Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Neznám předchozí díly, tudíš jsem ani nevěděl do čeho jdu. Jediný co jsem věděl, že mojí zbraní bude kříž s řetězem.

Hlavní postavou je Gabriel za kterého také hrajete, jeho touhou je oživit svou zavražděnou lásku a je ochoten jít kvůli tomu až na kraj světa, až do nejtemnějších hlubin temnoty.
Gabriel drtí své nepřátele svým krucifixem docela obstojně, jen bohužel soubojový systém není kdo ví jaký. Máte možnost nakupovat nová komba, upgrade kříže, popřípadě využívat pomocných zbraní, jako dýky, svěcená voda, světlušky a magický krystal. Ale stejně jsem se omezil na základní útok jak přímý, tak plošný a hlavně úhyb. Popřípadě na těžší nepřátele použít světlušku nebo svěcenou vodu. Je pravda, že hru jsem hrál na obtížnost Rytíř (nejtěžší obtížnost při prvním hraní), což ukázalo jak je hra nevyrovnaná na začátku těžká ke konci lehčí. Jelikož sbíráte drahokamy, které zvětšují životní energii, magii jak andělskou tak i temnou. No když máte na začátku hry jen poloviční energii, tak i ten nejmenší troll vám pěkně zavaří. Buď jak buď. Mě nejvíc zavařila statická kamera!! Asi nikdy jsem tak nenadával hře kvůli kameře nebo si to už nepamatuji. Pokaždé mě zabil někdo, kdo nebyl v obraze.

Teď na opak v čem Castlevania: Lords of Shadow vyniká. Je grafika, kde jednotlivé kostely, hrady, zámky jsou velmi pěkně vykresleny. Pak se opravdu líbil děj hry, který na začátku kapitoly vypraví vypravěč s obrovský zaujetím.

Hra střídá pasáže rubaní, skákaní a hádanky. Hádanky jsou jednoduché až se dá říct triviální ale hraje oslavuje jako by jste byl génius, který právě přišel na lék na rakovinu.

Verdikt: Castlevania: Lords of Shadow mě bavila, za sebe bych jí v klidu doporučil, jen asi zvolit normál a nečekal žádný extra soubojový systém, jen si vychutnat grafiku a vyslechnout si pěkné odvyprávěný příběh o lásce a zmaru.
Folkemonovi děkuji za překlad!!

Pro: Grafika - kostelů, hradů. Hlas vypravěče.

Proti: Statická kamera, Něktrerá zbytečná komba, Nevyváženost hry na těžší obtížnost.

+20
  • PC 70
Castlevania LoS je příkladnou hrou u které si stále říkáte, že mohla být o dost lepší. Měl to být velkolepý návrat staříčké side scrollovky, která měla geniální level design, soundtrack a akci. Tu hru jsem prostě miloval. Tento novodobý pokus o rubačku ve stylu God of War se prostě moc nepovedl. V té době neměli moc PC možnost hráč pořádnou bojovku a spousta z nás záviděla Kratosovo dobrodružství. Castlevania však rychle zapadla kvůli nevychytaným mechanikám hry. Jako udělat v dnešní době fixní kameru, která je opravdu zesratá a často vám zkazí pokus o překonání pasti či správného útoku v boji, je podle mě celkem nepřípustné. Dodává to nepříjemný pocit frustrace a neférovosti. Všichni na to nadávají a já se k nim rád přidám.
Mimo kameru hra nabízí podle mě již v dnešní době lehounce nadprůměrný soubojový systém, který se nemůže však měřit se sérií DmC nebo Darksiders. Obě hry jsou prostě lepší ve všech ohledech. Můžete kombinovat dva styly magie a kupovat komba. Rozšiřujete tak arzenál svých útoků a v několika momentech to vypadá vskutku efektně. Převážně souboje s bossi jsou hlavní doménou. Povětšinou jsou prostě epické. Líbil se mi ten starý návrat požadavku na schopnosti hráče. Rychlé reakce a sledovat pohyby nepřítele. Ne jako v Dark Souls, ale podobně taktické. Překvapilo mě, že jsem se u posledního bosse těžce zapotil. Nemyslím Satana ale bosse v DLC. Ten byl opravdu obtížný, ale vyvolalo to takové ty vzpomínky, kdy jste si s přáteli říkali "ty vole, už jsi ho porazil? To prostě nejde!".
Co se týče příběhu, tak je skutečně dobrý. Problém je ve zpracování. Souhlasím s tím, co se psalo v komentáři níže. Psaný styl mezi kapitolami nedodává takovou atmosféru a nevidíme vůbec proměnu hlavního hrdiny. Málokdy se rozvíjí tak, aby to šlo poznat v cut scénách. To byl velmi špatný krok. Hra tak ztrácí dynamiku v příběhu a napětí. Přitom si myslím, že cut scény jsou zpracovány dobře a velmi nadprůměrný dabing by dokázal navodit skutečné emoce. Tomuto rozhodnutí vyprávění prostě nerozumím.
Vše jednoduše od počátku hry nasvědčuje, že tohle bude epická fantasy. Hra se však velmi rychle mění. Vzhledem k opravdu dlouhé herní době na takovou rubačku, se snaží hra neustále měnit prostředí. Daří se ji to. Podíváte se snad do všech možných prostředí. Problémem je, že povětšinou nezapadají do světa Castlevanie. Snaží se propojit tedy různorodé oblasti s mytologickými příšerami.
Hádanky jsou další zvláštní mechanikou. Musím uznat, že povětšinou jsou skutečně originální. Na druhou stranu je jejich řešení nudné a tolik nemotivuje. Za odměnu dostáváte nějakou část zkušeností a těch se můžete vzdát za nápovědu, která často přijde vniveč. Velkou většinu hádanek jsem však nikde neviděl. Podle mě tedy budete překvapeni.
LoS nabízí hodně obsahu. Tím myslím opravdu HODNĚ obsahu. Já osobně jsem ho nevyužil. Můžete se vracet do předchozích úrovní a vyzobávat různá vylepšení. Ani jednou jsem se nevrátil. Není to tedy nutnost procházet. Dokážu si ale představit, že díky tomu u hry strávíte tak dalších 5 hodin minimálně. Podle mého názoru zbytečnost. Hra je sama o sobě hodně dlouhá a tak není třeba hráče tlačit do něčeho takového.
Co mě však také mrzí, tak soundtrack. Těšil jsem se na moderní podobu legendárních skladeb jako Vampire Killer nebo bloody tears. Za to jsem dostal sice fajn soundtrack a easter eggovou verzi Vampire Killera, ale ...je to prostě málo oproti epické hudbě ještě na kazetkách.
Jo, přesně tak. Napsal jsem komentář, kde srovnávám moderní hru s NESovou. Stay nostalgie!
Rozhodně se chci pustit do druhého dílu, ale za tu plnou cenu ji rozhodně po zkušenostech prvního dílu nekoupím jen tak. Dvojku má však našláplo na skutečně skvělý příběh a vymazlenější mechaniky. Uvidíme.

