Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Na této hře je nejkrásnější zasazení a téma, kdy hrajete za koldunku na ruském venkově 19. století. Pod koldunem si představte něco jako zaklínače v klasickém slova smyslu (bez mečů;)). Hra je databází pověstí, příběhů i písní z té doby. Právě tady je vidět, jak byla dělaná od srdce. Snadno se ponoříte do světa, kde čerti, rusalky, kikimory, domovojové či lišijové byli součástí každodenního venkovského života. Úkolem kolduna je držet tyto bytosti za útratu na uzdě. Vedle toho se vaše Vasilisa snaží zlomit na své knize zaklínadel všechny pečeti a dostat tak možnost si od Satana splnit své hlavní přání, což začne zajímat i konkurenci. Celkově jde o temnější fantasy, nevhodné pro malé děti. K autenticitě prostředí patří povedený ruský dabing.

Herně je Black Book mix karetní hry a dalších žánrů. Čarodějná zaklínadla jsou vlastně karty a Černá kniha je vlastně jejich balík. Karetní část je ve stylu Slay the Spire, postup je lineárněší a příběhově svázán. Roli však mají i klasické karty, mnohé problémy lze vyřešit hraním hry "Durak" (u nás se hra jmenuje Dudák). Putování je protkáno řadou rozhovorů a popisů ve stylu vizuálního románu, mnohdy vás hra nechá rozhodovat a nést následky. Vedle paklíku karet si i vylepšujete postavu či spravujete si inventář. Občas dostanete k dispozici i volný pohyb v lokaci, kde je třeba něco menšího udělat, občas je i puzzle či stealth. Právě ve volnějších lokacích je vidět nízký rozpočet, podobně jako u 1428: Shadows over Silesia dokáže být i tak grafika působivá.

Hlavním nedostatkem je nevyvážená obtížnost. Víceméně tu jsou dva druhy soubojů. Prvním je, kdy dostanete do ruky předem dané karty a máte porazit protivníka. Je to možné jen jedním způsobem a tak je tento typ souboje spíš puzzlem než karetní hrou. V nejčastějším, klasickém, souboji používáte karty z vlastního balíku, pokud si ho aspoň trochu udržujete tak jsou tyto souboje triviální. Kampaň je dělaná tak, aby ji člověk prošel bezbolestně a při nějakém selhání i nabízí přeskočení souboje. Občas mi zazlobil formát textu, občas mi přišel anglický překlad poněkud neohrabaný.

Hra je překvapivě dlouhá, po téměř 40h jsem však neměl pocit únavy, každá kapitola znamená jiný hlavní úkol a změnu prostředí. Problém obtížnosti a linearity karetní části hry asi řeší DLC kampaň Endless Battles, který nabízí rogue hraní bez příběhu. To mě příliš neláká, spíš si někdy zahraju i za zlou koldunku :)

Pro: databáze lidových pověstí a písní, příběh, ruský dabing

Proti: nízká obtížnost, občas formát a stylistika anglických textů

+15