mi občas strach bránil jít dál. To ale od tohohle žánru očekávám. A taky je to docela dlouhé. U mě 18 hodin čistého času a hrdina neřekl jediné slovo.

Pro: atmosféra prostředí, obtížnost těžká, strach ze smrti, délka, maso a krev na každém kroku

Proti: němý hrdina, nudní přeživší (až na jednoho)

+17+17 / 0
  • PC 85
Nu, jak poslední dobou nemůžu přijít EA na jméno, musím uznat, že tohle se opravu povedlo.
Zhruba v první třetině se intenzivně bojíte, atmosféra je podobná hře za mariňáka v AVP - nevíte kde na vás co vyskočí, to co na vás vyskakuje dělá hrozné zvuky a kromě toho je to fakt šeredné :). Krví se opravdu nešetří, zejména animace smrtí jsou jedna větší lahůdka než druhá a zabít vás klidně může jakákoliv generická příšera. Do konce hry jsem se nezbavil velmi nepříjemného pocitu kdykoliv se ozvalo "biological anomaly detected, establishing quarantine".
V pozdějších fázích hry jsem si už docela zvykal a navíc díky tunění zbraní a skafandru jsem získával nad potvorama výrazně navrch, takže klasická infarktová atmosféra se začala poněkud vytrácet, ale tak kolem osmého z dvanácti levelů začíná nabírat příběh (ne zrovna originální, ale poutavě prezentovaný) na obrátkách, tudíž jsem nezaregistroval nějaké výrazně hluché místo.
Vyzdvihl bych mimořádně dobře vymyšlené zbraně, každá funguje úplně jinak a hodí se na něco jiného.
Grafická prezentace je řekl bych velmi slušná, byť nedokážu porovnat s konzolemi; ovládání je rozumné; jenom lituju jedince co hru hrají na monitoru s poměrem stran 4:3, protože postava hrdiny musí zabírat hrozně moc místa.

Když bych to měl nějak shrnout: není to nic originálního, výjimečného ani přelomového, je ale vidět, že autoři velmi dobře věděli co chtějí stvořit a přesně to udělali. Je to prostě obyčejné řemeslo, nicméně na zatraceně vysoké úrovni :)

Pro: atmosféra, šikovně zamaskovaná neoriginalita příběhu, množství různorodých zbraní, veškerá akce ve vakuu a/nebo ve stavu beztíže, mise s vypouštením asteroidu

Proti: bez vypnutého v-syncu se skoro nedá hrát, možná až moc lehcí bossové (hrál jsem na normal)

+15+17 / -2
  • PC 95
Dead Space pokořen - už název téhle hry jasně předznamenával, že půjde o můj šálek kávy - nějak mám na survival-horory z vesmíru slabost. Když jsem se potom z recenze dozvěděl, ža hlavní hrdina není ultratvrďáckej bijec superspacemariňák s kanónem v ruce, nýbrž inženýr - opravář již jsem dopředu plesal. A hned dodám, že ne nadarmo.

Příběh jsem až na malý drobnosti (je nutná zrada vašeho kolegy v každé hře?), prosím pěkně, SEŽRAL. Opravdu u mě DEAD SPACE v tomto aspektu boduje v maximální výši. (kolikrát jsem skutečně zapochyboval o osudu Nikole a několikrát mě autoři dokázali zase zviklat zpět k názoru původnímu - skvělá práce)
Atmosféra je potom doslova dechberoucí: Výbornej design lodi, temný textury, dobře zpracovaný pohyby hlavní postavy (když jsem z posledním dílkem života uháněl k obchodu koupit lékárnu, Isac se realisticky pomotával a povzdychával!), bezchybná zvuková stránka. Toto vše dohromady s příběhem dává hře neuvěřitelně tísnivou atmosféru, kdy bojujete neustále o holej život a v podstatě všechny "úkoly" jsou spíše jediný naděje na vaši záchranu - survival horor jak má bejt a tempo zdaleka neztrácí, ale nabírá až do poslední scény!

Poslední boss mi snad jako u první hry vůbec přišel vceku COOL (S takovym monstrem jsem snad ještě neměl tu čest) a závěr vůbec patří k tomu nejlepšímu co hra nabízí.

Výběr zbraní mi moc nesedl, ale naštěstí je plně na hráči, který kousky bude/nebude využívat a vylepšovat. Zůstal jsem tak u základní nejuniverzálnější plazmové řezačky a sympatické pulzní pušky - více jsem za celou nepotřeboval. Naštěstí se náboje v naproté většině generují podle toho, co máte u sebe, takže jiné náboje než se vám zrovna hodí pomalu ani nenacházíte - sice neralistické, ale rozhodně user-friendly.

