Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Syndicate je pro mě zatím nejrozporuplnějším dílem ze slavné série Assassin's Creed, přičemž k novějším dílům jsem se zatím nedostal, takže mohu srovnávat jen se staršími kousky. Na jednu stranu zde máme opět výborně zpracované herní prostředí v podobě Londýna zasazeného do svého nejslavnějšího období, na druhou stranu se v těchto nádherných kulisách odehrává bohužel plytký a místy notně přihlouplý příběh, který nijak nezachraňují ani nepříliš zajímavé hlavní postavy.

Ubisoftu se zde (opět) podařilo vytvořit poutavé hřiště se zábavnou hratelností, drží se však svého obvyklého schématu, ve kterém nechybí tuna prkotin ke sbírání, truhličky na každém rohu a bohužel naprosto stereotypní a otravné vedlejší aktivity. Korunu tomu nasazuje postupné dobývání obvodů, které si člověk musí postupně dávkovat, jinak by mu z toho kvanta 3 neustále se opakujících aktivit mohly slézt vlasy.

Naštěstí má hraní her několik let po jejich vydání své patřičné výhody a proto jsem si hru mohl užít i se všemi jejími přídavky (kromě Jacka Rozparovače, který se odehrává mimo hlavní hru a na kterého se teď chystám).
Když jsem si tedy hraní hlavních a přidaných misí v rámci DLC prokládal výše zmíněnými stereotypními aktivitami, dostál jsem všeho všudy vcelku zábavnému hernímu zážitku. Především plnění úkolů pro skutečné historické osobnosti jakými byli Darwin, Dickens, Doyle nebo královna Viktorie má své unikátní kouzlo.

Skákání a šplhání po budovách patří nezaměnitelně k této sérii a ve viktoriánském Londýně jsem si těchto činností užíval plnými doušky. Trošku mě mrzí, že hra neobsahuje některé pro mě zábavné prvky hratelnosti, které dobře fungovaly v minulých dílech - např. jízda na koni (bez kočáru) nebo odzbrojování nepřátel a následné používání jejich zbraní. Určitý downgrade oproti předešlým dílům doznala bohužel i herní fyzika.

Přes všechny výtky jsem si tuto v sérii další dějepisnou exkurzi náležitě užil, čemuž ale nepochybně pomohl i fakt, že jsem na hraní neměl tolik času, hru jsem si tak dávkoval po malých doušcích, takže i repetitivní mise byly díky povedené hratelnosti určitým způsobem zábavné. Doufám však, že se další díly série vrátí trošku k vážnějším kořenům, jelikož ta všudypřítomná nadsázka a často infantilní humor mi k této sérii nesedí, to ať si Ubisoft nechá do Far Cry.

Herní doba: 36h
Synchronizace: 94%

Pro: audiovizuální zpracování, hratelnost, viktoriánský Londýn, historické postavy, 1.světová válka

Proti: příběh, repetitivní a nezajímavé vedlejší aktivity, chybějící zábavné prvky z minulých dílů, nevyužitý potenciál

+20
  • PC 80
K sérii Assassin's Creed mám poněkud vlažný vztah, pár dílů jsem si zahrál, jednička mě kdysi dávno zaujala, v Black flag mě bavily námořní bitvy a v Unity zase to prostředí kde se hra odehrávala, nikdy to nebyl příběh ani hratelnost, takže jak dopadl Syndicate?

V první řadě mě upoutal Londýn a doba zasazení hry, moc pěkná grafika, tak trochu špinavé a průmyslové město, dostatečný pohyb lidí i povozů kolem, přišlo mi, že tohle město tak trochu snad i žije, dokonce na Temži se to hemžilo lodní dopravou na můj vkus až příliš, ale chápu, že nějak se přes tu řeku musí dát přehopsat...

Bavil mě překvapivě i příběh, sice jsou zde zase Asasíni a Templáři, ale tak moc se to tu nehrotí a spíš jsem vnímal starosti a strasti obyčejných lidí, popřípadě známích osobností, které tu samozřejmě nemůžou chybět a jejich dějové linky mě opravdu zabavily. Darwin, Dickens, překvapivě i Karl Marx a v neposlední řadě královna Viktorie Hlavní postavy mi konečně přišly v pohodě narozdíl od jiných dílu, sice Jacob byl občas na pěst, ale vše napravila jeho sestra Evie, tu jsem si opravdu oblíbil, jen mě mrzelo, že za ní hrajete o dost míň než za bratra.

Systém vylepšování byl v celku přehledný pro každou postavu zvlášť, není tady sto položek na vylepšování, spíš něco přes dvacet, plus možnost výběru ze tří typů zbraní, nějaké to oblečení a výzbroj, které si odemknete postupným hraním, díky bohu na mě nevyskočily žádné mikrotransakce. Novinkou je vystřelovací hák a moc dobře chápu proč ho sem tvůrci dali. Ulice jsou zde mnohem širší, budovy tak na sebe nenavazujou, takže cestování po střechám mi přišlo o dost zdlouhavější a nemotornější než dřív a tak nejrychlejší cestování k bodům vašeho zájmu jsou různé povozy a kočáry. Co mě potěšilo, byla mapa a postupné ovládání čtvrtí svým gangem, sice je jednalo stále o tři stejné úkoly, zachránit dětské pracovníky, unést vůdce jiného gangu, popřípadě zavraždit a obsadit jejich sídlo, ale postuným dávkováním jsem tak dobyl celý Londýn a fakt mě to dost bavilo.

A ty záporné dílky Assassin's Creed Syndicate: stále jsou zde moje neoblíbené mise, sleduj postavu čí dohoň grázla, mise na vozech mi přišly jak inspirované z Gta a hlavně ze začátku jsem se s nima docela pral, i když postupem času se na to dalo zvyknout. Na co jsem ale celou hru narážel bylo mírně přehozené ovládání na gamepadu, nevim proč se k tomu vývojáři odhodlali, ale místo tlačítka B jsem do konce hry drtil Áčko a ne se toho zbavit. :)

