Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
U přímého pokračování CoD 4 vám můžu přímo říct, že nepřináší skoro nic nového a přesto je minimálně stejně tak dobré, jako svůj předchůdce. Neberu to jako plagiátorství, neberu to jako šizení práce, vidím za tím jednoduše službu hráčům, Infinity Ward ví, co my rádi, a tak nám to naservírovali na stříbrném podnose a kašlat na to, že už byl jednou použitý...

Kampaň je opět úžasná, bombastickou atmosférou protkaná od začátku do konce, s perfektními in-game sekvencemi, působivou náplní misí a fantastickou hratelností. Speciálně design levelů musím pochválit - všude se něco válí, žádná ulička, nebo místnustka není poloprázdná, přičemž jsem neměl dojem opakování. Jednoduše jsem si při hře připadal, jakože si hraju na elitního člena zásahové jednotky, no nemluví to za vše? (hrejte na obtížnost Veterána!)

V Covert Ops bych přeci jen neviděl celou "1/3 hry", je to pořád jen a jen přidaná hodnota, využívající lokace z kampaně, ovšem jako krok k expandování herní doby poslouží dobře. Zejména závody na skůtrech mi přišly jako osvěžující odbočka z FPS akce, ale abych jen nechválil, sniperské mise na Veterána byly až moc frustrující.

Celkově mohu říct, že pokud Modern Warfare 3 bude opět další nášup "toho samého", přičemž to bude "to samé" i co se týče kvality, budu i já nejspíš opět spokojen...

Pro: Hratelnost, intenzita, atmosféra, neúnavnost, emocionální náboj v přiběhu, po letech stále i grafika

Proti: Málo hmatatelných inovací

+13 +14 −1
  • PC --
Nejdřív pár vět ohledně technologií. Engine z prvního dílu opepřen o nějaké přehnané efekty a šeredné pastelové barvy - MW2 vypadá jako spojení Team Fortress 2 a Modern Warfare 1. Je to škoda, protože kdyby byly barvy alespoň o chloupek věrnější skutečnosti, byla by to grafická bomba. A ta optimalizace!

Tak jsem nakonec singleplayer kampaň dojel a musím říct, že to nebylo zase tak špatné. Samotná hratelnost výrazně ustupuje prezentování děje což má za následek řadu velmi sympatických změn oproti MW1. První z nich je snížení počtu individuálních úkolů. Nyní většinu věcí děláte řekl bych tak nějak za letu a nejde o žádné pevně ukotvené úkoly, ale spíše jen něco jako 'sundej dotěrné vrtůlníky' nebo něco podobného. Většinu času ale trávíte s aktivním úkolem jako je například 'support McTavish' nebo 'follow sb' a to mi zde naprosto vyhovovalo. Ve skutečnosti jsem bral akční část hry za takové nutné zlo abych se zase dostal k něčemu.. filmovému. Sice to nevystihuje realitu, ale bližší slovo mě nenapadlo. Prezentované je to opravdu parádně a osobně připisuji obrovký díl úspěchu hudbě, která je ve srovnání s prvním MW na naprosto jiné úrovni. Nejlepší momenty hry jsou pro mě tedy ty, kdy buď nestřílíte vůbec, nebo jen velmi poskrovnu (například mise, kdy procházíte s parťákem zasněženým lesem a občas odstřelíte nějakou tu hlídku). Silných 'filmových' momentů je tu více než v prvním díle a ač třebas nešlo o tak velké věci jako byla atomovka v prvním díle, stejně jsem z nich měl ještě lepší pocit. A celková atmosféra je jednoduše vynikající. Hru jsem hrál na obtížnost regular (po testu mi ale byla doporučena Veteran) abych omezil nutnost hraní na vhodné minimum a kochal se prezentací. Jako hra je to špatné (i když má své momenty), ale jako "něco, co se tváři jako film" je to paráda. Znovu jsem našel vášeň pro film a dokázal si konečně MW2 vychutnat tak, jak jsem měl už dříve. Dohráno za bez pár vteřin 4 hodiny což je pro kvalitní FPS málo, ale pro interaktivní filmovou zábavu jako je MW2 myslím dostatek. Herně zábavné začíná být MW2 až s multiplayerem.