To, že máte k dipozici inventář jisté velikosti jsem přijal s upřímným povděkem, avšak stejně se to potom zvrhlo v "beru všechno at je to co chce" a nedostatek místa jsem pocítil asi jen 2x. Takže škoda, že tuto stránku autoři nepropracovali detailněji, aby člověk musel u sběru předmětů skutečně přemejšlet a ne jen automaticky pomačkávat tlačíkto USE.

Moc mi osobně nepadla do oka ani stáze. Nicméně, tyto šlo při soubojích zcela ignorovat a tak jsem ji používal jen na předměty a v situacích, kde to hra přímo vyžadovala, takže mi příliš nakonec nevadila. Stejně jako debilní tlačítko navádějící tupé hráče po lince kam má přesně jít jsem nevyužil ani jednou. Proč si kazit hru???

Ačkoli mi na hře nesedlo tak úplně všechno, mě zajímá především atmosféra, design a příběh - jak uvádím ve svém profilu - a v těchto aspektech DEAD SPACE vítězí!
Strhávám tedy závěrem symbolických 5% z maxima, za přílišnou jednoduchost v oblasti postupu - hra příliš vede hráče za ručičku a ani nepoužívání tlačítka pro ukázání správného směru hru v tomto směru příliš neztíží, bohužel.

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, gradující příběh, strach, design, absence HUDU, RPG prvky, bezgravitační fáze hry

Proti: Pohyb nešel přenastavit na šipky! (ano opravdu - WSAD jsem použil prvně a doufám naposled), mohlo být delší, příliš jednoduchý postup hrou

+15+15 / 0
  • PC 80
Dead Space mě mile překvapilo, protože na rozdíl od většiny loňských velkých titulů velkých společností nestojí na konceptu "hodíme tam pár originálních prvků a pak bude hráč dělat 15 hodin to samý", ale jedná se o poctivě vystavěný titul, sic v něm nenajdete nic převratného.

Na první pohled se jedná o béčkové sci-fi, které se těžko vyhne srovnání s Horizontem Události a na druhý pohled to tak i zůstane. Nikterak originální příběh se pomalu odvíjí, hráč prochází zakrvavené lokace, kosí všemožné potvory a kochá se ulétávajícími končetinami, nakupuje a upgraduje vybavení a je pravda, že po nějaké době má hráč nad příšeráky jasně navrch. Dead Space opravdu není zrovna těká hra a i když jsem párkrát umřel nebo se jinak zaseknul, bylo takových případů minimum. Autorům se i přes téměř stále stejná prostředí podařilo udržet můj zájem až do konce, obzvlášť pak díky nakopnutí děje zhruba v poslední čtvrtině hry. Prostě Dead Space sice nesrší originalitou, ani nedisponuje skutečně "survival" obtížností, ale jedná se o dobře odvedený kus práce, který jednoduše baví.

Měl bych ale hlavní dvě výtky - první výtkou budiž ovládání, které mi přijde poměrně těžkopádné. To sice mělo ze začátku příznivý vliv na atmosféru, ale s postupem času se stávalo otravným. Nehledě na maličkosti jako že reload se nespustí pokud ho mačkáte za pohybu, že vstup do krámu nezastaví čas, že některým hintům zůstala Xboxacká tlačítka namísto kláves, atd. (Btw. Zkoušel jsem taky demo na PS3. Sice bych řekl, že na PS3 Dead Space o dost líp vypadá, ale mířit dostatečně rychle na gamepadu bez assist-aimu... myslím že tak dobrý s gamepadem ještě dlouho nebudu :))

No a druhá výtka se vztahuje ke zbraním. Respektive štvala mě na nich jedna taková věc - z jejich názvu nepoznáte jak se chovají, respektive co dělají, takže jejich nákup je nákupem naslepo. To mi při nedostatku peněz (v první polovině hry, v druhé jsem pro změnu šetřil na upgrady obleku) přišlo jako docela šílené a tak jsem nakonec stejně ty dvě nebo tři extra zbraně v nouzi postupně prodal a zůstal jen u té základní bouchačky a samopalu, které mi celkem v pohodě stačily na všechno.

Ve většině věcí bych jinak souhlasil s fakovým komentářem.

Pro: solidní hratelnost, nepřátelé, prostě tak nějak celkově dobře udělaná hra.

