Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (22.05.2021 21:11): Áno, externý program. Nejaké utility sa dajú stiahnuť odtiaľto http://www.darklands.net/files/files.shtml
Tých savegame editorov je tam viac a popravde už sa nepamätám, ktorý som používal, sorry.

Ďaľšia dobrá stránka je https://groups.io/g/darklands, keď sa tam zaregistruješ, majú tam databázu s kadejakými utilitami. Ale to už je asi moc, tá prvá stránka v pohode stačí, sú tam tuším aj nejaké tipy a triky, ako poskladať partu a tak. Žiadny powergaming, len nejaké základné info.
Postavy umierajú vekom, ale až pri veľmi vysokom veku, IIRC 90 rokov.

Postavám sa tiež vekom zhoršujú vlastnosti, ale len pri chargene, pozri cluebook. Ingame starnutím sa vlastnosti nezhoršujú. K tomuto sú 2 výnimky

1; v hre je zopár ingame udalostí, ktoré zhoršujú vlastnosti, tie náhodné sú ultrararitné a penalizácia je možno 2 body a myslím, že na konci je jedna udalosť, v záverečnom dungeone, kde je penalizácia horšia, ale to budeš mať vypísané

2; bugy, konkrétne ak na seba nastackuješ viac prayers, keď sa budú postupne odoberať po ich ukončení, tak ti môžu klesnúť staty. Čiže si na začiatku hry urob printscreeny s postavami a ich statmi, a ak ti výrazne klesnú, tak najskôr kvôli bugom -> oprav cez char editor

Celkovo char editor je dobrá vec, má to aj quest journal (aby si mal popri quest printscreenoch)
Zatím se jen rozhoduju, jestli s tím vůbec začít. Chtěl bych se zeptat na faktor času. Není tu nějaká podobná jobovka jakože postavy se zhoršují či dokonce umírají věkem?
Darklands som mal rozohraný zrovna pred rokom. Prekvapivo to bolo veľmi pohodlné, s tou dosbox turbo funkciou aj súboje prebehnú raz dva. Možno si zahrám znova nejaký paralelný playthrough s crpgaddictom :).
@Elemir (21.05.2019 18:57): Mohl, ale velké body určitě nedostane v grafice, souboje asi taky nic moc ale důležitá je ekonomika a ze zdejších příspěvků to vypadá, že tam nehrozí hromadění penízků :) Tady to s hodnocením zachraňují Slováci, tak uvidíme co Chester. Otázkou je, kdy to dohraje. Ale teĎ má ve frontě dál pěkný kousky (Waxworks, goldbox i Prophecy of Shadow).
@Aba (28.08.2013 12:48): No hej, ale zaverecny Fight moze byt pekne o drzku ked si zvolis tu tazsiu stranu..... ti zmrdi gnomski maju shamana co hadze potiony a tazko kupene brnenia sa premenia na hromadku hrdzaveho srotu :-0.

Treba bojovat proti trpazlikom, su sice tuhsi v melee-boji ale maju iba melee a ziadnu alchymiu. Takze je to sice tazsi boj na prezitie a lepsi z pohladu financneho zisku.

@Bodkin (28.08.2013 09:59): No asi sa oplati co najskor obetovat tazko nazbierane Floriny na vyucbu Healing, idealne na 60 aby daval 3x heal. Su 2 moznosti,

1. najat si felciara, ale je to dost tazke lebo malokedy sa ti ponukne ze ta pojde trenovat. Ale je to najlacnejsie reisenie.

2. Mesto s univerzitou, tam si najat profesora a potom v hospode trenovat Healing, je to dost drahe ale profesora je OVELA lahsie ziskat na vyucbu takze to povazujem za lepsiu alternativu. Ale pozor, na zaciatku tyzdna dat save a potom skusat vyucbu. Ked za tyzden neziskas ziadne percento radsej loadnut a skusat aby si ziskal aspon 1-2 percenta. Takto urobit aspon ten zaklad 20 aby liecil 2x, idealne samozrejme co najviac az do 90. A samozrejme - to ale uricte vies - iba jednu jeidnu zvolenu postavu.

EDIT - aha este jedna vec, skus si co najskor zohnat modlitbu na zvysenie charismatu, vysoka charisma znamena nizsie ceny v obchodoch.... takze hladaj modlitbu co ma v popise HIGH-Charisma bonus potencial. A operativne to vyuzivat pri vypredajoch a big nakupoch. Daju sa tak usetrit velke Floriny.
@Bodkin (28.08.2013 09:59): No vidis, tak to vyzera ze si prave prekonal kriticku uvodnu fazu... teraz uz bude vsetko lepsie a lepsie....