Bohužel se stále jede na vsuvky z přítomnosti, které mě v žádném dílu nezajímaly, nechápu proč se toho už nezbaví, ale naštěstí je to jen pár filmečků a není to tedy zas tak moc otravné, jen prostě nudné. V pozdější fázi hry stoupá obtížnost hry většinou jen tím, že kolem sebe máte víc nepřátel, nebo musíte určitý úkol udělat ne jednou, ale třeba třikrát to stejné. Ještě bych na závěr zmínil řadu úsměvných glitchů a pár bugů, které mě stály nějaké to opakování mise, naštěstí většinou ne celé od začátku. Zmíním jen jeden, kdy jsem měl dostat osobu do kočáru a odvést jí na policejní stanici, ale z kočáru se mi padouch teleporoval vždycky zpět, naštěstí jsem ho mohl odvést po svých, jen to trvalo o něco déle. A na konci mě před stanicí napadnou dva strážníci, jako že kam toho chudáka vláčim :)

Syndicate mě mile překvapil, splnil jsem nejen hlavní linku, ale i vedlejší úkoly a těch 26 hodin hraní jsem si velice užil. Nevim úplně proč, ale tenhle díl mi konečně sedl a není to jen kvůli sympatické Evie :)
+20
  • PS4 50
Se sérií Assassin's Creed mě pojí velký kus mé hráčské minulosti. Tehdy v pubertě, když jsem hrál druhý díl na Xboxu 360, začínal jsem si tu vskutku jedinečnou a rozmáchlou (tenkrát ale ještě ne) sérii zamilovávat. Ubisoft uhodili hřebíček přesně na hlavičku, když se rozhodli po zvláštním prvním dílu (působící spíš jak nějaké technické demo), posunout sérii do jiného časového období a do bot jiného asasína. Najednou jakoby se jim před očima otevřel svět plný možností, svět propojující fikci s historií, svět barev a lidských osudů. Nabídli nám nahlédnout na pravidla a historii vlastního fikčního světa jako do učebnice. Tenkrát mě to neskutečně chytlo. Eziova cesta životem. Práce s hráčovými emocemi, kterou nevidíme tak úplně každý den.

Nyní se nacházíme v roce 2020, pominula doba mého skalního fandovství, kterým jsem tady oplýval v mém komentáři na Syndicate, který jsem smazal. Teď jsem si šel zahrát hru jako někdo jiný. Můj pohled na umění se změnil, a s tím i pohled na herní umění. Před nějakou dobou mě zmlsala taková "maličká" hra zvaná The Last of Us Part II. Nějak záhadně na mě promluvila, a připomněla mi, jaké emoce a pocity ve mně dokáže videohra vyvolat, a že to jde. Vím že každý takovýto digitální počin je zcela jiný, jiný autorský, řemeslný a technický otisk, ale u hraní tohohle díla, již devátého hlavního chodu od gigantického Ubisoftu, vidím, jak dokážou být velké vysokorozpočtové produkce, u kterých vím že to umí i líp, stále pozadu, a zdržovat se jen toho povrchního.

V mnohém se bohužel nabízí srovnání s minulým dílem Unity, v něčem se bohužel rozchází. Tady mi to přijde bohužel jako výplňovka. Celá hra. Po ultra-mega očekávaném předchozím díle, tady tvůrci jakoby polevili. Nějak se stalo, že Ubisoft začal těžce flákat příběh, a to bych řekl, že už během tvorby Unity. Tady je vlastně vidět názorný příklad toho, že když tam není žádný drajv, žádný nápad, žádný hnací motor, je vám to celé tak nějak ukradené, pak to člověka nebaví. Tady pro mě moc neplatí, že aspoň hratelnost by mohla být zábavná, i když šlo vše v příběhu do kopru. To jde ruku v ruce. Ty mise v starších Eziových dílech, v Black Flag, nebo by se dokonce něco našlo i v díle třetím, nebyly bůhví jak oběvné. Samotné mise v hlavním příběhu vlastně nebyly nikdy v této dnes už legendární sérii ten hnací motor. To byl příběh, postavy a oběvování jejich příběhů, emoce. Tady to spadlo. Stejně jako v Unity.

Jak jsem psal, Unity bylo očekávané, a taky podle toho vypadalo. A nebylo to jen z grafického hlediska, kdy se tvůrci snažili vytřískat z tenkrát nové generace konzolí snad úplně vše. Kromě teda technického bordelu, hráči zároveň dostali opravdu pěknou hru. Které se možná ještě o rok novější Syndicate ne úplně vyrovnal. Oni se tvůrci rozhodli zprostředkovat hráčům exkurzi do tehdy revoluční Paříže a přijde mi, že tak stejně to je i tady. Možná o něco méně, ale je. Příběh samotné hry, válka asasínů a templářů, a všechny ty postavy, kterých se to týká, už hrají druhé housle. Ubisoft si čím dál více uvědomoval, že hráčům dají nejvíce právě té exkurze, té prohlídky historií. A zapomněl, že se tady vypráví příběh nějakých postav, které mají nějaký svůj vývoj a nějakou svoji historii. Postavy a jejich příběhy jsou tady na pozadí historických okolností. Ne naopak. Historie tehdejší doby není jenom pozadí podřízující se postavám a fiktivním příběhům. Což je nemilé. Unity se v rámci narativu ale přecejen snažil, nabídnul nám trochu ambicióznější příběh s ambivalentnějšími postavami. Vskutku osvěžující příběh, který svým velikášstvím pokračoval ve výpravných šlépějích, u čehož jsme byli zvyklí z minula. Klasicky to Ubisoft upekl jen způlky, a tak to celé působilo nedostatečně, nedodělaně. To stejné je ovšem tady, s tou vyjímkou, že už se ani nesnažili o žádné osvěžení. Postupné dobývání Londýna z područí templářů je ten nejobyčejnější příběh, který jsme v těch hlavních AC hrách dostali. Bez inovace, bez nápadu. Klasický černobílý pohled na všechny zúčastněné postavy. Plus ty historické tady plní opět účel jen jakéhosi drobného životopisného medailonku s žádnou skutečnou vahou pro příběh hlavních dvou postav. Celý děj působí jako jedna epizoda seriálu, ne celá série, nebo celovečerák. Žánrově je to k tomu ještě velmi odlehčené, postavy jsou archetypální a karikaturní a celé se to nebere vážně. Přitom na poli té základní dějové kostry se to tváří bůhvíjak velkolepě, kdy tady máme co dočinění s templářským vůdcem majícím obrovský vliv na celé město. V praxi to ale nevidíme. Jak jsem psal, minulé díly nebyli jednotlivými aktivitami kdovíjak objevné, ale jde o to, při jaké příležitosti to bylo, jestli jsme s Eziem navštěvovali jeho milou ve vedlejších misích v Brotherhoodu, nebo že jsme pomáhali Connorovi s jeho komunitou přátel v ACIII. Šlo o to jak nás to sblížilo s tím fiktivním životem na obrazovce před námi. Nic z toho tu nenajdete.

