Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Nedávno jsem si říkal, že bych si znova střihnul původní Modern Warfare a tu najednou jsem objevil, že celá hra byla po devíti letech remasterována! V zátoce měli zrovna výhodnou akci, tak jsem si hru pořídil a jal se instalovat sympatických 50 GB. Pro zpestřední jsem se pokusil ke hře přistupovat, jakoby šlo o novinku, zajímalo mě totiž, zda mi bude Modern Warfare připadat tak oslnivý jako před devíti lety.

Graficky je hra i na dnešní dobu velice sympatická, řekl bych, že Modern Warfare má ten typ enginu, který je „lehký na oko“ i po tom, co byl konkurencí dávno překonán. Zkrátka něco jako dříve Half-Life. Příjemně mě překvapilo, kolik práce si tvůrci dali s pouhou předělávkou, očekával jsem pár kosmetických úprav a ostřejší textury, avšak Remaster jde citelně dál. Vylepšené jsou i modely a prostředí je takové plnější a plastičtější v dobrém slova smyslu. Všude se něco valí, něco se děje – tím sice vynikal i původní Modern Warfare, ale doba se od roku 2007 posunula a remaster tenhle posun v čase reflektuje.

Hra okamžitě vtáhne fantastickou první misí. Noční přepadovka válečné lodě za rozběsněné bouře patří mezi nejlepší mise všech válečných FPS. Vyrovnat se jí mohou jen některé části Modern Warfare 2, jinak hravě strká do kapsy novější díly CoD. Prolog na středním východě, v němž jen bezmocně sledujete osud hlavního protagonisty ve filmovém stylu, je také velice působivý. Hra vás prostě od počátku maximálně nakopne k akci a díky tomu, jak umně střídá prostředí, vás v té akci dokáže udržet až do samotného konce, kdy po závěrečných titulcích se ještě dočkáte jedné velmi podařené jednohubky v letadle. Modern Warfare mě vyhodil z tempa jen během leteckých misí, zejména té, kde koukáte na černobílou obrazovku a pár mravenců mezi budovami, které máte na povel likvidovat. To by jako zpestření mohlo působit někdy v roce 2007, ale ne dnes. :-)

Vysoká míra akčnosti si jako oběť vyžádala případnou sofistikovanost. Postup hrou je velice přímočarý, není radno odbočovat někam, kam tvůrci nezamýšleli, či cokoli promýšlet mimo rámec daných úkolů. Když na to přistoupíte, není v tom problém. Osobně mě trochu obtěžovala umělá inteligence. Nezřídka se vám dostane pocitu, že i když máte za zády celé komando, musíte si všechno vystřílet sami. Vaši kámoši vám moc nepomáhají, rozhodně vám nekryjou záda a nedobijou ani centimetr území, aniž byste do něj vkročili první. Někdy ale stačí do dalšího lokace nebo budovy (nemusí to být přímo checkpoint) přijít oklikou nebo proběhnout Rambo stylem a rázem se komando teleportuje k vám. Úplně nejvíc mě ve hře vytáčelo, když jsem narazil na někoho na blízko. Můžete mít vojáka přes celou obrazovku, ale jakmile do vás vystřelí první, vy ho už netrefíte. Obrazovka vám začne skákat jak posedlá a vy, ať chcete nebo ne, vyprázdníte svůj zásobník do stropu a to nepřeháním. Prostě demence.

Celkově je Modern Warfare Remastered velice slušná a zábavná hra i na dnešní poměry. Remaster jsem si užil, nicméně stále se nemohu zbavit pocit, že se tak trochu jedná o tahání peněz z kapes hráčů, neboť originál z roku 2007 ještě zdaleka tolik nezestárl...
+17
  • PC 80
Modern Warfare mě v době vydání zrovna neuchvátil. Snaha o filmovost a wow efekt byla místy strhující, ale ničily ji hloupé skripty, neviditelné přechodové čáry a nulová AI. Přesto musím říct, že je nečekaně příjemné vrátit se po takřka deseti letech blbých kopii ke hře, která to všechno začala.