Ad. Healing - jedine co ho ovplyvnuje je uroven skillu nic ine. Tusim na 20 uz healuje 2 body az tusim do 5 na 99.
:( (To jakože jsem kvůli tomu zůstal vzhůru až do tří do rána)

dodatek: Vypadl jsem z města, abych zkusil léčbu na venkově, kempování je zadara, účinost stejná jako v hospodě (wtf?), sice hrozí přepad a ten lovčí, ale on řekne zaplať nebo vypadni a jde teoreticky ukecat, takže to je jasná volba.

Pak mě přepadlo pár banditů, ze kterých vypadlo lepší vybavení než q5 falchion a q10 leather, takže jsem rázem měl více peněz, navíc hlavní bíjec přelezl 60 s EdgeW, tak jsem mu koupil long sword, paličáři zase kladívko, chvíli se poflakoval s bandity, vydal se na raubiterra, vyprovokoval útok, sejmul pár jeho chlapů, vrátil se, vše prodal, chvíli zkoušel městské lumpy, ale už to byla nuda. Vrátil jsem se na raubittera, vplížil se do hradu, v plížil se k němu a chtěl aby se vzdal, nasral se, zaútočil a umlátili jsme ho docela snadno. Obouručák + full plate + chain - vše pro bíjce. Ostatní se vzdali a já se napakoval, plus nějaký ten florin z questů...

Už bych je mohl lépe vyzbrojit, ale posečkám, takhle to šlo. Ale pak koupím všem chain q25 a až pak budu hledat mnohem dražší kvalitu.

Ještě jsem dostal quest na Spyerské doly, ale měl jsem potíže je najít - tj nenašel jsem je vůbec :D
Každá postavá má nějaké sux brnění (nejsou prachy), krátké meče (nejsou prachy), žádné štíty (nejsou prachy), ale každému jsem pořídil 3 javeliny, byť je to přiřazování po boji k potentonc.

Starosta ne, nedostal jsem se k němu. Nejvíce s emi líbí, že žádný z mých postav neumí moc dobře číst, takže jim to musí předčítat nějaký ochotný kolemjdoucí :D

A jo, military hammer je sexy základ.

Teď trpím kritickým nedostatkem peněz. Po nocích sice lovím, ale x dní pak dolečuju, a výdělek je pak blíže 0 než něco hodnotného.

Plus jsem šel k jednomu doktorovy a po jeho léčbě mě padly HP! Helga skončila s jediným!
Na dialku je tiez dobry luk, nema az taky penetration ako javelin, ale jednoduchsie sa pouziva (zbierat ostepy po kazdom boji a rozdelovat ich medzi postavy je po case otravne).
@Bodkin (27.08.2013 12:51): ad Expert - NIE, jediny vplyv je na infotexty pri stlaceni shift a najeti na nejaky to-do option. Este navyse Expert podla cluebooku zvysuje sancu na zvysenie skillu, takze by si mal rychlejsie trenovat.

Urcite hraj vyhradne na expert, nikdy neprehadzuj nizsie. Hra to ma osetrene a akonahle by si len na sekundu prehodil na normal/easy tak by ti pocital cely nejaky casovy usek ako ze si to hral normal/easy bez ohladu na to ze by si hned prehodil naspat na experta.

Duplicitny quest je dobry harvest Florinov, kedze za jedno zabitie mas potom 2-XYZ odmien. Starosta ti ten isty quest nedal? Vasto ak obehas mesta v okoli tak mozes dostat aj 5 questov na jednoho rytiera co uz je mensi majetecek zlatakov potom. Ale je to casovo narocnejsie, ja som to nerobil. Peniaze casom budes mat, predajom lootu som vzdy zarobil najviac.

Zaklad je kupit parte kompletne Chainmaily hociakej kvality (zaklad 20, lepsie viac ale su drahsie). Tak isto kombinaciu Missile weapon (Arbalest) - Military Hammer - Long Sword (prip. obojrucak). Obrnencov mlatit, neobrnencov sekat, prve kolo boja s kazdym vystrelit na trenovanie missile. Rovnako je dobre trenovat throwing cez Javeliny, throwing je skill na hadzanie potionov co sa neskor celkom zide.

A ano, skusat zabijat Rytiera bez vystroje a vyzbroje kombinovanej so skillom je viac menej bezcenna strata casu.
Nu, tak to hraju na experta a zajímalo by mě, jestli to má vliv i na obtížnost bojů, nebo jsou tužší jen proto, že má banda dvacítek nemá žádné kloudné vybavení a skill.