V jednom komentáři jsem psal o tom, jak je důležitý detail. Tady na něho není žádný důraz. Málo animací postav, příběhové cutscény tady jsou tipnuty vždycky velmi rychle, vedlejší úkoly mi přišli úplně zbytečné. Herní náplň v podobě obsazování jednotlivých čtvrtí je stereotypní a vlastně celá hra se skládá z více méně toho samého pořád dokola. Běž tam, ukradni tohle, zabij tyhle a uteč, hotovo. Takhle vypadá tzv. nastavovaná kaše přátelé. Nemluvě o tom, jak je to furt technicky nevyvážené, kdy se postavy divně hýbou, hlavní postavě všechno trvá, parkour je krkolomný a člověk u něho má někdy pocit, že pohyb protagonisty nemá pod kontrolou, nemluvě o odebrání tlačítka na skok.

Abych jen neházel hnojem, Syndicate je pořád celkem obstojná hra. Jako základní řemeslo to jakž takž funguje. Mě si hlavně hra obmotala na to na první pohled nejméně zajímavější a to sbírání předmětů. Jsem asi fakt celkem ujetý na to všechno posbírat. Jinak se tady daří to, na co byl očividně kladen důraz, vcítění se do historického města a období. Viktoriánský Londýn je fakt hezký a opět se Ubisoftu podařilo dosáhnou zcela jiného feelingu než v předešlých dílech, takže každý AC díl působí jinak, sálá z něho jiná atmosféra. Pak tady vlastně stále platí to, co jsem už zmiňoval na začátku, tvůrcům tady funguje pořád to nahlížení do jejich obsáhlé učebnice, a když už ne v praxi, tak aspoň prostřednictvím textů v databázi. Fakta i fikce jsou tady poutavě rozepsány a velmi dobře zkombinovány. Takže se musíme aspoň uspokojit z nějakého toho loru z textů a nahrávek ze současnosti. Kromě tohohle je tady příběh moderní doby vypravován v pár záběrech skrz nějaké drony či co, a opět se ukázalo, jak nedomyšlený celý tento narativ s linkou ze současnosti je. A to mě tato linka ve starších dílech nevadila, dokonce někdy i zajímala a bavila, záleží totiž na tom, v jaké formě se k nám dostane. Jestli se skutečně můžeme nějak pohybovat a objevovat okolí, nebo je to zpracováno jako tady, nebo jako v Unity, čili úplně zbytečně.
+16
  • PC 40
Herní výzva 2020: "Reálná virtualita"

Hru jsem zkoušel už v době vydání, ale prakticky hned na začátku znechuceně odložil. Ale pořád to ve mně hlodalo, přeci jen jsem cítil jistý dluh a výzva má být výzva...

Děj se odehrává ve viktoriánském Londýně, v dobách začátků kapitalismu, rozvoje parních strojů a továren, ale také doby imperialismu, bestiálních vražd prostitutek a dětské práce. Svět se opět povedl, i když Londýn je přeci jen poněkud okoukanější a méně zajímavý než předchozí lokace. Dojem z mé návštěvy kolem milénia přeci jen zanechaly spíš octové brambůrky než město samotné, i když třeba St Paul Cathedral je opravdu monumentální.

Gameplay je pořád stejný, což zde beru spíše jako minus. Přeci jen běhat parkour a používat lana a háky po malých domcích ve Středozemí s přivřením očí dávalo smysl, v těchto vysokých budovách už to nebylo ono. Pořád je problém třeba seskočit z nerovného okraje kam chci. Lidé se tu bezcílně motají zbytečně, v Unity to aspoň dávalo smysl (revoluce). Taky v Unity byly krásný paláce a interiéry, tady nic. Dokonce i v té naprosto maličké části buckinghamského paláce jsou na stěnách jedné místnosti tři stejné obrazy. To už je prostě odfláklé.

Oproti předchozím hrám jsou tu protagonisté dva - sourozenci brácha a segra. Mají trošku jiné perky na konci, ale hraní je za ně je v podstatě stejné. Bližší mi byla ségra, byla mi sympatičtějši, šlo se na ní dívat a často bojujete i proti ženám. Zajímavé je, že je tu x obleků a ve všech vypadá ségra elegantně a brácha jako hastroš. Hlavní příběh je klišé na kliše s fajn záporákem, vedlejší úkoly byly slabší než Unity a prakticky si je nepamatuju. Chtělo by to opravdu více tajemna, víc prostitutek, víc politiky, víc assassinů, prostě víc něčeho....

Co se mi líbilo je opravdu množství dětí, které nejen makají v továrnách, ale také kradou, hrajou fotbal v parku, atd. Děti ve většině openworld hrách chybí.
Líbily se mi změny v počasí.
Líbilo se mi hledání tajemství hracích skřínek. O to víc mě zklamala odměna.

Pro: děti, počasí, hrací skříňky

Proti: gameplay, prostředí, příběh, vedlejší mise

+20
  • PS4 20
Já mám rád sérii Assassin's Creed, jsem fanboy a o to víc jsem se spálil hraním tohoto titulu. Samozřejmě vidím prvky které se v těch hrách objevují pořád dokola, ALE vždycky jsem byl ochoten to odpustit když byl dobře napsaný příběh. A tu je první kámen úrazu, příběh a hlavní postavy je to nejslabší v sérii (normálně i Connor v AC III mě bavil víc). Můžete mi vysvětlit k čemu byli v této hře 2 hlavní postavy když si to člověk většinu času může hrát za koho chce? Tohle působí tak, že se tvůrci chtěli zavděčit všem a tak tam prostě dali 2 postavy bez charakteru. Paradoxní je že jediná dobrá postava je hlavní záporák kterého se nám bohužel dostane tragicky málo.

Co krom postav táhlo sérii AC byl příběh, který tady působí vůbec nejrepetivněji v sérii, tak nudné hlavní úkoly (a hlavně odfláknuté vedlejší mise) jsem dlouhou dobu neviděl. Postavy přijdou jen tak na scénu a prostě si řeknou teď jdeme do Londýna a všechny zabijeme a ovládneme! Ne, tohle je hodně laciné, nejsmutnější na tom je že příběh stejně končí, nemáme žádný dobrý pocit po dohrání.

