Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Light

29.09.2022
30.01.2024
40
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dark Light se odehrává v sci-fi prostředí situovaném po katastrofě, díky které svět zaplavily hordy nadpřirozených bytostí. Ty zdecimovaly lidstvo a přinutily zbytky odporu ukrýt se na posledních bezpečných lokacích. Hráči se chopí postavy Dark-Huntera, jakéhosi potomka elitních lidských vojáků, jenž má za úkol probít se hordami monster, najít a navždy uzavřít portály vedoucí do Prázdnoty a tím zachránit zemi od zkázy.

Jedná se o akční plošinovku s prvky metroidvanie zasazenou do temného, post-apokalyptického prostředí, v níž bojujete s vetřelci z cizích dimenzí, překonáváte nástrahy a postupně se stáváte silnějšími skrze vylepšování své postavy, nacházení nových zbraní nebo upgrady vaší výbavy. Souboje se inspirovaly souls-like hrami, díky čemuž je v nich důležité načasování útoků, komb a úhybných manévrů, přičemž musíte dávat pozor na zásoby výdrže. K dispozici máte střelné i kontaktní zbraně, různé výbušniny, střílny a také drony s užitečnými schopnostmi, jako například zviditelnění běžným okem neviděných nepřátel. Váš hrdina se během hry může (a nemusí) přidat k některému ze zdejších klanů, plnit od nich úkoly a bojovat proti konkurenčnímu klanu, za což dostává další bonusy.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Má to výbornou atmosféru a v určitý moment je možné/nutné se přidat k právě jedné ze dvou frakcí, přičemž každá má své vlastní questy. Herně je to ovšem dost neuvěřitelně nedomyšlené a překombinované současně.

Hra obsahuje dvě různé herní měny, přijít (viz death run) lze jen o tu která padá z nepřátel a platit jen tou druhou, takže je krom jiného nutné provádět pořád dokola jejich konverzi.

Levelovat lze pouze zdraví a staminu, přičemž pro levelování je nutné použít herní měnu a krystaly, které padají velmi zřídka z nepřátel a na vyšší levely je nutné ty základní ještě u speciálního obchodníka spojovat, aby vznikly jejich vylepšené verze. Totéž platí pro vylepšování zbraní.

Léčit se lze buď variací na estus (ve hře jich je velmi málo, od začátku nemá hráč žádný a na konci jsem se takto mohl léčit jen 2x) nebo léčivy, které padají (opět zřídka) z nepřátel. Před kdejakým bojem s bossem grind a případné opakování pokusů řeší zálohování save (ze začátku to sice problém nebyl, ale posledních pár bojů to fungovalo přesně takto). Nemluvě o tom, že jak se léčí člověk nezjistí z tutorialu, ale z herních typů, které běhají jako text při nahrávání lokací. Léčí se totiž podržením tlačítka, které normálně funguje kontextově jako use/nabíjení a v Controls má nicneříkající popis Utility.

Speciální schopnosti může postava získat náhodně u speciálních obelisků, ale po smrti je ztratí. Pak jsou k dispozici permanentní speciální schopnosti, ale zase je třeba používat jen ten typ dronu, ke kterému se vážou. Samotný dron je u některých schopností nutné zaměřovat levou páčkou, ale nevydrží v dané pozici a automaticky se vrací do původní.

Z metroidvanie to má jen double-jump (získatelný na začátku hry), jiné speciální schopnosti, sloužící k tomu, aby se hráč dostal na dříve nedostupná místa, ve hře nejsou. Zato na některé skoky nestačí ani double-jump a je třeba jej zkombinovat ještě s útokem směrem nahoru.

Ze souls-like to má staminu, kotoul, death-run a parry. Boje a vývoj postavy nemají se souls-like společného zhola nic. Vybavení je jako šafránu (zbraní je pár a brnění nefunguje jako vybavení, ale umožní ignorovat doslova pár zásahů, nic dalšího coby permanentní vybavení ve hře není, pouze věci typu granátů, nábojů nebo střílen). Taktické boje proti jednomu nepříteli jsou nahrazeny frenetickou akcí, kde člověka často zabije pouhý počet nepřátel nebo nějaká jejich výživná kombinace. A extrémní chuťovka spočívá v tom, že někteří nepřátelé jsou neviditelní dokud nezaútočí (a nikdy nevíte kde jsou, protože skladba nepřátel se náhodně mění).

Střelba je úplný bizár, střelné zbraně mají maličký dostřel a po překonání určité hranice se chovají, jako by narazily do pevné překážky.

Celé to působí, jako by se jednalo o nějakou alfa verzi, která právě prochází stran designu intenzivním brainstormingem.

Pro: atmosféra, příběhové větvení

Proti: překombinovanost, nedomyšlenost

+9