Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (17.07.2020 22:43): Díky, ale šance že se k tomu vrátím je minimální. Potvrzuju, že mechaniky jsou zajímavé, byť mají nějaké chyby a třeba jak se v soubojáku dokončuje kombo do již mrtvého soupeře mi přišlo vtipný :D Automatický souboj může být v tomhle plus, že se to dá hrát třeba během sledování TV, ale to by mě nebavilo. To spíš vyzkouším nové kousky.
@Psyx (17.07.2020 22:27): Ja to s velkyma prestavkama hraju od roku 2017. Ackoliv mi sedly hodne mechaniky hry, dokaze to byt umorne. Takze kdyz bys dostal chut to casem jeste zkusit klidne mi napis, mel bych byt schopen poradit aby jsi ten true end mel. Ale chapu ze zas tak dulezita hra to neni. I kdyz za mne osobne je soubojak. rozvoj postav a cely mechanismus hry genialni :)
@Psyx (17.07.2020 21:52): Post game se otevre jen kdyz mas true end tedy kdyz vybrana slecna nezemre a je to oser. Ja to musel hrat 3x aby se mi to povedlo. Vzasade jde o to mit maximalni oblibenost u vsech divek a dosahnout dobre vysledky kdyz provadis vyslechy. Pak je skoro 100% sance ze vybrana divka na konci neumrePokud se to podari, po skonceni hry se vratis do hry a otevre se par dalsich dungeonu a ukolu. Cely ten post game pak vede k superbossum kde je treba dotahnout postavy a vybaveni co nejbliz maximu (lvl 999 atd) . Casomira mi zatim ukazuje asi 190 hodin a ten post game jsem jen nakousnul. Taky mam dojem ze je potreba hru hrat na nejvyssi obtiznost. Ten post game je masivni. Si vsimni kolik ti chybi v bestiari priser, vic jak polovina. Vsechny jso v tom post game:)
Ale fajn ze se ti to libilo, muzes zkusit Omega Quintet ktery ma podobne mechaniky, jen ma odlehcenejsi pribeh.
Bavilo mě to, trošku jsem tápal v kraftění a hodně věcí chtělo pozkoušet (jak funguje podpora, proč občas jednotka neprovede akci a vyznat se v útocích bylo peklo (podle typu, podle zbraně, podle vzdálenosti). A skládání komb stejnej horor (v dobrém slova smyslu :). Jinak to trpí klasickýma věcma, co mi na JRPG vadí (přeskriptovanost, hra počítá se znovuhraním apod). Bohužel jsem měl konec kdy Yue nezachráním, což mě dost zklamalo, páč byla asi nejlepší postava a vůbec netuším co jsem měl udělat lépe. . Post game? To jsem asi někde něco minul, splnil jsem vše a pak mě to hodilo do new game plus, tak jsem to zabalil.
@Charllize (13.10.2019 19:46): Ahoj, ako vravím JRPG mám pomerne rád a presne ako píšeš, 200 hodín som do toho pred vydaním recenzie pochopiteľne investovať nemohol. V tomto prípade však ani kvôli naozaj spackanému portu nebola chuť a neviem, či je to vôbec teraz lepšie, keďže som to dlhšie nejak nesledoval.
@Drolin (13.10.2019 19:40): Osobně jsem nad tím také už přemýšlel. Jak udělat soubojový systém, který je zajímavý už od začátku, ale zároveň neháže od prvního boje hromadu tutorial obrazovek? A které JRPG to má.

Teď jsem podruhé dohrál Trails of Cold Steel I a II, kde se to docela daří.
@BobArmstrong666 (13.10.2019 19:23): Vidíš, tak to jsem netušil :). Jinak, že to mělo slabý port jsem také slyšel a od té doby jsem ztratil zájem hru vyzkoušet.

A DRV je například pro mě (ale i jiné hry studia, jak zde píše Solidor) vším, co je na jRPG nezajímavé. Obecně mi ale přijde, že opravdová taktika se v řadě jRPG dostaví až po delším čase, takže je docela často kritizovaný soubojový systém ačkoliv má mnohy potenciál se zcela proměnit.

