Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Tentokrát bych to vzal zkrátka. UberSoldier je po všech směrech průměrná, spíše podprůměrná akce. Už na první pohled je to budget - počínaje zastaralou grafikou a celkem ošklivými modely zbraní (které jsou navíc na obrazovce v dost podivném úhlu), konče občasnými bugy v samotném enginu (o tom, že hra hra nepodporuje rozlišení 16:9 ani nemluvím). Nicméně i přes zastaralost grafiky má hra dost povedený (i když notně přehnaný) fyzikální engine (včetně moc pěkných světelných efektů), který přestřelky dělá vlastně docela dost zábavnými. Námět je naprosté klišé, které jsme už mnohokrát viděli. Příběh je navíc dost nevýrazný, takže spíše doporučuju ho ignorovat a soustředit se na svižnou akci, která určitě na chvíli zabaví. Hra díky své krátkosti dost rychle uteče, ale ruku na srdce, kdo si na ni za týden vzpomene?

Pro: zábavné přestřelky, fyzikální engine

Proti: časté technické bugy, příběh

+22 +23 −1
  • PC 75
To hlavní, díky čemu jsou střílečky zábavné, v téhle hře je. Super přestřelky. Dynamická akce. Nápad ze štítem a headshootama je dobrý. Stejně tak i nápad zvyšování energie díky zabíjení nožem. Práce s nožem je sice trochu kostrbatá, ale jde to. Ne úplně blbí nepřátelé. Pěkně zpracované zbraně, pocit ze střelby a celkem pěkná grafika. Na to, že je to ruská hra, tak si na jejich poměry drží docela vysoký standard.

Co mě naopak docela vytáčelo, byla nemožnost vzít si sebou víc jak 4 zbraně. Navíc je tady do spojeneckých zbraní zoufale málo nábojů. Takže jsem za celou hru hru střílel prakticky jen ze třech německých zbraní. Na tom se teda dalo zamakat. Stejně tak i na naprosto špatné hudbě. Naštěstí se dala vypnout a zvuky jako takové jsou docela dobré.

Příběh je další slabina hry. To je tak blbé, že by autoři možná udělali líp, kdyby žádný příběh nenapsali. Ani se to díky krátkosti hry nedalo moc rozvíjet. K tomu ještě plníte úkoly typu: Nenápadně se v přestrojení mechanika propližte do ponorky. Ve skutečnosti: V přestrojení za mechanika se prostřílejte do ponorky.

Za pár hodin je hotovo. Jsou to ale zábavné hodiny plné nefalšovaného akčního relaxu. Design vám nedovolí nikde se zaseknout. To mě přesně vyhovuje. Hra se ani nesnaží být něco víc. V té době to muselo mít i hodně slušnou grafiku.

Pro: zábavná akce, pár nových a dobrých nápadů, zpracování zbraní a bojů

Proti: příběh, omezení na 4 zbraně, délka, málo nábojů do spojeneckých kvérů, hudba

+20
  • PC 80
Střílečka, která neurazí a hlavně ji projedete jako nuž máslem...neskutečně frenetická hra a až po okraj nadupaná adrenalinem :-) když překousnete i opravdu jednoduchý příběh. Pro všechny vyznavače oldschool řezeb povinost.
+15 +16 −1
  • PC 80
Projekt Ubersoldier (alebo jednoducho fiktívnu výskum Tretej ríše na vytvorenie neporaziteľnej armády suprevojakov schopných zvrátiť blížiaci sa výsledok vojny) sa stal dosť často používaným motívom v poslednom čase, aby opäť prilákal ako filmových tak aj herných fanúšikov k dielam z druhej svetovej vojny.

Pamätám si rôzne možnosti ako mal daný supervojak vyzerať a vždy bol výsledok niečím výnimočný oproti konkurencii snažiacej sa zobraziť podobnú tématiku. Už starší RtCW mal svojich šialených vedcov a tajné laboratória produkujúce supervojakov a to nehovorím o filme Outpost ( Bunker Smrti ), ktorý keby mal byť vyjadrený v hernej podobe stal by sa survival hororom s 0 šancou na prežitie... A tu prišli vývojári zo štúdia Burut a ukázali hráčom, aké by to bolo keby sa mohol vžiť do role takého supervojaka.