Až po tak dlouhé době a dodnes nekončící vlně "filmových" stříleček totiž vynikne, jak přelomoví tehdy v Infinity Ward byli. Koncepce a design Modern Warfare stále skvěle funguje jako interaktivní akční thriller. A co hlavně, netrpí příběhovou ani vizuální přeplácaností jeho následníků. Oproti nim působí skoro až komorně. V roce 2007 se brečelo, jak jde o naprosté zprimitivnění FPS žánru a dnes přitom působí téměř jako hardcore záležitost. Bez tagování nepřátel, průsvitných obrysů a vyskakujících XPček je to nefalšovaný retro zážitek.

Dementní skripty a enémáci bez AI, za to ale s dokonalou muškou, tady bohužel i tentokrát hází klacky pod nohy plynulému zážitku. Vše však zachraňuje svižně odsýpající dějová linka bez výplňové vaty, neustálá změna prostředí a pěkné lokace v nové grafice. Kupodivu jde proto i dnes o skvělou akční jízdu, která s přehledem strká do kapsy všechny filmové válečné akce z posledních let. A proto musím nějaké to procento oproti originálu přihodit.
+15
  • PC 80
Herní výzva 2022 - 5. Na vážkách (78%)

Přestože původní Call of Duty 4: Modern Warfare vyšlo už před dávnými časy, pořád jsem si tuhle pařbu pamatoval jako super akci, od které jsem se ve své době nemohl odtrhnout. Když jsem nad tím ale přemýšlel, pravdou bylo, že jsem si ze hry pamatoval pouze tři momenty - fantastickou první misi na lodi, cestu na popravu a misi v Černobylu. Naštěstí je tu tento remaster, jenž mi v době vydání nějak unikl, a také Herní výzva jako impuls se do něj konečně pustit. A zážitek to byl opět parádní!

Protože si původní hru moc nepamatuju, hodnotí se remasterované změny těžko, ale pravdou je, že minimálně po audiovizuální stránce se mi vše hodně líbilo. Grafika vypadá skvěle i dnes a díky rozmanitosti prostředí a spoustě spektakulárních skriptů je pořád na co se dívat.

Hratelnostně se jedná pořád o stejnou akční arkádu, kterou je série Call of Duty prakticky dodnes a to se všemi zápory a neduhy, v čele s hloupou umělou inteligencí, respawnem nepřátel, dokud nepřejdete určitou hranici nebo nesplníte specifický úkol, případně krátkou herní dobou.

Celkově ale hodnotím nadprůměrně, protože drtivou většinu jsem se zkrátka dobře bavil. Vznik tohoto remasteru tak kvituji s povděkem a do budoucna možná dám i remaster MW2.

Pro: Parádní grafika; rozmanité mise; hratelnost.

Proti: AI; respawn nepřátel; krátké.

+14
  • PS4 75
Končil druhý ročník na střední škole a všichni jsme se dohodli, že si stáhneme Call of Duty eMWéčko jedničku, že to je ta správná pařba, a že si zapaříme mulťák (já tehdy spíš víc ujížděl na Call of Duty 2, díky bráchovi). Tak jsme si ve fb skupině posharovali link ke stažení, všichni jsme si hru stáhli, no a jak to, tak většinou bývá, všichni jsme na to vykašlali a žádný třídní gamingový turnaj se neuskutečnil. Já si však chtěl zahrát kampaň a zjistit, pokud je Modern Warfare lepší než moje milovaná dvojka a vím, že jsem hned po první misi hru vypl a nevrátil se k ní. Po letech jsem se opět ke hře dostal díky PS+, a tak jsem neváhal a znovu si ji zahrál, pokud mě to ohromí teď.

Ihned pochválím grafickou stránku hry. Grafika je doopravdy vyšperkovaná a je radost na ní pohledět. Nejednou jsem se zastavil, abych se pokochal prostředí a modely zbraní. Líbilo se mi, s jakým detailem jsou všechny úrovně udělány. Zvuky byly taktéž dobré, obzvlášť těch zbraní, které do mě pálily, když jsem se kochal okolím.

