Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
K tomu to titulu jsem se doklikal zcela úplně náhodně a sfoukl jej za jedno deštivé odpoledne. Zkrátka pokud potřebujete zabít trochu času a skvěle se i u toho odreagovat, tak můžu tuto hru jen doporučit. Hlavně ze začátku mě mile překvapilo, že se nejedná jen o klasický arkadový styl 90. let ala třeba The House of the Dead, ale že se s pandulákem opravdu pohybujete podle svých chutí i když po hodně omezeném prostředí ( pokud tedy budeme mluvit čistě o příběhovém módu ).

Nepatřím mezi lidi, kteří by nějak hodnotily hry hlavně podle toho jak vypadají, ale po mých zkušeností s jinými Cabelas loveckými hrami, musím zatleskat. I když hra vyšla nedávno a s mým počítačem na dnešní poměry už díry do světa rozhodně neudělám, tak zdejší engine jsem si oblíbil. Ne že mi šlapal plynule už na nejvyšší rozlišení ( 1920*1080 ) a detaily po celou dobu hraní ( 60 FPS ), ale i skvěle vypadal, což rozhodně potěší.

Co se týče lokací a všude přítomné agresivní zvěře, tak až na závěrečné mise, které už se mi zdálo, že hodně vaří z vody, se mi celá hra jako taková zamlouvala. Všech 14 misí odsýpá rychle a za celou dobu hraní jsem se zasekl snad pouze jedinkrát a to ještě díky mé nepozornosti.

Zbraní sice není na výběr moc a hlavně kuše se mi zdála býti úplně zbytečná, ale u takové to hry je to stejně jedno. Možná jen by se hodilo příště do ruky vměstnat i něco na způsob nože jako byl použit třeba ve hře Turok, protože sem se nejednou dostal do situací, které byly prostě zbytečně zdlouhavé na to řešit je obyčejnou pistolí.

Největším problémem bych viděl asi jen senzitivitu u počítačové myší, která očividně není ideální. Poznáte to hlavně u módu Shooting Galleries, kde ovládáte pouze terčík na obrazovce a to jeho zanášení je už od prvních chvil hodně otravné. Když už ani netrefíte splašenou antilopu z metra, tak je to hodně špatné, nemyslíte?

Pro: Optimalizace, grafika, atmosféra, bossové.

Proti: Délka hry, chybí nějaká zbraň na způsob nože, závěrečné mise už trochu ztrácí dech.

+15
  • PC --
HERNÍ VÝZVA 2017 #4: Dangerous Hunts může být dost dobře jedna z nejvíce fascinujících her, jaké jsem kdy hrál. Jen popis jejího obsahu u většiny lidí nejspí způsobí výrazy rozčarování, nepochopení nebo čirého úžasu.
Hrajete za jednoho ze dvou bratrů, kteří potom, co jejich otce zabije zombifikovaný medvěd, se od sebe odloučí a potkávají se až v Africe. Nebohý kontinent nejspíš ještě netuší, že oba bratři byli svým otcem vyškoleni k hluboké a spalující nenávisti k veškeré pozemské fauně.
Zde vás hned potká masivní písečná bouře (toho, že se blíží, si nikdo nevšiml) která vytrhává staleté stromy i s kořeny ze země a háže si s nimi jak s hračkami. Do toho jedete na terénním voze a útočí na vás desítky a desítky buvolů. Řešení je samozřejmě postřílet všechny. I gepardy, kteří si uprostřed bouře najdou čas skákat po stromech a napadat vás. Dokonce i dřevo stojící v cestě musíte zastřelit, abyste přežili něco, co se dá označit jen za Boží pomstu.

