Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Abdel Adrian, doufal jsem, že to jméno už nikdy nebudu číst. Knižní přepis prvních dvou dílů (throne of bhaal je aspoň výrazně zlepsen do průměru) je něco tak otresneho...
Cítím se zrazen. Člověk sleduje celou tu show jen kvůli BG3 a ono je to až naposled a v podstatě tam neřeknou ani neukážou nic.. :D
Jo, takze Bhaal je aktualne alive and kicking... Abdel Adrian (kanonicke meno protagonistu BG serie) je mrtvouckej jak mrtvolacek, zabity Viekangom. Ktoreho nasledne zabili nejaky ti dobrodruhovia (Murder in Baldur's Gate). Kedze posledne decka Bhaalove su mrtve, nic nebranilo Bhaalovi aby sa vratil na svet a prevzal od Cyrica svoju domenu (Sword Coast Adventurers Guide).

V podstate tu nie je na co nadvazovat. Sam som zvedavy co prinesie Descent Into Avernus, kedze to budu udalosti, ktorych sa BG3 ma chytat.
@Vurhor (07.06.2019 16:03): Pokud se pamatuji, tak tohle je u nich normálka. Stejné ale u Yuan-ti (viz NWN 2 Storm of Zehir) a dalších. Do stok pod města na Mečovém pobřeží se toho vejde. Vlastně docela milé, že tohle Bioware neopominul a připomněl tak EoB a jiné DnD PC klasiky. :)

Nicméně co si vzpomínám, tak Illithid nemusí denní světlo. Čili moc z těch stok dále nevylézají. A že by takhle cizopasili na rytířích, kteří pobíhají v ulicích... Ta animačka se vznikem Mind Flayera je docela přesná. Ale nemám pocit, že poté, co obětem instalují parazita (který "hostitele" nakonec promění v Mind Flayera), tak ta oběť dále funguje až to přetvoření. Ale samozřejmě pro dramatický dojem jsem v pohodě s tím, když se semo tamo DnD trochu ohne. :)
@Jab (07.06.2019 15:43): Jop, byl drzej. :D
Kdyby se to nějak vázalo na tu trojku, bylo by to docela hustý. Grandiózní plán illithidů ovládnout města na Mečovém pobřeží...
Vzpomněl jsem si mimo jiné na tohle. Jsem zvědav, jestli s tím tvůrci plánují nějakou spojitost...
@MickTheMage (06.06.2019 19:51): Na Mindflyery mám úžasnou vzpomínku z Dark Sun 2, kde byla s nimi i hodně vtipná animačka s večeří plnou mozečků :) Škoda, že jsem pak musel jít s nimi do násilného řešení situace....
Izometrie není nutná ani při partě. Při dvou postavách stačí ME styl. Při více přepínání pohledů jako v DA. Či v NWN2. Ale tam byla každá kamera na pěst. :)
Hmm, RPG hrané z pohľadu tretej osoby v kľudne aj pseudootvorenom známom prostredí Mečového pobrežia a s využitím košatého lore? To by mohlo byť niečo...
@Sadako (07.06.2019 13:14): +1

Osobně o páté edici pravidel nevím ani zbla, takže nové to pro mě bude tak jako tak. Takže hlavně ať dobře funguje v herním provedení. Těším se na familierní lore světa, a na zachování ducha původních BG, s kvalitním příběhem, questy, a originálními postavami. Jinak aťsi to klidně udělají ve 3D a openworld, jen tedy platí že pro hru s víc postavami v partě nic jiného než izometrie použitelné příliš není.
@MCZ (07.06.2019 13:15): To snad bude. Vysvětleno, co se stalo s Abdelem (a Viekangem) a jak se vrátil Bhaal už je. Ale ve hře by to měli minimálně zopakovat.

Na Mind Flayery se opravdu těším už. Ti zase dostanou. :)
@MCZ (07.06.2019 12:39): Tak já nemyslela open world z hlediska craftingu a sbírání collectibles, ale spíš volnosti pohybu a možností explorace.

A musím se přiznat, že zrovna já bych bych docenila, kdyby to s původní hrou mělo společné právě a převážně to místo a jinak to bylo 'moderní' cRPG. Pokud by se to odehrávalo v nějaké geograficky dohledné době od událostí ToB, stejně se tam bude dát nevyhnutelně narazit na věci, které znáš z předchozích dílů a za mě by, kromě udržení kontinuity settingu, fakt nemuseli moc tlačit na pilu.
@Sadako (06.06.2019 23:59): Open world být nemusí (někteří z nás totiž musí pracovat :-) ), ale jinak by mi přechod do 3D vůbec nevadil. Jen by teda bylo fajn, vzhledem k tomu, že se to jmenuje Baldur's Gate III, aby to mělo s původní hrou společného více než jen místo.