Co mi však možná trochu vadilo byla „filmovost“ hry, kdy si spíš říkáte, že místo hry sledujete film, kde si občas zastřílíte. Tedy začátek takový byl, ke konci se to zlepšilo. Rozhodně má CoD MW svoje světlé momenty, nejvíce asi převoz prezidenta na popravu, první výbuch atomové bomby, nebo se mi hodně líbila stealth mise za mladého Price, ale nevadilo by mi, kdyby byl příběh zajímavější, což o CoD MW moc říct nemohu, avšak nepokládám to za mínus hry. Byl bych bláhový, kdybych to bral jako negativum. Ale co bych bral jako mínus by byla absence satisfakce, pokud mi rozumíte... Dopadení Khaleda Al-Asada mi přišlo fajn, ale finální zabití Imrana Zakhaeva v Max Payne stylu mě nechalo chladným...

V Modern Warfare jde hlavně o akci, které si zde užijete dost, když zrovna nekoukáte na filmové cutscény. Poslední dobou si všímám na sobě, že střílečky na gamepadu mi jdou, když vezmu v potaz, že jsem se vždy s radostí vybavil dragunovem a sypal headshot za headshotem. Obtížnost mi přišla v pořádku, neřekl bych, že je hra extrémně těžká, ale ani zase k smíchu lehká. Některé mise jsem si spokojeně Rambil a v některých misích jsem byl nespokojně Rambován.

Co mi však ukrutně na hře vadilo byl fakt, že když jsem se zasekl na jednom místě, tak na mě odnikud nabíhali nekonečné hordy nepřátel a teprve, když jsem se dostal za určitou linii, tak hordy přestali nabíhat. Takže rada číslo jedna – vždy jděte kupředu! Jednu misi jsem udělal tak, že jsem se mezi nepřáteli prokličkoval do cíle. Dále mě iritovalo, že jsem musel čekat na svoje kolegy, než mi otevřou dveře, iritovalo mě, když jsem se postavil za kapitána Price, když dveře otevíral, tak do mě nabíhalo NPC, takže jsem si připadal, že nepatřím do party… Vadilo mi taky občas, že jsem nemohl přeskakovat některé zábrany, takže jsem je musel obíhat jako exot. Opět si postěžuju na NPC kolegy, když řeknu, že jsem se párkrát na ně nemohl spolehnout, protože mě nenásledovali, když jsem postupoval mapou. Jindy třeba stáli ve střehu v místnosti a bylo jim jedno, že okolo nich proběhl nepřítel, který do mě ihned začal šít olovo.

Ve výsledku je ale CoD Modern Warfare (Remastered) povedenou vojenskou střílečkou. Bavil jsem se a o to mi u her jde nejvíce. Samozřejmě bych možná lehce ubral na filmovosti a rozhodně bych natáhl gameplay (hru jsem dohrál za dva večery), ale i tak je to nadprůměrná hra a jsem rád, že jsem si ji konečně zahrál.

Pro: Hratelnost | Grafika | Zvuky | Detaily

Proti: Umělá Inteligence | Kratší herní doba | Nekonečné hordy nepřátel, když nepostupujete | Pro mě neuspokojivý konec...

+11
  • PC 85
Takže, další den a další CoD. Tentokrát však jen Remaster prvního Modern Warfare. V tomto případě by bylo nejlepší odkázat na můj komentář (http://dbher.cz/k9843), který jsem napsal k původní verzi MW, jelikož hratelnostně to zůstalo víceméně úplně stejné.

Remaster je to zejména grafický a zvukový. Grafika se oblékla do nového kabátku a vypadá opravdu úchvatně, stejně tak nové zvuky zbraní zní parádně. Navíc si myslím, že se to povedlo dobře odladit, neboť i na vysoké detaily jsem se pohyboval v hladině 60 – 120 FPS po celou dobu hry.

Pro vše ostatní tady víceméně platí klady i zápory z původní verze, nicméně něco zde ještě přidám.
Nepamatuji si už, jak to bylo u původní verze, ale přišlo mi, že občas vůbec nefungovaly flash granáty. Ale nevím, třeba jsem je jen blbě házel.

