Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Darksiders

75

Komentáře

« Novější Starší »

Hned na začátku musím říct, že jsem se na hru velice těšil, ihned poté, co jsem ji získal z časopisu SCORE. O hře jsem nikdy předtím neslyšel, ale zahrát si ji, se určitě vyplatilo.

Jelikož jsem o hře nic nevěděl, ihned po zjištění, že hraji za jednoho z jezdců apokalypsy, konkrétně za Válku, jsem byl nadšen. Začátek hry byl skvělý, zničení Země a příchod na ní, první seznámení s Válkou a to ihned v boji.

Jak jsem se ve hře posouval dál, přišlo mi všechno strašně (zbytečně) složité. Jelikož se nejedná pouze o bezduchou rubačku, byly ve hře velmi často úkoly, při kterých jsem musel zapojit svůj mozek a logiku. Některé logické úkoly se opakovaly celkem často např. přesunutí předmětu z jedné místnosti do druhé.

Dalším mínusem hry je strašně pomalý a těžkopádný pohyb postavy (možná to bude tím mečem). Na druhou stranu bylo dobré využívání teleportů do lokací, které jsem již navštívil.

Dalším aspektem hry je vylepšovaní schopností postavy (nová komba, zbraně, schopnosti zbraní). To vše si člověk mohl zakoupit pouze na určených místech a to je velikým plusem, protože jste nemohli vylepšovat své schopnosti kdykoliv.

Příběh hry jsem příliš nesledoval, protože jsem ji hrál s velkými rozestupy (občas jsem se musel nutit). V této hře jsou velmi dobré souboje s Bossy, na které jsem musel vymýšlet taktiku, abych je dokázal porazit. Především v souboji se Strigou jsem do ní půl hodiny mlátil jako blbec, než jsem zjistil, že ji musím rozbít rukavicí ochranu :-)

Pro: Kupování vylepšení, jezdec apokalypsy, bossfighty

Proti: Opakování logických úkolů, pomalost hlavní postavy

+10+10 / 0

Po nějakém čase jsem dostal chuť si zahrát nějakou tu no-brain rubačku a hned jsem skočil po Darksiders, na které jsem měl spadeno už nějakou tu dobu.

U her si málokdy všímám nějakých přejatých konceptů z jiných her, ale TOHLE byla naprostá vykradačka všemožných titulů a tvůrci Darksiders se ani nijak nezdráhali to popírat! Prince of Persia, Portal a hlavně God of War (Chtěl jsem je obvinit i kvůli Dante´s Inferno, ale ty hry byly vydány paralelně, tak to svedem na špionáž) z těchto, a určitě i více, titulů byla hra (s)prostě zkopírována.

Na to že tvůrci pracovali celkem s originálním tématem Apokalypsy na Zemi a jejími jezdci se z toho dalo vytřískat daleko více než jenom nějaké slabé spiknutí, které maté "vyšetřit". A vlastně jsem se v tom někdy i ztrácel. Kdo je kdo? Kdo koho zradil? Kdo koho zabil? Možná by mi pomohlo nějaké možné přetáčení scén. Efektní začátek nahradí slabší prostřední část myslím tu ve které sbíráte srdce bossů a děj se nijak výrazně nehýbe ale závěr to aspoň trochu dohání. Hráč vlastně půlku hry neví kdo je hlavní záporák, ano je to ten Ničitel, ale vy si k němu nevybudujete žádný vztah, žádnou nenávist, tak jsem ani neměl žádné potěšení z jeho smrti. Daleko větší radost jsem měl ze smrti Hlídače-Watchera, to byl pro mě správný parchant!

Hru mi pěkně znepřijemňovalo celkem krkolomné ovládání a dělalo mi docela problém jenom vystřelit, dále jsem některá komba vůbec nepoužíval vzhledem kvůli jejich nepraktičnosti.

Autoři se snažili, aby se hráč u hry ani chvíli nenudil, což mě celkem potěšilo. Každou chvíli dostáváte nové a nové věci - hračky a Vy nevíte co máte používat první. Přestal Vás bavit Váš starý meč? Zkuste revoluční novinku - Kosu!. Souboje jsou zde na dobré úrovni a ten pocit, když někoho rozsekáte právě naučeným kombem neomrzí. Střety s bossy nebo nějakými lepšími nepřáteli si člověk užije, ale ti slabší jsou tu jenom od toho aby Vám stáli v cestě a nepředstavují nějakou výzvu. Se závěrečným bossem si taky mohli trochu více pohrát. U takové hry čekám, že budu zavérečný souboj hrát 3 hodiny a budu mlátit hlavou do klávesnice. I když jsem hrál na apokalyptickou tak jsem ho zvládl na poprvé. To u předchozích bossů jsem měl daleko větší problémy.

