Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (19.05.2022 20:23): Mně to trvalo 23 hodin. Itemů jsem našel 78% a z mapy jsem odhalil 95%. Hrál jsem to až na jedno místo bez návodu. Na rozdíl od Hollow Knighta jsem tady měl párkrát pocit, že nevím, kam mám přesně jít, aby se hra někam posunula, takže jsem to možná až moc pečlivě pročesával. Probíhání obrazovek mi přišlo možná jednodušší v tom Hollow Knightovi (+ je tam navíc to metro).
@Artran (komentář): Axiom Verge jsem dohrál za 12 hodin, Hollow Knight za 51 hodin. Než jsem našel v Hollow Knight double jump, měl jsem Axiom Verge dohraný :-)) Ale je to samozřejmě subjektivní, k metroidvaniím backtracking patří, otázkou je tak pouze ona subjektivní míra (roli může hrát třeba také to, jestli lze jednotlivé obrazovky probíhat nebo ne).
@PRIVATE MARTIN (28.07.2020 20:47): Jj, asi jsem jí měl raději i než první Contru. Ale je fakt, že jsem jí hrál spíše jen u kamaráda, tj. nemám ji nahranou tak, jak bych možná chtěl, ale přišla mi tehdy dost fajn. A hlavně to snad byla první plošinovka co znám, která podporovala hru dvou hráčů (až později mi k tomu přibyl třebas ještě Golden Axe, i když to už byl spíše Beat em up).
@Isair (27.07.2020 22:00): Jo, Zeldy jsou taky pecka, hlavně ten A Link to the Past, pro mě ta série začíná právě od tohoto dílu, protože Zeldu 1 a 2 jsem teda neskousnul :-) Ale za to hned ta trojka se vyšvihla někde mezi ty pro mě nej hry vůbec.
@Ringo (27.07.2020 21:53): Jo, určitě je mám v plánu. Tu Castlevanii dokonce prodávají i na Steamu v nějaké anniversary edici.
Jinač zrovna z dobrých klonů Castlevanie jsem nedávno odehrál neprávem opomíjený Odallus: The Dark Call, který byl moc fajn a právě mě přiměl se více zajímat o podobné Nintendí plošinovky a jejich klony.

Docela rád bych si zahrál i staré 2D Zeldy (A Link to the Past například). Dohrál jsem tedy jen ten první díl v podobě Zelda Classic, ale od těch novějších čekám více, k Zeldám mě zase dotáhl Anodyne, který má své mouchy, ale ten koncept, který je starým Zeldám vlastní (taková ta osobitá explorace světa, hledání secretů apod.) mě tu dost nadchla.

Stejně tak je na Nintendo tuna zajímavých JRPG, někdy budu muset rozjet ten emulátor :).
@Isair (26.07.2020 05:14): Toho Super Metroida někdy ale zkus, Pořád si myslím, že je nepřekonán. A taky Castlevanii Symphony of the Night. To jsou takové 2 TOPky žánru. Vše potom jsou už vlastně napodobeniny, tu lepší, tu horší, někdy opravdu špičkové (Ori, Hollow Knight). Ale Super Metroid a Symphony of the night jsou prostě TOP. Přišly mi nejvíce konzistentní, jakoby tam vše do puntíku zapadalo.
Tedy je to příjemně chytlavé (Super) Metroid jsem nikdy nehrál, ale už se nedivím, že je to tak populární série. Z podobných her jsem hrál asi jen Dust: An Elysian Tail, který mě zrovna moc nenadchnul (vlastně mi více než cokoliv jiného přišel jako takové casual plošinovkoidní Diablo s pitomým příběhem a pěkným technickým zpracováním, nejvíce se mi tam líbila asi právě ta explorace, tak typická pro tenhle "subžánr"), ale Axiom Verge je zatím velmi solidní kousek.

Navíc to vypadá, že se chystá dvojka.
Někdy vážně myšlení tvůrců nepochopím, člověk zapne hru, vleze standardně do options, aby si nastavil fullscreen (protože se hra pouští nesmyslně v okně), chce se vrátit, mačká escape... nefunguje... dobře alt+F4 a vygooglovat si, jak se kurva vůbec vylézá z menu. Ok, jde to klávesou Q, nechápu proč to nejde klasicky intiutivně escapem no ale dobře. V menu se vše potvrzuje pomocí enter, dobře, jdu si nastavit ovládání, zde enter nefunguje, musí se vše potvrzovat pro změnu mezerníkem... tak jako co to kurňa je. Jako fakt nechápu, že dokáží autoři zbytečně zkomplikovat i takto jednoduchou věc jako je nějaké naprosto elementární ovládání v menu, které na PC platí a je zažité už desítky let.
Jakkoliv se ve výsledku jedná o "prkotiny" (a klávesy se dají posléze nastavit jak potřebujete), dokážou mě podobné situace, kdy autoři očividně nepoužívají zdravý rozum, vždycky docela naštvat (u takových Windows 8 jsem si třebas obzvlášť užil :)).

No nic, to jsem si jen tak přišel postěžovat... jinak to vypadá na fajn hru.
@Fritol (08.02.2019 13:36): To je přesně to, co říkáme od začátku. Nejde o jednu ikonku na ploše, jde o to, že Epic produkuje technicky nefunkční řešení, která následně jeho zákazníci řeší na diskuzních fórech konkurence, neb samotný Epic žádná diskuzní fóra nemá.
"As with other Epic Store games that have had problems, users have turned to the Steam forums to post their issues, since Epic is missing features like support forums." (viz)

Tohle tomu uplně nasazuje korunu. :)
@Saruman (18.10.2016 15:45): Řekl bych, že probíhání (tj. vyhýbání se nepřátelům v již prošlých lokacích při novém průchodu) je feature žánru. Krom těch metroidvanií, které obsahují současně vývoj postavy, to opravdu příliš nemá smysl (možná s výjimkou farmení životů nebo něčeho podobného, ale to většinou řeší nějaký "obnovovací" bod/místnost).

Příběh mi přišel takové hard sci-fi ve stylu Komplexu, Nonstopu nebo Matrixu, zkrátka něčeho s málo vodítky, důrazem na vědeckou uvěřitelnost a "všechno je ve skutečnosti jinak" pocitem. Takže za mě dobrý.

Že nejde vybrat strana mi nevadilo, jen ten speciální modulační nástroj měl větší potenciál, než jaký nakonec využil.
Pro ty, kterým se můj komentář nezdál dostatečně dlouhý, přináším rozšířenou verzi.
19/04/2016 výjde VITA verze, tak doufám, že nebylo zbytečné si hru rok odpírat a na VITě to bude to pravý.
Překvapivě dobré zamyšlení o Axiom Verge a vůbec metroidvania žánru možno nálezt ve video formátu zde.