Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Divine Divinity mi přišlo jako takřka bezchybná single playerová verze Diabla II, u Beyond Divinity bohužel tvůrci provedli několik změn, které ho v mých očích staví níže.

Jako první si všimnete převodu všech postav a monster z 2D do 3D. Tady jistě záleží na preferencích, mně osobně ale přišly 2D postavy hezčí, detailnější a plynuleji rozanimované. Další grafická změna souvisí se zasazením hry. Zapomeňte na zelené louky, po kterých hopsají králíčci a kde ve vzduchu poletují motýli. Beyond Divinity se sice odehrává ve stejném světě, ale v jiné dimenzi. Převládajícími barvami jsou černá, hnědá a oranžová. Opět věc vkusu, opět něco, co mi bylo bližší v původní hře.

Zásadní změnou je překopání systému skillů. Divine Divinity mělo strom dovedností ne nepodobný tomu z Diabla II. Tedy spoustu rozmanitých schopností a kouzel, a to nejen pro mágy, ale i pro válečníky. Co nabízí válečníkovi Beyond Divinity? Zjednodušený strom dovedností, kde vylepšujete například přesnost úderů s obouručními zbraněmi, rozsah bonusového poškození (ohnivé, mrazivé apod.) připočteného ke každému zásahu a podobně nudné skilly, které slouží jen ke zvýšení statistik. Za zmínku také určitě stojí, že tvůrcům trvalo několik patchů, než zprovoznili dovednost páčení zámků. Ostudné.

Celkově mi hra přišla akčnější a hloupější než předchůdce, základ hratelnosti ale naštěstí zůstal. Jedná se tedy sice o zklamání, zklamání je to ale stále zábavné.
+18 +21 −3
  • PC 85
Když jsem hru koupil a nainstaloval, docela jsem se na hraní těšil. Bohužel, nadšení rychle opadlo s změnou systému dovedností, který zde není tak přehledný jako v Divine Divinity. Bohužel, některé dovednosti byly zcela změněny tak, že jsou nepoužitelné.

Velmi zajímavý je model dvou postav, které jsou spolu svázány a ani jedna nesmí zemřít, jinak zemře i postava druhá. Přidány byly válečné mapy, území, kde je možné získat dodatečné zkušenosti na zlepšování postav a další vybavení. Tento prvek je sice chvályhodný (zejména v pozdějších fázích hry), ale trochu chaoticky provedený.

Celková atmosféra světa Divine Divinity však naštěstí zůstala, a to včetně velmi zábavných dialogů, které pro tuto hru napsala Rhianna Pratchett (dcera Terryho Pratchetta).

Pro: zábavné dialogy psané Rhiannou Pratchett, atmosféra světa Divine Divinity

Proti: systém dovedností

+5