Co říci k multiplayeru? Hratelnost je šíleně nevyvážená, parky jsou tu stále a k tomu všemu ve svých vylepšených verzích (včetně toho nejhoršího - last stand), pičovinek, které můžete našroubovat na svou flintu přibylo - některé z nich jsou velice otravné a hojně používané, některé podkopávají už tak značně nevyváženou hratelnost -, nové killstreaky (overpowered jako prase) - v kombinaci s care package fakt bomba (chopper gunner do každé rodiny). Shield, ACR, příliš účinné brokovnice a možnost akimbo attachmentu na některých zbraních považuji za opravdu špatný vtip od IW. Vydalo by to na dlouhý seznam kdybych se chystal vyjmenovat všechno, tohle jsou jen ty nejdůležitější. Jo, na jeden jsem zapoměl - IWNet! Nemá cenu se rozepisovat, všichni znají jeho chyby (největší chyba je jeho přítomnost). Modern Warfare 2 se prostě příliš nepovedlo.
[edit]
Musím říct, že jsem multiplayeru nakonec trochu křivdil. Vše, co jsem zmínil předtím je bezezbytku pravda, ale co se mu nedá upřít je občas i docela slušná porce zábavy. Důkaz toho, že i špatně udělaná věc může zabavit na dlouhé hodiny.:)

Singleplayer kampaň je zajímavý zážitek na jedno odpoledne. Ve hře není jediná cut scéna, vše probíhá v herním enginu a z pohledu první osoby. Důkaz, že i na obrazovce platí pravidlo jako v knihách, tedy že vyprávění v první osobě vtáhne čtenáře/diváka mnohem více do děje. Kdyby šli IW ještě dál a akční složku ještě více omezili, nezlobil bych se.

Pro: filmu podobný nádech, audiovizuální zpracování, no, nakonec i ten multiplayer je vcelku kladem

Proti: po většinu času nedobré přestřelky v singlu (vše ostatní je ale kvalitní), řada nedostatků v multiplayeru

+13 +16 −3
  • PC 75
Jsou dny, kdy není na škodu vyndat si mozek z hlavy. Přesně pro takové případy poslouží Modern Warfare 2 na jedničku. Moc nepřemýšlet a stihnout rozšmelcovat vše, co se hýbe, létá, jede, či provozuje jakoukoliv činnost. Navíc je tu několik "wow" momentů, pro mě jednoznačně scéna s Makarovem na letišti. Člověk se pokochá, odreaguje a je v klídku za jeden večer. Že příběh stojí za starou bačkoru? Na ten se tu nehraje!
+13 +14 −1
  • PC 80
* HODNOCEN POUZE SINGLEPLAYER, CO-OP ANI MULTIPLAYER JSEM NEHRÁL*

Modern Warfare 2. Co k tomu říct. Kdybych nevěděl, že hraji jinou hru, myslel bych si, že jen pokračuju v prvních Modern Warfare. Graficky ani zvukově se to zásadně nezměnilo, jen ten příběh trošku poposkočil. 5 let od událostí prvního dílu se vracíme zpátky na moderní bojiště, kde se opět potkáme se starými známými Pricem a MacTavishem, doplněné jejich novými kolegy jak z řad SAS, tak z řad US Army Rangers. Zdůrazňuji kolegy, neboť se jich na Vaší obrazovce vystřídá během hry vícero.

Příběh se odehrává, jak jsem již zmínil, 5 let po konci prvního dílu, kdy je v Rusku Imran Zarkhaev oslavován jako národní hrdina a mučedník a v jeho stopách se snaží jít další, stejně potrhlý padouch, Vladimir Makarov, aby vrátil Rusko na výsluní. A jak to udělat lépe než vyvolat vojenský konflikt, ve kterém by Rusko ukázalo svou sílu.

To se mu podaří během dnes už legendární mise “No Russians“, ve kterém jeho banda, ve které jste v přestrojení i vy, vyvraždí celé moskevské letiště (pojmenované právě po Zarkhaevovi). Vy jste nasazen k nim právě proto, abyste ho dostali, jenže tento plán dostanu jednu velikou trhlinu, kdy to Makarov narafičí tak, aby to vypadalo, že za útokem stály Spojené státy.

Během několik málo okamžiků je vedena drtivá ruská invaze do spojených států, kde již přebíráte roli vy a bráníte města, bojujete ve Washingtonu D.C. o bílý dům, a hlavně se snažíte vymínit Rusáky zpátky na Sibiř. Válka mezi USA a Ruskem se právě rozběhla a je na Vás, abyste to zastavili a vysvětlili. Jenže nic není tak růžové, jak se jen zdá. A mohu jen prozradit, že v tomto díle se Vám to ještě nepovede. Více už k příběhu prozrazovat nebudu.
Ve hře je celkem 18 misí, ve kterých se podíváte vlastně po celém světě. Podíváte se např. do Ria de Janeira a jeho slumů, do Ruska, do mrazivé Arktidy, do krásné přírody Ázerbájdžánu, a hlavně na východní pobřeží USA, kde budete bojovat v malých městečcích o každý dům. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude příběh dlouhý, když se podíváme na tolik míst, opak je pravdou. Hra uběhla až neuvěřitelně rychle, a i když jsem hrál na třetí ze čtyř obtížností (a některé pasáže docela často opakoval), k závěrečným titulkům jsem se dostal už po necelých 5 a půl hodinách čistého herní času, což je skoro o 3 hodiny méně než u prvního dílu Modern Warfare. Docela zklamání, abych pravdu řekl.

