Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crystal Key II: The Far Realm

Crystal Key 2: Evany, Evany: Key to a Distant Land

17.03.2004
65
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý díl Crystal Key, sci-fi adventury ve stylu Mystu, navazuje na šťastný konec prvního dílu. Teď, o generaci později, se opět objevuje hrozba, hrozící uvrhnout celý vesmír pod strašnou krutovládu. Jako syn hlavního hrdiny prvního dílu se vydáte po stopách svého otce a pokusíte se zastavit ďábelské plány krutých uzurpátorů na ovládnutí galaxie.

V průběhu hry se kromě Evany, světa podobného Zemi, známého z prvního dílu, podíváte i do jiných lokací, jako např. na Geshon, planetu bazénů a fontán nebo na Merari, tropický svět s podmořským městem se skleněnými věžemi. Kromě hádanek dojde i na rozhovory s obyvateli místních světů. Oproti prvnímu dílu byl vylepšen engine, inventář je mnohem přehlednější a konečně je přítomna i navigační mapa.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Pokracovani puvodniho Crystal Key se od sveho predchudce do znacne miry odpoutalo a dalo by se rict, ze nezustal kamen na kameni. Ano, hned na samem zacatku ziskate onen titulni klic a projdete portalem, tim ale veskere cestovani vesmirem prakticky konci. Kde v prvnim dile byly svety tri + padouchova vesmirna lod, zustava vpodstate jen svet zvany Geshon. Navzdory tomu, co se pise zde v popisku i na Mobygames, zbyle lokace uz vetsinou dalsi svety nejsou (ok, pokud chcete byt ultra presni, mame tu jednu ulici ve svete Evany, kde hra zacina; jednu obrazovku sveta, kam se dostanete portalem z Evany; vezeni nepratelske rasy, ktere tvori jen par mistnosti; nejvetsi prostor pak dostava samotny svet Geshon, ktery jediny ma mapu.

Na adventuru je tu neobvykle vysoky pocet dopravnich prostredku krome nejruznejsich portalu je to motorovy clun, jetpack a lodka z velkeho listu a do nekterych lokaci se po jejich objeveni da dostat i vice zpusoby. Obecne se da rict, ze je druhy dil daleko rozsahlejsi, nez dil prvni, ubylo i nechutnych bez-navodu-ani-ranu hadanek zalozenych na lusteni mimozemskeho pisma.

Jestli se zlepsilo graficke zpracovani, tot otazka - uz neni nutne hrat v klasickem rozliseni starych FMV adventur v cernote obtekajici obdelnik 10x4 cm (odhad), lokace se ale ve vetsine pripadu daji tezko oznacit za atraktivni. A i kdyz zrovna nejsme v korodujicim leseni nebo na pousti, porad pusobi barvy az na par vyjimek (zaliti kvetin v poustnim domku) hodne nevyrazne. Nektere postavy jakoby vystoupily z hry Egypt, vcetne otravneho zvyku po-prvnim-kliknuti-se-postavim-po druhem-ti-neco-reknu. Vetsinou to delaji lide a ne mimozemstane, a vzhledem k nepritomnosti alienu je nejspis jasne, ktera bije:-) Uplna copy-pasta to ale nastesti neni, prevleknout se NPCcka nastesti stacila.

Hudbu musim opet odepsat jako dost nevyraznou, vetsiho prostoru tu tentokrat dostal dabing. O to vic prasti do oci postava jisteho doktora, ktery spolu se svym barakem pusobi v danem svete extremne nepatricne - nikdo mi nenamluvi, ze ta postava neni utajeny pozemstan!

Otazkou je, nakolik se na vysledne podobe podilelo Kheops studio, protoze zde nenajdeme prakticky zadny z jeijch trademarku....
+5