Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Pořádných rubaček je na PC málo a tak jsem se docela na tento žánr těšil. V této se zhostíte role Války, jednoho z jezdců Apokalypsy. Začátek je vskutku epický, spadnete doprostřed typického amerického velkoměsta uprostřed všeobecného chaosu. Lidé prchají, domy se hroutí a různá démonická a nebeská stvoření se navzájem rubou. Brzy jste však povoláni nahoru k soudu, obligátně jsou vám sebrány schopnosti a vracíte se už na zpustošenou zemi po apokalypse. Po úvodní atraktivní lokaci, kdy jsem byl opravdu navnaděn ničit zemi nebo ji chránit mě tak už čekali jenom různorodé, ale nudné lokace typu zapovězený chrám, zapovězený hřbitov, zapovězené stoky, zapovězená poušť,...které už byly vylidněné, bez života a motivace.

Ani ta akce nakonec nebyla tak super jak jsem si myslel. Animace a stylizace boje jsou skvělý, o tom žádná. Avšak paradoxně většinu času běháte dlouhými chodbami nebo řešíte environmentální puzzly, spojené s postupně získávaným vybavením. Nepřátelé jsou kanonfutr, dost se opakují a není žádná pořádná hudba či prvky navíc, co by tomu daly šťávu. Trochu se vymykají občasné bossfighty, nicméně většina jsou podané jako další puzzle spíš než o férový souboj. Pořádný souboj vás čeká jen jeden Uriel. Jak máte různá komba, kterými se můžete v RPG systému vylepšovat, tak nikde není žádný ukazatel číslíček, kolik vlastně dáváte dmg a tak mi chyběla i motivace nějaké speciální útoky používat, protože jsem nebyl přesvědčen o jejich efektivitě. K tomu tu jsou neduhy známé z konzolových konverzí, systém ukládání pomocí checkpointů, které vás mnohdy vyflusne zmatené do minulosti a doprostřed respawnovaných nepřátel. Nebo velmi nepříjemný systém přepínání zbraní, kdy po jistém počtu předmětů jsem musel zdlouhavě nastavovat v menu cože to vlastně potřebuju.

Grafická komiksová stylizace postav mi nevadila, k epickým postavám mytologie a k procítěným jednoduchým větám o povinnosti a spravedlnosti mám slabost. Nicméně příběh byl klišoidní a bez nápadu. Jsem si vědom, že toto je první díl a už asi tvůrci měli v hlavě další pokračování, kde by se to prohlubovalo a stupňovalo. Nicméně hlavní postava byla suchá, příběh i přes svou jednoduchost je podán nesrozumitelně. Nepochopil jsem, proč chybí další jezdci apokalypsy, proč je Válka "dishonored", o co vlastně v tom světě jde. Chyběla motivace, chybí pořádný záporák, kterýho byste chtěli opravdu brutálně zakončit jako to Válka dělá běžně. Pocitově je hra výrazně delší než je reálně strávený čas.

Na závěr bych rád své vysoké hodnocení obhájil. Spousta mých výtek je ryze subjektivních, vycházejících z přestřelených očekávání. Jak jsem zmínil výše, áčková rubačka je opravdu na pc výjimečná. Pro lidi, co chtějí za jezdce apokalypsy přemisťovat bedýnky, směrovat paprsky zrcadly či řešit portálové puzzle se může jednat o fajn prvky. Nicméně já chtěl za epické hudby bortit lidská města.

Pro: animace soubojů, rubání

Proti: nudné prostředí, zdlouhavý backtracking a puzzle, nic moc hudba, příběh, přepínání inventáře

+14
  • PS3 80
Darksiders jsou skvělou akční adventurou. Sice v některých aspektech přeci jen trochu okatě opisují od slavnějšího žánrového bratříčka God of War, ale to v konečném důsledku vůbec ničemu nevadí.

