Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (27.06.2019 12:36): Tak od jejich dohrání to bude ve většině pět a více let :).

A bohužel naopak, chce. Ale nechce se mi je rozehrávat pokud se jim nebudu více, a nyní v létě při dovolených a tedy častých prolukách to platí dvojnásob.

Drtivá většina, těch co mám v plánu prioritně, je na dlouho:

Chrono Cross
Contact
EarthBound, Mother 3
Final Fantasy VI, IX
Flower Sun and Rain: Murder and Mystery in Paradise
GameCenter CX 2
Persona 2: Eternal Punishment
Rule of Rose
Shin Megami Tensei: Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon
Snatcher
Star Ocean: The Second Story
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Vagrant Story
Wonder Project J: Kikai no Shonen Pino
Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht

Ambermoon
Anachronox
Arx Fatalis
Betrayal at Krondor
Black Crypt
Conquests of Camelot: The Search for the Grail
Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon
Fallout of Nevada
Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar
King of Dragon Pass
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Omikron: The Nomad Soul
The Black Dahlia
Thief II: Death's Cold Embrace
Ultima IX: Ascension

428: Shibuya Scramble
Alpha Protocol
ArmA III
Assassin's Creed Origins
Detroit: Become Human
Divinity: Original Sin
Factorio
Final Fantasy XV
Heavy Rain
Ken Follett’s Pillars of the Earth
Killer7
Legend of Grimrock 2
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Octopath Traveler
Ōkami
Pathologic 2
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
Pillars of Eternity II: Deadfire
Rance IX - The Helmanian Revolution
Remember 11: The Age of Infinity
Resident Evil 2
RimWorld
Root Double –Before Crime * After Days
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Shadow of the Tomb Raider
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadowrun: Dragonfall
Shenmue II
Tales of Berseria
The Talos Principle
Tyranny
Valkyria Chronicles IV
Wasteland 2
Wonderful Everyday Diskontinuierliches Dasein
Yakuza 0
@Drolin (27.06.2019 12:33): Tam mají význam tak dvě mozna tri hry, zbytek půjde za pět let do pekla ;)
A je také třeba přiznat si pravdu, to delší hry se ti hrát prostě nechce, to je celý, kdyby jo nemohl by jsi skončit až po uši v jednohubkach ;)
ale jinak si hraj co chceš, je jasné že jen vlnim vodu ;)
Mě to je úplně jasný jinak, je to úplně stejně intenzivní jako když někdo maluje prskanim barvy na plátno nebo ještě hůř letem zavesen na hrazde. ;)
@Drolin (27.06.2019 12:00): to jsou hříčky a ne hry. Vůbec by tu neměli být. Patří někam do magazínu pro děti a ženy, na stránky kde se obecně věnují zábavě kde by spolu s těma krabicema od bot pro switch našli největší uplatnění. Tyhle jednohubky mezi pořádným hrama nemají co dělat. Kdysi se to dodržovalo ale od te doby co začal dělat hry v garáži každý Jarda a Tonda, protože na pc byla herní krize, se má za to že se s tim musí obtěžovat na stranách s hlavním titulkem a lidi dosli dojmu že to tak je v pořádku. Lidová tvorba nade vše. Přitom to je jako když staví dům zaběhla firma nebo strýc Pěnička co si dal 10 piv.
A ty jsi jim naletěl. Nikdy tyhle hricky nebudou mít žádný význam, naprostá ztráta času, za pět let nebudeš vedet ze jsi to hral a nikdy si ani nevzpomenes protože o tom ani nikdo nikdy nebude mluvit aby ti to připomněl. ;)
Když bys dohrál Berserii bude to mít 100x větší hodnotu než 16 jednohubek a časově te to vyjde nastejno.
@jvempire (27.06.2019 10:41): Jo jo, a v návaznosti na tvůj komentář jsem Polygoneer vyzkoušel i já :).