Z mého pohledu byly některé mise opravdu lahůdka, v hodně misích byl kladen důraz na pomalý a tichý postup vpřed, což se mi moc líbilo, v některých zase rychlý postup vpřed, na druhou stranu se mi zase hodně misí nelíbilo vůbec, zejména mise na vystřílení celého letiště (která jde naštěstí před začátkem hry přeskočit). Abych pravdu řekl, tak polovina misí byla parádní, ta druhá ne tolik, některé byly doslova nudné.
Stejně jako v předchozím díle, i zde jste měli k dispozici velký počet ručních zbraní, včetně mnoha ne tolik známých kousků jako je odstřelovací puška Walther WA 2000, automatický Glock 18, lehké kulomety MG4 či L86 LSW nebo odstřelovací puška CheyTac Intervention. Na výběr toho bylo opravdu spoustu a myslím, že si každý přijde na své.

Hratelnostně se od minulého MW prakticky nic nezměnilo, jak jsem říkal, je to velmi podobné prvnímu dílu MW. Jedinými malými novinkami jsou tak například těžké štíty, za kterými se můžete krýt a které jsou opravdu nápomocné nebo optické zaměřovače s termovizí, které se hodí prakticky vždy.
Abych pravdu řekl, během hraní jsem nenarazil na žádné bugy ani glitche, ani jsem nenarazil na něco, co by mě vyloženě zklamalo a musel bych to uvést jako velký zápor. Možná bych vzal jako malé mínus možnost u sebe nést skoro 900 kusů střeliva, což je opravdu extrém i pro sérii Call of Duty a na realističnosti vůbec nepřidá. Ale to je jen taková drobnost.

Jediným tak větším mínusem jsou tudíž jen zmíněné nudné, a ne moc zábavné mise, kterých nebylo málo. Na druhou stranu to však vyvažují mise, které byly naopak hodně hodně dobré, celková hratelnost, obstojná grafická a zvuková stránka a také ty lokace po celém světe. Příběh je tak něco mezi, není špatný, ale je ukončen otevřeně, takže pro dokončení příběhu si musíte zahrát i třetí díl.

Závěrem už jen vyřknu hodnocení, 80%, což ho řadí po bok např. Advanced Warfare.

Ne vlastně, ještě než to ukončím, musím ještě něco uvést na pravou míru. AI je opravdu příšerná. Vaši spolubojovníci klidně stojí metr od nepřítele a nic nedělají. Stejně tak když stojí za vámi a když si myslíte, že Vám kryjí záda, tak se vlastně úplně pletete a rychle to zjistíte tím, že Vám hra načte poslední uloženou pozici. AI nepřátel mi tak hrozné nepřišlo, snaží se Vás po celou dobu prostě zabít a někdy jim to jde až moc dobře, skoro bych řekl víc než dobře. Nicméně, tohle už se na hodnocení nijak neprojeví, neboť je to neduh většiny her ze série Call of Duty.

Pro: + Zbraně (a hlavně neokoukané kousky) + Lokace misí po celém světě + Příběh je docela zajímavý … + Některé opravdu parádní mise + Návrat starých známých postav

Proti: - Herní doba - AI spolubojovníků - Příběh končí otevřeně - Některé vyloženě nudné mise

+12
  • PC 90
Call of Duty(6): Modern Warfare 2. Pokračování veleúspěšné, válečné herní série. Jak už je z názvu patrné jedná se o pokračování Call of Duty 4: Modern Warfare, které způsobilo revoluci v sérii Call of Duty. Přišlo se současnými vojenskými problémy a nabídlo hutnou filmovou atmosféru, která dokázala zabavit, jak v příběhu pro jednoho hráče, tak určitě po multiplayerové části.

Ovšem pokračování se odehrává po pěti letech, po událostech z předchozího dílu. Vše tak začíná docela komplikovaně a absolutně nechápete děj a události, co se dějí, až na nějaké menší vsuvky hráč prakticky nic neví. Mise jsou totiž značně chaotické, nenavazují na sebe a dohromady nedávají valný smysl. Což je největší chyba hry pro jednoho hráče. Příběh je takový půlený - ze začátku chaos, pak se začně nějak klubat lehký děj a konec. Hra skončí a ani si neuvědomíte, co se dělo.

Hratelnost je opět velmi slušná a jsou vidět invence. Ale všechno do zazdí několik věcí, které se přehlédnout nedají.

Velký update, kdy jsem po více než roce okusil další části hry, jako první na řadu přišlel Spec Ops mód ...