Série se pyšní zajímavým zasazením, v kůži nas*aného jezdce apokalypsy si došlápnete na zplozence pekla, ale i nebeskou pakáž. "Válka" se s tím vážně moc nepáře a jako ve správné hack and slash akční adventuře zpráská na hromadu tuny zajímavých nepřátel včetně několika parádních bossů.

Soubojový systém je komplexní tak akorát abyste přirozeně využívali většinu úderů a schopností. Pocit z boje je skvělý a i po deseti letech od vydání má patří Darksiders mezi nejlepší kousky žánru. Hra klade značný důraz i na hádanky a průzkum okolí, přičemž možnosti se klasicky s přibývajícími schopnostmi krásně rozšiřují a prohlubují.

Dakrsiders jsem dohrál na obtížnost "Apocalyptic" na kterou je hra příjemně náročná. Vše je však v únosných mezích a delší záseky hrozí spíše na rafinovanější hádance než obtížném souboji. Třeba Darksiders III je na tutéž obtížnost místy vyloženě frustrující. Na konec se promlátíte za nějakých 20 hodinek a bavit se budete velice dobře pořád. Nepřijde mi, že by hra trpěla horší pasáží nebo někde výrazněji ztrácela dech.

Upřímně by si tenhle videoherní Armageddon klidně odnesl i lepší hodnocení než velmi slušnou osmičku, technický stav PS3 verze však není úplně ideální a hra se místy maličko trhá. Ne zrovna ideálně jsou vyřešené i checkpointy. Ve hře se bohužel rozmohl nešvar, že se po nezdaru objevíte s polovinou životů, ale léčivá truhlička se neobnoví. Vznikají tak situace, kdy obtížnější pasáže musíte chtě nechtě zvládnout s menším počtem životů, než jste jich měli při prvním pokusu. Což je z podstaty věci občas frustrující.

Hodnocení v době dohrání: 75 %; 165. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: Funkční soubojový systém; zábavné hádanky; originální tématika; průzkum je zábava; povedené schopnosti

Proti: Propady FPS na PS3; některé checkpointy; nepříliš zajímavý poslední souboj

+15
  • PC 30
Snažil jsem se do hry proniknout, protože je to známé jméno, ale prostě to nešlo, vůbec jsem si hru neužíval. Celé to na mě působilo jako konzoloidní mlátička s příliš přiblíženou kamerou a repetitivními souboji s nepřáteli.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6
  • PC 90
No jak tuto hru nejlépe popsat asi tak že pro ty co jim je líto že série God of War nevychází na pc tak je tahle hra skvělé vykompenzování ba i vyrovnaný konkurent. Mě osobně vždy zajímaly báje a pověsti a Apokalyptičtí jezdci byly mezi nimi, a právě tady z jednoho jezdce hrajete, a je jím Válka ze začátku se mi nelíbil je vzhled a pak jsem pochopil že to musí být takový tří metrový hovado který zabije člověka i když se na něj jen podívá. No, a teď ke kladů to je jednoznačně krásně stylizovaná grafika, která je navíc výborně optimalizovaná a když si k tomu přimyslíte nádherné prostředí tak je to pastva pro oči. Jako další se mi líbí i příběh je to asi tím zasazení také se ve hře najdou i logické hádanky, které občas dokážou i potrápit ale jako zpestření to funguje, skvěle ve hře se také najde vylepšování zbraní a postavy zbraně si upravuje přes obchodníka za duše, které získáváte ze zabitých nepřátel a postavu si upravujete tím, že prozkoumáváte prostředí a hledáte různé artefakty. A jak poslední klad je dabing jednotlivých postav a samotné postavy které si zapamatujete a to je hlavní. A jako zápor je podle mě nevýrazná hudba během soubojů když jen tak chodíte po lokacích a nic se neděje tak je dobrá ale během soubojů to zamrzí a jako poslední zápor jsou samotné souboje s bossy, jako jediný mě bavil jen ten poslední. No a na závěr je to výborná hra u, které zamrzí ta hudba a boss fighty ale jinak je to pecka a poručuji jí všem co je mrzí se si nemohou zahrát God of War na pc to hle je totiž skvělý konkurent 90%.