Jinak z DH jsem tedy objevil mé nejmilejší hry, Umineko no Naku Koro ni a The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure. Tedy tituly, které neměli recenze v Score a Levelu, nikdo je skoro nehrál, a jsou tak v pravém smyslu "hidden gems". Řadím sem i třeba Photopia (Artran), Cosmology of Kyoto (7c) nebo Jurassic Park: Trespasser (Vyrida). Mám své oblibéné žánry, adventury a RPG, ale rád se inspiruji tedy prakticky každou možností pokud bude dostatečně zajímavá.

@Ringo (27.06.2019 11:42): Seznam toho nejlepšího mám asi na pět A4, ale jde to více než pomalu pokud spíše hraji i náhodné hry (jako nyní Lust for Darkness, Paradise Heights 2 nebo Late Shift) na základě koupi v bundlu nebo velké slevy.
@Charllize (27.06.2019 11:24): No pro mě to taky určující není, spíše jsem už v pozici, kdy mě zajímá názor. Takže kdybys nějakou hru ohodnotil a napsal k ní koment, tak mě zajímá ten názor, ne určení, zda to stojí za to nebo nestojí za to hrát. Tohle už taky dávno nehledám, možná proto jsem před 19 lety přestal kupovat herní časáky, můj seznam je natolik plný, že už mi nemá toho kdo co moc nabídnout, je to dost i tím žánrovým vyprofilováním se, možná proto nesleduji ani dnes moderní trend - youtubery a pod. Nehledám, co si mám zahrát, hledám spíše názory a mnohdy vesměs i na to, co už jsem dávno hrál :-) A když už se stane, že by mě mohla zaujmout nějaká herní novinka, je to spíše v rovině, že mě někde trkne nějaká informace, že má vyjít něco z oblasti, která mě zajímá, ale není to moc často.
@Ringo (27.06.2019 11:12): to ne, ale proste si nevzpomenu ze bych se tady nekdy inspiroval tak abych objevil neco necekaneho a hral podle hodnocení a komentářů.
Třeba ti tvoji rytíři gralu. Hru znám, měl jsem ji i kdysi pustenou a zkoušel ji, nová informace byla že to je rozsáhlá hra, to jsem nevěděl. Tím chci říct že bezcenne to tady není, ale pro mě určitě ne určující.
@Charllize (27.06.2019 10:49): No, jsem na tom taky spíše tak, že mám obsáhlý seznam her, co si mám v plánu zahrát, starý tak možná 15 - 20 let, tvořený snad už dobrých 26 let a spíše se snažím ten seznam propagovat, byť asi už pozdě a marně, než že bych se chytal hromadně nějakých nových indie záležitostí, ale zase musím uznat, že nějaký ten nový obzor jsem si musel dohledávat v případě nových metroid her jako Ori and the Blind forest, Hollow Knight a pod. A i u stařešin z 90. let jsem zjistil, že třeba není úplně hotovo, protože nedávno dohrané Rytíři Grálu jsem měl donedávna zafixovány jako brak mimo svůj zájem, dokud mi to tu 90210 nevychválil tak, že jsem o to začal mít zájem, nakonec rostla v mě zvědavost až tak, že jsem to zkusil a nelituji. Nakonec ono to šlo ruku v ruce s tím, že jsem si poslední půlrok dal i závazek dojet ty méně známější a méně profláklejší dungeony (Crystal Dragon, Abandoned Places II) a ti Rytíři Grálu se pak přímo nabídlo zapojit. Ale jak říkám, nebýt píárka od 90210 na tuto hru, asi bych se k tomu nedostal. Takže nějaké podněty člověk asi čerpá stále celý život. Nedá se asi říci, že by člověk na 100% jen rozdával :-)
@jvempire (27.06.2019 10:41): Jo, tak samo všechny hry na světě neznám. Ale třeba u tech her co jsi jmenoval mi to nevadí, protože prostě vím že bych to nehrál. Koneckonců mám frontu her co si zahrát chci tak na deset let ;)
Ono se to těžko popisuje, ale za celou tu dobu co jsem mezi hrama a hráči prakticky porad tak mi vytvořil nějaký styl toho jak hry vnímám a hraju a co chci hrát. Jasně, občas se stane že koupím něco co obvykle nehraju a je to proto že mě zaujme třeba gsmeplay z videa, teď třeba Bloodstained. Ale to je tak jednou do roka. Občas se taky ptám na blizsi detaily když nevím, naposled Pillars 2, ale je toho taky jak vody na poušti.
@Drolin (27.06.2019 10:28): zasekly nejsem. Musím prodavat hry mainstreamu a je treba vědět o čem jsou. A to že nevím o každé indie sracce co vyšla mě netrápí. Se zastav udělám ti přednášku na prakticky kteroukoliv hru na kterou si ukážeš:)
@Charllize (27.06.2019 10:26): To je právě nejhorší přístup. Nerozšíříš si tak obzory a hraješ především co tě - pravděpodoboně - bude bavit. Podle mě čím více člověk o videohrách ví, tím je lepší se nechávat inspirovat. Ty si například zaseknutý u jRPG :)).
@Drolin (27.06.2019 10:18): nepotřebuju to, a taky pracovní deformace, pac ja jsem ten co lidem říká co by meli hrát a ne oni mě. Jestli je to tak dobře nebo ne nevím, každopádně jsem tak zvyklý a většinou si poradím sám.
@Charllize (26.06.2019 23:25): Tak to tedy využíváš DH špatně! :)