...který, ač jsem mu moc nevěřil ukázal kvalitky a já si vychutnal několik misí opravdu libově, škoda jen, že sám - takže hledám parťáka do Spec Ops módu na vyzkoušenou :)

Multiplayer jsem teprve rozehrál a i když jsem ho už jednou hrál, teprve až nyní mě chytl, tak jak jsem očekával poprvé. Jsem sice sotva na 20 levelu, ale už i tak vím, že je to zábavička, která se hraje příjemně - jen těch lam a prasat by mohl být méně :D

Pro: filmová atmosféra, vy střílíte, vojáci střílí, vrtulník stříli, zkrátka všechno střílí a na tom je postaven marketing,

Proti: neslušné kopírování od filmových hitů, mise nikterak nenavazují, děj je slabý,

+10 +13 −3
  • PC 70
Oproti předešlému dílu jsem se nebavil takřka vůbec. Grafika, na svou dobu v jedničce skvělá, se v 2. dílu takřka nezměnila, náplń, v 1. díle originalitou bezkonkurenční, šla v dvojce vážně, ale vážně do kopru..

Téměř vše v MW2 bylo totiž k vidění i někde jinde..Masakr civilistů byl jako vystřižený z Kanea a Lynche, sněžné skůtry zase z No One Lives Forever či jiných bondovek, útěk, jako z Mirrors Edge (byť vzdáleně). Jedinou světlou misi považuju záchranu Priceho a první momenty hry na cliffhangera..

Celkově je hra strašně rozporuplná. Laťka nasazená jedničkou rozhodně překonána nebyla ba co víc, kvalita v singlu šla rapidně dolů. A když už člověk myslí, jo, super, teď se to konečně rozjelo, teď to bude pořádná jízda, ... - nějak to pokaždé příliš rychle opadne a jsme zase zpátky v onom Seriousu Samovi...Ech..Vlastně pardon..V Modern Warfare 2:-/.

Pro: Některé extra vydařené momenty, marketing..

Proti: Délka singlu, opotřebovaná grafika, v mém případě okoukaná náplň a "rambo" styl, vrhá stín na značku MW.

+10 +12 −2
  • PC 60
Modern Warfare 2 navazuje na poměrně uzavřený příběh prvního dílu. Přestože se CoD kritizuje ze všech stran, má pár vychytávek které se jinak nevidí. Vezměme si třeba hratelné postavy, kterých je opět více než dost. Tvůrci si s postavami sice neumějí vyhrát, nedokážou vykreslit zajímavý charakter, ale dokážou je nechat zemřít v ten správný čas. Vzpomínáte na toho mariňáka z MW1? Arabská vyvražďovačka byla krůček od konce, vzápětí bouchla atomovka a všechno bylo v háji. A s podobnými zvraty umě operuje i MW2. Jediná potíž je v tom, že si postavy díky absenci charakteru nelze oblíbit, takže ať už zemřel kdokoli, sice mě to překvapilo, ale nechávalo víceméně chladným.

MW2 po vzoru svého předchůdce provede hráče různými kouty světa. Slumy v Riu, Afghánské hory, Ropná plošina, Chata na břehu jezera... Skutečně je na co se dívat, ovšem textura pozadí je v některých misích taková… no, vzhledem k datu vydání bych si uměl představit něco ostřejšího. Jinak mi ale grafika vůbec nevadila. Po herní stránce se oproti minulému dílu nezměnilo vůbec nic. Autoheal, respawn, výbuchy, psi, zlí Rusové, granátomety, hrdinský patos… vždyť to znáte.

Co tedy k MW2 napsat a neopakovat se? Že příběh o akci pod falešnou vlajkou a vyprovokování třetí světové byl v době vydání hry za pohádku a postupem času dostává úplně jiný rozměr? Příběh pro mě byl právě díky svému pojetí velmi zajímavý a hezky táhnul vpřed, ačkoli bylo jasné, jak to celé může dopadnout. Škoda jen, že se nešlo připojit k Rusům a srovnat se zemí Černobílý dům :) Vůbec vnímat válku i z druhé strany by bylo velmi zajímavé. Též by bylo zajímavé jít v rámci postav do hloubky a sáhnout po emocích a motivaci hrdinů, nicméně mluvíme tu o CoD a to byla vždycky jen taková povrchní hra na bezduché vojáčkování.

