Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
'Pád říše' je tedy hodně, HODNĚ divný standalone datadisk. Ale popopořádku.

První věcí je fakt, že datadisk, krom nových mapiček, nepřináší nic nového. Pokud ano, nevšiml jsem si toho. Nevšiml jsem si toho mj. také proto, že jsem se už někdy v půli jedné ze dvou dostupných kampaní, té německé, přistihl, že si vůbec nečtu a nestuduji briefingy před misí, a co mám dělat zjišťuji až při načtení mapy, kde stejně úkol dostanete zopakován, navíc podrobněji. Navíc mi nějak uniká systém získávání zkušeností a povyšování jednotek ve hře. Již od začátku např. dostávám podporu i možnost přivolat si jako posily těžké tanky. Ovšem teprve až po cca. dvou povýšením jim mohu přiřadit velitele a teprve odteď získávají jednotky postupně zkušenosti. Proč, když s nimi bojuji už takovou dobu?

Obsahově není kam šlápnout vedle. Za Němce jdete po krku Sovětům, za Sověty jdete po krku Němcům. Všechno se to točí kolem Maďarska a Budapešti a právě tady vzniká jedno velké WTF hry. Postupně jsem si tak hrál Německou kampaň a vítězně dokončil bitvu u Balatonu, přesunul se na obrazovku s rekapitulací bitvy a chtěl pokračovat k další misi. Ale ouha, po kliknutí na tlačítko pro přesun na další obrazovku jsem byl hozen zpět do menu hry. Tou dobou jsem rozhodně nebyl na nejvyšší možném stupni hodnosti a chybělo mi i k několika jednotkám přiřadit velící. Takže je otázka, zda tato mise měla být poslední a ve hře je tak bug, kdy se nepřehraje žádné outro nebo nevypíše info o dokončení mise, nebo měly následovat ještě další mise (což by odpovídalo mé nízké hodnosti a nezkušenosti jednotek) a ve hře je tak bug zvící velikosti Macochy. Podle popisu to tedy asi měl být konec, ale ve hře tomu vůbec nic nenasvědčuje, což, buď jak buď, je prostě bug, dvojnásobný.

Ve hře je pak ještě v tzv. "Custom missions" 6 misí za Sověty a 4 se za Němce. Sice je v menu i položka "Custom campaign", ale ta je prázdná. Je to škoda, nicméně původní hra neměla ani žádné "vlastní extra" mise.

Sice ne všechny, ale většina misí je o dost obtížnější oproti obtížnosti původní hry. Není to tím, že by byly nepřátelské jednotky chytřejší nebo měly větší výdrž, je to dáno nastavením misí. Většinou totiž proti vám stojí přesila v lepších pozicích, případně máte např. bránit město proti vlnám nepřátel, které ale ne a ne skončit a takové bránění/obléhání je až takřka nekonečné. Minimálně takovéto protahování mi nepřijde jako chytrý tah na prodloužení hratelnosti. Ale budiž, datadisk JE mnohem těžší.

Vyšší obtížnost dá ale zase vyplout na povrch drobné bugy ve hře. Ano, už jsou to typicky Blitzkriegové chyby ve scriptování a pathfindingu. Jednotky ignorují některé mosty a stojí vedle nic a čumí do řeky, pěchota si čas od času zvolí vlastní cestu (ale alespoň se brání a nejde do cíle jak zhypnotizovaná bez reakce na okolního nepřítele, kterému leze "nevědomky" před hlavně). Občas se mi podařilo pěchotou obsadit opuštěné dělo, které se ale odmítalo otočit, takže mi bylo k ničemu a přidělené panďuláky už od jejich nové hračky neodvoláte. Občas se neuměly otočit i sovětské Kaťuše a bylo nutné s vozem poodjet, aby se to řidič naučil.
Pravdou také je, že nějaké ty bugy už opraveny byly. Oproti původní hře jsem se už např. nesetkal s prolétáváním letounů do podzemí a ani mi ta letadla už nelezla tolik na monitor, přičemž to už ani nevypadalo, že v podstatě létají "na podlaze".

Možná jsem si už také zvykl na grafiku, která mi u původní hry přišla hrozně barevně nevkusná. Tady mě byly do očí už jen barvičky skrz porost a budovy prosvítajících jednotek, které ale stále na volném prostranství nejdou od trávy, lesa a měst moc rozpoznat. Pokud si tak už od začátku jednotky neoznačíte nějakým číslem, může se stát, že je pak budete doslova hledat po mapě a občas se mi stalo, že jsem po čase našel nějakou tu pěší jednotku zapomenutou hluboko v již dobytém týlu. Ani nehlesli, zbabělci. Stejně tak to zbytečné 3D v podání Blitkriegu 2 se moc nezměnilo. Tudíž nezdolatelná převýšení zjistíte až když vás napadne otočit kamerou, případně se pěchota nedokáže dostat tam, kam by to jít mělo, protože tam žádné převýšení není. No, nejde.
Faktem ale je, že skutečně nádherné :) jsou mise v noci, protože se autorům podařilo udělat moc hezké osvětlení měst a vesnic a v nich umístěnými lampami a motorizované jednotky si svítí na cestu. V noční grafice to vypadá moc hezky a efektně a chvílemi jsem si tak jen zazoomoval do města a kochal se :) Mimochodem, konečně to někoho napadlo a v datadisku je odzoomovat tak, aby bylo možno vidět na bojiště. Oddálit tak lze velmi podobně jako v původním Blitzkriegu.

Datadisk to tak není vůbec špatný, jen je o dost těžší a za ty konce-nekonce kampaní musím srazit hodnocení, protože mi prostě hra nedovolila ani jednu ze dvou kampaní dohrát nebo mě o tom alespoň informovat. Le Bug! Vědět, že je konec nebo moct pokračovat dále, přihodil bych 20%.

Pro: Noční mise; oprava některých bugů z původního Blitzkriegu 2; detailní a ne už tak barvičková grafika

Proti: Divné chování konce (?) kampaní, doteď nevím, jsetli jsem hru dohrál nebo ne; bugy ve scriptech a pathfindingu jendotek; hnusný obrázek v hlavním menu hry; uši týrající hudba; někdy až přemrštěná obtížnost misí; postupem času stereotypnost

+4