Pro: Příběh, grafika, optimalizace, prostředí, logické hádanky, vylepšování zbraní a postavy, samotné zbraně, postavy a jejich dabing.

Proti: Nevýrazná hudba při soubojích, nudné boss fighty.

+13
  • PC 70
Hned na začátku musím říct, že jsem se na hru velice těšil, ihned poté, co jsem ji získal z časopisu SCORE. O hře jsem nikdy předtím neslyšel, ale zahrát si ji, se určitě vyplatilo.

Jelikož jsem o hře nic nevěděl, ihned po zjištění, že hraji za jednoho z jezdců apokalypsy, konkrétně za Válku, jsem byl nadšen. Začátek hry byl skvělý, zničení Země a příchod na ní, první seznámení s Válkou a to ihned v boji.

Jak jsem se ve hře posouval dál, přišlo mi všechno strašně (zbytečně) složité. Jelikož se nejedná pouze o bezduchou rubačku, byly ve hře velmi často úkoly, při kterých jsem musel zapojit svůj mozek a logiku. Některé logické úkoly se opakovaly celkem často např. přesunutí předmětu z jedné místnosti do druhé.

Dalším mínusem hry je strašně pomalý a těžkopádný pohyb postavy (možná to bude tím mečem). Na druhou stranu bylo dobré využívání teleportů do lokací, které jsem již navštívil.

Dalším aspektem hry je vylepšovaní schopností postavy (nová komba, zbraně, schopnosti zbraní). To vše si člověk mohl zakoupit pouze na určených místech a to je velikým plusem, protože jste nemohli vylepšovat své schopnosti kdykoliv.

Příběh hry jsem příliš nesledoval, protože jsem ji hrál s velkými rozestupy (občas jsem se musel nutit). V této hře jsou velmi dobré souboje s Bossy, na které jsem musel vymýšlet taktiku, abych je dokázal porazit. Především v souboji se Strigou jsem do ní půl hodiny mlátil jako blbec, než jsem zjistil, že ji musím rozbít rukavicí ochranu :-)

Pro: Kupování vylepšení, jezdec apokalypsy, bossfighty

Proti: Opakování logických úkolů, pomalost hlavní postavy

+12
  • PC 75
Po nějakém čase jsem dostal chuť si zahrát nějakou tu no-brain rubačku a hned jsem skočil po Darksiders, na které jsem měl spadeno už nějakou tu dobu.

U her si málokdy všímám nějakých přejatých konceptů z jiných her, ale TOHLE byla naprostá vykradačka všemožných titulů a tvůrci Darksiders se ani nijak nezdráhali to popírat! Prince of Persia, Portal a hlavně God of War (Chtěl jsem je obvinit i kvůli Dante´s Inferno, ale ty hry byly vydány paralelně, tak to svedem na špionáž) z těchto, a určitě i více, titulů byla hra (s)prostě zkopírována.

Na to že tvůrci pracovali celkem s originálním tématem Apokalypsy na Zemi a jejími jezdci se z toho dalo vytřískat daleko více než jenom nějaké slabé spiknutí, které maté "vyšetřit". A vlastně jsem se v tom někdy i ztrácel. Kdo je kdo? Kdo koho zradil? Kdo koho zabil? Možná by mi pomohlo nějaké možné přetáčení scén. Efektní začátek nahradí slabší prostřední část myslím tu ve které sbíráte srdce bossů a děj se nijak výrazně nehýbe ale závěr to aspoň trochu dohání. Hráč vlastně půlku hry neví kdo je hlavní záporák, ano je to ten Ničitel, ale vy si k němu nevybudujete žádný vztah, žádnou nenávist, tak jsem ani neměl žádné potěšení z jeho smrti. Daleko větší radost jsem měl ze smrti Hlídače-Watchera, to byl pro mě správný parchant!