Bohužel MW2 se až příliš podobá prvnímu dílu. Chtělo to nějakou inovaci, nějaké větší zpestření a nejen možnost držet v pařátech dvě zbraně naráz. Jde o to, že herní náplň CoD nikdy nebyla zrovna pestrá. Zamířit, vystřelit, běžet… občas zvážit použití nálože, výjimečně stealth akce, kdy jste doslova vedeni za ručičku, ale co dál? Všechno je to navzdory barvám, prostředí, bezpočtu zbraní i neustálým výbuchům podivně chudé. Do toho ještě neskutečné usnadňování hraní pomocí zaměřovače, autohealu, ikon, bodů cíle mise… Ve snaze vytvořit si při hře nějaký systém, nějaké zpestření jsem dokonce sáhnul po bločku a CoD wikipedii zbraní. Předtím jsem znovu přehrál MW1 a hned po dvojce šel na MW3, což umožnilo naplánovat si celou sérii tak, abych si vyzkoušel úplně všechny zbraně – většinou dvě nové v každé úrovni, přičemž zbraním, jež se objevily již v odehraném MW, jsem se vyhýbal. Šílené? Zbytečné? Pracné? Asi jo, ale když už hra jako taková moc zábavných oživujících prostředků nenabídne, musím si trochu pomoci, abych ten výplach mozku přežil. :)

Ani ta atmosféra nedosahuje kvalit CoD5. CoD od Treyarchu jsou vůbec atmosféričtější, mnohem ponurejší, krvavější a násilnější. Mají své mouchy, to jistě, ale stejnak mi v MW2 chyběla taková ta neutěšená atmosféra absolutní zkázy jako v CoD5.

Co mě dost zaráželo je obrovské množství munice. Už někdy od CoD 2 se mi jen velmi zřídka stávalo, že bych byl nucen vyměnit zbraň za jinou kvůli nedostatku nábojů. Tady, ač nepřátelé mají různé zbraně a tedy různé druhy munice, jsem měl neustále stovky nábojů. Až jsem si říkal, kde je pořád beru? Jak je možné, že do samopalu vláčím 600 nábojů, projdu na konec úrovně a mám jich pořád 600?!

MW2 přinesla i jednu z nejkontroverznějších misí v herním průmyslu a to likvidaci civilistů na Moskevském letišti. Proč je mise kontroverzní? Kdo ví. Hráč není nucen zastřelit ani jednoho civilistu, a pokud tak učiní, je to čistě jeho touha sžít se s postavou bezpáteřného agenta CIA. V RPG hrách může hráč kolikrát likvidovat civilisty také. A vadí to snad někomu?

Taky z MW2 vypadla Coop kampaň, ale nahradily ji velmi zajímavé Speciální operace. Jde o sérii krátkých misí (asi 5-15 min jedna), které je možné hrát jak v SP tak i Coopu. Nechybí tu motivace sáhnout po vyšších obtížnostech, neboť jen s dobrými výsledky se odemknou další mise. Můj úspěch je celkem 55 hvězd z 69.

Pojďme na postřehy
1) Hra opět nabízí řádku sběratelských notebooků – přesněji 45 kusů. Konečně však stojí v úkolech mise, kolik notebooků je k nalezení, což znamená, že hledači se mohou nasměrovat přímo na danou misi a nemusejí projíždět hru znovu.
2) Hráč se již klasicky proveze v řádce vozidel, tentokrát tu však máme jízdu v ovladatelném sněžném skútru a člunu. Fajn zpestření.
3) Vždy se tak nějak zmiňuji o ženských NPC. Jejich přítomnost v sérii CoD je vůbec taková zajímavá. Bohužel krom civilistek tvořících křoví v MW2 žádná žena není. Škoda, jako správný feminista bych rád viděl ženské NPC jak na straně spojenců, tak i nepřátel. :)
4) Je strašně hezké, že hra umožňuje střílet dvěma zbraněmi naráz. Už méně hezký je fakt, že hráči nestačí nalézt jednu zbraň a pak druhou, ale musí je nalézt hezky najednou v sadě.

Co dodat závěrem? MW2 je prostě další CoD. Armádní blaf v pozlaceném ešusu s pruhy a hvězdami na boku.

Pro: Válečná vřava, hudba, prostředí, Spec Ops, občasné zvraty

Proti: Autoheal, arkádovost, respawn, nepřehledná bojiště, málo inovací oproti MW1, moc nábojů, slabší atmosféra

+10 +11 −1
  • PC 80
Toto je velmi dobrá hra. Tato hra je založena podle skutečných událostí, které se skutečně staly, a to tak, že skutečně. Nějaký američan zastřelil v Rusku na letišti V. I. Lenina asi tisíc lidí nebotak a to je v této hře velmi věrně znázorněno, což je rovněž velmi super. Pak ho ovšem zastřelili, načež umřel. V této hře hrajete velmi za američany a střílíte lidi, hlavně araby a rusy, kterých je v této hře opravdu mnoho. Musíte je zabít všechny, abyste tuto hru vyhráli. V této hře je velké mnoho zbraní a taky takový štít, co ho nesete před sebou a on je neprůstřelný, což se hodí když nechcete v této hře umřít. Na této hře je asi nejlepší multyplayer, který se hraje ve více lidech, což je moc husté. Potkáte tak spoustu super lidí a naučíte se moc dobře cizí řeči a tak. Po grafické a efektama je tato hra největší nářez. Všechnou bouchá a taky oheň.