Snad poprvé v nějaké hře se mi stalo, že jsem měl uloženou pozici a hra ji odmítala nahrát, takže jsem ztratil cca 2 hodiny hraní, ale to byla jenom špička ledovce! Hra mi neskutečně padala, možná to řešili patche - měl jsem verzi 1.1

Adventurní část hry je taky hezky řešená a nutí hráče nalézl všechny tajné skrýše a všechno prošmejdit. Potom to vypadá tak, že dostanete nějakou tu novou věc, která Vám zpřístupní místa, kam jste předtím nemohli. Nakonec budete znát všechny mapy nazpaměť. Problém jsem viděl v puzzlech, kterých bylo možná moc a někdy jsem na ně neměl vůbec náladu. Tak doufám, že příště bude více boje.

Ale největší mé zklamání mělo teprve přijít. Dám příklad: Jste v prázdné místnosti, nemáte absolutně ponětí co dál, uprostřed je páka - logicky za ní každý zatáhne. Jak může sakra Válka tušit co se s ním stane, když za ní zatáhne?! Těšil bych se kdyby hráč zmáčkl tu páku a během sekundy by byl mrtví. To by si člověk pak rozmýšlel na co šáhne. A takové pocity jsem měl snad při každém puzzlu. Nevím jak to popsat. Prostě abyste mohli zvládnout puzzle musíte pomačkat všechny mechanismy, někdy i uplně nesmyslně, abyste vlastně přišli na to co po Vás hra chce. Nemám rád, když mě hra tahá za ručičku, ale tady by se mi hodilo, kdybych aspoň věděl kam mám jít nebo co mám udělat. Jdete půl hodiny chodbou a ani nevíte za čím, pak zjistíte, že jste tam šli, aby se na druhé straně mapy objevila socha, která je součástí dalšího puzzlu. Takže je Válka buďto geniální nebo vidí do budoucnosti

Takový komixový look, se mi zamlouval. A ano, Válka vypadá opravdu jako Arthas nebo jako někdo z WoW, když najdete i novou zbroj, tak to zase vypadá jako by měl na sobě nějaký ten epic set od warriora. Ale i přes to se mi postavy líbily a hlavně Válkův meč!

I přes všechna negativa, která jsem zmínil, byli pro mě Darksdiders skvělá odreagovačka, ale chraň je Válka ať je pokračování lepší!

Pro: Nenudí, Souboje

Proti: Naprostá vykrádačka, Příběh, Ovládání, Bugy

+4+4 / 0

Úvodem bych nejspíš měla zmínit, že nejsem typickým hráčem akčních rubanic a jako takové je ani kdovíjak nevyhledávám. Loni se ale hra objevila jakou součást balíku her Humble Bundle. A když už jsem to jednou koupila, tak by bylo blbé to ani nezkusit.

Hrou jste vhozeni rovnou do víru dění, kdy je země rozervána (místy doslova) armádami pekel a nebe a nikdo tak nějak neví proč a kdo to vlastně začal. Náš hrdina, Válka, tam každopádně nemá co dělat, a tak jej "Council", co by to měl mít celé pod palcem, pošle na investigativně-zabijáckou výpravu.

Toliko k příběhu, který je stejně důmyslně vykonstruovaný jako zápletka v pornu s hlavním aktérem Helmutem, opravářem televizí. Což je ale předpokládám v akčních mlátičkách standardem.

Hra se opravdu snaží o inovace, hrozně moc se snaží. Jenže jak už tu bylo zmíněno, větší množství zbraní a schopností dělá v inventáři zmatek a přepínání mezi nimi není pohodlné. Hra také umisťuje do map překážky, které lze překonat pouze se schopnostmi, které ale získáte až mnohem později, což je docela frustrující, protože se vám už pak prostě nebude chtít na dané místo vracet.

Boss fighty jsou celkem povedené, i když skoro všichni bossové vypadají jako nějací zpotvoření draci (i když to má být podle hry pavouk nebo netopýr).

Hádanky. Ano, hra obsahuje více či méně logické hádanky, což vítám. Bohužel se hádanky často opakují a hlavně ke konci už je to trochu úmorné. Navíc nápad s portály je sprostě vykradený a už i docela zprofanovaný. A toho koně dostanete taky příliš pozdě.

Celkově se mi hra neskutečným způsobem vlekla a i když herní doba nebyla nijak závratná, měla jsem pocit, že to snad nikdy neskončí. Válka nemá žádné charisma, pořád jen krčí pysk a mluví drsňáckým hlasem, který ale působí spíš směšně. Zabíjení démonů je často repetititvní a místy jsem proklínala pitomý level design. Některé časované puzzly byly spíše otravné než challenging. Hra obsahuje docela dost bugů (například portál se někdy odmítal vytvořit, časté uvíznutí v texturách).

Finální hodnocení je tedy hlavně za snahu do toho tupého rubání přinést něco trochu nového, za snahu o mírnou inovaci v mezích zákona a také trochu beru v potaz mou případnou zaujatost. Hra v rámci svého žánru nejspíš není nijak špatná, mezi mé milované hry ji ale rozhodně nezařadím.

Pro: Hezké lokace, logické hádanky, ovládání

Proti: Repetitivnost, bugy, inventář

+15+15 / 0

Celkem milá komiks-macho rubanice kombinovaná s puzzlama a hopsáním. Graficky už tenhle WoW styl bůhvíjak neuchvátí, i když blbě to taky nevypadá. Souboje jsou radost sama, když kropíte okolí krví, zároveň ale dovedou působit docela repetivně. Většinou jsou ale fajně dávkované mezi hopsáním a puzzlováním, takže to nepředstavuje bůhvíjaký problém. Lahůdkou jsou pak souboje na koni s bossy.

