Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

77

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Nedávno jsem si říkal, že bych si znova střihnul původní Modern Warfare a tu najednou jsem objevil, že celá hra byla po devíti letech remasterována! V zátoce měli zrovna výhodnou akci, tak jsem si hru pořídil a jal se instalovat sympatických 50 GB. Pro zpestřední jsem se pokusil ke hře přistupovat, jakoby šlo o novinku, zajímalo mě totiž, zda mi bude Modern Warfare připadat tak oslnivý jako před devíti lety.

Graficky je hra i na dnešní dobu velice sympatická, řekl bych, že Modern Warfare má ten typ enginu, který je „lehký na oko“ i po tom, co byl konkurencí dávno překonán. Zkrátka něco jako dříve Half-Life. Upřímně mě překvapilo, kolik práce si tvůrci dali s pouhou předělávkou, očekával jsem pár kosmetických úprav a ostřejší textury, avšak Remaster jde podstatně dál. Vylepšené jsou i modely a prostředí je takové plnější a plastičtější v dobrém slova smyslu. Všude se něco valí, něco se děje – tím sice vynikal i původní Modern Warfare, ale Remaster tyhle aspekty znatelně zlepšuje.

Zpět ale k samotné hře a k neutrálnímu přístupu. Hra okamžitě vtáhne fantastickou první misí. Noční přepadovka válečné lodě za rozběsněné bouře patří mezi nejlepší mise všech válečných FPS. Vyrovnat se jí mohou jen některé části Modern Warfare 2, jinak hravě strká do kapsy novější díly CoD. Prolog na středním východě, v němž jen bezmocně sledujete osud hlavního protagonisty ve filmovém stylu, je také velice působivý. Hra vás prostě odpočátku maximálně nakopne k akci a díky tomu, jak umě střídá prostředí, vás v té akci dokáže udržet až do samotného konce, kdy po závěrečných titulcích se ještě dočkáte jedné velmi podařené jednohubky v letadle. Modern Warfare mě vyhodil z tempa jen během leteckých misí, zejména té, kde koukate na černobílou obrazovku a pár mravenců mezi budovami, které máte na povel likvidovat. To by jako zpestření mohlo působit někdy v roce 2007, ale ne dnes. :-)

Vysoká míra akčnosti si jako oběť vyžádala případnou sofistikovanost. Postup hrou je velice přímočarý, není radno odbočovat někam, kam tvůrci nezamýšleli, či cokoli promýšlet mimo rámec daných úkolů. Když na to přistoupíte, není v tom problém. Osobně mě trochu obtěžovala umělá inteligence. Nězřídka se vám dostane pocitu, že i když máte za zády celé komando, musíte si všechno vystřílet sami. Vaši kámoši vám moc nepomáhají, rozhodně vám nekryjou záda a nedobijou ani centimetr území, aniž byste do něj vkročili první. Někdy ale stačí do dalšího lokace nebo budovy (nemusí to být přímo checkpoint) přijít oklikou nebo proběhnout Rambo stylem a rázem se komando teleportuje k vám. Úplně nejvíc mě ve hře vytáčelo, když jsem narazil na někoho na blízko. Můžete mít vojáka přes celou obrazovku, ale jakmile do vás vystřelí první, vy ho už netrefíte. Obrazovka vám začne skákat jak posedlá a vy, ať chcete nebo ne, vyprázdníte svůj zásobník do stropu a to nepřeháním. Prostě demence.

Celkově je Modern Warfare Remastered velice slušná a zábavná hra i na dnešní poměry. Pouze mozek si při hraní musíte odložit do jiného hrníčku…

HW: Minimum: Core i3, 4 GB RAM, GF 450/Radeon HD 6850 / Doporučeno: Core i5, 6 GB RAM, GF 660/Radeon HD7950
+14+14 / 0
  • PC 80
Modern Warfare mě v době vydání zrovna neuchvátil. Snaha o filmovost a wow efekt byla místy strhující, ale ničily ji hloupé skripty, neviditelné přechodové čáry a nulová AI. Přesto musím říct, že je nečekaně příjemné vrátit se po takřka deseti letech blbých kopii ke hře, která to všechno začala.

Až po tak dlouhé době a dodnes nekončící vlně "filmových" stříleček totiž vynikne, jak přelomoví tehdy v Infinity Ward byli. Koncepce a design Modern Warfare stále skvěle funguje jako interaktivní akční thriller. A co hlavně, netrpí příběhovou ani vizuální přeplácaností jeho následníků. Oproti nim působí skoro až komorně. V roce 2007 se brečelo, jak jde o naprosté zprimitivnění FPS žánru a dnes přitom působí téměř jako hardcore záležitost. Bez tagování nepřátel, průsvitných obrysů a vyskakujících XPček je to nefalšovaný retro zážitek.