Na výběr máte hned několik zbraní, z nichž použitelná je jen brokovnice. Puška s optikou se hodí jen a pouze na několik naksriptovaných sekvencí. Brokovnice je alfa a omega hry a s její pomocí pokosíte desítky a desítky vlků, buvolů, hyen, vlků, gepardů, paviánů, vlků, lvů a vlků. Zabíjení zvířat nebere konce a jediné štěstí je, že ihned po zabití zvěře mrtvoly mizí. Vybíjení zvířat tak nemá jiný smysl než vybíjení zvířat. Hra je nejspíš myšlená jako vhled do perverzní mysli lovců, která vidí svět jako souboj člověka s neustále agresivními zvířaty, která ho napadají na každém kroku.
A to i uprostřed afrických ruin, na ledovci, v lese, v pralesu, řece, opuštěné pile, prostě kdekoli. Vaší genocidu jen zcela rytmicky a komicky často přerušují sekvence, kdy váš psychopat upadne ze skály (a musí se jak na skluzavce vyhýbat překážkám, které ho při narázu nezpomalují a postupně mu ubírají zdraví, bravo, Cauldroni), uklouzne po kameni, zbortí se pod ním zemina nebo podobně. Potom přijde aréna a odolávání desítkám kusů rozzuřené zvěřiny. Pak chodba (ve zpracování džungle Dangerous Hunt jakžtakž dorovnává mnohem starší Vietcong), další aréna a znova. Nikdo neříkal, že být dementní vyhlazovací četa o jednom člověku je legrace.

Hra se pokouší dokonce i o příběh. Bratrům zombifikovaný medvěd zabil otce, tak jedou do Afriky zabít co nejvíc zvířat, aby měli "closure". To je ono. Během jedné cutscény jsem se šel vychcat, ale nemyslím, že mi uteklo něco důležitého. Teprve až oba bratři naplní svoji krvežíznivost vyhlazením poloviny zvěřiny průměrného afrického státu, usmíří se.
Střílení je zcela a naprosto dementní. I s vypnutým aim-assistem stačí jen rychle a střídavě mačkat pravé a levé tlačítko myši. Hra vám sama na nepřátelé zamíří. Lekárničky rostou v džungli a stovky let starých ruinách ze země, stejně jako munice. Snažit se to pochopit nemá smysl. Občas se dostane nějaká šelma za vás a v tu chvíli můžete stisknout kouzelné tlačítko, pomocí kterého se dostanete do bullet-timu a musíte zvíře střelit do srdce nebo do mozku pro insta-kill. Tahle feature vás bude potkávat dlouho, hodněkrát, skoro pořád. Její výhodou je, že její zábavnost časem neklesá. Není totiž kam. Občas se vás hra pokusí vylekat hejnem ptáků z keře. Ne. Obtížnost neexistuje. Vítězství neexistuje.

Nemůžu ale hře dát špatné hodnocení. Nemůžu jí dát žádné. Protože ji zcela oceňuji. Takovýto odpor vůči trendům, očekáváním a konformismu je obdivuhodný. Hra nedává v žádném jednom bodě žádný smysl, nenastoluje žádné očekávání, jde si naprosto svou vlastní cestou. Celou cestu až nakonec se musí hráč nutně zamýšlet nad tím, zda jakási vyšší mocnost trestá zvěřinu vámi jako svým vyhlazovacím nástrojem, který bez špetky milosti, zaváhání nebo vlastní vůle jen kosí vše, co se hýbe nebo zda jste vy oním prokletým a ona mocnost trestá vás štvaním vší zvěře aby ukořistila váš život.

Nevím, komu tuhle hru doporučit. Lidem, co nenávidí zvířata, aby si splnili svůj sen. Lovcům, kteří si svůj anetický koníček mohli realizovat aspoň virtuálně v takové dimenzi, v jaké si ho plní ve svých snech. Lidem, kteří chtějí žasnout nad absolutní vytržeností tohoto titulu ze všeho, co jde nějak pochopit. Hratelnost je zde jen velmi chatrnou kostrou, která nese příběh totální zkázy.

Pro: pomsta

Proti: nenávist

+8
  • PC 60
Předně nutno říct, že toto nazvat loveckým simulátorem je dost velý nesmysl. Jedná se spíše o obyčejnou FPS, v které však nebojujete proti hordám teroristů, nebo hordám zombie. Tady proti vám stojí hordy nebezpečných zvířat. Řekl jsem nebezpečných? No, tak ne všechna jsem v reálu tak nebezpečná. To však není úplně negativní věc, jak se může zdát. Ono by asi ne každého bavilo plížit se za plachými zvířaty, ve vhodný čas vystřelit, a když minete, tak máte utrum. Tady se Cauldron nesnažil o nějakou realitu, ale o zábavný gameplay. Musím říct, že se to povedlo jen z části.