No, a ještě druhý poznatek. Hra je podle mého názoru o dost těžší, zejména v tom ohledu, že po zásahu od nepřítele zůstanete na pár vteřin ochromen a pokud se neschováte, nepřítel do Vás vystřílí salvu a budete mrtví dřív, než řeknete CoD. A ani nestihnete nijak zareagovat. Tohle v původní hře rozhodně nebylo. Hrál jsem na třetí ze čtyř obtížností a asi 3 pasáže ze hry jsem každou opakoval klidně i 30krát. Abych pravdu řekl, docela se divím a jsem rád, že jsem to já i můj stroj ve zdraví přežili. A to, že je tady strašně tupé AIčko, o tom ani psát nebudu. Nevím totiž už, jak to bylo v původní verzi.

Netuším, co jsem dělal jinak, ale oproti původní hře mi tato, při stejné obtížnosti, zabrala skoro o 3 hodiny času méně (6-7 vs 9-10). Asi jsem prostě lepší než dřív. A nebo … nevím

Jo a multiplayer jsem tentokráte už nehrál, takže nehodnotím.

Nicméně, pro mne pozitiva převažují negativa a oproti původní hře si tento remaster cením na 85%, což je jen o 5% bodů méně.

Pro: Graficka a zvuky, optimalizace

Proti: Tupé AI, herní doba, některé tupé pasáže (horší než v původní verzi)

+10
  • PC 40
Až remaster pro mě MW udělal. Originál jsem hrál krátce po vydání a pak teď a vůbec mě nebavil. Pořád jsem to hře kazil, běhal kam nemám, střílel koho nemám, narušoval stealthy, bořil čtvrté stěny a vůbec si z toho dělal kozy. V dobovym Levelu tomu dali 9 s přízviskem mistrovské dílo, že komu nevoní lineární akce, ten je blbej, protože nechápe posvátná pravidla amerického trhu, který milujeme. To ale nebyl můj případ. Jednička CoDu měla určitě nejlepší herní náplň ze všech dílů do současnosti a od pokračování už jsem čekal jen zlepšující se grafiku a snad do nějaké doby i hratelnost. Čtyřka to splňuje. Moderní zabíjení s těmahle zbraněma a narvanýma sumkama se stovkama nábojů je efektivnější než řechtat polovinu hry s MP40, protože Thompson nebo Sten už dávno došly. Hraje se to blbuvzdorně, optimalizovaně (čtyřka byla z továrny dělaná na 60 fps) a bez vydechnutí. Já se ale do toho prostě nedokázal dostat.

S novou verzí se všechno změnilo. Výbuchy byly najednou kulervoucí (jak působí chladnokrevný zabíjení mravenců z letadlovize jen kvůli upgradovanýmu zvuku; po Crysis 2 snad ještě líp nazvučená hra), zbraně lepší (např. úžasná opakovací brokovnice při čištění domů u mise vymlať z Assada informace – obecně všechny zbraně mají lepší odezvu a efekty) a při stealthu jsem se přistihl jak najednou u přeletu vrtulníku zadržuju dech, jestli mě světlomet mine nebo zaměří. Města ani ulice na Blízkém východě už nevypadají ploše, ale díky plastickému světlu dnešní úrovně a kvantu nových assetů celkově, mají opravdu charakter. To samé v Pripjati. Samozřejmě něco z toho už jsem vnímal v originále, ale podle mýho teprve teď technologie (a v lecčem i nový árt) dokázaly naplnit designovou vizi původní hry.

Normálně by takový zážitek byl 70, ale CoDu já vždycky s chutí srazim alespoň 30 za obsah. 1 a 2 byly z 2. Světový a myslim, že hlavně jednička k tomu přistupovala relativně vkusně. U Rusáků ukázali masomlýnek Stalingradu a celkově to bylo míň na efekt a víc historickou událostí inspirovaná hra. Prémiově od Modern Warfare nám začínají armádní agitky jak je práce vojáků děsně cool a profi. Nábor. Je neuvěřitelně pokrytecký prezentovat konflikt s terorismem a extrémistama naprosto jednostranně a redukovaně, zatímco vám loadingy pořád předhazujou antiválečný citáty typu: cena jedné rakety Tomahawk: 900 000 tisíc dolarů a že podle Einsteina IV Světová bude bojovaná klackama. Zvlášť když o chvíli později u načítání mise fetišisticky promítají scan nejmodernějších zbraňových systému tanku. Až budu hrát v CoD za záporáky (přirozeně jako třeba ve Warcraftu III ne “kontroverzní” speciály), až tam budou civilní přechody mezi akcí a až to bude alespoň tak edukativní a náročný jako Vietcong, těch 30 zase přičtu.