Dementní skripty a enémáci bez AI, za to ale s dokonalou muškou, tady bohužel i tentokrát hází klacky pod nohy plynulému zážitku. Vše však zachraňuje svižně odsýpající dějová linka bez výplňové vaty, neustálá změna prostředí a pěkné lokace v nové grafice. Kupodivu jde proto i dnes o skvělou akční jízdu, která s přehledem strká do kapsy všechny filmové válečné akce z posledních let. A proto musím nějaké to procento oproti originálu přihodit.
+13+13 / 0
  • PC 85
Takže, další den a další CoD. Tentokrát však jen Remaster prvního Modern Warfare. V tomto případě by bylo nejlepší odkázat na můj komentář (http://dbher.cz/k9843), který jsem napsal k původní verzi MW, jelikož hratelnostně to zůstalo víceméně úplně stejné.

Remaster je to zejména grafický a zvukový. Grafika se oblékla do nového kabátku a vypadá opravdu úchvatně, stejně tak nové zvuky zbraní zní parádně. Navíc si myslím, že se to povedlo dobře odladit, neboť i na vysoké detaily jsem se pohyboval v hladině 60 – 120 FPS po celou dobu hry.

Pro vše ostatní tady víceméně platí klady i zápory z původní verze, nicméně něco zde ještě přidám.
Nepamatuji si už, jak to bylo u původní verze, ale přišlo mi, že občas vůbec nefungovaly flash granáty. Ale nevím, třeba jsem je jen blbě házel.

No, a ještě druhý poznatek. Hra je podle mého názoru o dost těžší, zejména v tom ohledu, že po zásahu od nepřítele zůstanete na pár vteřin ochromen a pokud se neschováte, nepřítel do Vás vystřílí salvu a budete mrtví dřív, než řeknete CoD. A ani nestihnete nijak zareagovat. Tohle v původní hře rozhodně nebylo. Hrál jsem na třetí ze čtyř obtížností a asi 3 pasáže ze hry jsem každou opakoval klidně i 30krát. Abych pravdu řekl, docela se divím a jsem rád, že jsem to já i můj stroj ve zdraví přežili. A to, že je tady strašně tupé AIčko, o tom ani psát nebudu. Nevím totiž už, jak to bylo v původní verzi.

Netuším, co jsem dělal jinak, ale oproti původní hře mi tato, při stejné obtížnosti, zabrala skoro o 3 hodiny času méně (6-7 vs 9-10). Asi jsem prostě lepší než dřív. A nebo … nevím

Jo a multiplayer jsem tentokráte už nehrál, takže nehodnotím.

Nicméně, pro mne pozitiva převažují negativa a oproti původní hře si tento remaster cením na 85%, což je jen o 5% bodů méně.

Pro: Graficka a zvuky, optimalizace

Proti: Tupé AI, herní doba, některé tupé pasáže (horší než v původní verzi)

+9+9 / 0
  • PC 70
Původní Call of Duty 4: Modern Warfare je pro mě vůbec nejlepších CoDčkem, ať už jde o kampaň nebo Multiplayer. Proto pro mě bylo oznámení Remasteru milým překvapením a s vydávání dalších a dalších Trailerů mě přesvedčilo o koupi. Jenže to, že Remastered bude dostupný pouze v Legacy Edition nejnovějšího Infinite Warfare podkoplo snad nohy všem, kteří se na něj těšili. Stálo mě to dlouhé rozmýšlení, zdali koupím edici i s Infinite Warfare, ale nakonec jsem to i za přepálenou cenu přijal. Ke hraní nejnovějšího CoD jsem se ještě nedostal, za to Remastered jsem začal hrát hned.

Řekl bych, že snad každý má zkušenost s hraním původního Call of Duty 4: Modern Warfare, a nebo o něm alespoň slyšel. Pokud se ale najde člověk, který vůbec neví o co jde, trochu ho se hrou seznámím. Jde o čtvrtý díl úspěšné střílecí série Call of Duty, který se jako první neodehrává ve druhé světové válce, nýbrž v současnosti. Čtvrtý díl je také považován za vůbec nejúspěšnější a nejlepší díl CoD, který kdy spatřil světlo světa, přeci jen původní Multiplayer hrají dodnes stovky hráčů i po devíti letech. Dostáváte se do kůže tří protagonistů, jimiž je Soap MacTavish (SAS), Paul Jackson (USMC Marines) a kapitán Price, v jehož kůži si po boku kapitána MacMillana projdete jedny z nejlepších misí v sérii CoD odehrávající se v Černobylu. Právě Price se stal pro Call of Duty, především trilogii Modern Warfare, ikonickou postavou. Ale nejen Price patří mezi nezapomenutelné charaktery. V případě prvního Modern Warfare mě ihned napadá Gaz, Griss, Kamarov, Nikolai a hlavně i záporáci, okolo kterých se celý děj točí. Rusko zužuje občanská válka, na blízkém východě probíhá převrat v čele s Khaled Al-Asadem a mezi tím vším stojí Imran Zakhaev, prodejce zbraní a jaderných pum. Příběh jako takový je sice klišovitý, ale i přes to zábavný a tvoří parádní akční thriller.