Pro: souboje, jádro příběhu, bossové, časté změny prostředí, komba

Proti: fixní kamera, špatně podaný příběh, dlouhá herní doba, oproti původnímu dílu špatný soundtrack

+6
  • PC 75
Musím uznat, že pro mě jednička byla dost velkým zklamáním, přestože jde v zásadě o lehce nadprůměrnou hru. Nejdříve jsem totiž hrála dvojku (protože hrát to podle čísel je pro lamy), která mě naprosto nadchla. Očekávala jsem proto to samé od jedničky, jelikož pokračování bývají málokdy stejně dobrá. Výjimka okavidně potvrzuje pravidlo.

Bojový systém: Skvělý, úžasný, nemůžu si ho vynachválit. Boj v reálném čase obsahuje spoustu kombinací, které si postupně odemykáte a v kombinaci s dvěma magiemi, dvěma základními útoky a čtveřicí speciálních předmětů se můžete vyřádit. Bossové jsou navíc okořeněni speciálními postupy, díky čemuž je každý větší střet něčím výjimečný. Doporučuji ovšem gamepad. Na klávesnici to budete dávat jen těžko.

Příběh: Příběh a vývoj hlavního charakteru jsou skvělé, ale bohužel jim nebyl dán prostor. Až na poslední kapitolu se vše dovídáme z předčítaných úvodů, které nedokáží zaujmout a rozhodně nevybudují takovou atmosféru, jako video-sekvence, kde hlavní hrdina přímo jedná a mluví. Je to nejzásadnější chyba a to naprosto zbytečná. Na konci je situace trochu zachráněna, ale už je pozdě.

Vše ostatní: Svět je sice arénovitý, ale krásně a nápaditě vytvořený. Otravný byl neovladatelný úhel kamery. Časem jsem si na něj zvykla, z hledání věcí ovšem občas dělal peklo. Postavy měly trochu divné obličeje. Na druhou stranu jejich mimiku a gesta považuji za obzvláště vydařená. Neuvěřitelně lidská a živá, radost je sledovat. Povedený byl také dabing, v němž lze narazit na jména jako Robet Carlyle a Jason Issacs. Dělení na kapitoly a podkapitoly občas příliš násilně segmentuje příběh. Na druhou stranu se díky tomu skvěle dodělávají vyšší úrovně a plní zvláštní zkoušky pro každé kolo. Dát tuto hru na 100 % (nedej bože 110 %) nebude jen tak a chvíli mi to vydrží.

Doporučení: Zahrajte si i dvojku. Věřte mi, pokud se vám docela líbila jednička, budete dvojku milovat.

Pro: grafika, bojový systém, dabing

Proti: potlačený příběh

+14