Grafika je krásná, o tom žádná. Ale teda tak neskutečné problémy při jízdě kočárem jsem neměl ani během hraní Unity (na PC). Vývojáři se nepoučili z přehnaně prázdného Unity a opět je to líbezně vypadající, jenže když se tomu dostanete pod kůži zjistíte že tam vůbec nic není, permanentně špinavý Londýn mě prostě nezaujal.

Po dohrání musím konstatovat, že tohle je neskutečně slabá hra po všech stránkách že jí nemůžu doporučit ani fanouškům série, buď se Ubisoft do budoucna vzchopí nebo se můžeme s Assassíny rozloučit.

Pro: Dobrý stealth, hezká grafika

Proti: Špatný příběh, nudné hlavní i vedlejší postavy, ježdění kočárem, malý arzenál výběru zbraní

+10 +13 −3
  • PC 50
"Toto fiktivní dílo inspirované historickými událostmi a postavami, bylo vytvořeno multikulturním týmem, jehož členové jsou různých pohlaví, různých pohlavních identit, rozličných sexuálních orientací, rozličných náboženských přesvědčení, různých státních a politických příslušností... atd." :D

To je moc hezký, že vývojáři od Ubi mají tak pestrý tým, škoda jen, že nedokážou vymyslet vůbec žádnou zápletku.

Rezignovalo se na příběh, rezignovalo se na postavy a zbylo jenom skákání, vraždění a jezdění na kočárech. To, co například u AC: Brotherhood nebo AC: Revelations bývalo jako vedlejší úkoly - osvobozování města, zabíjení velitelů okrsku, se v Syndicate stalo hlavní náplní a nosnou zápletkou. Jacob a Evie jsou sice zábavnější hlavní postavy, než Arno z Unity, ale pořád zůstává faktem, že jsou to jen hláškující figurky bez minulosti, bez povahových vlastností a bez osobnosti. Ploší, zaměnitelní panáci, o nichž nic nevíte a vůbec vám na nich nesejde.

AC: Syndicate mi navíc ani nepřipadá, jako hra pro dospělé. Postavy se chovají naivně, celá realita Londýna je zidealizovaná a nedomyšlená. Pokud Evie osvobozuje děti z továren, možná to na dvanáctileté puberťáky působí jako bohulibá činnost, faktem ovšem je, že děti v továrnách pracovaly, aby ony, jejich rodiče a sourozenci mohli vůbec přežít. Takže co se asi stane, když si "Věže" zaberou továrnu pro sebe, zabijí zaměstnance, osvobodí děti a pak se v továrně poflakují? Děti budou trpět hladem, dostanou se do sirotčince, nebo půjdou žebrat na ulici a to jsou ještě ty hezčí možnosti. Další zvláštní věcí na chování Jacoba a Evie je, že odkrouhnout civilisty zblízka nemohou (respektive mohou asi třikrát, pak nastane desynchronizace), ale zajíždět muže, ženy i děti kočáry (a to nemluvím o hmotných škodách v ulicích Londýna) můžou naprosto bez problémů, vůbec nic jim za to nehrozí a dokonce za vraždění nevinných civilistů obdrží body (Bezohledné ničení). Podle mě to tedy příliš nedává smysl, ale nevadí. Hlavně, že Evie a Jake jsou tak strašně hodní, když jsou Assassíni a Evie ještě k tomu miluje Henryho a na závěr mu dá pusu jako ze školky! Nedovedu si představit, že by na vztahu těch dvou záleželo i třeba jen těm dětem, pro něž je hra určena.

Unity se alespoň ještě snažilo o nějaký příběh, provedení Paříže bylo opravdu krásné a velmi rozličné a sem tam se objevovaly skutečné historické postavy (Bonaparte, De Sade), tady už se tvůrci vykašlali na všechno, takže jsem z Londýna neměla pocit, že je to Londýn, bylo to jen nějaké random město s londýnskými památkami. Nesálala z něj žádná viktoriánská atmosféra plná třídních rozdílů a svázaného chování. Člověk by si z té hry pomyslel, že byl tehdejší život parádka, prosluněný Londýn, ženy na ulicích v kalhotách nebudí žádnou pozornost, děti nemusejí chodit do práce, nikdo neumírá na ulici hlady. Všichni jsou svobodní, neexistují předsudky, nerovnoprávnost žen, neexistuje rasismus. Hrany a ošklivé věci jsou řádně otupeny, aby zbylo něco, co nepřipomíná ani Anglii, ani viktoriánskou éru. A aby se tahle hra někomu zdála nadprůměrná, nebo dokonce dobrá, musel by být také řádně otupen.

Pro: háky, RPG vylepšování postav

Proti: absence příběhu, absence postav, absence příčin a následků, absence atmosféry, absence historie a v neposlední řadě ty příšerný kočáry!

+9 +10 −1
  • PC 50
Dílo dokonáno. Série ztratila i ty zbytky duše, které kdysi měla. Syndicate je tak neskutečně vyprázdněná hra, až to bolí. Máme tu sice velký historický Londýn, který na první pohled dýchá životem a zajímavými příběhy. Jenže tyhle příběhy, které v Unity byly ještě jakž takž slušné, tady působí spíše, jako kdyby je psala nějaká partička najatých středoškoláků. Ne vážně, takhle slabý, spíš až debilní writing všeho vyjma ústředního příběhu jsem snad ještě neviděl a to hry většinou neoplývají kdovíjak kvalitními scénáři. Veskrze to zabíjí jakékoli snahy o ponoření se do hry a její atmosféry.

Londýn vypadá vizuálně krásně, ale jak už tu kdosi zmínil, je to jediná věc ve hře, která (snad jen s výjimkou dobové hudby) dokáže na hráče nějak zapůsobit. Jediná věc, která má nějakou duši. Po určitém čase ale nakonec ta hnědošedivá barva zablácených ulic stejně omrzí a mimo město, třeba do nějakých kobek, se hráč, na rozdíl od minulých dílů, nepodívá. Hráč si i brzy začne všímat klasického Ubi schématu, mnoha bugů v grafice a oproti Unity i výrazného vizuálního downgradu.
Co drží Syndicate nad propastí je pravděpodobně hratelnost. Ta totiž kombinuje všechno zábavné na předchozích dílech a i přes slaboučký design misí je to docela zábava hrát, byť je nutno si hru přiměřeně dávkovat. Určitě to není věc, kterou by člověk pokořil intenzivním hraním za pár dní. Své trumfy hra odhalí zhruba po 2 hodinách hraní a poté je to až do konce opakování toho samého. A není nic, co by táhlo hráče dál. Všechno dějové je až zoufale neambiciozní. Souboje jsou oproti Unity o něco zábavnější, lezení po budovách díky háků až směšně jednoduché. Na jednu stranu to velmi zrychluje pohyb po dost velkém městě, ale pocit z nebezpečného šplhání je dávno pryč.

