Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Colin McRae Rally

Colin McRae Rally 2.0: Remastered

52
23 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.07.2014 PC
Vývojáři:
Colin McRae Rally je závodní simulátor arkádového střihu, který se na PC vrátil po takřka 14 letech coby moderní remake. Hra, označovaná také jako CMR 2.0 Remastered je původně předělávkou Colin McRae Rally 2.0 pro mobilní platformy (červen 2013 na iOS, únor 2014 na Android) a teprve tato mobilní verze byla následně zpět převedena pro PC a Mac.

Čekat můžete značně vylepšenou grafiku a moderní komunitní funkce díky implementaci Steamworks (online žebříčky, achievementy, sběratelské kartičky apod.), ale také řadu omezení, vyplývajících z mobilního "originálu". Hra nenabízí žádný multiplayer, splitscreen a ani nelze upravovat parametry vozu. Dostupná jsou pouze 4 auta (Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evolution VI, Lancia Stratos a Ford Focus), se kterými projedete trasy v Austrálli, Řecku a na Korsice, rozdělené mezi 30 rally etap.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
Když někdo převede dobrou mobilní hru na PC, může to být zábava. Člověk je dokonce ochotný odpustit nějaké nedostatky v ovládání nebo uživatelském rozhraní, protože "no tak je to z mobilů no, a co jako". Jenže to ta hra v sobě musí mít něco, čím zaujme. Když nemá, končí to fiaskem - tak jako u Colin McRae Rally Remastered.

Klady téhle hry jsou z mého pohledu dost krátké. Během hraní mi ani jednou nespadla a hudba trochu evokuje předchozí díly CMR, i když se pořád restartuje a vlastně jsem ji pořádně neslyšel.

A teď zápory... nádech...
- Navigátor. Vypadá to, že použili komplet zvuky z CMR2, ale navigátor vše říká strašně pozdě a kolikrát úplně blbě. Takže se připravte na hlášku "jump maybe" zatímco letíte deset metrů vzduchem, nebo pozdě hlášené vracečky po dlouhé rovince, kde se to už nedá ubrzdit.

- Grafika. Na úrovni CMR2, není vidět jakýkoliv posun. Jen je to trochu "zapatlané".

- Tratě. Toto je mor všech rally arkád. Tratě jsou pořád stejně široké, naprosto nezajímavé a nereálné koridory. Občas vám autoři postaví do cesty strom na vnitřku zatáčky, občas se zastavíte na místě bez zjevného důvodu. A jezdí se pořád ty stejné tratě dokola, což fakt není zábava.

- Zvuk. Bože, za co mě trestáš? V každé normální hře zvuk motoru a otáčky odpovídají změně rychlosti. Když zvuk zvyšuje výšku (frekvenci), tak zrychlujete a když klesá, tak zpomalujete. Tady ne. Zvuk si prostě dělá, co chce a řídit nebo dokonce manuálně řadit podle něj je zcela nemožné. Katastrofa numero uno, která mi hraní otrávila ještě víc, než tratě. A jako bonus zní každý zvuk nárazu jak výbuch atomové bomby.

- Fyzika. Tady je vidět OBROVSKÝ vliv toho, že je hra z mobilu. Všechno je unylé, na všechno je mraky času, aby to hráč s patlafonem stihl. Ale na klávesnici je to strašná nuda, auto vůbec nezatáčí, nesmykuje, nezrychluje (skoro pořád se jede rychlostí kolem 60mph!), no peklo.

- Grindování. Chcete jiné auto? Musíte odjet asi půl milionu stejných závodů. Chcete další auto? Další milion... No jestli mě tohle má motivovat, tak to nefungovalo.

- Pohledy kamery. Jácháchááá chá chá chááá :D :D :D (čti jako "když to chtějí udělat blbě, ať to raději nedělají vůbec")

- Menu. Pomalé, nepraktické, skoro nic nejde nastavit (ani km/h místo mph!)

Znásilnění značky, krok vedle. Tahle hra na PC neměla nikdy vyjít, protože se na to vůbec nehodí. Ruce pryč. Zahrajte si raději Colin McRae Rally 2.0, je to nesrovnatelně lepší.