Ubersoldier sa nesnaží o tvorbu monštier, ktoré by v celkovom výsledku vyzerali ako Frankensteinovo monštrum alebo bezmyšlienkovité zombie ( aj keď k druhému spomínanému to už malo trochu bližšie ). Základ tohto projektu spočíval v oživení mŕtvych, ktorých mozog nebol poškodený a vybudovaní armády nadopovanej liekom na počúvanie rozkazov. Vy sa tak ujmete role Carla Stolza, ale zhodou okolností sa stanete členom nie nemeckých síl, ale naopak nemeckého odboja. Príbehová zložka sa točí okolo odhalenia celkového projektu Ubersoldier a jeho následného zneškodnenia.

Celkovo je to klasická hra z 2. svetovej vojny a s tým spojenými úlohami, typu zachráň spojencov, použi dynamit na zneškodnenie tanku, ukradni dôležité dokumenty atď. Nadovšetko musím ale vyzdvihnúť misiu na ponorke, ktorá z celého obsahu misií pôsobila najoriginálnejšie, veď kto by nechcel torpédovať nemecké lode s nemeckou ponorkou a potom kropiť paľbou z guľometu lietadlá Luftwaffe.

Základným a originálnym prvkom hry, ktorý charakterizuje nášho supervojaka je ochranný štíť. Štít vás chráni pred guľkami a dokáže ich zachytiť a poslať späť na nepriateľa. Spočiatku mi to prišlo trošku aj ako podvod voči nepriateľovi, ale ku koncu som štít už s radosťou používal. Je škoda, že tak ako guľky nepriateľa neprejdú za štít, tak ani vaše neprejdú cez neho von. Súčasťou hry je aj menší systém upgradovania Carla, na základe trojice headshotov sa vám zvýši maximálna energia štítu a pokiaľ v časovom limite zabijete nožom troch protivníkov navýši sa vám maximálny život o 2 ( zaujímalo by ma koľko môže byť max. život za dĺžku kampane, keďže mne sa podarilo dosiahnuť hranicu 208 a to som si myslel, že 200 bude max).

Zbraňový arzenál je široký od rôznych pištolí, pušiek ( aj Gewehr s optikou), samopalov, Panzerfaust, plameňomet, granáty a samozrejme váš účinný nôž. Zbraní je toľko, že si ich ani nebude mať kedy všetky vyskúšať. Napriek tomu, že môžete niesť 4 zbrane, môžete zbierať muníciu aj do všetkých ostatných zbraní, takže pokiaľ by vám náhodou došla munícia, nemusíte sa báť, že zostanete na suchu. Ubersoldier tiež prináša terminátorský pocit nesmrteľnosti, keď si s MG 42 vykračujete priamo proti armáde nepriateľov.

Z hľadiska rozmanitosti nepriateľov vám hra prináša klasických nemeckých dôstojníkov a vojakov, ale stretnete sa aj s bláznami (pokusné subjekty), telekinetickými supervojakmi a supervojakmi s MG 42. Pokiaľ nerátam záverečného bossa, tak nepriatelia sú pomerne slabí, jeden presne mierený headshot ich pošle k zemi aj keď nie je najľahšie ten headshot dať, väčšinou sa v takýchto hrách spolieham na kovové mieridlá, ale v tomto prípade som urobil výnimku, nepriateľa skôr zasiahnete bez priblíženia a munície je vždy dostatok, takže ňou nemusíte šetriť.

Po zvukovej stránke musím hre vytknúť dabing v niektorých pasážach, keď som dosť zreteľne rozumel, čo hovorí Carl, ale na tej druhej strane aj keď sme sa rozprávali zoči voči to znelo trochu tlmene. Ale zase pre zmenu ma trochu nadchlo drsne ozvučené menu.

