Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Conway: Disappearance at Dahlia View

02.11.2021
28.04.2022
74
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra se odehrává v Anglii 50. let, která se stále potýká s poválečnými realitami ohrožujícími její obyvatele. Ty se nevyhýbají ani sousedství Dahlia View, kde musí také každý po svém bojovat s nedostatkem příležitostí, aby získal prostředky pro vedení důstojného a kvalitního života. V této pochmurné atmosféře se odehraje něco strašlivého – je unesena osmiletá dcera Tonyho Morgana, který je navíc fyzicky napaden.

Policie okamžitě začíná zločin vyšetřovat, ale již brzy je zřejmé, že se vyšetřovatelé dostali do slepé uličky, a stopy rychle chladnou. Toho si jako první všimne Robert Conway, bývalý detektiv, který se rozhodně nenechá omezovat svým invalidním vozíkem. Na vlastní pěst se ve svém domě, odkud pozoruje své sousedy, pustí do vyšetřování, během kterého ale naráží na spoustu morálních dilemat. Bude pokračovat v pátrání, které slíbil otci oběti, přestože by tím porušil slib své dceři – policistce, že se nebude do vyšetřování vměšovat? Jak daleko bude ochoten zajít, aby odhalil, kdo je únoscem nebohé Charlotte May, a zachránil ji před tím nejhorším osudem?


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jo, příběhové hry, to je moje. Obzvlášť když vyžadují od hráče dedukci skutečně založenou na logice, a ne na kombinaci náhodných předmětů či podobných volovin, kterých jsme si my milovníci adventurního žánru užili až až.

Conway je skutečně v tomto ohledu velmi pro-hráčská, a je radost hrou proplouvat k další a dalším detektivním úspěchům. Teda, spíš vrzavě popojíždět, hlavní hrdina je přeci jen na vozíku. Není to ale ledajaký vozík, skoro bych ho viděl na konkurenci koní ze Skyrimu, kteří také oplývali schopností stoupat po pravoúhlých šikminách rychlostí blesku, jen ten hill-assist měli lepší. Nerad bych vás však uvedl v omyl, tenhle typ hratelnosti ve hře opravdu nehledejte.

Hra se ovládá mixem kláves a myši, přesto většinou ovládání není frustrující. Ano, vozíkem se můžete občas zaseknout o kus nábytku, ale většinou je pohyb v místnostech frustration-free. S kamerou v malých prostorech se autoři vypořádali celkem obstojně, sice se úhle pohledu mění až nezdravě často, nikdy to ale není tak špatné, abyste z toho měli záchvaty vzteku. Autoři se dynamičtější kamerou snaží navozovat atmosféry, nebo přivést Robertův obličej do obrazu, když vede nějaký dramatičtější monolog. Velmi oceňuji také to, že se se změnou kamery nemění směr ovládání vozíku. V nastavení je spousta možností, jak si hraní ulehčit, případně jej zpřístupnit lidem, kterým by některé minihry mohly dělat potíže. Sám jsem neměl potřebu si hru nijak ulehčovat, ale je pravda, že odemykání zámků ve vás může vyvolat vzpomínky na hodiny klavíru, přestože jste nikdy žádné neabsolvovali.

Nevím, jak přístupné lidem na vozíku byly obvyklé budovy v poválečné Anglii, ale přišlo mi někdy až komické kolik ramp a výtahů se ve všech domech nacházelo.

Práce s inventářem je jednoduchá, je tam opravdu jen jako pomůcka, která nijak hráče nezpomaluje.  Podle zvuku při otevření inventáře si detektiv rozepíná poklopec, takže není pochyb o tom, kde všechny nalezené předměty skladuje.

Příběh je klasická detektivní zápletka, nejedná se o nic převratného. To, jak je budován postupným nacházením informací, a jejich následným skládáním a spojováním do větších celků, je jednou z nejsilnějších stránek hry. Opravdu jsem z toho měl pocit, že když se budu soustředit na nalezené stopy, a budu si číst všechny relevantní informace, tak můžu k závěru přijít sám. 