A můžeš zde rovnou ohodnotit, když se k tomu Charllize zatím nemá :)).
@Drolin (13.10.2019 13:23): Osobne proti JRPG žánru nič nemám, čo potvrdzujú ďalšie žánrové recenzie, ktoré sa dajú vyhľadať. A zrovna pojem taktizovanie v rámci takýchto hier považujem za pomerne subjektívny pojem, ktorý len ťažko úplne jasne zhodnotiť (asi ako obtiažnosť hier ako Cuphead alebo Souls záležitostí). Plus by som ešte dodal, že si o tej hre nemyslím vyložene nič zlé a nepriaznivé hodnotenie je najmä výsledkom otrasné portu, kedy si pamätám, že hra ani nešla poriadne ovládať prostredníctvom klávesnice.
@Charllize (13.10.2019 17:57): Tak on druhý Agarest se jim povedl. Problém jsou ty dva před ním, která jsou přinejlepším průměrné. Třeba Trillion je obecně dost káraný, ale je aspoň docela originální.

Někdy je zkusím, ale až budou za pár korun. Z videí tam vidím posun, ale zase ne tak ohromný. Jsem zvědavý, co budou dělat příští generaci.
@Solidor (13.10.2019 17:53): ja ji hral,ale jen jednicku a dvojku. mam koupene D2 a petku, ale jelikoz me posledni dobou tyhle ctvereckove sjrpg moc neberou tak vyckavam na vhodnou chvili :)

Ja CH hry zboznuju, zrovna asi pred pul rokem se mi podarilo sehnat Cross Edge, to je panecku neco :)

Nekdy zkus ten ReQuest nebo Varnira, uvidis ze tam zmena k lepsimu globalne je.
@Charllize (13.10.2019 17:45): Tak si zahraj Disgaeu, tam je tabulek hromada :)

Jde mi o to, že tyhle Compile Heart záležitosti mají na jedno brdo vizuál, trailery a podobné záležitosti, které mě mají přinutit ke koupi. Já to vidím, vzpomenu si na desítky hodin ve Fairy Fencer F a řeknu si, že znovu už ne. Ty kvality tomu chybí, nebo jsou málo na očích.
@Solidor (13.10.2019 17:37): Me prave hned zaujal ten system hry, myslim ten ciselny. Libil se mi napad s mapou sveta (obvykle to nedelaji a kdyz tak takzvane prstem po mape) a celkem dobre odvedenou exploraci. I dungeony mi prisly na pomery CH velmi dobre, kazdy je unikatni a ma i par logickych prvku. Me to vzalo proste hned. Naopak u Varnira a ReQuestu jsem mel dost problem to nejak rozdychat, i kdyz jasne vidim ze kvalitativne sli nahoru.

Ale z koupi jsme u Dark Rose vahal docela dlouho, pac jsme taky trochu ohrnoval nos, ale nakonec to je pro me osobne jedna z jejich nejlepsich her :)

A ten pribeh taky neni uplne mimo, minimalne se zbavil te rozjarenosti a hraje na vaznejsi notu, zadna revoluce ale par dobrych zvratu tam je.

tak mozna budu UHC nebo tak neco, zejo, co uz :))
@Charllize (13.10.2019 13:29): Já se tedy mezi HC hráče řadím, jenže tyhle budget JRPG musí něčím hned na začátku zaujmout. DRV jsem věnoval asi 3 hodiny a jediné, co mi to dalo jsou tuctové postavy a ne moc dobře vysvětlený souboják.

Třeba Lost Dimension má systém náhodných zrádců. The Guided Fate Paradox zajímavý námět a soubojový systém, který je zároveň jednuduchý a propracovaný. Ateliery hudbu a art. I ta blbá fanservice může občas hrám pomoct.
@Drolin (13.10.2019 13:23): Ja to nechtel pripominat, ale budiz Jonesovi k dobru ze o nem vim ze ho na ty slozity veci v jrpg moc neuzije a rad si uziva pribehy.

Problem je v tom ze ta hra je cilena na HC hrace, pro ty co chteji pribeh a dost toho ukaze ani ne polovinu, takze pak nutne dochazi k tomu co se pise v recenzich kde to stezi nekdo vubec dohral, ale proste hru jim nekdo zapujcil a recenze musi byt, to ja zas chapu.
Ta hra skutecne umi byt unavna a stereotypni, ale cesta k velkym cilum je vzdycky pomala a nejde vse hned. Ve finale je ale ten pocit zadostiucineni daleko lepsi nez u spousty jinych her. Vsak i ja jsem ji s prestavkama hral pomalu dva roky. A jeste uplne neskoncil, jeste me ceka minimalne polovina post game casti :)

Ona ta skupina hracu co hraje tyhle hry na dren je dost mala a pro me bohuzel i v Compile Heart si to nejak uvedomily a jejich posledni hry jsou mnohem casualnejsi. (Death End Request nebo Dragonstar Varnir ) taky meli mnohem lepsi hodnoceni pac i rychlo hraci, jako recenzenti byt musi, to nejak z vetsi casti daji a stihnou vcas.
@Charllize (13.10.2019 12:50): No jo, Jones se DRV neprokousal a recenze nebyla, a předpokládám, že náhradník titul nedohrál a asi ani není fanoušek jRPG žánru :)). Ono je problém, že opravdová taktika v jRPG přichází často po mnoha a mnoha hodinách, takže pak vzniká dojem jednoduché klikačky na pár schopností a kouzel.