Hru mi pěkně znepřijemňovalo celkem krkolomné ovládání a dělalo mi docela problém jenom vystřelit, dále jsem některá komba vůbec nepoužíval vzhledem kvůli jejich nepraktičnosti.

Autoři se snažili, aby se hráč u hry ani chvíli nenudil, což mě celkem potěšilo. Každou chvíli dostáváte nové a nové věci - hračky a Vy nevíte co máte používat první. Přestal Vás bavit Váš starý meč? Zkuste revoluční novinku - Kosu!. Souboje jsou zde na dobré úrovni a ten pocit, když někoho rozsekáte právě naučeným kombem neomrzí. Střety s bossy nebo nějakými lepšími nepřáteli si člověk užije, ale ti slabší jsou tu jenom od toho aby Vám stáli v cestě a nepředstavují nějakou výzvu. Se závěrečným bossem si taky mohli trochu více pohrát. U takové hry čekám, že budu zavérečný souboj hrát 3 hodiny a budu mlátit hlavou do klávesnice. I když jsem hrál na apokalyptickou tak jsem ho zvládl na poprvé. To u předchozích bossů jsem měl daleko větší problémy.

Snad poprvé v nějaké hře se mi stalo, že jsem měl uloženou pozici a hra ji odmítala nahrát, takže jsem ztratil cca 2 hodiny hraní, ale to byla jenom špička ledovce! Hra mi neskutečně padala, možná to řešili patche - měl jsem verzi 1.1

Adventurní část hry je taky hezky řešená a nutí hráče nalézl všechny tajné skrýše a všechno prošmejdit. Potom to vypadá tak, že dostanete nějakou tu novou věc, která Vám zpřístupní místa, kam jste předtím nemohli. Nakonec budete znát všechny mapy nazpaměť. Problém jsem viděl v puzzlech, kterých bylo možná moc a někdy jsem na ně neměl vůbec náladu. Tak doufám, že příště bude více boje.

Ale největší mé zklamání mělo teprve přijít. Dám příklad: Jste v prázdné místnosti, nemáte absolutně ponětí co dál, uprostřed je páka - logicky za ní každý zatáhne. Jak může sakra Válka tušit co se s ním stane, když za ní zatáhne?! Těšil bych se kdyby hráč zmáčkl tu páku a během sekundy by byl mrtví. To by si člověk pak rozmýšlel na co šáhne. A takové pocity jsem měl snad při každém puzzlu. Nevím jak to popsat. Prostě abyste mohli zvládnout puzzle musíte pomačkat všechny mechanismy, někdy i uplně nesmyslně, abyste vlastně přišli na to co po Vás hra chce. Nemám rád, když mě hra tahá za ručičku, ale tady by se mi hodilo, kdybych aspoň věděl kam mám jít nebo co mám udělat. Jdete půl hodiny chodbou a ani nevíte za čím, pak zjistíte, že jste tam šli, aby se na druhé straně mapy objevila socha, která je součástí dalšího puzzlu. Takže je Válka buďto geniální nebo vidí do budoucnosti

Takový komixový look, se mi zamlouval. A ano, Válka vypadá opravdu jako Arthas nebo jako někdo z WoW, když najdete i novou zbroj, tak to zase vypadá jako by měl na sobě nějaký ten epic set od warriora. Ale i přes to se mi postavy líbily a hlavně Válkův meč!

I přes všechna negativa, která jsem zmínil, byli pro mě Darksdiders skvělá odreagovačka, ale chraň je Válka ať je pokračování lepší!

Pro: Nenudí, Souboje

Proti: Naprostá vykrádačka, Příběh, Ovládání, Bugy

+8
  • PC 70
Úvodem bych nejspíš měla zmínit, že nejsem typickým hráčem akčních rubanic a jako takové je ani kdovíjak nevyhledávám. Loni se ale hra objevila jakou součást balíku her Humble Bundle. A když už jsem to jednou koupila, tak by bylo blbé to ani nezkusit.