Musím říct, že na hře se mi líbila grafika. na té si vývojáři dali záležet a nutno je za to pochválit. Dále se jim docela povedla atmosféra. Některé části skutečné působí ponuře a člověk jen čeká odkud na něj něco vybafne. Skutečně hororová atmosféra. Bohužel, když zvířata zaútočí, tak se většinou člověk moc nelekne. Pak následuje akce. Ta patří, podle mě mezi poměrně kontroverzní části hry. Ona je spracována skutečně výborně, to ano. Bohužel jí je moc a vyplňuje drtivou většinu hra, a bohužel je neměnná. Zpočátku vás baví, ale po čase se dostaví stereotyp. Navíc v částech, kdy ovládáte jen zaměřovač je dost špatná senzitivita myši.

Co s mi však asi líbilo neméě je příběh. Ne, že by byl tak špatný, ale prostě mi docela zabraňoval zžít se s hlavním hrdinou. Ten prakticky vše co dělá, dělá pro zábavu (ale i pro sblížení s bratrem, což však hraje druhé housle). To právě se ne každému může líbit. Mě se to zrovna nelíbilo.

Přes všechny zápory, je, podle mého názoru, CDH 2013 nadprůměrnou hrou, která si zaslouží pozornost, ale neuchvátí. Raději bych Chasera 2.

Pro: Grafika, atmosféra, zpočátku gameplay

Proti: Stereotyp, senzitivita myši, příběh

+6
  • PC 80
Já rozhodně nepatřím mezi lidi, kteří by si nějakým způsobem libovali v zabíjení roztomilých zvířátek. To rozhodně ne! Vlastně je to přesně naopak. Tuto hru jsem však musel vyzkoušet, a to z toho důvodu, že ji mají na svědomí tvůrci ze slovenského Cauldronu, kteří se tímto titulem po několika dlouhých letech opět vracejí na platformu PC. Ano, přesně ti tvůrci, kteří udělali mnou tolik oblíbeného Chasera, jehož tak rád chválím ve všech svých zdejších komentářích. Já vím, ta doba je už dávno pryč a Cauldron namísto kvalitních akčních her typu Chaser dnes dělá jen budgetové tituly na zakázku. Tím však nechci říci, že by snad byla Cebelas Dangerous Hunts 2013 špatná hra, to jistě ne.

Vlastně musím říci, že hra to pro mě byla nad očekávání zábavná. Vtělíte se do role mladého lovce, který se spolu se svým bratrem vydává do Afriky za lovem životních trofejí. Jak ale vzápětí zjistíte, váš lovecký výlet nebude vůbec jednoduchý a časem se pokazí snad vše, co se jen v takové situaci pokazit může. Jestli čekáte nějaké tiché plížení a dlouhé čekání ve křoví na vhodnou příležitost, pak jste si asi spletli hru. Tohle totiž není lovecký simulátor, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale klasická akční střílečka, v níž čelíte namísto útokům lidských protivníků útokům divoké a nebezpečné zvěře. Co na tom, že je to zcela nereálné – hlavním cílem hry je přece pobavit a nabídnout vám řádnou porci napětí. Hra je tedy plná nejrůznějších skriptů, adrenalinových přestřelek a akčních situací jak vystřižených z nějakého béčkového hororu mixnutého s dobrodružným filmem. Sám za sebe musím říci, že jsem rád, že se autoři vydali tímto směrem. Protože je to rozhodně daleko zábavnější, než si hrát na nudného myslivce.