Na začátku jsem nakousl příběh, který hráče zavede doprostřed války gangů. To je vlastně i jediná tématika hry. Pryč je assassinská mystika. Není tu žádný řád, templáři jsou tu prezentování formou členů gangů, které hráč postupně vyhlazuje tím, jak obsazuje Londýn. Linka z budoucnosti je osekána na nutné minimum a až na jedno příjemné a velmi nečekané překvapení se hráč nedozví ani nic nového. Celá ústřední linka se točí jen o osvobozování Londýna a hledání DALŠÍHO úlomku ráje, který (to snad ani není spoiler) postavy samozřejmě naleznou až ve finální misi a to mezitím je jen generická vata. Tohle přešlapování na místě a čekání na "něco" je už docela frustrující.

Dvojice hlavních postav je ale naštěstí sympatická a díky tomu, že se hra nebere vždycky úplně vážně, tak to není vždycky úplná nuda. Zatímco za Jacoba jsem hrál spíše z nutnosti, Evie mě svým ladným pohybem a pěknými outfity přikovala k obrazovce o něco více. Animace mezi misemi jsou často osekané, často ani žádné nejsou a hráč sleduje statickou obrazovku a rozhovor dvou postav bez dodělaného mocapu. Srsly?

Z té hry prostě z pomalu každého aspektu řve odlfáknutost a jsem rád, že si série dala po tomhle fiasku pauzu. On ten základ totiž je pořád dobrý a i přes kritiku na poslední díly se na Origins skutečně těším. Syndicate ale opravdu nemá pořádně co nabídnout a to ani zatvrzelému fandovi série, který už musí být notně unavený tou stále stejnou a neměnnou herní šablonou. Nehraje se to špatně, ale celé to naprosto a bez jakéhokoli vzrušení prošumí.

Pro: místy hratelnost, tradičně pěkně zpracované město, Evie, hudba navozující dobový feeling

Proti: místy hratelnost, slaboučký až generický design misí a to i těch hlavních, vizuální downgrade, hloupý writing, příběh prost jakýchkoli emocí, hloubky, začátku a konce; hráče to nemá šanci vtáhnout

+25 +27 −2
  • PC 70
Hned na úvod mě potěšili hlavní protagonisté, přesněji řečeno jen Evie. Sympatická a vtipná postava s pěknou angličtinou a skvělými stěry svého bratra. Pošťuchování obou sourozenců bylo zábavné, ale tempo úvodu tradičně dlouho nevydrželo.

Tak jsem se v roli Evie jal objevovat krásně zpracovaný Londýn. Jacoba jsem nechal dřepět ve vlaku jak jen to bylo možné. Prvních pár hodin jsem se rozkoukával. Vždycky mně chvíli trvá, než pochopím všechny herní mechanizmy Ubisoftích her. To vám před ksichtem pořád vyskakujou vysvětlivky, směrovky a tipy. Jak co funguje, kde co je, k čemu co slouží, jak se co ovládá. Ne nadarmo je ve hře encyklopedie a návod. Jojo, když to nejde intuitivně a nenásilně, napereme do vás miliardu obrazovek s nápovědou.

Syndicate má zase plno reálných historických postav, odkazy na reálné události. To všechno je fajn. Londýn vypadá výborně, a celkem věrně zachybuje reálnou předlohu. Je pěkné poznávat ve hře místa, která jsem doopravdy navštívil. Dokonce i ovládání je úplně v pohodě. Tedy občas postavička dělá, co nemá. A absolutně mě štve nemožnost skočit (prostě se nedá skákat!!!). Ale aspoň používání zbraní a bojový systém je dost jednoduchý a efektivní.

Jinak je ale Assassin’s Creed dlouhodobě ukázka naprosto nevyužitého potenciálu. Jakmile se něco povede, hned v zápětí je to zadupáno do země hromadou nesmyslů, nedodělků a stereotypu. Celá hra je podle jedné šablony s asi 4 herními mechanikami opakujícími se do zblbnutí. Doběhni, zabij/zatkni/seber a uteč. Pořád dokola. Hrou jen proletíte, aniž byste měli možnost vstřebat atmosféru a detaily. Je to takové velké pískoviště plné miniher, jehož hlavním cílem je sbírání bodů a zvyšování levelu.

Kritizuju hodně. A to i přesto, že jsem dostal to, co od této herní série očekávám - zase to samé. Žádné novinky se nekonají. A k mému vlastnímu úžasu mě to docela bavilo. Neťukal jsem si na čelíčko tolik, jako u některých předchozích dílů. Na nelogičnosti jsem nadával trochu míň - nebo se jim prostě už jen smál. Bylo to fajn. Ale pořád bych si dokázal představit hru mnohem lepší. Kritizuju proto, že mě mrzí ten zmařený potenciál. Z technicky dobrého základu by se dala vymáčknout mnohem propracovanější, hlubší, detailnější, logičtější a epičtější hra. Snad je velká přestávka před příchodem nového dílu předzvěstí revoluce. Snad se Assassin’s Creed konečně někam posune.

Pro: Evie Frye, krásný Londýn, závěrečná mise

Proti: Evie Frye má málo prostoru, Londýn je nevyužitý, závěrečná mise je plná nesmyslů a bugů

+7
  • PC 70
Syndicate je v prvé řadě krásná návštěva Londýna v jeho nejlepších letech. Londýn je zde hlavním, a po hříchu také jediným, hrdinou s charismatem a osobitostí. Všechny ty potemnělé uličky, prosluněné parčíky, kouřící komíny a rozžhavené slévárny. Všichni ti malý Oliverové vybírající popelnice a lapající peněženky. Tohle je jednoduše hrdina, kterého chcete poznat od hlavy až k patě. A že budete mít příležitostí!

To samé se bohužel nedá říci o Jacobovi s Evie. Stejně zbrkle jako se představí, také příběhem proplují a zase zmizí. Se závěrečnou scénou nemáte pocit, že by jste něčeho dosáhli, i když přítomnost královny se něco takového snaží naznačit. Jsou zde jednoduché náznaky rozporu mezi sourozenci, které ale nikdy nejsou pořádně rozebrány a nikdo není nijak konfrontován. Ke konci už začíná být děj tak náhodně uplácaný, že už je vám vlastně jedno co a proč děláte. A ono to vskutku jedno je. Příběh je tu totiž jen takový doplněk, ke zbytku vedlejších misí. Ty často nejsou špatně napsané a nechybí jim nápad.

