Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: WWII

76

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 85
Hodnocení singleplayeru.

Pokud bych měl tento díl série něčím charakterizovat, pak určitě slovy "návrat ke kořenům". Pryč je autoheal, pryč jsou futuristické zbraně, drony a roboti. Máme tu opět druhou světovou, kterou jsme tu ve hrách již dlouho neviděli. Jak se ale povedla hra jako taková?

Musím se přiznat, že první a druhou misí mě CoD: WWII ne a ne chytnout. Rozjezd byl poměrně pomalý, vylodění na Omaze na můj vkus slabé a zkrátka to nebylo úplně ono. Naštěstí hned třetí mise nabídla skvělou akci, jak vystřiženou ze starých dobrých CoD, a tato vysoká laťka vydržela až do konce hry (extra pochvala za koncentrační tábor, výborný nápad).

V podstatě se dá říct, že WWII nabízí vše, co se mi na starých dílech líbilo. Likvidace nepřátelské techniky, infiltrace, obsazení základny, krytí ostřelovačkou z věže kostela, tanková a letecká bitva, zběsilé honičky - nic z toho nechybí a kromě trochu krkolomného ovládání tanků a letadel nemám k ničemu sebemenších výhrad. Škoda, že kampaň nemá alespoň o 5 misí víc, vůbec by mi to nevadilo. Hratelnost je totiž skvělá, jak se hra po druhé misi rozjede, už vás nepustí :-)

Je fakt, že tentokrát se hra věnuje více osobní rovině vojáků než vojenským akcím jako takovým, ale není to nic, za co bych autorům nadával, naopak, například mise se záchranou holčičky byla sice trochu účelová, ale její průběh mě překvapil a to se určitě počítá. Spíše mi trochu vadilo, že z německých vojáků padala ruská zbraň PPSh-41 - ano, tato zbraň se sice koncem války na německé straně používala, ale stejně mi přijde, že ji tam vývojáři dali jen proto, že tentokrát za Rusy nehrajeme a chtěli mít co nejpestřejší arzenál. Jako zápor to nicméně neberu.

Grafické zpracování se povedlo na jedničku, chvílemi se mi skutečně zdálo, že sleduji spíše válečný film. Za zmínění stojí zejména obličeje postav, které patří mezi to nejlepší, co jsem zatím ve hrách viděl. Zde není absolutně co vytknout, hardwarové nároky navíc nejsou nijak přehnané. Hudba není špatná, ale bohužel se mi zdála oproti ostatním zvukům dost utlumená a kromě hlavního motivu si zbytek skladeb vůbec nevybavím. Zvuky zbraní se mi pak zdály příliš umělé, nerealistické. Nedá se nic dělat, dokonalá zvuková a hudební stránka prvního Call of Duty zůstala stále nepřekonaná.

Stejně tak zůstalo nepřekonané první Call of Duty. Přesto je WWII více než důstojným pokračováním, které přináší vše, co na této sérii milujeme (pokud je vám proti srsti, vůbec s touto hrou neztrácejte čas), a jsem opravdu rád, že se vrátila do prostředí druhé světové války, kde koncekonců začala. Osobně doufám, že se v této době bude odehrávat i příští díl - je přece tolik bitev, které na přenesení do interaktivního prostředí teprve čekají, stane se-li tak, určitě opět kupuju!


Pro: Skvělá hratelnost, nápadité mise, některé opravdu dobré nápady, na poměry série velice slušný příběh, pěkná grafika, dobrá optimalizace

Proti: Nepříliš povedené zvuky zbraní, nevýrazná hudba, horší ovládání tanků a letadel, herní doba

+15+15 / 0
  • PC 85
Call of Duty se opět vrací ke druhé světové válce. A myslím si, že je to jen dobře. Ve ,,dvanácti" misích se v roli rekruta Ronalda Danielse podíváme Do Francie, Belgie a Německa ( takže klasika tráva, bláto a sníh). Občas nás hra hodí do rolí jiných postav. Například do role Camille "Rousseau" Denis, členky francouzského odboje.

Hned v úvodu jsem si nemohl zvyknout na absenci zaměřovacího kříže, ale postupem času jsem si ovládání osvojil. Ve hře je málo interaktivních věcí, ale to se dá pochopit, když se jedná o FPS žánr. Alespoň se dá využít převrácení stolu ke krytí. Při jízdě tankem můžeme efektivně demolovat okolní domy. Dále usedneme za protiletadlový kanón, projedeme se vojenským džípem a proletíme letadlem. Zatímco letadlová mise se dá zvládnout s prstem v nose, tak s tou tankovou to šlo o poznání hůře. Hra je prošpikovaná povedenými video sekvencemi, které defacto utvářejí příběh. Tady bych vytknul absenci češtiny.

CoD WWII je Hardwarově poměrně nenáročná ovšem na úkor detailů. Dá se hrát na FX 8370 s GTX 1050 a 16GB RAM kolem 100 FPS v rozlišení 1920 × 1080 na nižší detaily . Já měl tu smůlu, že moje grafická karta má pouze 2GB paměti, tudíž jsem mohl nastavit textury pouze na normální hodnotu a tak hra místy vypadala hůř než CoD 2 z roku 2005. Opravdu je potřeba alespoň 4GB grafické paměti pro nastavení textur na high a vyšší. Hudební stránku jsem snad ani nevnímal, ale zvukové efekty na soundbaru se subwofwerem jsou vynikající :)

Pokud se nechcete pouštět do multiplayeru, tak bych přece jen počkal až cena trochu spadne. Za kampaň dávám hodnocení 85 %

Pro: 2. sv. válka,

Proti: absence zaměřovacího kříže a češtiny

+13+14 / -1
  • PC 75
Herní výzva 2017 - 1. To je člen!