Já se tedy rád inspiruji od oblíbených uživatel. Poměrně dost her jsem hrál na základě zdejších komentářů nebo doporučení.
@Red (26.06.2019 23:18): To mluvis na mne? :)
Hele uz moc ne. Spis si je vybiram dle vlastnich zkusenosti. Samo anzory a hodnoceni si ctu, ale nemyslim ze me jeste nejak vyrazne ovlivnuji.

Ale ok, abys nerekl. Uplne mimo nejsi. Samo nejaky zakladni informace potrebuju, Treba nejaky info nez hra vychazi, kdo na ni delal, z jaky to je serie a podobne. A obcas se proste seknu, naposled Sekiro. Ale ze bych nekdy hral nejakou hru kvuli komentari a hodnoceni z DH ? Asi nikdy.
Podle hesla "Chceš být jiný? Nenuť ostatní, aby byli stejní" to toleruji. Ale stejně aspoň to procentuální hodnocení by bylo přínosem, nakonec i ty si vybíráš hry podle dostupných informací, ne z vakua. Je tu spousta skvělých šedivých her, který se ani nedostanou do žebříčku.
@Ringo (26.06.2019 22:21): Ano, žánr od žánru to je jiné, jen Cross je prostě ve své době výborná hra, která funguje a má skvělé produkční hodnoty, a naopak Rytři jsou, zajímavý, ale od příběhu až po zpracování amatérský titul. Jinak je jasné, že je hodnocení primárně na základě zábavy, kterou z nich hráč má, takže předtím zmíněné aspekty nehrají tak velkou roli - ale je škoda zde Cross snížit (aneb hereze DH a hodnocení Vagrant Story).