A druhá tuzemská recenze také není moc pozitivní.

Boje si môžeme rozdeliť do dvoch rovín a okrem tej akčnej, kedy klasicky posúvate postavy vo vnútri bojovej arény, sa tu nachádza ešte poloautomatická, čo vám umožňuje sa skúsiť s uvedenou nudou trocha vyrovnať a určité pasáže bojov nechať na umelej inteligencii.
Tak jsem se nedavno po 170 hodinach a tretim dohrani dostal do post game casti. Pozadavky na true end ktery post game zpristupni jsou tak nevyzpytatelne ze jsem na treti hrani musel zvolit navod, ktery stejne taky nebyl presny, ale nejak se mi to podarilo dosudlat ze jsem ten true end mel.
Vzasade jde o to ze jedna z peti divek ktera ke konci hry migruje k nepriteli muze ve finale umrit a na true end je potreba aby neumrela. Clovek na to musi cilit od zacatku hry, hra zrejme divku vybere nahodne a aby sla zachranit je potreba aby mela u hrace mela maximalni reputaci/oblibu. Takze tu oblibu je potreba zvysovat u vseh peti slecen od zacatku. Potom je treba taky udelat na vybornou pet vyslechu spolubojovniku a spolubojovnic, coz je dalsi dost velky bolehlav.
Na ten post game je taky treba hru celou dohrat na very hard od zacatku. Pribehoveho final bosse jsem tak delal asi na 30 pokusu, protoze od urcite chvile hra uz moc neumoznuje rozvoj postav nejak rychlejsim zpusobem tak je clovek rad ze na finale dosahne na 90 level. ( pozdeji je maximum level 999 )
Post game je skutecne mohutny a je ciste bojove grindovaciho razu. Ostatne v pribehove casti jsem v bestiari mel jen 45% priser, ten zbytek je v post gamu.
Vsem kdo maji radi propracovane soubojaky, komplexni ciselny rozvoj postav a megalomansky zaber doporucuju :)
Je skoda ze treba v recenzi na somhrac (v odkazech) je v zaporech uvedeno ze v soubojich netreba taktizovat, moc nechapu co tim recenzent mysli. Navic ten popis souboju mi tam prijde natolik nepresny a zjednoduseny ze zacinam mit pochybnosti jak a jestli vubec to ten clovek hral a jestli to treba jen proste nepochopil :) Vazne by me zajimalo jak by treba bez premysleni a taktizovani porazel bossy v druhe casti hry. Jedna moznost me napada, hrat hru na nejnizsi obtiznost, kde soubojak neni treba moc resit. Otazka ovsem je jestli v takovem pripade lze soubojovy system v recenzi odpalit jako netakticky.
Ale je fajn ze to nekdo aspon zrecenzoval, asi jako jediny napric cz/sk weby.
@Charllize (13.08.2018 14:04): Ty vážně každé japonské hře udělíš 9+.

Toto vypadá ještě více genericky než tradiční moderní jRPG :)). Asi to bude komplexní a v jádru i zajímavá hra, ale zasazení je zase pekelné (military skupinka dětí s mega meči bojující s něčím a spousta dialogů o ničem - viz recenze).
Systemove a soubojove to nema chybu. Skoda te celkove beckovosti. Ale i tak to neni spatne.
Uz jsem v tom nechal pres 100 hodin a dokonce jsem to uz hral 2x. Tvurci udelali oproti svym starsim hram krok kupredu a dungeony maji pomerne solidni design. Taky pribeh neni usmevna taskarice jak u nich byva zvykem. Hra ma obri mnozstvi obsahu a na soubojaku se nekdo neskutecne vyradil. Za mne velky prekvapeni a hra u ktere jeste nejaky ten cas stravim. Jsem zvedav co tvurci udelaji dal.
A jo je to svym zpusobem trosku kopirka Omega Quintetu jen lip udelana, hlubsi a ne tolik fan service z vaznejsim zasazenim.