Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Charllize (26.08.2020 10:18): Tak ony ty hry jsou jak přes kopírák takhle od pohledu. A vzhledem k tomu, že stíhají jeden díl ročně a do toho ještě portovat/remasterovat staré díly na nové platformy, tak ten vývoj bude asi fakt dost levný. Navíc vývoj her v Japonsku není tak drahý jak na západě no.

Ale taky mě to trochu zarazilo, půl mega není moc. :) Ale tak kdo ví, kolik vydělali na soškách a jiném merchi ještě.
@Fritol (26.08.2020 10:09): Jako ok. Ale jestli tohle povazuji za velky uspech tak by me docela zajimalo jak je mozny ze tu serii sekaji jak bata cvicky kdyz evidentne museli mit u predchozich dilu daleko nizsi prodeje. Asi ten vyvoj je stal tak malo ze se to vyplatilo:)
@Solidor (29.07.2020 23:34): Ja vetsinou pisu ze chci hard mode, steelbook v zakladnim baleni pripadne remaster Xenosagy. Zalezi od koho dotaznik je. Nefunguje to. Vetsinou pak hru udelaji jeste lehci, vyjde jen digitalne a remasteruji nejakou blbost z mobilu :)
@Solidor (16.07.2020 20:59): Jo, to je pravda. Ja to samozrejme nekupuju. Jen me mrzi ty vetsi obsahove veci, to me totiz vzdycky zajima. Jinak k tem kostymum a podobne. Kolikrat to tak spatne neni, protoze default postavy vypadaji jak kdyby vylezli zpoza popelnice ( samo to je naschval, aby se jim ty oblecky prodavali)

Eh, oni ty remastery PS3 dilu vysli v krabicce an switch, ovsem to je teda cena :)
https://www.supergamer.cz/atelier-dusk-t ... tnv9X1gaAhs-EALw_wcB
@Charllize (16.07.2020 20:40): Zlepšení je tam dost, ale právě ta změna směru mi moc nesedí. A pořád Ateliery prostě nejsou ani osmičkové hry.

Přiznám, že nákupy těhle módních doplňků jsem nikdy moc nechápal. Třeba v Cold Steel to úplně kazí atmosféru, když tam všichni běhají v plavkách :)
@Solidor (16.07.2020 20:29): Az ted jsem si vsiml ze jsi dal za 70, ta pornofikace Atelieru te prilis neoslovila koukam :)

No jo, vsak ja to kupovat nebudu, protoze se necitim jako zaniceny fanda serie (ale ty plavky Lile asi koupim :)
@Solidor (16.07.2020 16:28): No prave :)
Ale kdyz bych teda byl seriozni tak tam jsou i rozsireni hry, jako nove oblasti, postavy a jejich pribehy.



@jvempire (16.07.2020 18:03): Podle me zacni s Ryzou, a kdyz se ti bude libit tak muzes pokracovat tim co teprve vydaji, neboj bude toho dost. Jinak co vim tak vetsinou ta serie je rozdelena jakoby na trilogie ( me se treba hodne libi vizualne Dusk trilogy a rika se ze tale Arland trilogy je fajn). Tedy tri hry ktere spolu nejak souvisi. Takze muzes zkusit nejakou trilogii od zacatku. PS2 dily jsou trosku jine a jakoby ve 2D, ale zabavne jsou (emulator).
Pokud bych teoreticky chtěl v budoucnu začít s Atelier sérií, doporučujete od začátku nebo jiným dílem? Vypadá to zajímavě, ale taky časově dost náročně a těch dílů je hromada.
@Drolin (20.11.2019 11:57): Spíš má hodně hráčů zkušenosti s prvními dabingy z PS2 JRPG, kde
jsou některé... kvalitativně diskutabilní. Celkově bych řekl, že v současnosti už se anglické dokáží vyrovnat původnímu znění (a v pár případech je možná i překonat - Persony, Disgaea).

