Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Kdyby mi někdo řekl, že Black The Fall je od stejných tvůrců jako Limbo a Inside, neřekl bych ani Ň.

Black The Fall sice od jiných tvůrců ale jede na stejné notě jako už zmiňovaný Limbo a Inside. Estetický vymazlená plošinovka s malými puzzly. Zde ujímáte pracanta Blake, který chce pláchnou z komunistického držení.
Black The Fall se hraje jednoduše a hra velmi rychle odsýpá cca 3 hodinky, i zde je na co koukat, grafika a pohyby světel a stínu jsou propracované. Puzzly jsou lehké, žádné velké zdržování.

Verdikt: Black The Fall mě dobře bavila ale pokud jste nehráli Limbo, tak raději sáhněte po něm. Bohužel u Black the Fall jsem necítil tíživou atmosféru a pocit strachu, že zemřu jako Limba či Inside, kde je atmosféra prim. I tak jsem Black The Fall spokojený 70%

Pro: Grafika, Stíny, Puzzly.

Proti: Málo atmosféry.

+13
  • PC 75
Herní výzva 2018 - 4. "Hru nezastavíš!"

Asi nebudu jediná, kdo ve spojitosti s Black the Fall zmíní také hry jako INSIDE, Little Nightmares nebo Limbo. Jsou to hry totiž atmosférou i konceptem velice blízké. Velmi působivé a s hlubší myšlenkou. A rozhodně bych se nezlobila, kdyby vznikaly další a další. Klidně z úplně jiného soudku.

Totalitní režim, nulová svoboda, maximální dohled a kontrola, manipulace. A kdo se vzepře, skončí špatně! Dojde-li vůbec někomu, že to lze. Hratelností se jedná o logickou plošinovku, což nemusí být pro každého. Občas nějaký zádrhel. Příběh beze slov vyprávěný děním a prostředím. Skvělá práce se zvukem.

Nevím co ke hře více napsat, snad jen, že by byla škoda ji nevyzkoušet, i přes to, že takovémuto konceptu neholdujete. Nebo minimálně některou z výše zmiňovaných her. Třeba Vás dovede i k těm ostatním. A pokud ne, vyzkoušeli jste a to se počítá!

Pro: Atmosféra, audio, grafika, herní doba, hratelnost, koncept, pojetí a myšlenka, logické hádanky, ztvárnění světa

Proti: Možné záseky

+11
  • PC 70
Black the Fall radím do skupiny hier podobných LIMBO. Väčšinu času držíte šípku doprava a cestou riešite problémy.
Na konci hra vytiahne zakončenie, ktoré je príbehovo nedostačujúce a núka opakované hranie, ale ani opakované hranie vám nič nepomôže. Nie tak pri BTF. Príbeh je konečne oveľa jasnejší, než je to napr. pri INSIDE alebo Little Nightmares. Rumunsko – utláčanie ľudu – revolúcia.

Hrou sa tiahne slušná atmosféra a prispieva k tomu aj bežné pravidlo, že 1 krok vedľa = smrť. Ešte že checkpointy sú tak blízko seba, že hráča nemusí smrť toľko trápiť, ale niekto to bude považovať za mínus, pretože tak klesá výzva.

Graficky je hra spracovaná do tmavých odtieňov, ale po čase sa paleta pekne zafarbí. Keď som hru ukázal mojej dcére a uvidela prechod z tmavej do farebnej, tak povedala uznanlivé „wau“ a ja som s ňou musel súhlasiť.

Hádanky krásne odsýpajú, opakujú sa len výnimočne a to je pri počte hádaniek v tejto hre naozaj dobrá vizitka. Zamrzí len fakt, že autori na niektorých miestach vyžadujú použiť techniku, ktorú do daného miesta vôbec nepoužijete a je z toho zákys. Takých situácií je našťastie len pár.
Ide o prvotinu štúdia Sand Sailor Studio, takže chybky sú prípustné a ja sa teším na ich ďalší výtvor.
+13
  • PC --
Vybrat si plošinovku a vyprávět jejím prostřednictvím zrod revoluce, to není úplně snadný úkol. Autoři ze Sand Sailor Studio se toho nebáli a podařilo se jim vytvořit vcelku působivý platformer se zaměřením na řešení hádanek.

Ačkoli se během hraní nedočkáte žádného rozhovoru nebo textu, je příběh jasně definován symbolikou. Zoufalá atmosféra, industriální syrovost a bezútěšná totalitní doba je tady zpracována velmi dobře a finále mě vyloženě nadchlo.

Už z obrázků je jasné, že graficky to není žádná hitparáda a audio také neoslní. Ambient je příliš agresivní a místy otravný, jindy zase skoro není slyšet. O to pro mě bylo překvapivější, že vyšel i samostatný soundtrack...