Ale stačily tři (herní) noci a Respect ve městě mám přes 30 a už jsem od Fuggerů a apatykáře dostal quest na toho stejného Raubittera :D

Tak jsem z hecu zamířil na jeho hrad, prokecal se k němu na hostinu a pak ho vyzval, ať se vzdá. A nechal se zmasakrovat.
@Phoenix (20.08.2013 16:46): To netuším, zdali je to dobrý nápad. Darklands především vyniká jako zabiják času a člověk se může akorát radovat ze stoupajících číslíček a nalezení kvalitnějšího vybavení. Příliš mi tam chybí nějaká táhnoucí linka ('staň se slovutným rekem a legendou' mi nedostačuje), je to až příliš sandboxový sandbox.
Tak jsem smazal staré savy, naházel si bandu dvacítek, pořádně jim okotlil sílu a bojovníkům i endurance a začal pendlovat mezi parkem a doky.

Blagh
Nemyslel som generovanie v zmysle akoze ci JE alebo NIE JE NA MAPE pritomne miesto "Kutna hora mine" to je pritomne vzdy, miesta na mape ako takej sa nemenia.... ale malo by sa nahodne vygenerovat to ci je na tom konkretnom mieste quest a este aj aky typ questu ak tam nahodou nejaky je... pretoze na mape je samozrejme podstatne viac bani, ale kopec je prazdnych alebo tam normalne tazia banici a da s nimi obchodovat - kupovat ingrediencie atd.
[neexistující příspěvek]: Generované dozajista budou, protože pochybuji, že by Kutná hora byla jediné těžební město v celé HRE.
@Aba (21.01.2013 15:10): Mesta su dane to ano, aj ked generuju sa modlitby ktore sa daju naucit, tie su zakazdym rozhodene nanovo s novou hrou. Ale pises ze "ten důl " a to nie je mesto, som si na 90% isty ze "mine troubles" questy su generovane a nie presne dane.

@emxd (21.01.2013 15:25): Neveim aku verziu si hral, ale CD-ROM verzia ma v sebe uz vsetky patche a nemam vobec ziadny pocit zabugovanosti. Bohuzial enhancovacie potiony na zbrane a zbroje som vobec nepouzival takze neviem presne odpovedat, ale co sa tyka vyberu receptov tak si urcite nemyslim ze je to generovane z nejakeho maleho mnozstva, to urcite nie. Hlavne sa daju ziskavat aj inde ako u Alchymistu na trhu (univerzity, potulny alchymista, zla Witch....)
Ako je to so zabugovanostou? Darklands som hral uz davnejsie, v pamati mi utkvelo len ze Firewall potiony maju permanentny efekt a alchymisticke formulky na predaj v mestach su generovane len z velmi malej ponuky (ak vobec z nejakej).

Tiez by ma zaujimalo ako funguju potiony, stackuju sa rozlicne druhy navzajom? Mam na mysli potiony, ktore aplikujes na zbrane. Pamatam sa, ze som s tym trochu experimentoval, kazdemu z druziny potionmi vylepsil zbrane, no stavalo sa, ze jeden z druziny robil podstatne mensi damage ako ostatni, pritom rovnake zbrane, potiony, vlastnosti.

A aka je trvacnost potionov? Viem ze normalne maju fungovat len na par dni/hodin, skor ma opat zaujimaju bugy ;).

Viem, vela otazok, ale zrovna som dostal na Darklands chut.
@mazar1234 (21.01.2013 14:40): města náhodně generovaná nejsou. Autoři se snažili vycházet z historických map. To vím že jde spousta věcí ukecat, ale boji si občas nevyhneš, tě to rovnou hodí do boje.
@Aba (21.01.2013 12:54): Ak mas Virtue na vysokej hodnote ( 99 :-) ) tak ho v pohode zakazdym posles do prdele a on sa ti este pokloni a odide (obrazne povedane). Na vsetko je nejaky Skill.... len treba vediet aky. A Virtue je vobec maximalne dolezite mat na max. so vsetkymi postavami, lebo virtue je zaroven aj "Spell power" tudiz urcuje percenta uspechu kuzlenia (modlenia).