Proti: trochu krkolomné ovládání, těžko odhadnout co která zbraň vlastně dělá, nějaké posouvání hranic žánru se rozhodně nekoná, osobně vůbec nemám rád tenhle druh sci-fi :)

+14+14 / 0
  • PC 90
Concordance Extraction Corporation (dále jen CEC) hledá schopného technika, který je schopný odolávat vlnám necromorfů jako součást denní rutiny během výkonu své práce.
Od všech uchazečů je vyžadováno, aby byli schopní a zdravotně způsobilí pohybu v nulové gravitaci, měli všechny znalosti potřebné pro kompletní správu lodí třídy planet-cracker, včetně obsluhy všech těžících systémů, neměli problémy s pohledem na těla svých mrtvých kolegů a hlavně, aby byli nekuřáci.

CEC nabízí tuto velmi zajímavou pozici na USG Ishimura, největší a nejstarší lodi své třídy. CEC poskytuje pouze ubytování. Stravu, výbavu a pracovní pomůcky si musí uchazeči o pozici obstarat sami.

Veškerý potřebný materiál bude možno zakoupit přímo na lodi USG Ishimura ve všech provozuschopných kioscích. CEC garantuje, že minimálně 30% všech kiosků bude funkční. Klesne-li procento funkčních kiosků pod 30%, informujte o tom prosím nejbližšího technika, který požadované množství kiosků opraví nejpozději do tři pracovních hodin, tak jak je uvedeno v jeho pracovní smlouvě.

Důležité upozornění: CEC si vyhrazuje právo neuhradit jakékoli odškodné zaměstnancům, kteří přijdou k úrazu během prvních tří měsíců práce, ať už vinou vlastní, nebo vinou všudypřítomných necromorfů. V případě, že se zaměstnanec rozhodne ukončit svůj pracovní poměr, bude od něj požadováno aby si sám obstaral transport z lodi a to nejpozději do tří pracovních dnů.

Své přihlášky posílejte přímo na emailovou adresu našeho personálního oddělení (viz naše stránky). Jako předmět uveďte "Uch. Mech. USG Ishimura 7458" a vaše jméno. V co nejkratší době se vám ozveme ohledně pracovního pohovoru.

Concordance Extraction Company: 'Powering Humanity into the Future'
+14+14 / 0
  • PC 85
Herní výzva 2017 - 10. "Zapomenutý kousek"

Opravdu jsem nerada, že mi ve své době unikla taková hromada herních skvostů, obzvlášť těch hororových. Na druhou stranu jsem pak ráda za ty chvíle, kdy se jim můžu věnovat a aspoň pár z nich dohnat. A když se v Herní výzvě objevila kategorie "Zapomenutý kousek", volba byla jasná. Dead Space mi leží v knihovně pěknou dobu. Nikdy jsem ji nezapla, viděla tak 20 minut z gameplayů, ale nikdy na to nebyl ten správný čas. Na pokračování jsem ještě nešáhla, ale první krůček je za mnou. Dead Space dohrán a musím říct, že to audio mi příjde i dnes špičkové!

Izaca jsem během své výpravy nazývala v pravidelných intervalech blbečkem, jako by snad mohl za mou neohrabanost a moji schopnost netrefit ani vrata od stodoly, ve které jsem bezkonkurenční. Atmosféra pěkně pracovala a hrála na nervy. Soubojový systém, který přinesl mé oblíbené řezání končetin a výbuchy nepřátel z radosti, že mě zase vidí byly taky fajn, a to příliš akční složku her v oblibě nemám. Jediné co mě zamrzelo bylo ovládání, kde jsem musela kvůli kameře přistoupit nakonec ke gamepadu, což k mému míření taky moc nepřidalo. Na myši jsem to měla nehratelné, ať jsem dělala, co jsem mohla, a když už jsem si trochu začala zvykat, zaklepala na dveře kinetóza.

Tenhle starší systém ukládání se mi líbí, ale zdržuje. Zdržuje, když hrajete jako já, jste nervózní, paranoidní a nevíte co vás čeká, a proto chodíte savovat každou možnou chviličku. Možná i proto mám nahraných nějakých 16 hodin. Vesmírná loď je zajímavá, lokace různorodé a stejně tak i nepřátelé, i když byly chvíle, kdy jsem si říkala, proč jsem nepotkala ještě takovou a makovou variantu. Nevadí, nakonec jejich počet i různorodost na rozhození hráče stačila. A těším se, až zase budu mít chuť se nechat takhle rozhodit znovu. Třeba u druhého dílu, u toho třetího budu skeptičtější.

Pro: Atmosféra, audio, grafika, level design, nepřátele, obtížnost, příběh, soubojový systém

Proti: Ovládání

+14+14 / 0