Pro: Jde to spustit, hudba připomíná staré časy

Proti: Naprosto všechno ostatní - tahle hra neměla na PC vůbec vyjít

+15
  • PC 65
Závodní hry mám docela rád a na sérii Colin McRae Rally jsem tak trochu vyrůstal přestože jsem zcela dohrál snad jen čtyřku. Konkrétně na druhého Colina si pamatuju z herny kam jsem na prvním stupni základky občas zašel a tak jsem byl zvědavý jak Remaster dopadl.

Grafika samozřejmě doznala podstatných změn a je na slušné úrovni. Auta jsou dobře vymodelovaná a stíny, odlesky nebo poškození solidně zpracované. Krajina kolem tratí ale mohla být detailnější a zvláště stromy a jiná zeleň podél cest je na tom dost bídně. Na obranu titulu je třeba říct že v závodní hře o okolí až tak nejde ale některé prvky tady doslova bijí do očí. Paradoxně je pak naprosto skvěle zpracován horizont a třeba na zapadající slunce nad horami v Řecku bych se mohl dívat donekonečna.

Co se hratelnosti týče je to už o něco horší. Prvních pár závodů je opravdu lehkých až skoro nudných. Poslední tři podniky jsou zase skokově těžší a některé jsem opakoval až třikrát než se mi podařilo na konci udržet první příčku. Na vině je tomu z velké části ovládání vozidel které jen velice těžko přechází tzv. po kůži a oproti jiným kouskům je velice nevypočitatelné. Jediné co můžu pochválit je navigátor který podle mého názoru fungoval dobře a v určitých pasážích mi opravdu pomohl.

Výběr tratí je dostatečný a i po zvukové stránce je na tom hra dobře, vozový park je ale nepočetný a v nastavení je toho žalostně málo. Když to shrnu čekal jsem přeci jen víc. Jistě, hra vyšla původně na mobily kde to asi byl větší odvaz a je to "jen" Remaster ne Remake ale stejně by si zasloužila trochu více péče.
+15
  • PC 55
S hrou jsem skončil a za mě jsem ji prostě "dohrál". Přes primární zklamání a druhotné poznání, že to není zas tak špatné, jsem přes terciální znudění dospěl až ke kvartální apatii. Ti, jež si rvou vlasy v případě, kdy někdo jako dohranou označí a ohodnotí ne v plné její délce a možnostech odehranou hru, si mohou zvesela začít leštit svoji pleš.

Prima:
"To myslí autoři vážně? Převést na PC hru vytvořenou pro mobily? To už je na tom herní PC scéna tak špatně, že se nejen portují konzolové, ale už i mobilní hry? Codemasters klesli až tak hluboko? Vydřiduchové, materiální penězozaslepenci, zloději, zlosyni, zlý ošklivá věc." Tak asi tohle všechno v jedné pikosekundě mi proběhlo mozkovými závity ve chvíli, kdy jsem spustil hru, od které jsem čekal nikým nijak nikde a nikdy propagovanou další hru ze série zesnulého závodníka, hry, která byla tak akorát simulace a tak akorát arkáda pro můj automobilový um a herní oddych od všedního světa. Dostal jsem se totiž do menu, odpovídajícímu dotykovému ovládání pro slepé s možností nastavit +/- prd. Celý úvodní hejt mi probleskl kebulí ještě jednou ve chvíli, kdy jsem se dostal do závodu a v roce 2015 (dobrá, resp. 2014) na mě vykouklo něco jako CMR 2.0 - placatí lidé, placaté okolí, všude stejný výskot, placaté stromy, placaté keře, doslova mobilní jednoduchá grafika, kouř, stíny, prach... Vydat tohle na PC a navíc ne za zrovna malý peníz při úvodním vydání, to chtělo od distributora buď odvahu nebo separaci půlky mozku. Auta jaksi plavou, ale budiž, to jde ještě po chvíli cviku zvládnout a osvojit si, ale že zase v roce 2015 (jasně furt, 2014 to vyšlo, vím) se dostáváme k tomu, že náraz do papírového (?) checkpointu vás zastaví a vysklí auto, ale jindy se jen odrazí a jindy jím dokonce projedete, že náraz do mladého malého stromku, jež by auto bez potíží srovnalo s prachem australským, vás zastaví, vysklí a ještě vám urve kus přední kapoty... to stejné některé keře - jsou průjezdné nebo vás zastaví, některé velké stromy jsou průjezdné, jiné ne, atd., nemá smysl to dále rozebírat, udělat představu si můžete z videí.