U podobně atmosféricky laděných plošinovek jsou důležité i animace postavy a ty tady dopadly asi nejhůře. Ovládání je nepřesné, k interakci s některými předměty dochází na velkou vzdálenost a panák Black působí velmi prkenně a lacině.

Hra obsahuje pár zajímavých hrátek se světlem a zvukem, ve větší míře jsou ale zastoupeny logické hádanky. Využívání herních mechanik je sice vysvětleno dostatečně jasně, někdy ale dojde k jejich nesmyslné limitaci. Třeba v momentě, kdy jsem se chtěl zachytit pohybující se plošiny. Dlouho jsem tápal a netušil, co dělám špatně a proč pořád padám a umírám, aniž by se postava zachytila. Až z návodu jsem pochopil, že je potřeba plošinu zastavit. Ok, ale proč jsem mnohokrát předtím na pohybující se plošinu doskočit mohl? Stejně tak, pokud v daný moment neudělám ještě jednu důležitou akci, budu na rantlu viset bez možnosti vysvobození a je potřeba prostě zemřít a pokus zopakovat. A dostat hráče do slepé uličky a nedat mu to nijak vědět, to je ukázka špatného game-designu.

Výtky bych měl i k rozesetí checkpointů, které mě nutily opakovat již zvládnuté hádanky znova. BTF je zasazením zajímavá hra, ale místy frustrující a neférová. To co dělalo Limbo nebo Inside dobře, dělá BTF špatně. A naopak...

Hodnocení: ✰✰
+12
  • PC 80
Obecně plošinovky zas až moc nemusím. Rychlé reflexy, vyšší obtížnost a otravné bossfighty - to není moc pro mě. Na druhou stranu mám však určitý typ plošinovek hodně rád. Typ založený na atmosféře a zajímavém graficky detailně ztvárněném prostředí, co má hlavu, patu a žádnou vatu. Black The Fall tohle všechno splňuje včetně podmínky, že to nesmí být moc dlouhé. Ty 4 hodinky včetně vychytání všech achievementů jsou pro tuhle hru přesně tak akorát.

Black The Fall zavede hráče do postapo světa, kterému vládne bolševik tvrdou rukou. Továrny na roboty, (ne zcela) opuštěné válkou zničené město, rozsáhle industriální zóny... To vše v ponuré stylizaci připomínající Limbo nebo Inside. Hráč převezme kontrolu nad nemakačenkem Blackem a snaží se zdrhnout z něčeho, co připomíná klasický lágr. Hratelnost se skládá z různých hádanek, které občas trochu potrápí (hlavně ke konci), ale není to nic, z čeho by si hráč rval vlasy. Obtížnost je poměrně vyvážená a tvůrci při jejich vytváření (víceméně) našli balanc mezi uspokojením a frustrací. I sbírání achievementů je zábava, jelikož se pojí s různými skrytými eventy a jejich ulovení nezabere nikdy víc než pár minut (tedy až na jeden).

Po grafické stránce hra vypadá pěkně a prostředí mě až do konce hry neomrzelo. Pořád mě zajímalo, co bude dál a to je výhra sama o sobě. S animacemi je to už o něco horší, odezva ovládání a navazování jednotlivých animací postavičky není úplně ideální a hodně úmrtí (a sprostých slov) padlo právě na účet ovladatelnosti. Ale jelikož hra na přesnosti staví spíše minimálně, rage quitů bylo jen malinko. Puzzly to má poměrně originální a vždycky s citem integrované do prostředí tak, aby zapadaly a nepůsobily samoúčelně. Jak už bylo zmíněno, jejich obtížnost je spíše nižší a většina záseků spíše pramenila z toho, že jsem netušil, co po mě hra vlastně chce a nebo tam byl nějaký prvek až příliš ponořen do tmy a já přehlédl cestu dál. Platforming stojí, podobně jako v Limbu, na metodě "pokus-omyl." Checkpointy jsou ale rozmístěny více než štědře, takže člověk prakticky nemusí nikdy nic zbytečně opakovat.

Finále příběhu bylo fajn, ale nemůžu se ubránit pocitu, že mohlo být ještě o něco intenzivnější a s delším build-upem. Za mě ale určitě palec nahoru, podobné tituly si zahraju s chutí.

Pro: prostředí a stylizace, hratelnost, rozmanité hádanky s citem zasazené do prostředí, zajímavé achievementy, vyrovnaná obtížnost, absence hluchých míst

Proti: rychlý konec, horší odezva ovládání; hráč občas netuší, co po něm hra chce

+17