@Charllize (26.06.2019 22:24): 100 není vůbec málo, když využíváš celou škálu. Jen prostě nejde každé hře napálit 75-95... :)).
@Charllize (26.06.2019 22:28): Že nepíšeš komentáře je škoda, ty recenze v Bonus Webu na PS2 hry se ti povedly :-D I když jsi mě teda přesvědčil k některým hrám, které mě pak nebavily, považoval jsem to za svou chybu, ne za tvou :-)
@Charllize (26.06.2019 22:16): Já jsem na hodnoceních na jednu stranu závislý, na druhou stranu se vůbec nestydím dávat stovky. Někteří říkají, že stovku nedají nikdy, protože na tu správnou hru teprve čekají, já klidně vysolím stovku hře, o které jsem schopen před spaním přemýšlet, o které se mi zdává, ruší mě od práce a vůbec nemusí mít třeba ani těch 90% někde na metacritics či kde. Jednoduše, s klidem rozdám stovky hrám, u kterých cítím, že je nejen hraji, ale i žiji. Když přede mě někdo postaví technokraticky naprosto totál dokonalý kousek, já jej hraji a zjistím, že mě nebaví, tak mohu s klidem zuahodit třeba hodnocení 99% lidí a podseknu to třeba na 60% jen proto, že mě to nechytlo a nudil jsem se (pozdrav Planescape Tormentu :-D

BTW dalo by se říci, že hry pod 70% nehrávám.

A jak jsem psal, 70% pro JRPG není totéž co 70% pro dungeon. Protože u dungeonu hodnotím naprosto jiné zábavní prvky než u jRPG. Porovnám-li Chronocross s FF7, tak FF7 je jasná stovka a Chronocross se mu ani nepřibližuje, nejde dát ani 90%, ani 80%, pořád je to vzdálenější ve všech aspektech. Takže ta konfrontace se sedmdesátkou u RG nebyla úplně fér.
@Ringo (26.06.2019 22:08): prave proto jsme se Drolinovi snazil uz nekolikrat vysvetlit ze 100% na hodnoceni je proste malo, uplne to ignoruje. Mam tu doma svuj hodnotici pamflet a jsem na 210 % jako maximum. Tam jde v pohode hodnotit dungeon i jrpg tak aby to davalo smysl:)
@Drolin (26.06.2019 21:50): No pozéři kapku proto, že Chrono Trigger je prostě bůh ,a to i pro mě a pak byli hráči, pro které pokračování musel být ještě větší bůh i kdyby nevím co. Bohužel pro mě ne. U mě je procentuélní hodnocení hlavně odrazem toho, jak mě to baví nebo nebaví. Chrono cross je určitě větší kvalita než Rytíři Grálu, ale kdybych měl zhodnotit, jak mě bavila jedna a druhá, tak se toho resumé docela bojím.

Jinak samozřejmě 70% v jRPG žánru považuiji za něco docela jiného než 70% v žánru dungeon.

Ale dobrá, po střízlivé úvaze dávám ještě 5% navrch, překecal jsi mě :-)
[neexistující komentář]: Proč pozeři? Ono to je skvělá hra, a ta pohodová plážová atmosféra, kouzelná grafika a prostě příjemná hratelnost je imponující. Já se ke Crossu někdy musím vrátit a viděl bych to na 9/10. Nicméně je pravda, že hype z Bonuswebu mě slušně naformoval na celoživotní obdiv této hry (nakonec jsem ovšem jako první hrál Trigger někde kolem 2007 - 2008 a k Crossu jsem se dostal později). V rámci jRPG je to tedy pro mě stále legenda a klasika žánru, která moc nezestárla. A to intro... :).

7/10 je prostě málo. Když to má od tebe i ehm, Rytíři Grálu :D
@Drolin (17.09.2018 19:18): No, jsou hry, kde zjišťuji, že mi levelování třeba ani i nechybí, i když by tam být mohlo, nicméně stejně vnitřně vím, že jsem duší grindovač a grindovat ty statistiky v QFG hrách mě bavilo 100x více než jediný souboj v Chronocrossu, z kterého mi nic kloudného nekáplo. Ale faktem je, že třeba Zelda 3: A Link to the Past nebo Super Metroud mě docela uměly přesvědčit, že jedny z nej her vůbec dokáží nadchnout i bez toho, aby tam člověk honil čísilka do statistik.
@Drolin (17.09.2018 13:16): Já mám pak asi radši, když je to čistá adventura, než když jsou tam souboje, které mi vlastně nic nedávají. To už Quest for Glory je více RPG než Chronocross.
@Charllize (17.09.2018 13:10): To ano, mě role play statistiky u takto příběhové hry nezajímají. Souboje jsou poměrně efektní a zábavné, obtížnost je spíše nižší - ideál. Člověk může hrát bez nějakých velkých prodlení.
@Ringo (17.09.2018 12:29): To mně osobně zcela nevadilo, naopak to je výhodou, že se zde nemusí řešit tyto věci a jde to spíše právě touto "adventurní" cestou.