Pro: Podle skutečných událostí, hodně se tam zabíjí, a taky oheň

Proti: Netopýr

+9 +31 −22
  • PC 85
Dneska se pokusím být stručnější. První, čeho jsem si všimnul, a co mě docela zklamalo, je úroveň grafiky - CoD4 na maximální detaily vypadalo překvapivě skvěle a pořád ho beru jako jednou z nejhezčích her posledních let. Tentokrát jsem měl ale pocit, že hraju něco tak o generaci nebo o dvě starší, než byla právě jednička.

Další věc je chaos - stačí pár kulek a obraz je zasviněný krví, přes kterou už se dá nepřítel jen tušit a tak couvaje slepě střílíte přibližným směrem. Nepříjemně často. Hlavně při misích v USA pak ještě mají spojenci sklony vbíhat do místností vstupy, ve kterých čekáte rusáka, stejně tak naopak rusáky potkávám při taktickém ústupu mezi vlastní, aniž by si jich někdo všímal. Navíc mrchy na první pohled mají dost podobné uniformy, takže friendly fire u mě byla na denním pořádku, včetně fatálních případů :)

Chaotický mi přijde i příběh - mise jsou relativně krátké, postavy a lokace se střídají jak o život a na přehlednosti v tom, co zrovna děláte a proč, to holt moc nepřidá. Tyhle "military" příběhy mě ovšem běžně absolutně netankujou a MW2 v tomhle není výjimkou. Mise v USA mě poměrně iritovaly, bo jednoduše nemám rád nic, co vytváří dojem, že USA strašně moc potřebujou armádu jak kráva.

CoD:MW2 staví hlavně na cool momentech, kterých je tu požehnaně a řada z nich funguje dobře. A vlastně je těch dobrých cool momentů tolik ,že mi ani moc nevadí, jaké jsou to občas zhovadilosti. Tohle se ve mě zlomilo asi až při odpálení atomovky nad Washingtonem.

A to je asi všechno. Nestříkám z toho, ale je to dobrá FPS. Jedna z nejlepších z poslední doby. A CoD4 je lepší.

PS: Střílel jsem do vzduchu. A přišlo mi to celý dost laciný.

Pro: cool hovadinky

Proti: chaotické, graficky slabší než předchůdce, co jsem tak slyšel tak mulťák nám při nejmenším po technické stránce taky spíš zdegeneroval

+8 +14 −6
  • PC 70
Taková rozporuplná věc, u které si ani po dohrání nějak nedokáži vyjasnit, jak moc a zda se mi vlastně líbila. Ale postupně a od toho nejjednoduššího:

Grafika - Proti ní nemám ani zbla. Oproti Modern Warfare (2007) se zas tak moc nezměnila a není to ku škodě. Snad je úplně prví skok do hry kdesi v Iráckém/Afghánském výcvikovém středisku s prachu a poušti mi dal ihned vzpomenout na Call of Duty 2 a africké tažení :) Ale všechno se hýbe svižně a celkem pěkně to i vypadá. Snad jen škoda, že po Intru jsem byl rovnou hozen do hry bez možnosti si předem hru i ovládání nastavit. Jo, to je sice filmovější, ale... Nijak zvlášť mi k srdci nepřirostly ani cákance krve v očích a na obrazovce po zásahu, že by to pomáhalo v danou chvíli v orientaci se zrovna říct nedá.

Hudba - Jak tu v komentáři píše AppleCore, vstoupit do mého života válečný konflikt, chci aby během toho hrála hudba, na níž se podílel Zimmer :) Ať už proti tomuhle skladateli má kdo chce co chce (a to i já), někdy stále ještě umí nadchnout. Na druhou stranu je fakt, že někde byla zbytečná a hlasitá - sice to vypadalo filmověji, ale pracovat s tichem by taky nemuselo být k zahození. Zvuky zbraní mi přišly ne špatné, jen tak nějak stejné, nehledě na kvéru (krom drobných výjimek ála tlumič).

AI - No, je to Call of Duty, ale i tak by hra nemusela mít potíže s tím, že když hráč najde jaksi trochu jinou cestičku k postupu s cíli, nemusí pokračovat sám, zatímco parťáci stále stojí u rohu čekají, až přejdu správným směrem a spustím script - do té doby se mohu naprosto volně procházet bitevním polem.