Pro: Remaster dodal designu šťávu, kterou jsem předtím postrádal. Hratelnost je ve čtyřce ještě PC friendly.

Proti: https://www.databaze-her.cz/hry/call-of- ... zajimavosti/#z_91183

+10 +11 −1
  • PC 80
Původní Call of Duty 4: Modern Warfare je pro mě vůbec nejlepších CoDčkem, ať už jde o kampaň nebo Multiplayer. Proto pro mě bylo oznámení Remasteru milým překvapením a s vydávání dalších a dalších Trailerů mě přesvedčilo o koupi. Jenže to, že Remastered bude dostupný pouze v Legacy Edition nejnovějšího Infinite Warfare podkoplo snad nohy všem, kteří se na něj těšili. Stálo mě to dlouhé rozmýšlení, zdali koupím edici i s Infinite Warfare, ale nakonec jsem to i za přepálenou cenu přijal. Ke hraní nejnovějšího CoD jsem se ještě nedostal, za to Remastered jsem začal hrát hned.

Řekl bych, že snad každý má zkušenost s hraním původního Call of Duty 4: Modern Warfare, a nebo o něm alespoň slyšel. Pokud se ale najde člověk, který vůbec neví o co jde, trochu ho se hrou seznámím. Jde o čtvrtý díl úspěšné střílecí série Call of Duty, který se jako první neodehrává ve druhé světové válce, nýbrž v současnosti. Čtvrtý díl je také považován za vůbec nejúspěšnější a nejlepší díl CoD, který kdy spatřil světlo světa, přeci jen původní Multiplayer hrají dodnes stovky hráčů i po devíti letech. Dostáváte se do kůže tří protagonistů, jimiž je Soap MacTavish (SAS), Paul Jackson (USMC Marines) a kapitán Price, v jehož kůži si po boku kapitána MacMillana projdete jedny z nejlepších misí v sérii CoD odehrávající se v Černobylu. Právě Price se stal pro Call of Duty, především trilogii Modern Warfare, ikonickou postavou. Ale nejen Price patří mezi nezapomenutelné charaktery. V případě prvního Modern Warfare mě ihned napadá Gaz, Griss, Kamarov, Nikolai a hlavně i záporáci, okolo kterých se celý děj točí. Rusko zužuje občanská válka, na blízkém východě probíhá převrat v čele s Khaled Al-Asadem a mezi tím vším stojí Imran Zakhaev, prodejce zbraní a jaderných pum. Příběh jako takový je sice klišovitý, ale i přes to zábavný a tvoří parádní akční thriller.

To vše by bylo k seznámení s původním dílem, a nyní se pustíme do toho, jaké změny obsahuje Remastered, v čem překvapuje a jaké jsou jeho slabiny. První, čeho si asi každý všimne, je grafické zpracování, které vychází z Infinite Warfare, a to se povedlo. Čeho jsem si na první pohled všiml jsou detaily a mimika postav. Poté odlesky a dech beroucí efekty. Ale tato nádhera na monitoru se podepsala i na své náročnosti, např. takové stínování, či stíny vržené sluncem, už na vyšší detaily odrovnávají i novější stroje, o supersamplingu nemluvě. Ale i ke grafickému kabátku mám výtky. Proč když už hra vypadá na první pohled tak pěkně, si nemohli vývojáři trochu více pohrát s pozadím, a dali nám hned za neviditelné stěny textury s nízkým rozlišením ? Nebo proč se mrtvoly bugují skrz textury ? I takové detaily můžou dost kazit celkový dojem. Mapy jako takové jsou obohaceny a různé detaily, na které jsme v původní hře nenarazili. Těch jsem si asi nejvíce všímal právě v již zmiňovaných misích v Černobylu, kde je město duchů Pripyat mnohem více přiblíženo ke své reálné předloze a např. u Černobylské elektrárny, konkrétně u čtvrtého bloku, nechybí ani lešení, které podpírá původní sarkofág. Mnoho také dokáže všudepřítomná vegetace. U té mě ale zase zamrzelo, že ve hře evidentně panuje bezvětří. Stromy a tráva se sice sem a tam pohnou, ale nepůsobí to zrovna dobrým dojmem. Do nového rozlišení byli i předělány Cutscény. No a to co se stalo ikonické pro původní hru, se extrémně povedlo i v Remasteru ! A to jsou ,,Wow,, scény. Ty jsou zpracované opravdu na jedničku, ať už jde o nezapomenutelnou atomovku (tzv. Nuke scénu), vypuštění jaderných raket na USA nebo útok na nákladní loď a její následné potopení.