Já třeba mám vždycky anglický, pokud tedy neznám japonskou předlohu (třeba Fate/ hry bych bez japonských hlasů ani nehrál). I když anglické mají někdy problém v tom, že se jim nepovede sehnat stejného voice actora pro jednu postavu (Persona 4 a její spin-offy v tomhle dost ztrácí). To se v Japonsku nestane nikdy, pokud nebereme v potaz extrémní případy jako úmrtí nebo nějakou kriminální činnost.

@Charllize (20.11.2019 13:00): Zrovna Ateliery mi zasazením a jmény připomínají Německo, takže bych to puritánsky viděl spíš na němčinu :)
@Drolin (20.11.2019 11:57): tak pořád je dost lidí co chtějí dabingu rozumět. Hrat v japonstine je spíš postoj, nebo zvyk z anime seriálu než něco co by dávalo smysl. Pro mě to je stejná pitomost jako hrat asasina ve francouzštině, pac UBI jsou francouzi :)
@Charllize (20.11.2019 10:08): Mně právě přijde, že je hodně hráčů až militantně postavených za japonský dabing a jinak by to ani nehráli. Takže v tomto kontextu mám za to, že je AJ spíše zbytečná (ačkoliv třeba u FF XV bych to chápal, titulky jsou opravdu mikroskopické a japonský dabing dvakrát nepomáhá :).

A to je jako vždy dočasné, takže mě za pár dní poznáš.
@Charllize (20.11.2019 09:56): Budu dál naivně věřit, že dobré prodeje jsou díky zlepšení herních mechanik, nikoli kvůli zvětšování kdejakých částí těl hl. postav :)

Jenže Ateliery měly anglicky vždycky namluveno daleko méně dialogů, než japonsky. Já beru, že nemají budget jako Three Houses, ale je to škoda.
@Solidor (20.11.2019 07:14): Tak mě to zas tak nevadí. Ale je fakt že Ateliéry asi tyhle věci moc neprotezovali, aspoň co jsem měl možnost vidět. Každopádně ten pomerne velký úspěch tohohle dílů může mít s tema kozama a zadkama dost spolecne :)
I mě to přivedlo na myšlenku zakoupení budoucího dlc s plavkama, kterým se obvykle vyhýbám. Asi najmuli nějakýho experta přes tyhle objemove houpajici se věci, zabírá to :)
A ber to pozitivně, větší prodeje můžou vrátit eng dabing .
@Charllize (19.11.2019 21:53): Už v několika posledních dílech není časový limit. Hodně lidí ho nemohlo překonat, i když své kouzlo taky měl. Člověk věděl, že stejně nestihne všechno a musí se soustředit jen na něco.

