Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Hru hodnotím ve stavu v jakém je teď, neberu ohledy na to že byla rozbitá, že tam chyběl obsah apod. Tak jen aby jste mě tu neukamenovali, za to že to chválím a přitom vy jste tam před několika lety měli bugů jak nasráno.

Hned na začátku musím ale říct že jsem byl opravdu překvapen, jedná se totiž o zajímavý mix Jacka Rozparovače a legendě o Artušovi. Což může pro některé znít komicky, ale opravdu si s tím v příběhu tvůrci zajímavě a zábavně pohráli. Hrajeme tu totiž za Lancelota a Morganu která kvůli Merlinovi byla prokletá do psí formy. Společně cestují a snaží se pomáhat lidem proti silám zla, až jednoho dne objeví stopu, která je zavede do Londýna, ve kterém by se údajně měl nacházet Merlin.

Morgana proto donutí Lancelota jí následovat a oba dva se záhy ocitnou ve víru vražd Jacka Rozparovače. Příběhově se opravdu jedná o dospělý, místy i černo-humorný Mystery/Thriller. Což znamená že se tu explicitně ukazuje život v té době a to i ve stylu prostituce, rasismu apod. Opravdu všechna prostředí na mě dýchala tou špinavou, bahnitou atmosférou a já se jí nemohl nabažit. To hlavně díky vizuální stránce, kdy prostředí jsou kreslená, i spolu s obyvateli (kteří tvoří křoví). Důležitější postavy už mají klasické 3D modely, která taky nevypadají špatně a dle mého se i jejich mimika či animace v cut-scénách povedli. To platí i pro soundtrack a dabing.

Bohužel, jak asi někteří víte, hra nebyla ze začátku bez porodních bolestí ani po pár letech ze hry nevyprchali úplně. Co vás asi hned praští do očí je poměrně krkolomný pohyb postav, který jde ruku v ruce i s tím že někdy postava jde jinudy než vy chcete a nebo se vám bude stávat, že narazíte do NPC a omylem ho začnete odsouvat z bodu kde stojí. Což naštěstí nějak neovlivní váš postup ve hře. Poté je tu hodně textu které jsou psané staro-angličtinou britskou, plnou slangu a abych byl upřímný místy mi to dělalo dost problém, tedy u dopisů či knih. Jelikož i písmo bylo špatně čitelné a slang tomu taky nepomohl. Co se týče slangu, tak i když umím dle mého skvěle anglicky, tak tady jsem místy měl prostě problém, nevím zda to bylo únavou, ale toho slangu fakt je tolik že já nedokázal bystře vnímat furt. Což jako zápor neberu, šlo o autentičnost, ale bylo to těžký. Poslední co mi lehce bylo líto, je fakt že mi přijde že do hráče tvůrci valí až příliš informací, ale hodně jich nedokáží pořádně vysvětlit nebo je jen krypticky naznačí. Nemluvě o tom že v přehršelu informací a postav se vám to občas vše smíchá v jeden maglajz. Jo a to nemluvím že hra je prakticky filmová adventura, což mě nevadí, na to jsem měl zrovna chuť, ale dejte bacha že tohle není typická adventura. Spíš to je Life is Strange, kdyby mělo point and click interface!

Abych neskončil negativně, tak chci pochválit i vývoj postav či trochu rozhodování v dialozích, sice to neovlivní konec a dá to do příběhu jen kosmetické změny, ale i tak. Takže jo, užil jsem si to, byl jsem místy lehce zmaten, ale příběh mě bavil, postavy taky a celé to fakt mělo skvělou atmosféru, CHCE TO DVOJKU.

Pro: Příběh, postavy, dabing, humor, nulová obtížnost

Proti: Bugy, někdy mi přišlo že příběhu chyběla dramaturgie a bylo toho až moc, nulová obtížnost, závěr hry

+12
  • PC 60
Základní námět nové adventury od nezávislého britského studia Salix Games zní velice zajímavě, kombinuje totiž dvě rozdílné britské legendy. Na jednu stranu udatného rytíře Sira Lancelota du Laca a proradnou čarodějnici Morganu Le Fay zakletou do psa, kteří jsou prokleti nesmrtelností a k páchání dobra. Druhou legendou je pak ta o Jacku Rozparovačovi, kde se Lancelot s Morganou snaží přijít na vrub všem těm vraždám.