Mnohé bude rozhodně zajímat, zdali vývojáři opravdu udrželi původní hratelnost z původního dílu. Zde můžete být bez obav. Hratelnost je jako před lety skvostní a hra se hraje více než dobře. Vrací se nám i vyklánění ze stran nebo sbírání Intelů, které odemyká speciální Intel Cheaty. Rozhodně mě překvapil i oživený tréning, který je obohacen o cvičiště s granáty a výbušninami nebo opičí dráhu. V Remasteru je také výrazným detailem spojitost s následujícími díly trilogie, takže v misi v Černobylu můžete zahlédnout ve vozidle hlavního záporáka třetího Modern Warfare, Makarova, společně s protagonistou Jurim. Dokonce ho můžete i odpravit po střelení Zakhaeva, díky čemuž dostanete Achievement Change the Future - Time Paradox. Vrací se nám i kompletní Arcade režim, kde musíte během hraní jednotlivých misí z kampaně získat co nejvyšší skóre, které poté porovnáte s ostatními hráči v tabulce. Ozvučení až na výjimky bylo také kompletně remasterováno.

K Multiplayeru jen stroze. Právě především Multiplayer bylo to, na co jsem se v Remasteru nejvíce těšil a kvůli čemu jsem si Legacy edici koupil. O to víc zabolí, že mě právě Multiplayer zklamal. Mapy jsou sice přesnými kopiemi původních map a vypadají pěkně, ale celková modernizace hry více hráčů podle mě neprospěla. Sice jsou tu herní módy, které můžeme znát z nejnovějších Call of Duty, ale ty stejně nikdo v případě Remasteru nehraje. Za to rozhodně může i velmi malé množství lidí, které Multiplayer Remasteru hraje, takže maximálně se připojíte do módů jako Team Deathmatch nebo Domination, s trochou štěstí i na Free for All, ale další desítky módů můžete hrát leda tak sami se sebou. Původní akční, někdy až chaotické bitvy z původní hry nyní vystřídaly campeři, kteří jsou kvůli grafickému kabátku ve značné výhodě. Na mapách se také sejde právě malé množství hráčů, což dává camperům ještě o výhodu navíc. Multiplayer není vyloženě špatný, jen nenaplnil má očekávání a rozhodně zde nehledejte nějaký nostalgický zážitek.

Co říci na závěr ? Remastered potěší především hráče, pro které Call of Duty 4 představuje něco jako Boha, nebo ,,hráče,, , kteří s původním hrou neměli téměř žádnou zkušenost. Remastered kampaně se rozhodně povedl, Multiplayer je na tom rozhodně hůř, a vzhledem k přepálené ceně Legacy edice jde o lehce nadprůměrný Remastered. Kdyby se prodával samostatně, mé hodnocení by bylo rozhodně výše a vzhledem k následnému většímu počtu hráčů by i možná Multiplayer vzdáleně splnil to, co jsem očekával.

Pro: Remastrované grafické zpracování, zachování původní hratelnosti, ozvučení, mapy obohaceny o spoustu detailů, Cutscény - ,,Wow,, scény, odkazy na pokračování MW trilogie

Proti: Neprodává se samostatně - Legacy edice Infinite Warfare, otřesně vypadající pozadí, bugy

+8
  • PC 90
Je dneska běžnou věcí, že vývojáři her se zabývají oživení starých her pomocí remake a remastered. Chci je říct že remastered CoD Modern Warfare z roku 2007 je vydařený. Po grafické stránce se hra povedla. Příběh stejný jako v původním díle.

Pro: Grafika, Cpt. Price,

Proti: Al

-2 +6 −8