A teď k tomu důležitému, ke hraní samotnému: MW mě bavilo. Po CoD2 to byl velký evoluční CoD krok co se týče vzhledu, tónů barev, atmosféry a filmovosti. u MW2 jsem měl ale potíže se s příběhem sžít a nějakou atmosféru cítit, působilo to na mě všechno moc chladně a jako bych to pozoroval s velkým odstupem, což mě oproti MW zklamalo. Všechno sice působilo filmověji, ale akce byla díky tomu natolik zhuštěná, že jsem neměl ani pořádně čas sledovat, co se děje a jen jsem zmigal z jedné strany mapy na druhou a najednou byl další loading - další postava.
Stejně tak jsem se ztrácel právě v těch postavách. Asi jsem konzervativnější, ale uvítal bych trochu víc diferencované postavy - všechno to byli Amíci jen z několika různých agentur a všichni furt chcípali, což mi jaksi nedávalo moc možnost se s nimi ani sžít, natož s jejich parťáky. Hra mi tak sklouzla do něčeho, co sice pěkně vypadalo a celkem se to i dobře hrálo a ovládalo, ale bylo mi jedno, co se v onom příběhu děje. Byl zbytečně pesimistický a chyběl mi v tom tak nějaký ten heroismus, tolik poplivávaný, ale směřující hru k nějakému cíli, který by gradoval. Nijak zvlášť se mě nedotkl ani onen kontroverzní level na letišti, který mi přišel prostě JEN nuceně kontroverzní a ve výsledku i zbytečný. Jen berlička v příběhu, jehož rozpoutání konfliktu šlo udělat i méně zbytečně. Vůbec mi celý ten příběh přišel příliš překombinovaný a na střílečku typu Call of Duty mi nesedl. Musím přiznat, že jsem se v něm po čase ztratil a už ho ani neřešil. V předchozí MW se šlo po zlounovi a tady se na dění navazovalo, zbytečně a přeplácaně.

Nejlepší část hry, u které mělo celé MW2 klidně i zůstat, mi tak přišla okupace USA a tedy hra za Rangera. Dalo mi to připomenout béčkovým filmům ála Red Dawn (1984), Red Dawn (2012) nebo Tomorrow, When the War Began (2010). Takovou hru, obranu domoviny a její znovudobytí, bych si klidně zahrál a všechny ty brazislké a afghánské mise klidně oželel. Uvidím, co si pro mě přichystá MW3.

PS: Jeden večer jsem hru nainstaloval, díky hektické filmovosti hrou prolétl a druhý den k pozdnímu odpoledni hru odinstalovával. Díky filmovosti si tak autoři nevšimli, že programují hru, nenatáčí film.

Pro: Grafika a její nenáročnost (taky jsou hře víc jak 4 roky); mise Rangerů při obraně domoviny; hudba

Proti: Sem tam exces scriptování; překombinovanost a nepřehlednost příběhu; hektická filmovost; krátkost

+7 +8 −1
  • PC 95
Kdyby snad za mého života měla nastat tahle válka tak chci, aby v ní hrála hudba Hanse Zimmera. Hrát Modern Warfare 2 je neskutečnej zážitek, kterej nenudí ani na malej moment a dostává vás v každý sebemenší chvíli. Všechno dokreslený úžasnym hudebnim doprovodem, řádnou dávkou zvratů a situacemi, ze kterejch se tají dech a naskakuje husí kůže. Herní doba naprosto dostačivá, já osobně bych víc už asi nedokázal unést :D. 100% jsem sice dát nechtěl, ale proč sakra NE?! Pokud by snad měl vzniknout třetí díl tak věřim, že už ho nebudeme hrát, ale budeme ho žít. (tahle hra je největší údalost posledních let). Jinak hodně lidí říká, že příběh je slabej, ale on je vlastně hodně silnej, jenom se nezabejvá zbytečnostma a jede přímočaře do svýho cíle (hodně se toho taky vysvětlí během loadingu před misí)

Pro: parádní grafika, výbornej zvuk, Hans Zimmer, nezastavitelná akční jízda, odkaz na film The Rock (i zde dělal hudbu Zimmer)

Proti: na některých místech slabší grafika

+6 +14 −8
  • PC 70
Válka je zábava.

Už jsem se zmínil, že jsem dohrál MW2? NE? To bych asi měl! Bylo to na chlup stejný jako jednička, ale horší! Nejvíc času jsem strávil na střelnici, kde jsem v počáteční euforii překonával sám sebe. Zbytek hry byla už brnkačka, zmáknul jsem to za jediný odpoledne. Nejvíc mi v hlavě utkvěla ruská věznice, to si možná někdy zopakuju, ale žádný velký momenty ve stylu opuštěnýho Pripjatu se nekonaly. Boj na americký pudě byl nuda, nicméně mě zaujalo, jak trefně posadili příběh do brzké budoucnosti. Z toho mě ještě ted běhá mráz po zádech, ale spíš nedočkavostí... Západní mocnosti v dnešní době představují obávaný Babylon, který zanikne rukou krále ze severu, který má a použije ničivou zbran (hádejte) – EMP. Všichni to ted ví, ačkoli nechodí v neděli do kostela a paří hry. Ještě zajímavější je, co si o tom myslí největší strateg dneška, vy naprogramovaný existence.