Výslednému dojmu z postav moc nepomáhá ani neskutečně těžkopádné ovládání. Jacob se nejvíce nadávek dočká, když si to po Londýně trajdá jako retardovaný tvrdohlavý kamzík. Kde jsou ty časy svižného a příjemného hopsání ze dvojky. Tento zautomatizovaný pohyb, při kterém nikdy nevíte jak se zachová, mi do hry o radosti z pohybu jaksi nezapadá. Stejně jako batmanovský hák a šílené kočáry. Nešlo to střídměji?

No, nešlo. Akce musí odsýpat a krev cákat na všechny strany. To je jeden z důvodů, proč se mi do hry z počátku vůbec nechtělo. Brutalita série je dovedená do tak absurdních a samoúčelných rozměrů, až je to neuvěřitelně protivné. Opravdu musím bojovat proti tyranii hlavního záporáka vyvražděním půlky Londýna? Opravdu musím lidem zapichovat kukri mezi oči a piruetkou rozpárat střeva? K čemu? Asi jsem už starý.

Bohudík je tady alespoň potlačena celá assassínská zápletka. Když ale vykoukne, tak to opět stojí za to. Moudra "vyšších bytostí" opět způsobují protáčení panenek a hledání tlačítka pro přeskočení.

Původně jsem se tolik rozepsat nechtěl, takže už jen krátce. Vypadá to krásně a netradiční hudba je skvělá. Hratelnost je stokrát omletá písnička bez náznaku pokroku, ale po mé tříleté pauze se sérii to bylo snesitelné. Suma sumárům. Nic pamětihodného, ale mohlo to dopadnout hůř.
+19
  • PC 85
Vydávat každým rokem to samé je troufalé a drzé. Vezmu stejnou kostru, potáhnu ji novým kabátkem a hurá máme tu nový díl, tentokrát v jiném městě. Než se Vám ohřeje v PC nebo konzoli, už čtete, že další bude v "xy". Assassíni jsou dílo, které svou repetetivností právoplatně přejídá hráče a i zarytý fanoušek musí cítit pálení žáhy. Je tedy velmi dobře pro značku, že aktuální díl Syndicate se v zásadě povedl a další nás čeká až v roce 2017, kdy možná zažijeme oproti Unity skutečnou revoluci.

Cesta krabičky s nosičem tohoto titulu byla pro mne velmi složitá a trnitá. V podstatě se dá říci, že jsem k ní přistupoval vlažně ala z nouze ctnost. Loňské Unity mělo příšerný začátek v žalostné optimalizaci a trpký konec v bezbřehé plochosti. Nemůžeme se tedy divit, že oznámení Syndicate evokovalo pocity Unity v Londýně. Dalo by se říci, že měl titul velmi těžký balvan předsudků v hráčské obci a tudíž i nelehkou prezentační úlohu. Trhal si někdo šaty při prvním oznámení, těsně po vydání Unity... těžko. O to více překvapující kvality vyplavaly hraním napovrch. Překladatelský servis mě přesvědčil, že raději investuji své peníze do česky lokalizované hry než-li naopak. Ty ostatní na které jsem se těšil, musí počkat až na vydání češtiny a pak si je možná koupím (zvlášť, když mě zajímá příběh).

Se zavěšenou pamětní mincí z leštěného hliníku vedle TV, jsem se ponořil do světa Viktoriánské Anglie. A ono... ono to funguje. Hned na první pohled je evidentní, že ploché postavy byly nahrazeny sympatickou dvojicí sourozenců a nějak to od začátku plynule šlape. Paradoxně mě nejvíc na sérii obtěžovala ta tíha assassinského údělu, všechny osudové záležitosti, rada starších sedících, když nebylo co na lžíci a jiné destiny momenty, které byly klišoidní až hanba. Zde naštěstí nejsou. V podstatě mám pocit, že hraji za bratra a sestru, co se vydají souhrou náhod do Londýna a každý má své choutky a motivaci dělat to, co dělá, prostě přežít a žít. Je tu mírná esence mýtických prvků, je tu politika, jsou tu vraždy, ale tentokrát servírované jako sladěný talíř, kde je maso, omáčka a příloha v takovém poměru, že po dobu konzumace Vám nic nepřebývá ani nechybí. Šéfkuchař to sladil v rámci možností série velmi chutně. V současné době mám otevřenou celou mapu, splněny sběratelské aktivity (které mě bavili - což v Unity moc nefungovalo viz. otevření unikátního assassinského obleku) a příběh rozehraný tak, že mě zajímá jak to celé dopadne (a to se mi u této série nestalo již hodně dlouho). Je pro mne důležité, že budu tento talíř dojídat s chutí. Nečekal jsem lahůdku mistrovské úrovně, ale v tom co měli nabídnout neudělali zásadní chybu.

Ačkoliv jsme mohli na internetu vidět srovnávací videa s Unity a je třeba vzít v potaz, že vizuál prodělal menší downgrade, není to nic zásadního. Vzhledem k tomu, že je zjevná péče v propracovaném Viktoriánském Londýně a titul slouží jako interaktivní virtuální turistický průvodce, kde se můžete hodiny kochat dokonalou architekturou a všemi pamětihodnostmi dané doby, nelze vyčítat absenci zaplněných ulic lidmi a fakt, že většina budov má uzavřené interiéry. Krásně se na Syndicate kouká a zaslouží velkou čest za excelentní převedení města do hráčského světa.

Jsem rád, že budu vzpomínat na posledního Assasína, jako na toho dobrého, že si rok odpočinu a mohu se těšit na nový díl zasazený do Číny.

Hráč 0

Pro: Dobrá řemeslná práce, sympatické postavy, dobře sladěný talíř pro konzumaci

Proti: Stále stejný pocit kulis, ve kterých se hraje divadelní představení. Absence pocitu proniknutí do dané doby se vším všudy.

+14
  • PC 75
Po tragické události, která se stala v AC Unity, si dali vývojáři opravdu záležet a Syndicate se stal být velice dobře hratelným. Trvalo mi několik dní na dohrání této velkolepé série, která vydrží ještě dalších sto let.