Hrou jste vhozeni rovnou do víru dění, kdy je země rozervána (místy doslova) armádami pekel a nebe a nikdo tak nějak neví proč a kdo to vlastně začal. Náš hrdina, Válka, tam každopádně nemá co dělat, a tak jej "Council", co by to měl mít celé pod palcem, pošle na investigativně-zabijáckou výpravu.

Toliko k příběhu, který je stejně důmyslně vykonstruovaný jako zápletka v pornu s hlavním aktérem Helmutem, opravářem televizí. Což je ale předpokládám v akčních mlátičkách standardem.

Hra se opravdu snaží o inovace, hrozně moc se snaží. Jenže jak už tu bylo zmíněno, větší množství zbraní a schopností dělá v inventáři zmatek a přepínání mezi nimi není pohodlné. Hra také umisťuje do map překážky, které lze překonat pouze se schopnostmi, které ale získáte až mnohem později, což je docela frustrující, protože se vám už pak prostě nebude chtít na dané místo vracet.

Boss fighty jsou celkem povedené, i když skoro všichni bossové vypadají jako nějací zpotvoření draci (i když to má být podle hry pavouk nebo netopýr).

Hádanky. Ano, hra obsahuje více či méně logické hádanky, což vítám. Bohužel se hádanky často opakují a hlavně ke konci už je to trochu úmorné. Navíc nápad s portály je sprostě vykradený a už i docela zprofanovaný. A toho koně dostanete taky příliš pozdě.

Celkově se mi hra neskutečným způsobem vlekla a i když herní doba nebyla nijak závratná, měla jsem pocit, že to snad nikdy neskončí. Válka nemá žádné charisma, pořád jen krčí pysk a mluví drsňáckým hlasem, který ale působí spíš směšně. Zabíjení démonů je často repetititvní a místy jsem proklínala pitomý level design. Některé časované puzzly byly spíše otravné než challenging. Hra obsahuje docela dost bugů (například portál se někdy odmítal vytvořit, časté uvíznutí v texturách).

Finální hodnocení je tedy hlavně za snahu do toho tupého rubání přinést něco trochu nového, za snahu o mírnou inovaci v mezích zákona a také trochu beru v potaz mou případnou zaujatost. Hra v rámci svého žánru nejspíš není nijak špatná, mezi mé milované hry ji ale rozhodně nezařadím.

Pro: Hezké lokace, logické hádanky, ovládání

Proti: Repetitivnost, bugy, inventář

+19
  • PC 75
Celkem milá komiks-macho rubanice kombinovaná s puzzlama a hopsáním. Graficky už tenhle WoW styl bůhvíjak neuchvátí, i když blbě to taky nevypadá. Souboje jsou radost sama, když kropíte okolí krví, zároveň ale dovedou působit docela repetivně. Většinou jsou ale fajně dávkované mezi hopsáním a puzzlováním, takže to nepředstavuje bůhvíjaký problém. Lahůdkou jsou pak souboje na koni s bossy.

Puzzly nejsou bůhvíjak těžké, samy o sobě mají prakticky jen jedno řešení - přesto jsem se na nich sem tam zaseknul, obvykle proto, že jsem důsledně přehlížel nějakou jejich část, velmi výjimečně pak kvůli náročnosti na koordinaci pohybů o něco méně výjimečněji pak kvůli nepohodám v ovládání. Trochu nepříjemné je, že často puzzly člověk řeší, aniž by věděl, k čemu to vlastně povede - jen prostě není co jiného udělat.

