Dvorní muzikant Octavo na zámku Hyrule nalezl kouzelnou flétnu, se kterou uspal rytíře Linka a princeznu Zeldu a následně ji s mocí artefaktu Triforce vylepšil na Golden Flute, která mu umožnila ovládnout všechna monstra v Hyrule a uvrhnout tak zemi do chaosu. V absenci Linka a Zeldy nezbyl v Hyrule nikdo, kdo by do země mohl znovu vnést řád, avšak Triforce z posledních sil přivolává hrdinku z jiného světa – dobrodružku Cadence...
Akční arkáda Cadence of Hyrule v sobě spojuje svět série The Legend of Zelda a hratelnost nezávislého titulu Crypt of the NecroDancer. Stejně jako NecroDancer, i Cadence of Hyrule je rytmický roguelike, v němž je každou akci nutné vykonávat v souladu s rytmem hrající hudby. Namísto procedurálně generovaných separátních úrovní se však hra tentokrát odehrává ve spojitém světě, který je pro každou uloženou pozici vygenerován jen jednou a po zbytek hry se nemění. Jako v sérii The Legend of Zelda, svět je rozdělen na dungeony, ukrývající nepřátele a hádanky, a overworld, obsahující města, obchody a vstupy do kobek.
Hra nabízí celkem tři hratelné postavy, kterými jsou Cadence, Link a Zelda, z nichž každý nabízí trochu jiný herní styl. Kromě jejich schopností lze při průzkumu světa a boji využívat různé předměty jako bomby, bumerang či hookshot, hráčům série Zelda dobře známé. Hra také nabízí lokální kooperační režim pro dva hráče a takzvaný Fixed Beat režim, v němž je nutnost držet se rytmu odstraněna a hra se tak více podobá tradiční akční adventuře.
[neexistující příspěvek]: Jediná hratelná postava na začátku hry je Cadence a Link se Zeldou se musí zachránit a odemknout.