A design postav vyvolával reakce už od odhalení prvních oficiálních artworků. Hlavně Ryza a tebou postovaná postava. Je to docela odklon od předchůdců a osobně z toho moc nadšený nejsem.
@Fritol (19.11.2019 21:42): myslim ze ten casovy limit nebyl i v nejakem dalsim dilu co je na PS4, jen si nevybavim v jakem. Solidor bude asi vedet.
Pak me samozrejme mrzi absence anglickeho dabingu, na stranu druhou je v japonstine nadabovano skoro vsechno. prislo mi ze jen snad uplne minoritni rozhovory nejsou.
A taky me to vcerejsi hrani privedlo k myslence kam az jde zajit pri tvorbe velikosti zenskeho poprsi, jestli to ma nejake hranice. Protoze nektere zenske postavy v Ryze jsou skutecne mega obri, v tomhle smeru:)
https://external-preview.redd.it/9NQpBjt ... 3f1cd6582096ee485fe8
Vcera jsem to na par hodin vyzkousel. Prekvapive dobre. Za ty asi tri hodiny se mi stacily zalibit postavy, i kdyz to na prvni pohled tak vubec nepusobilo.
Soubojak je uplne prekopanej a vzasade jde o variaci na ATB bez wait moznosti. Nejsem si uplne jisty jestli to je dobry napad. Tech veci co clovek vzasade realtime musi sledovat a ovladat je nejak moc, i kdyz ovlada jen jednu postavu. Ale mozna pujde jen o to se to poradne naucit.
Alchymie je taky uplne prekopana, i kdyz dle meho dela uplne to same, jen je na to jina minihra ktera trochu pripomina sphere grid z FFX. Jako vzasade novacek v serii (naposled na ps2) v tom mam i tak mega gulas.
Mam dojem ze odpadl casovy limit, jen se stridaji denni doby a meni se pocasi.
Lokace mi prijdou o neco vetsi nez byva zvykem.
Grafika je jednoznacne nejlepsi co zatim v serii Gust dokazal udelat, odhaduju ze to bude zejmena tim ze konecne zacali pouzivat moderni nasviceni oblasti a dalsi efekty. Dokonce za deste jsem zahledl jakysi pokus o efekt mokrosti na postavach. Na hru se dobre kouka a uz cloveku neprijde ze omylem zapnul PS3. Samozrejme Gust stale prdi na podporu PS4 PRO, takze se jede 1080p/30fps. Na PC samozrejme je 60 fps. A na Switchi nevim, ale tam je vsechno jedno, i kdyby to jelo 10 fps bude to nejlepsi verze.
Dnes vysel obsahovy patch ktery pridava do hry mnoho veci. Svete div se, zdarma. Foto mod, Puni peta ktery se leveluje a muze chodit pak sam na vypravy, level cap 99, legendary obtiznost, zvyseni levelu itemu pro craft a nejaky dalsi balanc pro vyssi obtiznost a podobne. K tomu samozrejme varka placenych DLC v cele ze season passem za lidovych 1600 korun :)
Tak zajimave.
PS4 verze na MT ma 76
Switch verze ma 82
Asi ty rozplizly textury, hrbaty stiny, doskakujici objekty jsou holt lepsi. Kam tohle povede. Zacinam se obavat ze Nintendo pribaluje do tech her nejakou omamnou latku ktera obluzuje smysly vsech co na tom hrajou, nebo nevim
@Charllize (16.10.2019 18:25): Tak ono z mé strany nejde ani o nějaké znechucení ze sexismu jako spíš o to, že se mi to prostě nelíbí :D Nevypadá to přirozeně. Jinak mám tyhle fantasy oblečky co toho moc nezakryjí i rád, proto si chci zahrát Magna Carta 2 třeba, mimo jiné... :)
Ryza v Japonsku překonává rekordy série, takže snad bude lepší, než ty poslední.

(to dělaj ty její stehna)
Tak já taky pořádně z ateliéru nic nehrál, jen dva díly na ps2, pak jsem to ignoroval herně, ale nikoliv vizuálně, prostě tý hry jsou takový fajn, něco jako když si jen ve spodarech sednes do lavoru s teplou vodou ;)
@Charllize (15.10.2019 21:57): Solidor je hodnotí nejvíc a přidal snad jeden díl jen, taky bych čekal že se do toho pustí on :)

Ale musím říct, že ze všech přidaných sérií jsem na Atelier nejvíc hrdý a míním tu sérii tady udržovat dokud to bude možné, ač jsem žádný díl nehrál.
@Charllize (15.10.2019 21:57): Gust zde má 29 her, a 7 hodnocení :)). Z toho pět Solidor, jeden pipboy a jeden trollí God.

Ale je to pochopitelné, méně přehlednou sérii než Atelier (a Ar) asi neznám! Osobně mě zajímá jen III (aneb grandiózní EXEC_COSMOFLIPS), ale to jako na potvoru nevyšlo na PC...

Tento nový díl má ale pěkný obal, takže si ho asi zařadím do "chci si zahrát". Jinak první díl Atelier Iris: Eternal Mana byla vůbec první hra co jsem hrál na PCSX2 emulátoru, protože cca šla v 15-20 FPS (aneb 2D).
@Charllize (15.10.2019 21:25): Hlavní hrdinka super, celkově je takový malý skok graficky mi přijde, konečně to vypadá jak na aktuální generaci :) možná koupím.

Jinak všechny díly krom dvou tuším jsem přidal já. Tak co se divíš :D