Herní série Call of Duty je pro mě svým způsobem povinností. Kromě třetího dílu, jenž vyšel pouze na konzole, jsem dohrál všechny a každý podzim se těším na nový díl. Ne že by to byly hratelnostně kdoví jaké perly, vlastně to jde rok od roku více do kopru, ale jednou za čas neuškodí si večer sednout, nalít si panáka whisky a bezmyšlenkovitě pokosit pár set nepřátel a pokochat se spektakulárními skripty.

Na letošní díl jsem se těšil dvojnásob, protože vývojáři konečně upustili od války v moderním hi-tech prostředí či dokonce sci-fi, ale vrátili se ke kořenům do prostředí 2. Světové války. A nácky já kuchám nesmírně rád.

Overall mě tento díl opravdu bavil (mluvíme o SP, MP mě naprosto nezajímá), graficky vypadá pěkně, misí je tak akorát, aby to nezačalo nudit a kromě pár nemastných neslaných klišoidních momentů (taková ta klasika - ovládání AA děl, jízda v tanku, ...) je hratelnost na výborné úrovni. Postavy jsou vykresleny dobře a třešničkou na dortu jsou příběhové animace před misemi.

Zkrátka a dobře se letošní CoD povedlo a návrat ke kořenům této sérii jenom prospěl, protože ty sci-fi hnoje už začaly být opravdu nuda. Letos jsem spokojený.

Pro: Návrat do 2. SV, hratelnost, audiovizuál.

Proti: Některé klišoidní momenty.

+11+13 / -2
  • PS4 90
Když jsem slyšel, že bude nové COD z druhé světové byl jsem nadšen. Už jsem měl robotů a exoskeletů až po krk. Příběh byl dle mého názoru skvělé zpracován a hvězdné osazení se mi taky hodně líbí. Návrat ke kořenům byl velice dobrý napad. Final Reich má taky dobré provedení a hodně mě potěšila Katherin v hlavní roli. Co se týče multiplayeru tak za mě povedeny i když jsem slyšel více špatných ohlasů. Všemi odsuzované boxy maji podle mě celkově v COD vymyšlené dobře a ve WW 2 jsou ideální. Forma orderů je hodně dobrá. Za mě jeden z nejlepších dílů od dob COD 2.

Pro: Hratelnost, příběh, multiplayer, hvězdné osazeni, multiplayer, ordery

Proti: Krátký příběh

+11+11 / 0
  • PC 85
Jako vždy je nutné brát v potaz, že série COD není žádná simulace. Jedná se o čistokrevnou zábavu a tu tahle hra ji opravdu nabízí nemálo. Vlastně dobrým popisem by mohlo být, že se na našich obrazovkách odehrává velkolepý film ve výborné grafické stránce (nebojím se říct, že některé cut scény jsou perfektní). Do tohoto filmu pak hráč vstupuje pomocí několika tlačítek. Rozhodnutí ho ve hře tradičně nečekají, snad kromě pořadí zabití nepřátel hra jako vždy vede za ručičku koridorem. Dokonce se občas stane, že vaši spolubojovníci jen stojí na místě a vy pobíháte kolem a snažíte se přesně trefit do místa, kde máte stát, jinak se hra dál nehne a všichni stojí dál jako tvrdá Y, pokud se trefíte konečně se zapne další renderovaná příběhová sekvence - prostě klasika Call of Duty. Nutno podotknout, že některé příběhové klišé jako sestřelování letadel AAA gunem, nebo mise v tanku mě už svými rádoby překvapivými náhodami v příběhu pěkně štvou - člověk by až chtěl obyčejnou misi bez zvratů a překvápek. :-)

Na počátku se opravdu příběh rozjíždí pomalu, ale časem se stane to čemu jsem nevěřil, postavy začtete mít rádi a kvalita příběhu postupně stoupá. Obvzláště poslední mise už jsem si opravdu užíval takřka jako výborný film. Akce je jako vždy u CoD zábavná, výborný pocit jsem měl ze zvuku zbraní. Musím dokonce pochválit i průměrnou délku sp kampaně. Jednu věc jsem však nenáviděl - ovládání vozidel v doplňkových misích, naštěstí se to týká asi 2-3 meziher, ale kdo tohle programoval na PC toho bych normálně vyhodil na minutu, odporné!

Není třeba to protahovat CoD WWII je opravdu povedená jednohubka, která tu podle mého názoru již dlouho nebyla. Zapnete si jí vždy, když budete potřebovat oddych a k tomu Vám bude sloužit perfektně. Negativa pokud Vám nevadili u předchozích dílu nebudou Vám vadit ani zde!

Pro: Interface, zvuky, konečně zajímavý příběh, kvalitní akce made by CoD

Proti: lineárnost, historická přesnost, ovládání vozidel

+10+12 / -2