To vše by bylo k seznámení s původním dílem, a nyní se pustíme do toho, jaké změny obsahuje Remastered, v čem překvapuje a jaké jsou jeho slabiny. První, čeho si asi každý všimne, je grafické zpracování, které vychází z Infinite Warfare, a to se povedlo. Čeho jsem si na první pohled všiml jsou detaily a mimika postav. Poté odlesky a dech beroucí efekty. Ale tato nádhera na monitoru se podepsala i na své náročnosti, např. takové stínování, či stíny vržené sluncem, už na vyšší detaily odrovnávají i novější stroje, o supersamplingu nemluvě. Ale i ke grafickému kabátku mám výtky. Proč když už hra vypadá na první pohled tak pěkně, si nemohli vývojáři trochu více pohrát s pozadím, a dali nám hned za neviditelné stěny textury s nízkým rozlišením ? Nebo proč se mrtvoly bugují skrz textury ? I takové detaily můžou dost kazit celkový dojem. Mapy jako takové jsou obohaceny a různé detaily, na které jsme v původní hře nenarazili. Těch jsem si asi nejvíce všímal právě v již zmiňovaných misích v Černobylu, kde je město duchů Pripyat mnohem více přiblíženo ke své reálné předloze a např. u Černobylské elektrárny, konkrétně u čtvrtého bloku, nechybí ani lešení, které podpírá původní sarkofág. Mnoho také dokáže všudepřítomná vegetace. U té mě ale zase zamrzelo, že ve hře evidentně panuje bezvětří. Stromy a tráva se sice sem a tam pohnou, ale nepůsobí to zrovna dobrým dojmem. Do nového rozlišení byli i předělány Cutscény. No a to co se stalo ikonické pro původní hru, se extrémně povedlo i v Remasteru ! A to jsou ,,Wow,, scény. Ty jsou zpracované opravdu na jedničku, ať už jde o nezapomenutelnou atomovku (tzv. Nuke scénu), vypuštění jaderných raket na USA nebo útok na nákladní loď a její následné potopení.

Mnohé bude rozhodně zajímat, zdali vývojáři opravdu udrželi původní hratelnost z původního dílu. Zde můžete být bez obav. Hratelnost je jako před lety skvostní a hra se hraje více než dobře. Vrací se nám i vyklánění ze stran nebo sbírání Intelů, které odemyká speciální Intel Cheaty. Rozhodně mě překvapil i oživený tréning, který je obohacen o cvičiště s granáty a výbušninami nebo opičí dráhu. V Remasteru je také výrazným detailem spojitost s následujícími díly trilogie, takže v misi v Černobylu můžete zahlédnout ve vozidle hlavního záporáka třetího Modern Warfare, Makarova, společně s protagonistou Jurim. Dokonce ho můžete i odpravit po střelení Zakhaeva, díky čemuž dostanete Achievement Change the Future - Time Paradox. Vrací se nám i kompletní Arcade režim, kde musíte během hraní jednotlivých misí z kampaně získat co nejvyšší skóre, které poté porovnáte s ostatními hráči v tabulce. Ozvučení až na výjimky bylo také kompletně remasterováno.

K Multiplayeru jen stroze. Právě především Multiplayer bylo to, na co jsem se v Remasteru nejvíce těšil a kvůli čemu jsem si Legacy edici koupil. O to víc zabolí, že mě právě Multiplayer zklamal. Mapy jsou sice přesnými kopiemi původních map a vypadají pěkně, ale celková modernizace hry více hráčů podle mě neprospěla. Sice jsou tu herní módy, které můžeme znát z nejnovějších Call of Duty, ale ty stejně nikdo v případě Remasteru nehraje. Za to rozhodně může i velmi malé množství lidí, které Multiplayer Remasteru hraje, takže maximálně se připojíte do módů jako Team Deathmatch nebo Domination, s trochou štěstí i na Free for All, ale další desítky módů můžete hrát leda tak sami se sebou. Původní akční, někdy až chaotické bitvy z původní hry nyní vystřídaly campeři, kteří jsou kvůli grafickému kabátku ve značné výhodě. Na mapách se také sejde právě malé množství hráčů, což dává camperům ještě o výhodu navíc. Multiplayer není vyloženě špatný, jen nenaplnil má očekávání a rozhodně zde nehledejte nějaký nostalgický zážitek.

Co říci na závěr ? Remastered potěší především hráče, pro které Call of Duty 4 představuje něco jako Boha, nebo ,,hráče,, , kteří s původním hrou neměli téměř žádnou zkušenost. Remastered kampaně se rozhodně povedl, Multiplayer je na tom rozhodně hůř, a vzhledem k přepálené ceně Legacy edice jde o lehce nadprůměrný Remastered. Kdyby se prodával samostatně, mé hodnocení by bylo rozhodně výše a vzhledem k následnému většímu počtu hráčů by i možná Multiplayer vzdáleně splnil to, co jsem očekával.

Pro: Remastrované grafické zpracování, zachování původní hratelnosti, ozvučení, mapy obohaceny o spoustu detailů, Cutscény - ,,Wow,, scény, odkazy na pokračování MW trilogie

Proti: Neprodává se samostatně - Legacy edice Infinite Warfare, otřesně vypadající pozadí, bugy

+8+8 / 0