@Charllize (17.09.2018 12:32): Záleží jak to bereš, na příběhu (u RPG) až tak nesejde a je i důležité, co si člověk pod tím pojmem má představit. Zvraty, nápad, emoce, nastínění atmosféry... je toho moc, co jde v příběhu zohlednit jako kvalitní. U mě to bylo jednoduché, Umineko, a další místa by asi obsadili jiné vizuální novely :)).

Ale zase, snažil jsem se o různé styly "nejlepších" příběhu, takže třeba jsme dal i Photopia nebo Pathologic. JRPG žádné.
@Drolin (17.09.2018 12:22): ne, FF 7 a VP. Ale jak jsem psal uz jinde, plno dalsich her ma taky kvalitni pribeh, jen mi proste prijde rozhodovat se ktery je top trosku zbytecne. Navic pribeh neni vse.
Nejshorsi je ze jsem pri tom vzpominani neprisel na jedinou zapadni hru kde bych si nejak podrobneji vybavil pribeh ze byl neco nad ramec normalnosti a byl by pro me pametihodny. Asi bych si vzpomel a urcite tam taky neco bude ale v tu chvili to nejak neslo, chtel jsem tam aspon jeden dat abych tam nemel jen ty japonce:)



@Ringo (17.09.2018 12:29): presne tak. A ja taky nemam moc rad kdyz mi hra dava prilis mnoho hratelnych postav.
Chronotrigger je o třídu, ne-li dvě lepší. Chronocross šel dost jiným směrem. Souboje docela nic moc a hlavně, je to spíše adventura se souboji a hromadou postav s možností kupovat lepší výbavu. Zmizel vývoj statistik, nesbírají se expy, řadové souboje jsou prakticky k ničemu kromě zisku nějakých předmětů. Postavy sice dosáhnou jakéhosi level upu po poražení bosse a postava do statistiky získá nějaký + bodík, al je to jen na to, aby byla jistota, že s tímhl dáte bosse dalšího, takže je to jen adventurní překonání překážky, jen to otevírá cestu dále a jinak ty levely nemají prakticky na nic vliv.
@Charllize (17.09.2018 12:05): Tak Xenogears je jasné, a pak tě tipuji na SO II a Vagrant?

A mě bavil dost, ale ztratil jsem uložené pozice (aneb několik PC a ntb na různých místech a emulátor :), takže plánuji znovu zahrát. Nicméně se mi to líbilo dost, ale kvalit Triggeru to nedosáhlo - ta dobrodružná atmosféra je ale stále skvělá.
@Phoenix (07.11.2017 12:20): Áno, presne preto som do popisu hry radšej napísal "Chrono Cross však vychádza najmä z úspešného konceptu hier Final Fantasy". Chrono Trigger mám rozohraný, Cross síce nie, ale aj z videí tie rozdiely cítiť hneď.
@Marcusss (07.11.2017 11:41): Jednak to není druhý Chrono Trigger a druhak to není RPG ve slova smyslu vylepšování postav mimo předem určených momentů. To je přesně to, co od toho odrazuje mě, přestože originál vlastním hezkých pár let. Člověk si totiž při zákysu nemůže říci "Alespoň natrénuju pár levelů".
Mírné zklamání po skvělém Triggeru, aneb řada špatných designových rozhodnutí. Ale i tak, stále skvělá a především krásná hra.