Ku grafike toho nemám veľa čo povedať, podľa mňa je grafika celkom detailná (až na tie ohne, ktoré vyzerajú dosť umelo) a s nejakými chybami v textúrach som sa nestretol. No fyzikálny model to je už iná vec, predmety aj ľudské tela sa správajú akoby žiadna gravitácia neexistovala, pri čo i najmenšom výbuchu všetko všade lieta a padá, takže vyzerá to, akoby práve zúrilo tornádo. Správanie sa pohyblivých predmetov tiež stojí za komentár, nechápem prečo pri jazde v lanovke je Carl neustále posúvaný v protismere, akoby nedokázal stáť na jednom mieste a potom sú tu ešte mŕtvoly vznášajúce sa vo výťahu... Keď už je gravitácia v hre taká slabá, nechápem prečo Carl nie je schopný preskočiť, čo i len polmetrový zátaras.

Aj keď má Ubersoldier pár drobností, ktoré by som mu vytkol nemôžem mu odoprieť celkový dobrý dojem, ktorý vo mne zanechal, hoci bola hra dosť krátka (cca. 5 hodín) dokázala ma zabaviť a to nedokážem povedať o všetkých FPS. Pomerne krátka herná doba nestihla priniesť stereotyp, takže hra na mňa pôsobila vcelku originálne až dokonca, ale musím priznať, že hry z 2. svetovej patria k mojím najobľúbenejším, takže pokiaľ už niekomu hry z 2. svetovej lezú von krkom nech si hodnotenie trochu zníži, ale napriek všetkému hru odporúčam vyskúšať.

Pro: zbraňový arzenál, štít, grafika, misia v ponorke

Proti: krátka príbehová línia, občasné chyby vo fyzike

+15
  • PC 60
Herní výzva 2022 – 9. Vzkaz ze záhrobí (Hardcore)
Narovinu se přiznám, hru jsem vybral především za účelem herní výzvy. Za jiných předpokladů bych se k této hře, kterou ale již značnou řádku let znám, vůbec neuvažoval vracet. Nakonec je třeba zauvažovat, zda byl tento krok alespoň trošku správným směrem.

Na první pohled je vidět poměrně značně nízký rozpočet na cokoliv, na co vývojáři sáhli. Grafická stránka, dabing (ten tedy obzvlášť), příběh, a tak dále. Na druhou stranu má však hra kouzlo, které jsem si naposledy užil snad pouze u prvního a druhého dílu „série“ The Stalin Subway. Tak moc jednoduchá hra, tak moc zbytečných až trapných aspektů, že člověka hra nutí k tomu, aby ji dohrál. Nakonec se mi to v tomto případě povedlo až za nezdravě krátkou dobu i přes to, že její herní doba není z nejkratších. Co za to ale  vlastně může?

Jedná se o poměrně zajímavou myšlenku nadčlověka, který zakusil vlastní smrt. Hrajete tedy vlastně za nemrtvého, který navíc ke všemu změnil stranu. Hratelnost bych přirovnal někam mezi již zmíněnou sérii The Stalin Subway a částečně také Wolfenstein z roku 2009. S druhou zmíněnou hrou souvisí hlavně ve sci-fi aspektech, kdy hlavní postava dokáže zastavovat střely a obecně se bránit nepříteli jinou, než přirozenou cestou. Zajímavý nápad také tkví ve výzvách, které umožňují permanentní vylepšení dovednostní.

Ačkoliv hra neoplývá žádnou revolučností a ani zdaleka se nejedná o pokrokový titul na rok vzniku 2006, obsahuje nepopsatelné kouzlo starých FPS titulů. Toto kouzlo donutí i hru za pár korun, kterou hráč obdrží v časopisu ABC, nebo jako vedlejší titul časopisu Level/Score, dohrát. Je těžké hru někomu přímo doporučit, jde spíše o to, jaké hry vás baví a co od nich vlastně žádáte. Pokud chcete hrát FPS, která něco přinesla nebo změnila, určitě sáhněte po něčem jiném. Pokud ale toužíte pouze strávit pár (a nemyslím tím jen dva) večery u hry, která přináší mraky vzpomínek na to, jak se vlastně kdysi hrálo, myslím si, že nesáhnete vedle.

Hodnocení: 60 %

Pro: Nostalgie, sci-fi prvky, atmosféra

Proti: Grafické zpracování, příběh, dabing, na první pohled řadová FPS

+14
  • PC 40
O koupi ruské střílečky ÜberSoldier mě přesvědčil hlavně povedený poutavý Trailer, a tak jsem si jí co nejdříve pořídil ve vydání od ABCčka. Vzpomínám si, že mě ale hra navzdory celkem pozitivním recenzím tehdy příliš nenadchnula, a tak instaluji hru nyní s jediným cílem - zjistit proč se u mě hra neuchytila a jak si povede dnes.

