Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crackdown

Riot Act

20.02.2007
27.02.2018
kompatibilní
63
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

All justice. No restraints.

Občané Pacific City trpí nadvládou gangů. Přes den zalévá ulice postmoderního Babylonu budoucnosti slunce, jehož hřejivé paprsky však nejsou sto zajistit sluníčkové soužití pestrých komunit. V noci je lepší vůbec nevycházet. Hispánci z Los Muertos, Rusové z Volk a Asiaté z Shai-Gen si jdou takřka nepřetržitě po krku a kdo se do toho připlete, ten má smůlu. Doba, kdy si bezpečnost zajišťující Agentura vystačila s Peacekeepers je pryč, pochůzkáři zítřka ztratili nad situací kontrolu. Potřeba přitvrdit vyústila v kontroverzní program geneticky vyšlechtěných superagentů, kteří mají pro strach uděláno, hodně vydrží a pro ránu nejdou daleko - jsou vždy připraveni!

Pacifická metropole se rozkládá na několika kusech pevniny pospojovaných impozantními mosty, po kterých vedou čtyřproudové dálnice. Vaším výchozím bodem je centrální ostrov s citadelou Agentury, nejvyšší budovou široko daleko. Odtud se můžete pěšky či vozidlem vypravit kam chcete, žádná část města není uzamčená a zda-li přežijete závisí jen na výši skillů a praktických dovednostech. Příběh je prezentován velmi rámcově, máte město zbavit jedenadvaceti bossů ze tří výše zmíněných gangů. Snad i proto vyšel Crackdown s českým dabingem, mimo „hlasu agentury“ opakující vám během hraní sadu instrukcí a užitečných tipů se toho ve hře příliš nenamluví.

Kampaň můžete dokončit i ve dvou. Skilly v pěti kategoriích (Agility, Firearms, Strength, Driving a Explosives) rozvíjíte příslušejícími činnostmi, takže když chcete trénovat driving, řiďte a počítejte s tím, že takové superauto bude levelovat s vámi. Jiné skilly zase ovlivní vzhled vašeho charakteru. Kromě likvidace respawnujících se kriminálních živlů pouštějících barevné orby podle způsobu zabití lze také závodit po silnicích či střechách a plnit úkoly na čas. Cellshadovaná grafika svým pestrobarevným pojetím připomíná výtvarný styl prvního GTA (1997), což není vůbec překvapivé vzhledem k tomu, že otcem obou her je Dave Jones, tvůrce APB: All Points Bulletin (2010).

Chaos se do ulic vrací v Crackdown 2 (2010).


Poslední diskuzní příspěvek

Na Xboxu spolu s dvojkou zadarmo. Nevim jak dlouho.

Rozehral jsem a je velmi vtipne sledovat, jak trojka je v podstate touplne stejne. :) Ale efektove se to rozhodne posunulo, to ano. Dulezitym rozdilem je, ze nemuzete tak moc skakat jako v trojce, a to me prave na ni hodne bavi. Kazdopadne, zadarmo urcite zkuste.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • XboxX/S 50
Má pouť po open-worldech exkluzivních pro Xbox 360 pokračuje zastávkou v podobě prvního Crackdown. Třetí Crackdown sice není žádná velká pecka, ale svůj účel pobavit mě bezmyšlenkovitou akcí na odpoledne dva roky zpátky splnil. A první Crackdown v tomhle úkolu, i když z hodnocení to může působit jinak, uspěl taky. V roce 2021 bych ale velmi opatrně nakládal s tvrzením, že se jedná o lepší hru.

Stejně jako u trojky, i v jedničce platí, že pobíhat v roli superhrdinského poldy po městě a bezmyšlenkovitě kosit komiksově absurdní krvežíznivé kriminálníky, skákat po střechách a sbírat jeden svítící orb za druhým a postupně nabírat na síle je prostě, ač velmi primitivní, zábava. Což je dobře, protože Crackdown 1 skoro žádnou jinou herní náplň nemá.

Po vstupu do open-worldu vám na mapě svítí seznam kontrolních bodů, které musíte dobýt, seznam cílů, které musíte zabít... a to je všechno. A ať už se jedná o kontrolní bod nebo lidský cíl, každý úkol probíhá stejně – prostřílíte se skrz dav nepřátel až na místo zvýrazněné na GPS, tam buď aktivujete značku na podlaze nebo zabijete "bosse", mírně silnějšího než jeho pohůnci, které kosíte po desítkách. Nečekejte žádné cutscény, téměř žádné skriptované momenty ani jakoukoliv snahu o ozvláštnění herní náplně. That's it. Po první hodině strávené ve hře vás v ní až do konce už nic nepřekvapí.

Crackdown 1 je tedy co do struktury hry zkrátka podobně komplexní titul jako Mega Man z NES, akorát ve 3D a zasazený do (mrtvého a zbytečného) open-worldu. K jeho cti musím uznat, že dostat se k cíli není vždy tak jednoduché a budovy, ve kterých se schovávají, jsou občas docela zajímavé svým level designem. I to je ale docela málo. Jediné ozvláštnění stereotypu, které Pacific City nabízí, jsou závody, ať už pěší nebo automobilové... a s těmi bych se radši nechlubil.

Třetí díl je tedy v porovnání s prvním variabilnější co do nabízených úkolů, nabízí širší selekci zbraní a schopností, příjemněji se ovládá a hraje, vypadá graficky lépe a má Terryho Crewse. Ovšem u všech zmíněných kladů bych mohl dodat "jen o něco málo". Dalo by se tedy zcela férově říct, že těch dvanáct let pokroku na Crackdown 3 skoro není vidět. Na druhou stranu, ať už byl Crackdown 1 ve své době vnímaný jakkoliv dobře, na přijetí téměř totožné trojky je vidět, že zkrátka nezestárl nejlíp.  Což si může každý ověřit sám.
+16