Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blazing Beaks

10.05.2019
07.05.2021
07.10.2021
kompatibilní
65
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Blazing Beaks je 2D top-down roguelite střílečka, inspirovaná hrami jako Nuclear Throne. Vaším úkolem je vybrat si jednoho z deseti ozbrojených opeřenců s různými schopnostmi a projít náhodně generovaným pestrobarevným bludištěm plným pastí, monster a mutantů. Na vaší cestě vám budou pomáhat různé zbraně, ale také rozličné předměty, které vám mohou vaši cestu usnadnit, ale také ztížit.

Hra obsahuje single-player mód a zároveň i kooperaci (pro dva hráče) nebo turnajový PvP režim (až pro čtyři hráče) na rozdělené obrazovce. Kromě základního Story režimu je k dispozici i možnost nechat vygenerovat run na základě seed a denní i klasické výzvy. Turnajový režim kromě standardního deathmatche rovněž nabízí několik různých módů, jako Hunting Mode, v němž jsou hráči vyzbrojeni pouze oštěpy.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Při hledání kvalitní náhrady za Enter the Gungeon, ve které bych s chutí utopil dalších 300 hodin rogue-like zábavy, jsem se rozhodl vyzkoušet Blazing Beaks. Moje očekávání nebyla nijak vysoká, protože EtG je na mém pomyslném podstavci opravdu velmi vysoko. I tak jsem ale byl zklamán ... Pěkná stylizace bohužel skrývá jen velmi průměrnou hru s nedostatečným obsahem.

Blazing Beaks na první pohled připomíná například Nuclear Throne nebo již zmíněný Enter the Gungeon, po obsahové stránce jsou však tito opeřenci se zbraněmi velmi pozadu oproti jejich konkurentům. Koncept hry je celkem tradiční ale zajímavý, máte na výběr z několika postav s různými vlastnostmi a zbraněmi a procházíte náhodně generované úrovně. Po cestě sbíráte předměty, které vám mohou pomoci ale zároveň i škodit. Díky těmto předmětům akumulujete status zvaný "risk" a ten pak následně můžete zúročit ve formě odměny několika pozitivních předmětů. Zajímavý koncept však pokulhává díky nedostatečné variabilitě předmětů, zvláště těch aktivních. Po pár hodinách budete mít pocit, jako byste už všechny viděli a používali pořád to stejné. Navíc má drtivá z nich jen velmi nenápadité pasivní vlastnosti, jako zvýšení zdraví, zrychlení/zpomalení pohybu, snížení/zvýšení šance na loot atd. To má za následek to, že každý run působí stejně a hra se velmi rychle okouká.

K monotónní sterilitě přispívají i celkem pěkní, bohužel velmi nudní bossové. Každý má pouze dva (!!!) typy útoků a ty střídají po celou délku souboje, navíc bojujete každý run na stejném levelu s tím stejným bossem. Vzhledem k tomu, jak snadné je ve vře zemřít (1-2 zásahy), jsou hry krátké, rychlé a tím pádem budete u prvního bosse po pár hodinách usínat a ty další proklínat, protože stačí udělat jednu chybu a můžete si celou cestu i s prvním bossem zopakovat.

Hratelnosti dále podraží nohy plno další drobnějších technických nedostatků. Levely nejde přeskočit, vždy začínáte od začátku. Ve hře nejsou ani žádné tajné levely nebo questy, pouze sem tam skrytá zeď. Nenajdete zde ani žádné interaktivní NPC, žádný náznak příběhu ani loru, ani špětku snahy o humor. Drtivou většinu itemů máte k dispozici od začátku a hře tedy chybí (až na pár vyjímek) jakýkoliv smysl progressu co se vybavení týče. Můžete mít pouze jednu zbraň a nelze ji měnit - pokud tedy máte zbraň na blízko a potřebujete zabít bosse na dálku - smůla. Co mi vadilo ale z daleka nejvíc je fakt, že levely jsou velmi malé a ze 100% náhodně generované. Tím se stává, že se ihned po vhození do mapy můžete ocitnou zavření uprostřed náhodně generovaných překážek s partou silných nepřátel, kteří vás během sekundy rozcupují, protože nemáte místo kam uhnout.

Hra pro mě byla velmi frustrující a nepodařilo se mi najít jediný důvod proč se snažit hru hrát dál. Hledání nástupce Enter the Gungeon pro mě pokračuje dál ...

Pro: Stylizace

Proti: Hratelnost, level design, bossové, obecně VELMI málo obsahu

+8