Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Tvůrci

Za režií dabingu třetího stojí Zdeněk Houb, jeden z tvůrců prvního dílu a dalších českých adventur.

Příběh

V letech 1977 a 1979 byly natočeny kazety s mučením některých pacientů. Tyto mučení probíhaly v Hermannově domě, takže se zdá, že Hermannova spolupráce s Robertem nezahrnovala jen likvidaci těl. Někteří pacienti tedy byli už dříve převáženi do márnice, kde se na nich dělali, zřejmě v souvislosti s tímto mučením, pokusy.

Easter eggy

Ve hře se vyskytují dva odkazy na mysteriózní seriál Ztraceni.

1) Kód k trezoru v hotelu je 4 8 15 16 23 42 - to jsou čísla, která v seriálu sehrály velikou roli a trosečníci na ně neustále narážely.

2) Na bonusovém artworku číslo 11 je na promítacím plátně vidět znak Dharmy - Dharma byla vědecká organizace, která postavila na ostrově, kde se seriál odehrává, několik výzkumných stanic.
Na policejní stanici, si po levé straně od inspektora, můžeme na skříni všimnout, obrázku Samuela Gordona, ve kterém jsou zapíchanuté šipky.
Když kliknete na lešení na pravé straně zámku u vstupu do kuchyně, Adrian poznamená: "Proč mám neustále pocit, že tam nahoře sedí taková velká opice a hází po mě sudy." Nepochybně se jedná na odkaz na hru Donkey Kong.

Ostatní

Jiří Ptáčník (dabér Charlese Murraye) měl stejnou roli již v prvním dílu. Společně s Davidem Prachařem, který namluvil Adriana Gordona (Darrena Michaelse) je tak jediným člověkem, který daboval ve dvou dílech.
Podle Adrianova tvrzení víme, že útesy Sharp Edge omývá Severní moře. Dále z mapy známe označení hlavní silnice a z něj vyplývá, že někde poblíž by měl být Ipswiche.
Hra obsahuje bohatou sekci bonusů, tady jsem dal dohromady, jak je všechny odemknout. V případě obrázků stačí většinou jen klikat na havrany, kteří se objevují v jednotlivých obrazovkách.

Obrázky:

1. Kapitola III – Havran na stromě u skleníku zámku
2. Kapitola III – Havran na stromě za kuchyní zámku
3. Kapitola II – Havran na sloupu brány zámku v noci
4. Kapitola I – Havran pod stolem na návsi
5. Kapitola I – Havran na střeše hospody
6. Kapitola I – Havran na sloupku brány na hřbitově v noci
7. Kapitola I – Havran na střeše katedrály Warmhill
9. Kapitola VI – použít svazek klíčů na kamenné dveře
11. Kapitola II – Havran na střeše márnice v noci
12. Kapitola II – přečíst u Murraye složku s fotkami a negativy
13. Kapitola II – Havran na sudu u chatrče v lese v noci
15. Kapitola V – dvakrát přečíst dopis se čtvrtou zprávou
16. Kapitola V – Havran na stromě v močále
17. Kapitola V – dvakrát přečíst dopis se třetí zprávou
18. Kapitola III – dvakrát přečíst dopis s druhou zprávou
19. Kapitola I – Havran na stromě na křižovatce před zámkem
20. Kapitola I – Havran na sloupu v ruinách
21. Kapitola II – zavolat madam Fortuně
22. Kapitola I – Havran vedle místa činu u majáku

Videa:

20. Kapitola III – strčit větev do díry pod kamenem
24. Kapitola VI – říct inspektorovi o rozbité chatrči v lese

Minihry:

4. Kapitola III – vyfotit Bobbyho v řece
veselykralicek, 27.04.2022, zdroj: vlastní
+10