Aby příběh na pozadí celé hry dostal větší hloubku a nepůsobil tak povrchně, děj se čas od času vrací do vaší minulosti. Zde zjistíte, jak to bylo s vašimi loveckými začátky a zároveň absolvujete pár dramatických situací, které do značné míry ovlivnili vaší nadcházející budoucnost. Rázem tak spousta věcí začne postupně dávat větší a promyšlenější smyl, než tomu bylo na začátku, kdy se leckomu příběh může zdát poněkud nesouvislý a roztříštěný. Vše však postupně spěje do závěrečného finále, kdy se všechny dějové linky spojí a vzájemně uzavřou.

Možná by si teď někdo mohl říkat, že zabíjení bezbranných zvířátek je úchylné a nemorální. Obzvláště pak od takového člověka, jako jsem já, který jinak zvířata miluje a nikdy by jim nedokázal ublížit. Takhle ale samozřejmě na tuto hru nelze pohlížet. Je to střílečka, která se v ničem neliší od běžných titulů tohoto žánru, kde se zase zabíjejí různí emzáci nebo ještě lépe lidi. To, že někdo střílí jiné lidi ve hrách ještě neznamená, že by neměl rád lidi nebo že by je nedej bože chtěl střílet i v reálném životě. A stejně tak je tomu i u této hry. Navíc se nenechte zmást – zdejší zvířena rozhodně není tak bezbranná, jak by asi každý očekával. Naopak vám všechna zvířata, počínaje vlky, lvy, přes pumy a pantery až po paviány, nosorožce, medvědy a podobně, jdou po krku od samého začátku až do konce a vy se jen snažíte přežít.

Do ruky se vám samozřejmě dostane několik zbraní. Najdete tu pistoli, pušku, brokovnici či kuši. Všechny jsou celkem dobře zpracované a dobře se s nimi i střílí. Já si nejvíce oblíbil brokovnici. Náboje i zdraví se doplňuje nalezenými patronami či lékárničkami. Za to tvůrcům opět tleskám, neboť automatické uzdravování mi už popravdě leze krkem. Občas se vám poštěstí najít i nějakou tu speciální munici, která vám značně ulehčí likvidaci nabíhajících zvířátek. A když se budete dívat pozorně, můžete sbírat i speciální bonusy v podobě lebky s parožím, které jsou roztroušené a poschovávané po celé hře.

Pokud bych měl něco speciálně vyzdvihnout, pak je to vizuální stránka hry, která je na velmi slušné úrovní. O to se stará interní engine vyvinutý v Cauldronu s názvem Cloak NT, jehož starší verze poháněla i zmíněného Chasera. Hra tedy nabízí velmi pěkné a především uvěřitelné prostředí. To je sice nadesignováno striktně lineárně, nicméně pohled na aljašské lesy, zasněžené hory, africkou pustinu či zarostlou džungli je úchvatný. Jen u mála her se mi stalo, že bych se jen tak zastavil a kochal se okolím. Stejně tak je na tom i zvuková stránka, která sice ničím nijak extra nevyniká, ale rozhodně se nemá za co stydět.

Suma sumárum, osobně jsem se u této hry bavil velmi dobře. A i když zamrzí, že příběhová část hry zabere jen něco kolem 4 – 5 hodin, hra dál nabízí k odreagování i jakési "střelecké" galerie. Ty by se asi nejlépe daly přirovnat k takovému lepšímu 3D Moorhuhnu, kde kurzorem střílíte vše živé na čas. Zopakovat si ale můžete i některé lokace z příběhové části a plnit v nich různorodé úkoly. Velkým tahákem hry pak je i fakt, že ji lze hrát v kooperativním režimu nebo využít i speciální ovladač v podobě skutečné zbraně, který je k dostání ke konzolím.

Co říci na závěr? No, Chaser to prostě není. Ale je jen dobře, že se Cauldron opět vrací na PC. Možná, že se časem dočkáme něčeho pořádného, co osloví i širší publikum hráčů. Nicméně i tento titul by si zajisté zasloužil vaši pozornost, zejména pokud hledáte něco nezávazného a tak trochu i netradičního, co vám pomůže spolehlivě zahnat dlouhé chvíle.

Pro: Vizuální zpracování, zbraně, zajímavý příběh, návrat Cauldronu na PC

Proti: Krátka příběhová část

+5