Dostáváte se do kůže německého vojáka Karla Stolze, který hned v úvodní cutscéně hry umírá a stává se obětí experimentu šíleného nacistického vědce Schäfera. Díky nadpřirozené technologii jste vzkříšeni z mrtvých a stáváte se tzv. ÜberSoldierem. Díky tomuto procesu získáváte speciální schopnost ve formě štítu, který můžete kdykoli aktivovat a zastavovat tak nepřátelské kulky. Jeho využití sice nebude z úvodu hry nutné, ovšem postupem času tuto možnost rádi využijete. Avšak čím víc kulek štít zastaví, tím rychleji se vybíjí, a tak energii získáváte zabíjením hor nepřátelských vojáků.

Bylo by logické že vašimi nepřáteli budou spojenci, ovšem není tomu tak. ÜberSoldier´s poslouchají příkazy prvního člověka, kterého po probuzení spatří, a shodou náhod se probouzíte a před vámi stojí příslušnice německého hnutí odporu Marie, která vám bude takovou průvodkyní celou hrou. Záhy se tak přidáváte na stranu spojenců a vydáváte se na svou bezcitnou cestu za pomstou. Příběh je už od prvního pohledu jedno velké primitivní klišé, nehledě na to, že mě ihned z úvodu hraní zachvátil "cringe alert" z naprosto otřesného dabingu, při jehož poslechu jsem svíral trapností pěsti. Dočkáme se za to ale uspokojivého závěru s povedeným bossfigtem.

Co říci k hratelnosti? Ničím nevyčnívá od podobných titulů a je naprosto průměrná. Skvěle si zastřílíte a odreagujete se... tedy, alespoň na nějaký čas, protože herní doba je celkem slušná, za to stereotyp se dostaví celkem brzy. Na zábavnosti přidává celkem zajímavý level desing a vypíchnout si dovolím naprosto skvostní misi v ponorce! Naleznete tu i slušný arzenál zbraní, od pistolí přes samopaly a kulomety až k plamenometu nebo pancéřové pěsti.

Dostáváme se asi k největšímu problému celé hry a to je technické zpracování. Grafika je sice pěkná a fyzika funguje celkem slušně, avšak hra je plná nejprimitivnějších bugů, počínaje procházením vojáků skrz zavřené dveře nebo ostnatý drát. To je ale stále malé sousto oproti chybám scriptů, které se často ani nespustí, a vy musíte opakovat celé mise, aby jste se vůbec posunuli dál. Třešničkou na dortu všemožných nedodělávek už je jen nápadný respawn nepřátel a nervy drásající a neustále se opakující hudební doprovod.

ÜberSoldier se u mě neuchytil před léty, a jinak tomu není ani dnes, kdy jsem se k němu po letech vrátil. Nepochybně jsem se u střílení stovek nácků odreagoval, ovšem zážitek mi po pár minutách hraní začal obtěžovat stereotyp a primitivní technické nedodělky. Hra má rozhodně několik světlých momentů, zbytek se ale bohužel nepovedl. Brzy se pustím do druhého dílu a uvidíme, zdali se vývojáři poučili z chyb.

Pro: Schopnost štítu, level desing - mise v ponorce, arzenál zbraní, grafika a fyzika

Proti: Stereotyp, příběh, dabing, primitivní bugy, chyby scriptů, respawn nepřátel, hudba

+11
  • PC 60
Tak tudle hru sem dostal za 1,- tak sem ji chtel zkusit,ze zacatku hra celkem bavila,ale pak se dostavil stereotyp a ukoly byly jednotvarne...zkratka se stalo neco podobneho jako u Infernala...hra sice nabizela ruzne graficke efekty,ale ja si pripadal jako bych hral MoH:Alied Assault.Co me ovsem nejvice zarazilo byly zvuky zbrani,to bylo neco strasneho,hru sem hral relativne dlouho,ale uz nebyla chut to dohrat.....61%
+8 +9 −1