Kutteberg - podla nazvu si nepamatam, ale tieto veci su myslim generovane nanovo s kazdym "new game" takze ini hraci tam nemuseli mat nic, alebo tam mohli mat iny typ questu... lebo aj bane maju viac typov questu... knockers..... atd
@mazar1234 (26.11.2012 13:48): Ah, já to právě té nápovědě hrál celou dobu na basic a uvědomil si, že jsem ji ani jednou nepoužil. Tak jsem to vyzkoušel a bylo to naprosto zbytečné :/

A zrovna mě dvakrát zasebou přepadl biskup a oškubal mě o prachy
@Bodkin (26.11.2012 13:14): To je nejaka nahoda ze ma 2x viac. Inac este si daj Expert (ci Hard ci co to tam je) obtiaznost v menu, podla manualu sa na Expertovi rychlejsie trenuju skilly co sa urcite velmi oplati. Nesuvisi to s prezitim, teda boje a vsetku bude rovnako tazke. Jedine co to ovplyvnuje je informacny text pri stlaceni "shift". Kde na easy po stlaceni shiftu ti zobrazuje podrobne percenta uspesnosti a tak, ma mediume dava menej podrobne informacie a na expertovi ti nepise nic. Vyskusaj si to a hned pochopis o com to je. A neda sa cheatovat s tym ze hras na Expert a niekedy si na chvilu zapnes easy popozeras hodnoty a prepnes zase na expert. Hra to ma osetrene a checkuje si nejake casove bloky a ked si len na sekundu zapnes easy tak ti to potom cely casovy blok zapise ako ze si hral easy takze je to potom to iste ako keby si mal cely cas easy a nie len sekundu.
@Bodkin (26.11.2012 10:46): Urcite trenuj melee so vsetkymi 4 postavami. Obojrucak moze byt aj lepsia volba ako long-sword, tazko povedat ale urcite cokolvek kvalitnejsie je lepsie ako menej kvalitne. :-) Obojrucak ma vysoky damage a slusnu penetraciu.

Flail je strata casu IMO, trenuj Edge a Impact a Missile devices. A to so vsetkymi 4 postavami postupne. Daj kazdemu kusu a na zaciatku boja vystrel so vsetkymi, pripadne ak stihnu nabit tak aj 2 krat. Na druhej strane sa tiez oplati trenovat Throwing pomocou Javelinov, throwing totiz je aj skill na hadzanie alchymistickych potionov co je v niektorych momentoch dolezite.

Urcite "impact" by mali mat vsetci 4 to je naozaj dolezite pre neskorsiu fazu hry, kde budes musiet vybit armadu (mensiu army) Full-Plate Templarov a ako som pri prvom hrani rychlo zistil, pomocou Swordov je to ciro naivna hovadina.
@mazar1234 (26.11.2012 08:47): Nu, č 1 měl mizerný long sword a našel jsem mnohem kvalitnější obouručák, tak dostal ho. 2. Dostal Great hammer místo mace co měl. 3. má kuš, ale experimentuju s jeho melee a 4 má flail.
@Bodkin (26.11.2012 00:11): Nooo, Halapartna ma najvacsi base-damage v celej hre tak neviem, neviem.... ale "drzat si nepriatela od tela" je featura ktoru hra neobsahuje to je fakt.

AD. vhodne zbrane urcite kombinacia Long-swordy (a shield)+Great hammery (prip. military hammer+shield). Nic lepsie neexistuje. Urcite si skill na kladivo trenuj lebo sa v "major questovnych dungoch poseries" a vyplaces dusu.

Long sword ma asi najlepsi pomer uzitocnosti na malo pancierovanych nepriatelov, naopak panciernikov (Knighti, Gargyoly, Demoni) bez dobreho kladiva pobijes iba s velkymi problemami, s kladivami v pohode. Penetracia je svina a rozhoduje casto o byti ci nebyti. Great Hammer=great penetration :-)
Díky, teď už jen vybrat vhodné zbraně. Například mě mrzí, že jsou polearms takové zbytečné zbraně, hned bych jednu vrazil kušiníkovi, aby si mohl držet nepřítele od těla.
@Bodkin (25.11.2012 23:12): Ano, toto je PRESNE dane a rovnake v kazdej hre, na rozdiel napriklad od modlitieb, ktore sa daju naucit v mestach a klastoroch, tie sa vygeneruju pri kazdom novom starte. Tak isto univerzity su presne dane v mestach tak ako to bolo realne historicky. Ale napriklad kone "Horses" sa generuju zase nahodne (ich kvalita).

Ale predmety - Zbrane a Zbroje maju presne urcene hodnoty kvality v kazdom meste a su rovnake v kazdej hre.

Maximalna kvalita co sa da kupit je Zbroje q37 a Zbrane q38.