Sekunda:
Nicméně po nějakou tu dobu se to překousnout dá a pokud si dokážete na jednoduchost a řekněme určitou lacinost vzhledu hry zvyknout a za krátko si vžít nutné ovládání plovoucích lodí, to řezaní prašných a asfaltových zatáček vás i baví. Auta nijak nemůžete ladit, lze je jen jednou za dvě etapy opravit, na což máte přidělen určitý počet minut a každá část opravy vám určitou část z časového rozpočtu sebere - je tedy nutné volit priority. Auta jde sice slušně zničit, tedy vysklít zcela do průhledna, urvat přední část kapoty, pomačkat karosérii a zničit (asi) tlumiče, převodovku a motor, protože auto pak ztrácí rychlost, slyšitelně sýpe a v zatáčkách plave ještě víc. A jak postupujete prvními závody, sice se opakují jednotlivé trasy v daných lokalitách a jedete je od začátku do konce a od konce do začátku a pak zase znovu, tak po chvíli přejdete na Korsiku s rašelinou (či co to je za humus) a poté zase do Řecka na asfalt a šutry a... pak to přijde...

Tercie:
Pak přijde ta nuda, protože jak je hra tak poplatná mobilní verzi, nic víc ani pořádně nenabízí. Jsou tu jen 4 auta, postupně odemykaná za vyhrané závody. Takže po většinu času jezdíte jen se třemi. Jsou tu jen 3 lokace a to je na tom to úplně nejhorší. Nejen, že mi chyběl déšť a zima, které tu vůbec nejsou, ale jezdit to stejné furt dokola je na mašli. Jakmile totiž dojedete hlavní závody v jednotlivých lokacích, kdy už tak jste jednotlivé trasy odjezdili sem a tam tolikrát, že je vám z toho špatně, dostanete se k dalším třem velkým závodům, kdy musíte odjet všechny trasy mnohokrát zase znovu- nejdřív celou Austrálii křížem krážem sem a tam a zase a zase a pak znovu, posléze se dostáváte k dalšímu velkému závodu, kde je krom Austrálie snad ještě i Korsika a ve třetím... nevím, tam už jsem se totiž nedostal a poslední vůz si také neodemknul. Přestalo mě totiž bavit po milionté jet na té stejné trase tu stejnou jízdu proti fiktivním rivalům, kteří jsou najednou rychlejší při startu i během jízdy a já, nemoci si auto nijak upravit, jen začínám mít nervy z každého blbého keře, který zrovna nejde projet, čímžto ztrácím drahocenné desetiny, Začínalo mě to nudit a odemykání nějakých ečívmentů ve Steamu mi nebylo dostatečným impulsem k pokračování, vědom si toho, že i kdybych vyhrál a dostal se dál, otevře se mi jen další závod, kde budu jezdit zase to stejné sem a tam a tam a sem a dokola a kolem...

Kvarta:
Nastala apatie a mě ta hra po nějakých 6 hodinách souhrnného hraní přestala bavit, ba mě začínala štvát svoji omezeností možností, placatostí, plujícími auty ve stále stejných placatých prostředích a hovadskými nezničitelnými keříky, checkpointy a mladými stromky. Navíc k tomu soupeři, kteří už na startu startovali rychleji než MIG. Začínal jsem si jen tak jezdit, nehledě na čas a ignorujíc svůj propad tabulkou, nemělo to smysl. Zjistil jsem, že hře je úplně jedno, pokud nejedu po trase, ale přímo před lidmi to beru zkratkami mezi stromy, na skocích to beru čtverným Tulupem z několika metrů, abych skončil náhodou zase na kolech, aniž by se mi cokoliv na autě poškodilo nebo auto ztratilo rychlost. Zjistil jsem, že auto nejde zcela odepsat a že i po mnoha nárazech, pádech, kotrmelcích a záměrných pokusech o sešrotování stále dávám na rovince, byť sýpajíc, osmdesát v hodině.

