Ascendancy je první hra vývojářského studia The Logic Factory a jedná se o 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) strategii se základy podobnými např. Master of Orion.
Hráč se zhostil role vůdce jedné z dvaceti ras (každá samozřejmě se svými klady a zápory) a pokusil se ovládnout galaxii. Bylo jen na hráči, zda se během hry choval agresivně nebo diplomaticky, zda se soustředil na maximální expanzi, nejpokročilejší výzkum nebo co největší početní převahu. Díky náhodnému generátoru map byla také každá hra zcela jiná.
Ascendancy přišlo také s některými vychytávkami - hvězdná mapa už měla náznak třetího rozměru, ovládání umožňovalo gesta pomocí myši, ne tak často vídaný byl i strom technologií.
Konečně splněn jeden z dávných restů. Zahráno, vyhráno, krabicovka koupena a stálo to fakt za to. Vynikající vytuněný klon Master of Orionu. Pořád jsem si nemohl ujasnit, zda 85% nebo 90%, protože 90% jsem dal MOO1, to je prostě zakladatel bůh, Ascendancy z něj vychází tedy fest, ale na druhou stranu mnohé mění a dostává kapku jinam a přemýšlím, jestli nakonec ne v lepší podobě. Graficky z hlediska zpracování planet určitě, co se týče budování planet, tak rovněž, sahá to spíše k MOO2, ale zachovává umocnění specializaci planety mezi vědu, průmysl a ekologii budováním jedné složky (tedy tejných budov) několikrát. Nakonec pro 90% rozhodlo to, jak mě hra bavila, prostě jsem se od toho nemohl odlepit, dokud jsem neporazil i ten nejposlednější konkurenční národ v galaxii, byť číselně už dávno bylo vyhráno a hra mi oznámila Victory po té, co jsem ovládl 2/3 galaxie. Prostě se mi to zábavností tak nějak vyrovnalo s MOO 1 i 2.