Volba dvou diametrálně odlišných postav dává spoustu příležitostí různorodým a zajímavým kombinacím - vznešený pán Lancelot působí v chudinské čtvrti jako šlechtic a různí lidé se k němu tak chovají. Naopak Morgana v roli feny Fey může nenápadně pozorovat rozhovory ostatních a nepozorovaně navštěvovat místa, kam by se normální člověk nepodíval. Navíc má možnost využít svého citlivého čichu a jedinečnou schopnost mluvit s jinými zvířaty. Aby toho nebylo málo, tvůrci přidali ještě třetí hratelnou postavu - Mary Kelly, která má také své místo v historii - je totiž považována z poslední oběť Jacka Rozparovače. Ta naopak zná Whitechapel velmi dobře, hovoří místním dialektem, jak ji zobák narostl a jakožto prostitutku k ní všichni také přistupují.

Dance of Death: Du Lac & Fey není až tak úplně klasickou adventurou. Ve hře totiž nejsou žádné sbíratelné předměty, žádný inventář, logických puzzlů je opravdu minimum. Zbytek hry stojí hlavně na dialozích s jednotlivými postavami a čtení různých deníků, dopisů či novinových zpráv. Aby to hráč neměl příliš složité, jednotlivé kroky hráče jsou vždy zobrazeny jako nejbližší cíl, po jehož splnění se objeví další. I když by, vzhledem k omezenému množství lokací, hráč stejně neměl moc variant, kudy se vydat, tento prvek s přímočarým zobrazováním i těch nejprimitivnějších úkolů hráče přímo navádí, co má dělat a nedává mu tak příliš možností volby.

Hře určitě napomáhá i pěkná a stylizovaná grafika vystihující atmosféru Londýna viktoriánské doby a opravdu podařený dabing, na kterém se podílely i britské kapacity svého oboru.

Bohužel, všechno dobré přišlo vniveč brzkým vydáním hry. Dá se říct, že rozbitější hru jsem ještě neviděl. Nefungovalo skoro nic - už úvodní tutorialová mise ve Skandinávii ukázala první zásadní nedostatky hry - postavy se pohybují strašně, ale strašně pomalu. Je sice možnost dvojklikem postavu zrychlit, ale rozdíl je znatelný asi stejně jako mezi rychlostí šneka a hlemýždě. Do toho postavy nemají orientační smysl a z bodu A do bodu B jdou mnohdy nesmyslnou cestou, otáčí se na místě či jdou někam úplně jinam, než hráč chce. A když při této cestě náhodou narazí na jinou postavu, tak ji sprostě odtlačí. Nejhorší na tom všem je, že jakákoliv interakce na obrazovce, ať už jde o rozhovor, akci s předmětem či přechod do jiné obrazovky, probíhá pouze v případě, že námi ovládaná postava je poblíž. Není tedy možné prošmejdit celou obrazovku myší a hledat, kde je co aktivního, ale musíme postavičku přinutit, aby kolem těch důležitých věcí prošla či se k nim alespoň přiblížila.

K dovršení všeho má hra automatické ukládání do jediné možné pozice. Kdykoliv tedy hru ukončíte, ta si zapamatuje poslední pozici a při návratu se vrátíte na původní místo. Tak tedy alespoň zněla teorie, praxe je mnohem horší. Tento systém kolaboval téměř pokaždé a jakmile se uložený soubor rozbil, nebylo možné jej znovu nahrát a ve hře tak pokračovat. Jedinou šancí bylo začít znovu od začátku.

Nechápu, jak si tvůrci dovolili v tomto stavu hru prezentovat novinářům a bohužel pak i hráčům, protože řada z těchto neduhů nefungovala ani v den vydání ostré verze. Z důkladných rešerží obou legendárních příběhů, z propracovaného scénáře a dialogů je vidět, že si tvůrci na hře dali hodně záležet. A pak vše nechají pohřbít neprostou nefunkčností hry jako celku. Poté, co jsem třikrát prošel tutorial a úvodní pasáže v Londýně a hra opětovně spadla, jsem to vzdal a rozhodl se počkat, dokud hra nebude dohratelná.

Jde vidět, že tvůrci měli mnohem větší plány, než jak hra zatím dopadla. Autoři slibují, že ještě přidají další obsah a samozřejmě opraví spoustu z chyb či nedodělků, ale není to trochu pozdě? Každopádně, současná verze je dohratelná a kvůli zajímavému příběhu rozhodně stojí za zahrání. Když se přenesete přes krkolomné ovládání a teď už konečně trochu rychlejší chůzi a budete si naplno užívat postupujícího příběhu, hru si určitě užijete. Ale toho, kdo tuhle hru pohřbil naprosto nesmyslným vydáním v nefunkčním a totálně rozbitém stavu, toho bych, v souznění s drsnější whitechapelskou mluvou, pověsil za koule do průvanu.

Pro: zajímavý námět a scénář, kvalitní dialogy a dabing, tři hratelné postavy s rozdílným charakterem

Proti: bugy, bugy a zase bugy, absence puzzlů a předmětů, pomalý pohyb postav, spousta chybějícího obsahu

+12