A tak jsem to během jízdy v Austrálii (ZASE V AUSTRÁLII, ZASE!) prostě ukončil a vypnul. Nevím, jak je to z rozcházením Colinů 2, 3, 4 a 5 na moderních strojích a Windows, ale pokud cokoliv z toho jde nějak rozchodit, vykašlete se na tuhle mobilní věc a jděte do starších Colinů, kteří toho i přes svá nesporná léta nabízí tisícekrát víc a lépe. Tuhle hru nedokážete dát na jeden zátah, na to to ježdění trvá moc dlouho a takovou dávku jednotvárnosti neskousne organizmus žádného tvora, ale pokud si budete hru ordinovat postupně a s přestávkami, máte možnost ji dohrát. Musíte ale počítat s tak neuvěřitelnou dávkou jednotvárnosti, že to leckteré dokáže i položit - dříve, než oni odloží hru. Nějaké tři hodiny odpočinkové hry, dvě hodiny nudy v čekání, zda se to zlepší, a hodinu poslední apatie, neschopen si přiznat "Lepší už to nebude, vzdej to." mi totiž stačily. Mělo to zůstat na mobilech, pro dobro jména herní série.

Pro: Po určitou dobu hra zabaví; klasické hudební téma v menu hry; alespoň ty achievemty, když už nic jiného

Proti: Obsahově i graficky a ovládáním chudý a okleštěný mobilní port; po určité době stále to stejné dokola a dokola; nulový progress a motivace pokračovat; vlastnosti z her více jak 15 let starých jako nezničitelné překážky a lacině placaté prostředí

+13(14-1)
  • PC 55
Závodní hry nejsou zrovna můj šálek kávy, ale díky Herní výzvě 2016 jsem se dostal k této předělávce Colina. Původní Colin McRae Rally 2.0 jsem na PC jen zkoušel, předělávku pro mobilní platformy jsem ani neviděl. Když mi kamarád ukázal tenhle díl, překvapilo mě, že jde o port právě té mobilní verze. Na hře je to bohužel dost vidět. Jízdní model je horší než v roce 2000 a grafika se zasekla někde mezi. Kolize s porostem jsou naprosto neodhadnutelné, někdy projedete jako nic, jindy zdemolujete auto o trs trávy.

Hra je přesto poměrně zábavná a díky nenáročnosti se dá na tyto problémy zvyknout. Zastaralá grafika umožňuje hru hrát na nevýkonném notebooku, což z ní teoreticky dělá ideální závodní hru na cesty. Bohužel autoři osekaly počet vozů na 4 a tratí teoreticky asi 12, ale ve skutečnosti jen 3 prostředí ve 2 variacích. Ve hře je 8 šampionátů, ale vzhledem k nízké různorodosti začne v polovině trochu nudit.

Na Steamu jsou k dispozici achievmenty, které mě donutily hru odjet na 100%. Pokud hru vlastníte nebo se k ní levně dostanete, nejde o špatnou zábavu vhodnou i pro slabší počítače, ale nedoporučuji hrát dlouho v kuse.
+12(13-1)
  • PC 80
Předělávka se povedla. Sice nemá tolik automobilů a tratí, za to běhá na win7 úplně v pohodě s naprosto stejnou hratelností, jako měla CMR 2.0 - hra pro ty, kteří si chtějí zajezdit tak, aby nemuseli při 250 km/h brát svodidla jako odrazové můstky, ale přitom aby si zahráli a netrhali si vlasy z toho, že hra je příliš reálná na to, aby se člověk na obyčejné klávesnici vůbec udržel na trat.
Jedno proti ve hře - navigátor často upozorní na ostrou zatáčku těsně před ní, a úplně nejoblíbenější je hláška "JUMP MAYBE" ve chvíli, kdy se řítím s autem na čumák z 8 metrů.

Pro: stejný herní zážitek jako z CMR 2.0 i na nových strojích, bez sekání a bugů

Proti: omezený vozový park, méně tratí, navigátor by chtěl doladit nebo vytahat za uši

+7(10-3)