Postava detektiva je morálně trochu v šedé zóně, a rozhodně se s ním nedá úplně ve všem ztotožnit. Zestárlý invalida, kterému už asi i trochu straší, se rozhodne na vlastní pěst vyřešit zločin, který se mu udál pod okny. Zřejmě pod vlivem stařecké demence se to rozhodne provést pomocí metod, které by ho v realitě velmi rychle poslaly za mříže. Je pak trochu úsměvné, když si posteskne, že určitě půjde do pekla za to, že se vydával za policistu, přestože během svého dosavadního „vyšetřování“ poničil, rozbil a ukradl co mohl. Je na něm vidět, že jej celou tu dobu ženou kupředu emoce, někdy je to jeho vzdychání nad hroznými skutky jeho sousedů, a neustálé spojování každé prkotiny se zmizelou dívkou, až otravné. Působilo to však realisticky, asi bych takové chování od osamělého bývalého detektiva čekal.

Po technické stránce ke hře nemám žádnou výtku, nenarazil jsem na žádné bugy, a dokonce mi bylo dovoleno ji zapauzovat během konverzací. Dabing všech postav je skvělý, a stylizované obličeje nakonec ani moc nevadí.

Herní doba byla příjemná, dá se to dohrát za 2-3 krátké večery po práci. I za těch plných 30€ je to dobrá koupě. Znovu si to jen tak asi nezahrajete, ale myslím si, že se ke hře také jednou znovu rádi vrátíte.

Pro: práce s důkazy, dabing, technická stránka

Proti: příběh trochu obyčejnější

+12
  • PC 70
V této adventurní hře se ocitnete v roli vysloužilého vyšetřovatele, který je upoután na invalidní vozík.  Jednoho dne je uneseno sousedovo dítě, a tak se vaše postava zapojuje do vyšetřování, k nelibosti dcery v policejním sboru. Vše tak začíná hlavně šmírováním dvoru a sousedů. Inspirace známých filmem A.Hitchcocka Okno do dvora se nezapře a celkově na to koukání z okna vlastního bytu budu vzpomínat asi nejvíce. Zasazení do fiktivního městečka poválečné Británie přináší specifickou atmosféru (podobné zasazení jsem nedávno zažil u vtipné adventurní série Wallace & Gromit). Klíčový pro dotvoření britské atmosféry je dabing, který je tady kompletní a povedený. Grafika je fajn stylizovaná.

V minulosti vycházelo mnoho 3D adventur, kde se vaše postava otáčela pomalu a trochu to vzbuzovalo dojem tanku, jinde zase byly neviditelné zdi za každou menší zídkou. To je tady také, ale už to není chyba. Hra ukazuje pohyb člověka na vozíčku, a funguje i fyzika, takže při pohybu z kopečka jedete sami. Je součástí hratelnosti, že do některých míst se nedostanete a na některé předměty nedosáhnete. V jádru je to však stále adventura, kde je méně kombinací s předměty a více puzzlů. Často je to spíše o tom najít správný klíč či paklíč (velkou částí hry je minihra vylamování zámků, někde tam jsem vzdal ovládání gamepadem). Na konci každého dne spojujete na nástěnce nalezené důkazy, což dokáže být docela frustrující.

To hlavní mě potěšilo, je však pár věcí, které mě zklamaly. Fyzika je občas kontraproduktivní, například diktafon na kolečkovém křesle většinu času nerealisticky rotuje. Někdy selže kamera a vy se zaseknete, protože nevidíte, co byste měli. Je tu spousta totožných zbytečných hrníčků a plechovek, které si můžete prohlížet a obracet pořád dokola. Textury nejsou detailní, čím víc si je v inventáři přiblížíte, tím víc jsou rozmazané. Hra je lineární, vše musíte řešit přesně tak, jak tvůrci zamýšleli. Až tak, že vám zčistajasna zmizí možnost opustit místnost, protože jste nesebrali daný předmět. Největším zklamáním jsou asi rozhovory, kde máte možnost se zeptat jen na jednu věc a výslech nic neovlivní. Kapitolou samo o sobě je hlavní postava, se kterou jsem většinu času spíše zápasil, ale to už trefně popsal kolega koberec.

Pro: atmosféra, hrdina, námět, příběh, lokace

Proti: hrdina, občas fyzika a kamera, linearita, ovládání gamepadem, zjednodušené rozhovory

+12