Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Look how they massacred my boy.

Vždycky mě zajímalo, jak by Dead Rising fungoval bez těch kreténských časových, slotových a jiných omezení. Teď už to bohužel vím....

Odstranění těchto „frustujících“ prvků se ze hry vytrácí jakákoli výzva ba dokonce zábava. S tím jak se postupně v sérii ustupovalo od věcí jako třeba potřeba vyrábět „combo weapons“ na ponku, se čtyřka neostýchala a dále pokračovala v ústupcích.
Zmizel společný inventář pro všechny sebrané věci. Každá ze tři kategorie zbraní (házecí, střelné a na blízko) má vlastní inventář, stejně tak jako uzdravující předměty. V podstatě zmizely časově omezené úkoly, respektive ze hry zmizel úplně časový press a není potřeba plánovat každý krok. Kombinování zbraní je zjednodušeno tím, že při sestavování zbraní není potřeba použít přesně dané předměty z plánku, ale stačí alternativní předměty z potřebné kategorie.

V předešlých dílech se tyto prvky schovávaly ve vylepšení postavy. Vylepšování a levelování zde spočívá ve vylepšení životů nebo ve větším poškození, čímž hledání nových combo plánků (ultra combo zbraní) trochu ztrácí smysl, protože hodně parády se dá udělat s těmi základními. Díky možnosti koupit si mapu s lokacemi sběratelských předmětů se vytratila i zábava z prozkoumání mapy a vůbec tomu nepřidá vzorové rozmístění předmětů po mapě.

Smysl hry se vlastně smrskne jen do bezhlavého kosení zombíků. O což šlo v podstatě i v předešlých dílech, ale s každým novým vylepšením a novým plánkem bylo snadnější sekání a půlení zombíků svým způsobem odměna. V tomto díle už je Frank docela dost nabušený hned na začátku a po pár hodinách normálního hraní se odemkne dostatečný počet schopností, které hru zase víc usnadňují.
Hru jsem hrál na „normal“ (obtížnost, které mi v předešlých dílech dala kolikrát zabrat) , což je ve hře nejlehčí obtížnost a jestli jsem za těch cca 17 hodin umřel 2x, tak jen proto, že jsem někde špatně skočil.

Dead Rising 4 osekal „survival“ prvky jak se dalo a zaměřil se v podstatě na čistou akci, která je zábavná prvních pár hodin. Neobsahuje více konců, ujetost a nadsázka není kolikrát úplně zřejmá. Celou zábavnost zachraňuje svými hláškami Frank West. Frank by mohl fungovat jako bolístková záplata - velký návrat, jenže Frank je „přeobsazený“, takže ani z jeho návratu nemůžu mít bezvýhradní radost.

Jakožto fanoušek série jsem docela zklamán. Pokud by měl někdo zájem o Dead Rising s lepším grafikou a otevřeným světem, doporučil bych trojku. Tuhle převařenou rychlokvašku bych nechal stranou. Leda by někdo sháněl nudnější a prázdnější Saints Row se zombíkama.

Herní výzva 2019 - 4. "S humorem jde všechno lépe"

Pro: návrat do Willamette

Proti: osekání survival prvků, HW náročnost

+14
  • PC 70
Popravdě jsem od Dead Rising 4 zas tolik nečekal. Osobně považuji DR3 za velmi dobrou hru, která ale trpěla hlavně technickými nešvary.

DR 4 je hodně podobné předchozím dílům, ale jak už někteří zmiňovali, jde cestou značných ústupků. Mně osobně chybějící limit tolik nevadil, o to víc jsem se mohl vyřádit, ale na druhé straně ve hře opravdu chyběla větší výzva nebo snad alespoň zajímavější příběh. Ale co si budeme povídat, Frank je poměrně charismatický, i když je to arogantní parchant, kterému jde jen o slávu a novinařinu.

Hra přichází s mnoha aspekty, na které si hráči zvykli v předchozích hrách. Tuny zombíků, tuny vynálezů, pořádná řežba, šílení bossové, zachraňování přeživších a snaha nějak přežít. Problém tkví v tom, že je to všechno opravdu hodně zjednodušené a tak ta jediná pravá zábava zůstává v kosení nekončících zástupů nemrtvých i živých. Bohužel ani bossové, nebo psychopati - což je asi výstižnější - nejsou tak zajímaví jako v předchozích dílech, nejsou takovou výzvou a nejsou ani bossy v pravém slova smyslu. Proč? Stačí si vzít trochu vylepšenou zbraň, pětkrát je praštit a je hotovo.

Nevýhodu hry vidím v jejím rozdělení na "případy". Jedná se o obdobu kapitol, která by rozhodně nebyla na škodu, kdyby nedocházelo k tomu, že tak zmizí jakékoliv možnosti z předchozí kapitoly, i když se stále pohybujete ve "stejném čase" na stejném místě. A k tomu se pojí další výtka, město je zcela nevyužité, zpustlé a neinteraktivní. Oceňuji konečně možnost prorazit autem skrze auta a ploty (pozdrav State of Decay, kde člověk lítal vzduchem, když se auta dotkl), ale těch pár baráčků, stodol, polí a farem, kde nikdo není, nebo jsou to postavy-nepostavy, značně ubírají na plnohodnotném zážitků. Ale co si budeme povídat, o tom DR nikdy vysloveně nebyl, jedná se spíše o takové mé přání, které by podnítilo tu survival atmosféru.

Graficky je na tom hra průměrně, což ji nelze vzhledem k počtu postav zcela vyčítat, protože ty vykresluje naprosto perfektně, jsou relativně rozmanité, je radost je kosit a vidět zůstávat ležet na zemi. Ale jak už jsem zmínil, město, interiéry a některé lokace by zasloužily více péče. A to platí i o ozvučení.

Ani UI na tom není ve výsledku moc dobře. Skvělou práci odvádí zombie, které jsou tupé - jako zombie, ale lidští protivníci nabíhající doprostřed "bitevního pole" čekajíc kulku do hlavy jsou už příliš. A zase je o snížení výzvy postaráno.

Příjemnou změnou je lepší ovládání zbraní, těch ručních i střelných, ba i vozidel.

Technicky je na tom hra ne extrémně dobře, párkrát se nenačetla, resp. objevil se černý obraz, nefungoval event, nechtěla mluvit postava atd. Ale naštěstí nic, co by nevyřešilo znovunačtení.

Jelikož se zde nevyskytuje DLC Frank Rising, stručně jej shrnu zde - DLC mělo potenciál, který zůstal nevyužitý. Někoho potěší návrat limitu, mně osobně přišel otravný, protože jsem nestihl nic pořádně prozkoumat a Franka si řádně vylepšit. Příběh je tam sice zajímavý, ale hodně povrchní, a délka necelé dvě hodiny mluví za vše.

Shrnutí:
Pokud hledáte mlátičku, kde zabijíte po desítkách až stovkách, jste na správném místě. Pokud hledáte survival, hledejte jinde. Pokud hledáte duchovního nástupce DR, budete zklamáni. Ale pokud si jen chce odpočinout a nad ničím moc nepřemýšlet, je DR4 ideální hrou. Jen doufám, že jestli někdy vznikne pátý díl, byť je studio bohužel už zavřené, tak si na něm dají vývojáři více záležet a nebudou se bát více inovací.

Pro: Bláznivost, davy zombií, odreagování, exosuit, závěrečný bossfight, možnosti vylepšování, chybějící limit, Frank, závěr

Proti: UI, grafika, příběh, zjednodušování, téměř žádná výzva, minimální inovace, technický stav, postavy, nevyužitý potenciál DLC

+11