Mesto s q37 je Nurnberg, tam maju zbroje aj zbrane q37 co je v pohode. Ak ale chces uplne max na zbrane, co je q38 tak tie by mali mat v meste Paderborn.
No ako zacat. Este na uvod, som si to teraz na chvilu pustil ay som si ozivil pamat a nechal som sa uvrhnut do vazenia. Jedna z MNOHYCH moznosti ako postupovat bola, ze Zviest kluciara, keby som nemal v parte zenu tak asi nie je aktivna (myslim ze urcite). Po nejakom case ho Arwen zviedla a omotala si ho okolo prsta a oblbnuty kluciar vyviedol druzinu na slobodu. Arwen sa za tento cin znizila hodnota Virtue o 3 body :-). Ale to len tak BTW.

V prvom rade v inventary funguje jednak moznost "Stack moving". Stlacite shift a mysou prenesiete oznacenu polozku na obrazok dalsieho clena druziny a tak mu prenesiete cely Stack predmetov naraz (akoze jedna polozka napr. 30 mecov). bez shiftu sa prenasa po jednom kuse. Dalsia vec je ze po oznaceni nejakej polozky je mozne ju lahko premiestnit inej postave jednoduchym stlacenim cisiel 1 2 3 4. 1- presunie postave 1.... atd. Bohuzial nefunguje shift+1,2.. co je skoda. Stacky je tak nutne prehadzovat mysou. Toto je uplny zaklad.

A teraz moja finta, ta sa tyka iba predavania predmetov v obchodoch ale to znacne uzitocna vec, setriaca nervy a cas. Len ako to zrozumitelne popisat....

Ide o to, ze ked ma clovek v inventary predmety za 100+ Florinov nie je na skodu ich premenit na peniaze, hoci hra neberie ich hmotnost do uvahy takze o to nejde, proste kazdy chce peniaze. Problem je, ze ked sa predava aby sa usetril cas tak treba len drzat stlacenu klavesu S ako Sell a predmety sa velkou rychlostou predavaju.... no ked sa clovek utne a nestihne vcas pustit klavesu S tak preda aj to co nechce. Je tu vsak jedna skvela finta ako umoznit mat stale stlacene S a pritom neriskovat ze sa preda to co hrac nechce.

Ako na to. Existuju urcite predmety s hodnotou 0 (cena 0), ktore sa nedaju nikomu predat. napriklad "diviacie kly" (pouzivam ja ale su aj ine). Finta spociva v tom ze si hrac premyslene uprace [poradie poloziek v inventary tak, aby od vrchu isli vsetky tie predmety ktore NECHCE predat.... brnenia, zbrane, vybava ako lano, grappling hook a podobne, proste cokolvek co chce stale mat a nepredat. Na koniec tohto zoznamu umiestni takyto nepredajny predmet. Potom cokolvek zoberie postava v hre sa umiestnuje stale na spodok inventara cize POD nepredajny predmet. Potom uz staci len v obchode oznacit prvu polozku pod nepredajnym predmetov a stlacit S a drzaaaaat az kym sa vsetko nepreda a oznacenie polozky tak "skoci" na onen nepredajny predmet. Kedze je vsak predmet nepredajny tak sa pohyb a predaj zastavi a tak je mozne spokojne bez rizika nechceneho predaja pustit klavesu S a prepnut sa na dalsiu postavu.

Dufam ze je to zrozumitelne ako to myslim, lepsie to uz povedat neviem.
@mazar1234 (05.10.2012 22:16): Především souboje (po nějakém čase jsou však již lepší), trochu paradoxně font a jeho horší čitelnost (což mi v UVII nijak nevadilo) a na práci s inventářem u mě ještě nedošlo - takže ta finta by mě také zajímala, pokud není tajným know-how :).
@Drolin (05.10.2012 22:07): Napis co presne myslis, lebo napriklad praca s inventarom je tam dost dobre premakana hoci na prvy pohlad to znie ako totalna hlupost. Ked vies ako na to tak je prehadzovanie predmetov uplna hracka a predavanie pomocou - a to musim zdoraznit - MNOU vynajdenej finty taktiez pohodlna hracka. Finta je mozno niekde popisana ale ja som si ju vynasiel sam od seba.
@Bodkin (05.10.2012 20:17): Hmm... neodložil si UFO kvůli nepohodlnému guii? :)

Jen se ptám, jelikož Darklands mi v tomto ohledu přijde ještě daleko méně přátelské (tedy po pár desítkách minut).