Stále jsem přemýšlel nad tím jak tuto hru vůbec ohodnotit, protože hra se stále opakuje, plníte buď hlavní úkoly, nebo vedlejší úkoly, a pro jistotu vývojáři to zaplní ještě nějakým sbíráním truhel, za které dostaneme bonusové zbraně, a přitom zjistíte, že jste si už vyrobili lepší.

Na této sérii velice oceňuji nápad, se kterým se můžeme podívat do minulosti a tak nějak trošku si představit jak to v té době přibližně vypadalo.

Líbí se mi zde náznaky celosvětové nejlegendárnější hry a to fotbalu, nebo také dětské pracovní síly. (Samozřejmě nejsem toho podporovatelem, ale kdo by neznal Olivera Twista). Co se týčen celkového hodnocení tak zůstanu na 70%. Sice bych jim dal možná i o 10% procent méně, ale tahle série mě bavila o něco míň, než dvojka nebo Black Flag.

Jsem zvědavý, kam se podíváme příště.

Pro: Nové období, závody s kočáry, hák.

Proti: Po pár hodinách jednoznačný stereotyp, pár novinek.

+6 +7 −1
  • PC 90
Hrál jsem všechny díly..i ty spin-offy typu Liberation nebo Freedom Cry a četl i několik knih. Takže se považuji za fandu..sice ne tak ortodoxního jako v době Brotherhoodu, ale pořád fanda. Na třech amerických dílech (3, IV, Rogue...s Liberation čtyřech, ale tomu jsem moc nedal) mě vadilo, že se jde moc přímočaře na věc. Z hlavních hrdinů byl Rambo a ačkoliv nejsem extra příznivce stealth přístupu, přeci jen ho modlo být více. Ale hlavně se vytratilo ono pověstné assassínství, ten řád, ta mytologie, do které jsem se zbláznil v době před vydání trojky Hrdinové asasíny byli proti své vůli nebo na řád kašlali a když to byli fajn hry, nikdy jsem si k nim nevybudoval vztah jako s Eziem.
Unity se v tomto směru vrátilo do zajetým kolejí, nad Arnem opět stál řád s velmistrem, ovšem francouzský díl sužovaly jiné problémy. Nyní na scénu přichází klad Fryů a ačkoliv se opět jedná pouze o anglickou asasinskou buňku, přičemž dvojčata již dávno Asasíny jsou, je opět paráda se prohánět po nádherně vymodelanovém městě s tunou vedlejších úkolů a craftování. Po vzoru Gta můžeme přepínat postavami a stejně jako tam, i tady mají hrdinové striktně dané příběhové linky, kde můžeme hrát buď jen za Evie nebo jen za Jacoba. Co mě zpočátku překvapilo, byl od základu předělaný soubojový systém (vzhledem k tomu, že jsem rozehrál Syndicate těsně po dohrání Unity byl rozdíl o to markantnější), ovšem postupem času jsem si zvykl a byl s tím hodně spokojený. Hra Vám alespoň zpočátku brání zabíjet policisty s obušky, proti kterým si jednoduše neškrtnete a všichni mají svojí úroveň nezávisle na vás. Iritovalo mě také, že sourozenci mají každý svůj strom dovedností, který se liší pouze třemi unikátními schopnosti a každého si musíme jednotlivě vylepšovat, ovšem pak jsem také doznal názoru, že když se musí s přidělovanými body šetřit, je výhodné z jednoho (Evie má naprosto skvělou schopnost neviditelnosti) udělat mistra stínu a z toho druhého Ramba.
S tim souvisí i dvě naprosto skvělé novinky, tedy vystřelovací hák a kočáry. S hákem jsem si užil spoustu srandy už Dying light a jelikož už jsem se po zdech něco nalezl, rozhodně jsem změnu se kterou je cestování po střecháh mnohem rychlejší, uvítal. A když mluvíme o cestování, nic neurychlí cestování jako kočár (ani takzvané rychlé cestování, jelikož loadingy nejsou extra dlouhé, ale stále otravné), který se chová sice velice realisticky při srážkách (tedy hlavně ti tažní koně), ale jinak se jedná zcela jasně o velkou výhodu.
Celkově se jedná o mnohahodinovou anglickou taškařici, kterou je radost hrát a příběh je sice psán poněkud neoriginálně, ale o to více pobaví repliky dvou hlavních postav. Hodně mě potěšila linka ze současnosti, jelikož jsem jeden z mála, kdo to naprosto žral s Desmondem a sice nejsou hratelné (což mi nevadí, nijak extra jsem se v nich nevyžíval, ale skvěle to rozšiřovalo příběh), ale těch filmečků by mohlo být mnohem více..Tak snad příště. Pokud tedy už letos nebo až v Egyptě (pak tedy 2017) ...

Pro: příběh, menší těžkopádnost ovládání než u Unity, Londýn, mytologie, animace ze současné linky, kočáry, vystřelovací hák, nápaditost úkolů, rpg prvky, hratelnost 2 postav

Proti: stále těžkopádnost ovládání, repetetivnost vedlejších úkolů, opět upozaděná linka ze současností, nejde pískat

+7
  • PC 80
Máme tu podzim 2015 a Ubisoft po zpočátku nehratelné a celkově nepříliš světoborné PC verzi AC: Unity skládá reparát novým počinem s podtitulem Syndicate. I tentokrát je hra zasazena do jedné z evropských metropolií – Londýna v době průmyslové revoluce. Propadli ale dámy a pánové z Ubisoftu znova, nebo úspěšně postoupí do dalšího ročníku?

Jelikož je to patrné už z procentuálního hodnocení, není třeba pokoušet se o nějaké uměle vytvořené napětí, a můžu na vás rovnou vypálit s tím, že letos si Ubisoft do indexu může za AC Syndicate kredity připsat hned po prvním termínu a nemusí se obávat komisionálního přezkušování a dalších tahanic, jak se mu již v minulosti párkrát přihodilo. (Unity, Hlídací psi, platforma Uplay obecně) Vzhledem k tomu, že po tom, co tento vývojář předvedl, ho nemám zrovna v oblibě (ale zase na druhou stranu nepatřím k haterům, kteří na hru automaticky nadávají už ode dne jejího oznámení), věřte, že Syndicate za zahrání opravdu stojí.