Mimochodem, jsem jediný, komu připadá, že se téma tak trochu veze na vlně pupularity nastolené Stranger Things (2), které termín Mind Flayer představily širšímu publiku? (Jako je to jedině fér, když ho koneckonců přebraly z D&D.) Ten záblesk na konci teaseru ten dojem jen utvrzuje.
Je to jak jsem říkal. Hra ještě nevyšla a skalni fandové mají obavy velikosti everestu. Vincke si nese lopatu na hrob :))

Jinak samo by bylo nejlepší se na ty pravidla úplně vykašlali, jenže co by to pak bylo za BG. Mě vždycky ty pravidla přišly ve hře jak pěst na oko, ale chápu že to někdo má rád z mnoha důvodů.
@MickTheMage (07.06.2019 12:31): Tak ja si myslím, že väčšina ľudí spomína s láskou na BG pre zábavné questy, príjemný exploring s fajn grafikou, companionov, lore a príbeh a ešte raz spomeniem exploring. Boje boli zaujímavé a v podstate aj zábavné (aj keď mi trvalo niektoré veci vôbec pochopiť pri prvom hraní čo sa týka resistov a zón a niektorých pôsobení kúziel a abilít), keďže hra nemala žiaden poriadny tutorial a hlavne dvojka na teba vybafla kvantum obsahu a kúziel hneď na začiatku. To by dnes už asi neprešlo.
@Tulareanus (07.06.2019 12:25): 5e je v mnohom iny ako AD&D 2nd edition alebo DnD 3.5 alebo nedaj bohovia DnD 4. Viac streamlinovany, lahsi na pochopenie etc. Preto som zvedavy ako to chcu adaptovat pre pocitace. Nebude to uplne easy... Sword Coast Legends sa pokusili o zjednoduchsenie ("pocitacovejsie" spracovanie) a bola z toho tragedia ;)
Ja viem, že budem za heretika a ikonoklasta, ale mne by normálne nevadilo, keby to nebolo D&D, len niečo podobné, jednoduchšie, s taktickými možnosťami, dobre versatilné a hlavne dynamické a zábavné. (áno, som nenáročný). Na D&D sa totiž už podpisuje ten vek a ak má nejaký herný systém tak špecifické pravidlá, tak to ťažko nejak radikálne zmeniť tak, aby vôbec ostal ten pôvodný systém.
@Jab (07.06.2019 11:40): Maju dost obrovske zazemie, neboj :) Vacsina veci sa snazi byt relativne neutralna, Sword Coast Adventures guide je konkretna, potom je tu Xanathars Guide to Everything, Volos Guide to Monsters, kde tiez mas veci do Forgotten Realms a potom samotne dobrodruzstva ako Tomb of Annihilation, kompletka Waterdeep (Dragon Heist a Dungeon of the Mad Mage), no a na jesen vychadza Baldur's Gate: Descent Into Avernus, na ktory ma herny BG3 ciastocne (historiou) nadvazovat.

No a pokial sa nemylim, potom je tu adventure Murder in Baldur's Gate, ktora sa nejakym sposobom dotyka toho, co sa dialo v BG hrach a riesi to kanonicky pre D&D. Ale to viem tak zo stvrtej ruky a teraz mam chut si to ist niekde najst a prestudovat... Mno, aspon viem co budem robit cez vikend :)
@Sadako (07.06.2019 11:56): Jo. Je docela zábavné, kolik blbostí udělali, a teď se vše snaží vrátit do dřívějších pořádků. 5E je tím settingem bližší adnd a 3E spíše jak 4E. :)
@Jab (07.06.2019 11:44): Já teda hlavně dost doufám, že se např. na Spellplague (věc, kterou Wizardi promrdali hned dvakrát; jednou tím, že takovou kktinu vyrobili a podruhé, že to absolutně nevyužili k nějaké zásadnější obrodě FR) budeme všichni tvářit, že se to nestalo, respektive, že tím nebudou minimálně prudit v pokračování BG.
Já si nejsem moc jist, zda pro 5E už mají dost velké zázemí. Tuším core Forgotten Realms příručky pro tuhle verzi ještě nejsou.
Mno, 5E je poněkud pouzitelnější než dřívější edice, ale stejně to bude chtít massivně překopat, ať zmizí frustrační mechanismy typu právě dosti zkurvená hit chance a spol. Co zkousnu u stolu odmítám trpět v PC hře.
Aj tak som najviac zvedavy na ich adaptaciu D&D 5e, kedze posledny rok DMkujem prave 5e :) Prva vystraha je, ze chcu menit mechaniku hitov a veci okolo ACcka. No uvidime.
@Zx Atari 500 (07.06.2019 00:03): kdepak kamarade, to bude na Stadiu !!! debilove
https://www.vortex.cz/stadia-bude-stat-10-dolaru-a-prijde-pred-koncem-roku/

Tím dnes určitě nejvýznamnějším je potvrzení dřívějších spekulací o pokračování série Baldur’s Gate. Třetí díl přijde právě na Stadii (ale nejen tam, potvrzená je i klasická PC verze) a o vývoj se skutečně stará dánský tým Larian Studios.
@Bragi (06.06.2019 23:39): Tak v tomhle ohledu se právě nebojím, Larian se nebude bát jít podle svého. U jiného studia bych se bál, že z úcty ke značce a s viděním dolarů se vrátí původní skvadra z nebeských výšin svrhnutá na zem, přitom utrpí všichni amnézii a ztrátu původních schopností když Sarevok s Irenicem spojí síly. Od Larianu to určitě nebude jen nostalgická vzpomínka, spíše se obávám průšvihu jiného rázu - že to bude až moc revoluční a to klasické putování s družinou nebo pravidel dungeons a dragons úplně odpadne.