U ovládání a přehlednosti hry bych se vůbec pozastavil jako u největšího problému hry: Postupně získáváte pytel předmětů, které vám dávají nové schopnosti. Na D-padu jsou předvolené čtyři a, no.. je jich prostě trochu víc. V poslední cca čtvrtině hry je v tom už docela zmatek a člověk se nevyhne lezení do inventáře a equipování itemů. Jako by snad byl problém připlácnout pozice na diagonály, nebo to řešit ála AC2 přes radial menu. To, že schopnost daná maskou mizí krátce po tom, co člověk přepne na něco jiného, mě taky trochu irituje. Dál bych mohl zmínit skákání z portálů do výšky, kdy snaha udržet se ve vzduchu pomocí floatování paradoxně vede k tomu, že se nedostanete tam, kam potřebujete. Nebo že jsem si zaboha nemohl koupit víc než jednu léčivou blbost, ačkoliv pokud druhou najdu ve hře, tak mám prostě dvě a hra kvůli tomu nijak nedržkuje. Mód míření pak posouvá zaměřovač a výhled systémem, který jsem zahlédnul tuším na Wii (obraz se posouvá, jen když zaměřovač posunu k okraji), a musím říct že je to systém pěkně na hovno.

Nicméně, nic z toho nedělá ze hry bůhvíjaké peklo a hra za epicky brutálního frajera prostě baví. Hraje se to docela oldskoolově, člověk se tu na dnešní poměry docela nachodí a ani není tak vedený za ručičku, jak bývá dneska zvykem. Herní mechanismy se docela často obměňují, stejně tak prostředí, takže na stereotyp si celkově vzato stěžovat nemůžu. No... a to je asi všechno. Darksiders rozhodně není herní zázrak a má svoje chyby, ale slušně odvedená práce, to zas jo.
+13
  • PC 50
Už od ohlášení mě na hře neuvěřitelně odpuzoval její tuctový art design. Ale všude to chválili a i přesto, že hra vykrádá co může, tak je prý neuvěřitelně zábavná. Ve slabší chvilce jsem tedy neodolal a pořídil. Docela jsem litoval.

60% herního času je hra tuctová rubačka, kterých je ale na PC pomálů. Souboje jsou nudné a neuspokojivé, tak je autoři vyšperkovali o rádoby brutální dokončovačky nepřátel. Občas dojde k menšímu zpestření jako je létání na potvoře, boj s pomocí parťáka nebo střílení z velký bouchačky. Pravidelné ozvláštnění spočívá v puzzlech. Mohlo by se zdát, že v těch je hlavně nutné si uvědomit kdy použít speciální předmět (kotvička, bomba, Portal gun a ještě nějáky další nesmysly). Omyl! Hlavní challange je kladen na vaší paměť. Jak puzzle místo překonat poznáte skoro automaticky. Problém je, že většinou u sebe nemáte požadovaný předmět (zmiňovaná kotvička, bomba, Portal gun a ještě nějaký další nesmysly). A tady se dostáváme ke zbylým 40 % gameplay který spočívá ve vracení se na už navštívená místa. „ Jo tak teď mám tu kotvičku. Kde sem to jen viděl ty háky na který se dá použít? NA TOM MISTĚ KDE SEM BYL PŘECE UŽ PŘED HODINOU?!? GRRR!!!“ Odměnou jsou vám většinou dušičky za které si můžete koupit některý z mnohých rozmanitých upgradů (zbraně, komb, speciálních vlastností). Protože to, zda puzzle blokuje postup v příběhu lze poznat (většinou něco někam dotlač) a vliv upgradů na hratelnost je nepatrný, tak se brzo k ostatním překážkám vracet přestanete a hrou se prokousáváte dál i bez „namáhaní“ mozkových závitů. Pak vám, ale autoři hodí kládu pod nohy a vy musíte projít vyčištěné lokace povinně v rámci ukončení příběhu a hledat 4 kusy důležitého nesmyslu!!! Opravdu nevím, že pořád někdo zkouší tenhle trik s recyklací lokací a myslí si, že jde o kvalitní prodloužení gameplay. Tímhle u mě hra definitivně propadla.

Poučení. Věřit svým prvním dojmů. Mají totiž pravdu :)

Pro: Moc takových her na PC není...

Proti: a to je dobře.

+6 +8 −2