Po spuštění na člověka hra zaútočí graficky nádherně a zároveň velmi detailně zpracovaným Londýnem včetně kouzelných interiérů slavných pamětihodností, odlesků z kaluží, ultrarealistických stínů a spousty dalších vychytávek, které má rád hlavně marketing a pak samozřejmě každý správný šílenec do vizuálních efektů. Mezi ty se já sice neřadím, ale i tak můžu laickým okem vyobrazení revolučního Londýna posoudit jako jednu z nejlépe vypadajících open-world her, které jsem zatím hrál, a že je jich v posledních letech jako máku; zejména Ubisoft začíná dost podezřele působit dojmem, že už snad ani žádné jiné hry dělat nebude. (série AC, Watch Dogs, Ghost Recon Wildlands, The Division…)

Jenže, nepochybně mimo řadu jiných, grafické orgie se konaly už loni v Paříži (pokud jste měli trpělivost počkat si několik patchů a disponujete dostatečně ďábelskou grafárnou), ale ukázalo se, že ani spolu s marketingem do nebes vychvalovanou možností co-op misí to jaksi nestačí. Co tedy Syndicate dělá lépe? Zjednodušeně řečeno: kromě parkouru všechno.

Souboje, které v předchozím díle byly sice těžší, což jsem s povděkem kvitoval, ale bohužel taky nepříliš zábavné, jsou vylepšeny o řadu možností, jak si je zpestřit – ať už více či méně brutálními způsoby zneškodnění až 3 nepřátel najednou za doprovodu efektních animací nebo řetězením komb za použití asasínských zbraní, mezi které kromě mečo-hůlky (cane sword), jakési řeznické dýky a boxera patří již tradiční bambitka a vrhací nože. Nový rozměr likvidace nepřátel hře propůjčuje vystřelovací šplhadlo (rope launcher), a tady už nemůžu nezmínit Batmana, v jehož jeskyni se Kuba a Evička Smažilovi (Jacob Frye, Evie Frye), hlavní hrdinové tohoto dílu, určitě stavili a inspirovali, a to nejen zmíněným udělátkem, ale i stylem boje, a když už jsme u toho, mečo-hůlka by zase určitě nebyla nijak cizí starému Brachovi Penguinovi. Žerty však stranou; ač okoukané/vypůjčené z her jiných, i tady tyto mechanismy fungují zatraceně dobře, takže nemám důvod to hře mít nijak za zlé, protože kupříkladu právě rope launcher jednak usnadňuje a urychluje přepravu po Londýně, kde se mimochodem můžete vydat i na prohlídkovou cestu vlakem, nebo jen skočit na jeho střechu a v libovolnou chvíli seskočit a vydat se jinam, jednak přináší v podstatě nevyčerpatelnou zásobu možností, jak řešit rozličné stealth situace, unikat z boje v případě odhalení a tak dále.

S přepravou a bojováním souvisí taky další novinka, kterou je jízda drožkami, jejichž pomocí je možné jak velice rychle cestovat po městě, tak unášet padouchy a předávat je polici nebo správně načasovanými nárazy zneškodnit případné pronásledovatele. Ovládání těchto historických dopravních prostředků je rovněž dostatečně propracované (jinak se vám pojede s robustním hasičským povozem, jinak s malou dvoumístnou drožkou) a vcelku zábavné a mám z něj rozhodně lepší dojem než třeba z jízdy autem či na motorce v již několikrát zmíněných Watch Dogs. Fanatické milovníky zvířat jen musím varovat, že při kočárových bitkách to nezřídka odskáčou i koníci, takže ti se budou muset podobným střetům vyhýbat jako politik konkrétní odpovědi na otázku a raději jen mírumilovně mordovat gaunery a templáře v ulicích a budovách.

Velmi milým překvapením pro mě byl i soundtrack, protože i když kvalitní ozvučení doprovází vlastně celou sérii AC, tady jde o něco opravdu mistrovského. Zapomeňte na vynikající elektronicko-orchestrální skladby, v Syndicate se vám představí pan Austin Wintory s klasikou postavenou na neposedných smyčcích, ale dost keců; tady je link na jednu z mých oblíbených herních skladeb – posuďte sami: http://www.youtube.com/watch?v=fAflypDor2c

Co zůstalo značně diskutabilní, je parkour, který sice oplývá kvantem oku lahodích manévrů a animací, avšak jeho funkčnost člověka čas od času pěkně nasere, když chce někdo shůry otrávit nepřítele halucinogenní šipkou, což se sice podaří, ale vzápětí váš hrdina seskočí a zlikviduje cíl pod sebou skrytou čepelí tak utajeným způsobem, že si toho všimne každý nepřítel v okolí dvaceti metrů, takže váš původní zákeřný a prohnaný plán s otrávenou šipkou přijde poněkud vniveč, nebo když se vámi ovládaná postava ze záhadných důvodů rozhodne spáchat sebevraždu skokem, který nesměřuje k ničemu, na co lze dopadnou nebo se toho zachytit.

Příběh se točí okolo asasínské klasiky, tedy věčného boje proti templářům a pátraní po mocných artefaktech z pradávných dob a civilizací, ale ve srovnání s Unity mně přišly příběhové postavy v Syndicate o poznání zajímavější; během svých toulek Londýnem je možnost setkat se třeba s Charlesem Dickensem i Darwinem a nachomýtnout se jejich prostřednictvím k nejednomu výstřednímu úkolu. Dějovou linii v současnosti jsem začal ignorovat někdy mezi díly Revelations a Black Flag, takže ji nemůžu hodnotit, nicméně mi na ní vyhovuje to, že mě už tolik neotravuje při dobývaní Londýna, jako otravovala od plundrování a hledání pokladů právě například v Black Flag.

Jedno k druhému, shrnul bych to asi následovně: brázdit překrásný historický Londýn v kočáře do rytmu valčíku, zdemolovat vůz pronásledujících grázlů a vykosit je na mostě, načež se úhledným kotrmelcem zřítí někam na dno Temže, a osvobozovat různými aktivitami město od templářského vlivu, to je zkrátka virtuální zábava, jak má být.

Pro: skvostné vyobrazení Londýna za průmyslové revoluce, zábavné souboje jak na nohou, tak v drožkách, hromada možností, jak řešit mise potichu, perfektně vyřešené cestování po městě (fast travel, rope launcher, vlaky, drožky), virtuózní soundtrack, oproti Unity rozumněji odladěný systém upgradů a výzbroje

Proti: ovládání je občas na palici, po získání většiny zásadních vylepšení příliš nízká obtížnost, krvavé požadavky na hardware, občasné pády hry, zdolávání rozhleden již delší dobu budí silný dojem, že jde o jakýsi fetiš některého z hlavních game designerů

Pro: viz výše (opět se nevešlo)

Proti: viz výše

+9 +11 −2