Our young have been trained well for the last decade or so on combat console games, it was interesting to see the new Call of Duty Modern Warfare 3 game, which mirrors exactly what is to come in the near future with its predictive programming.

A ted zpátky ke hře. 95? 95?? Jak týdle kravině, kterou spolknu za jedno odpoledne, která má hnusný detaily a nepřináší nic nového, někdo muže dát 95!!! Leda sebestředný kretén! Ne, sebestředný kretén jsem já. Měl jsem na mysli spíš nějakýho retarda, co chodil do zvláštní a složitější hry mu dělají problém. Kdybych si tak ted mohl na nějakýho vzpomenout, abych vám dal příklad.

- Heres the man hiding in the SHADOW and we bring him to the light
- These are pussycats compare to those in Pripjat
- Only easy day was yesterday
- On the record. History is writen by winers. Need one super-lie and rivers of blood

Pro: dohráno za jedno odpoledne (mohlo to bejt i kratší).

+4 +7 −3
  • PC 65
Budu stručný. Je to tak šílené a rychlé, že jsem se nestačil ani pokochat prostředím, ani si užít a pořádně podchytit příběh. Jen vím, že USA-RUSKO-TERORISTÉ a zbytek je mi docela ukradený. Bohužel.

Neustálý stereotyp zabij na 5 metrech třicetinásobné množství vojáků a zabraň konci světa. Působí to opravdu dost trapně "WOW" .

Abych jen nekritizoval, zvuky zbraní a zimní misi v horách musím pochválit, stejně jako zvrat na konci hry, který dává aspoň trochu toho těšení na další MW3, které jdu právě hrát. Ale už teď vím jak to dopadne a co mě čeká a to je hlavní mínus všech her COD.

Pro: Zbraně, pěkně zpracované lokality, nesmrtelný Nicholas Flamel alias kapitán Price

Proti: Bezduché střílení s chybějící jiskrou, odosobnění od příběhu, wow efekty

+2 +4 −2
  • PC 70
Zatím pouze singleplayer

gameplay:pohni se a vystřel

pro:kampaň za marines je lepší než v jedničce,Price,potápění,zbraně-pocit střelby a jejich vychytávek

proti:zastaralá grafika,mega hype,Mactavish je hroznej drsňák,dabing,nepřátelé málo agresivní ani příliš chytří sou spíše do počtu,zbytečně moc zbraní,málo strhující a nápadité,příběh je dort pejska a kočičky,nějak mi to začíná připomínat CS,kečup na obrazovce
+1 +9 −8
  • PC 65
Shrnu tuhle hru pár slovy. Moderní Virtua Cop s možností pohybu a ktomu všemu bez dedikovaných serverů. Tohle je nehorázně vy-hypovaný mainstream, který masy nadchne, ale opravdové hráče co mají něco zasebou, tak akorát naštve, nebo nechá úpně chladným.

TOHLE ŽE JE VÁLKA ?!

Pro: Občas parádně nascriptované scénky, multiplayer.

Proti: Tupí nepřátelé, absencé dedikovaných serverů, krátký singleplayer.

-6 +13 −19
  • PC 50
Všechno špatně! Po průměrném Call of Duty: World at Warpřišlo přímo podprůměrné Modern Warfare 2. Z prvu nadějně vypadající singleplayer je vlastně to samé jako Call of Duty 4: Modern Warfareakorát s daleko horším a hlavně nedomyšleným příběhem. A multiplayer je přímo důkaz toho, jak se dá všechno pohnojit.
Jestliže jsem dal CoD4 nízké hodnocení, MW2 musím dát ještě nižší!

Pro: Rozmanitost prostředí (Brazílie, Amerika, Afghánistán, atd.)

Proti: Příběh v singleplayeru, celý multiplayer (od absence dedik serverů až po plno nesmyslných a hru kazících perků a killstreaků), absence naklánění.

-16 +4 −20
  • PC 15
Pakliže je tenhle "výtvor" považován v dnešním světě za AAA hru, na jejíž vydání čekal celý svět, tak je vidět v jakém hnoji herní scéna je. Žádný nápad, žádná originalita, žádné umění - jen nepřátelé lepící se dychtivě na zaměřovač.

Pro: opravdu nevím

Proti: grafika jak omalovánky, tisíce pitomců na vaší i na té jejich straně, neutuchající akce která se příčí zákonům logiky i boje

-17 +13 −30