Puzzly nejsou bůhvíjak těžké, samy o sobě mají prakticky jen jedno řešení - přesto jsem se na nich sem tam zaseknul, obvykle proto, že jsem důsledně přehlížel nějakou jejich část, velmi výjimečně pak kvůli náročnosti na koordinaci pohybů o něco méně výjimečněji pak kvůli nepohodám v ovládání. Trochu nepříjemné je, že často puzzly člověk řeší, aniž by věděl, k čemu to vlastně povede - jen prostě není co jiného udělat.

U ovládání a přehlednosti hry bych se vůbec pozastavil jako u největšího problému hry: Postupně získáváte pytel předmětů, které vám dávají nové schopnosti. Na D-padu jsou předvolené čtyři a, no.. je jich prostě trochu víc. V poslední cca čtvrtině hry je v tom už docela zmatek a člověk se nevyhne lezení do inventáře a equipování itemů. Jako by snad byl problém připlácnout pozice na diagonály, nebo to řešit ála AC2 přes radial menu. To, že schopnost daná maskou mizí krátce po tom, co člověk přepne na něco jiného, mě taky trochu irituje. Dál bych mohl zmínit skákání z portálů do výšky, kdy snaha udržet se ve vzduchu pomocí floatování paradoxně vede k tomu, že se nedostanete tam, kam potřebujete. Nebo že jsem si zaboha nemohl koupit víc než jednu léčivou blbost, ačkoliv pokud druhou najdu ve hře, tak mám prostě dvě a hra kvůli tomu nijak nedržkuje. Mód míření pak posouvá zaměřovač a výhled systémem, který jsem zahlédnul tuším na Wii (obraz se posouvá, jen když zaměřovač posunu k okraji), a musím říct že je to systém pěkně na hovno.

Nicméně, nic z toho nedělá ze hry bůhvíjaké peklo a hra za epicky brutálního frajera prostě baví. Hraje se to docela oldskoolově, člověk se tu na dnešní poměry docela nachodí a ani není tak vedený za ručičku, jak bývá dneska zvykem. Herní mechanismy se docela často obměňují, stejně tak prostředí, takže na stereotyp si celkově vzato stěžovat nemůžu. No... a to je asi všechno. Darksiders rozhodně není herní zázrak a má svoje chyby, ale slušně odvedená práce, to zas jo.
+8+8 / 0

Už od ohlášení mě na hře neuvěřitelně odpuzoval její tuctový art design. Ale všude to chválili a i přesto, že hra vykrádá co může, tak je prý neuvěřitelně zábavná. Ve slabší chvilce jsem tedy neodolal a pořídil. Docela jsem litoval.

60% herního času je hra tuctová rubačka, kterých je ale na PC pomálů. Souboje jsou nudné a neuspokojivé, tak je autoři vyšperkovali o rádoby brutální dokončovačky nepřátel. Občas dojde k menšímu zpestření jako je létání na potvoře, boj s pomocí parťáka nebo střílení z velký bouchačky. Pravidelné ozvláštnění spočívá v puzzlech. Mohlo by se zdát, že v těch je hlavně nutné si uvědomit kdy použít speciální předmět (kotvička, bomba, Portal gun a ještě nějáky další nesmysly). Omyl! Hlavní challange je kladen na vaší paměť. Jak puzzle místo překonat poznáte skoro automaticky. Problém je, že většinou u sebe nemáte požadovaný předmět (zmiňovaná kotvička, bomba, Portal gun a ještě nějaký další nesmysly). A tady se dostáváme ke zbylým 40 % gameplay který spočívá ve vracení se na už navštívená místa. „ Jo tak teď mám tu kotvičku. Kde sem to jen viděl ty háky na který se dá použít? NA TOM MISTĚ KDE SEM BYL PŘECE UŽ PŘED HODINOU?!? GRRR!!!“ Odměnou jsou vám většinou dušičky za které si můžete koupit některý z mnohých rozmanitých upgradů (zbraně, komb, speciálních vlastností). Protože to, zda puzzle blokuje postup v příběhu lze poznat (většinou něco někam dotlač) a vliv upgradů na hratelnost je nepatrný, tak se brzo k ostatním překážkám vracet přestanete a hrou se prokousáváte dál i bez „namáhaní“ mozkových závitů. Pak vám, ale autoři hodí kládu pod nohy a vy musíte projít vyčištěné lokace povinně v rámci ukončení příběhu a hledat 4 kusy důležitého nesmyslu!!! Opravdu nevím, že pořád někdo zkouší tenhle trik s recyklací lokací a myslí si, že jde o kvalitní prodloužení gameplay. Tímhle u mě hra definitivně propadla.

Poučení. Věřit svým prvním dojmů. Mají totiž pravdu :)

Pro: Moc takových her na PC není...

Proti: a to je dobře.

+3+5 / -2