Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Krajně originální stealth(?)/puzzle hybrid; nepamatuju si, že bych hrál něco podobnýho. Uprchlá příšerka má tři vývojový fáze, přičemž každá disponuje jiným setem dovedností, a na to vemte jed, že je budete potřebovat všechny, a opakovaně. Kromě požírání lidí - který je mimochodem podaný asi nejlíp od dob klasickýho AvP - budete tudíž biomasu taky shazovat, což je schopnost, která by se mi celkem hodila i v reálu. Jádro hratelnosti by se tedy dalo označit jako "choosing the right tool for the job" a to platí jak pro puzzle části (pohříchu nijak zvlášť složitý, většinou si prostě hledáte cestu dál), tak pro ty konfrontační, protože přímej střet s dvěma a víc protivníkama není jistá výhra ani v závěru hry.

Ovládání je vyřešený point & hold + asi čtyřma klávesama, působí krásně svižně, plynule a dynamicky, i když občas tím trpí přesnost. Není to ale nic, co by vám mělo nějak kazit dojem. Grafika je pixelartová, ale je to ten "dobrej" pixelart :-). Příběh existuje tak napůl a není to něco, o čem bych psal domů, ale samotnej závěr je příjemně mrazivej.

Jediný výrazný negativum je absence mapy. Nezacházel bych tak daleko, abych hru označil za metroidvanii, backtracking je relativně vzácnej, ale herní prostředí má dvě úrovně (jako mívaly klasický Apogee hopsačky na začátku devadesátek) a jakkoliv není problém zapamatovat si jednotlivej level, u toho "nadlevelu" už to je horší, zejména pokud hru nedáte třeba za víkend.

Hrací doba je kolem pěti hodin, což mi přijde rozumný a uměřený, jen ten poměr cena/čas možná trochu bije do očí. Je to ale poctivejch pět hodin, žádný umělý natahování a hra je taky aktuálně součástí Microsoftího PC Game Passu, takže vás nemusí trápit ani to. Já to tedy koupil na GOGu a rozhodně toho nelituju - Poláci tuhlety indie věci umí náramně dobře.
+22
  • PC --
Už debut studia přiléhavě nazvaný Butcher, v němž se bez jakékoliv expozice hráč zhostil kyborga pověřeného vyhubením lidstva, se okázale vezl na vlně makabrálního '80s braku. Morbidní tématiku neopouští ani Carrion, jímž tvůrci zkusili zaujmout skutečně nelidskou perspektivu, opouštějící hratelnost za humanoida, který k likvidaci využíval obligátní motorové pily či palných zbraní.

Náplní je tentokrát růst a vyvíjet se v nebezpečnější a schopnější organismus, jenž je vzápětí s to využívat lidských těl k boji, obcházet jimi biometrická čidla a bezpečnostní senzory, dekomponovat svou biomasu a utvářet zámotky. Prostředí zahrnuje jak sterilní laboratorní a industriální střediska, tak svažité a členité scenérie tropů. Ovládání téměř výhradně myší je intuitivní a rozvržení obrazovek nanejvýš přehledné.

Carrion těží ze své přiměřenosti. Být o něco kratší, působila by nevyužitě, být o něco delší, zdlouhavě a vyčerpaně. Surový dojem nastolený dravým začátkem polevuje, až je nahrazen úsměvnou narativní variací na pomstu – zjednanou ve jménu v útrobách skalisek odpočívajícího živočišného druhu, kterého ze spánku vyrušila dotěrná lidská zvídavost.
+20
  • PC 80
Carrion je indie titul, ktorý ma zlákal svojím spracovaním ale hlavne možnosť hrať za rôsolovitú hmotu, ktorá požiera všetko „humanoidné".

Príbeh je prostý, vlastne ide o to, že ako monštrum sa musíš rozliezť po celom vojensko-výskumnom stredisku. Hra je úplne bez dialógov a ani nepotrebuje nič vysvetľovať, lebo koniec hry je pre každého pochopiteľný,

Ovládanie monštra možno pôsobí trocha krkolomne ale časom sa do toho určite dostanete. Predsa musíte uznať, že nieje jednoduché ukočírovať XY chapadiel. Môžem sa však zaručiť, že časom sa určite dostaví ten slastný pocit z ovládania, keď to monštrum zmáknete a budete to mať úplne pod kontrolou.

Prostredie sa môže zdať trocha jednotvárne a možno niekomu to voniať nebude, ale za to je celkom dosť interaktívne a reaguje na vaše pohyby. Takže pocit z deštrukcie je skvelý, Kľudne môžte vytrhnúť dvere a niekoho s tým umlátiť až k smrti.

Ako som písal trochu vyššie cieľom hry je rozliezť kde sa dá. Na začiatku začínate ako „baby" monštrum a postupne ako získavate DNA a požierate ostatných výskumníkov, tak rastiete. Na každej úrovni má tento „hlien" iné vlastnosti, a tak sa bude bežne stávať, že dobrovoľne-nasilu budete zmenšovať alebo zväčšovať, aby ste mohli prekonať danú lokáciu. Sem-tam narazíte na nejaký puzzle, čo pekne spestrí hru. Stealth sa tu hojne využíva a nieje niekedy rozumné sa postaviť nepriateľovi čelom.

Možno ako jedinú nevýhodu beriem absencia mapy (odkedy príšery používajú mapu však?). Občas sa stane, že hráč bude dezorientovaný a nebude vedieť ako ďalej a to jednotvárne prostredie tomu taktiež neprispieva, avšak to nieje nič čo by sa nedalo prekusnúť a kazilo zážitku z hry.

Hra je skvelá oddychovka, na pár hodin, pokiaľ niekde neskystnete. Na opakovateľnú hratelnosť to moc však nevidím, keďže tu absentuje akýkoľvek endgame content. Možno ak tak na speedrun alebo gameplay, ktorý je dosť chytľavý, keď to dostanete pod ruku.

Odporúčam!
+12