Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

ArmA: Armed Assault byla hrou, která v podstatě zachránila Bohemia Interactive Studio před krachem. Ti se totiž po vývoji úspěšné hry Operation Flashpoint pustili do megalomanského projektu nazvaného Game 2. Tady ale těžce přecenili své síly a někdy na přelomu roku 2005 a 2006 jim začalo být jasné, že je potřeba něco vymyslet, protože dokončení Game 2 bylo v nedohlednu a studiu pomalu docházely peníze. Sice měli nějaké příjmy z profesionálního vojenského simulátoru VBS, ale ty ještě nebyly takové aby pokryly náklady na dokončení Game 2. A jedinou další "novinku", kterou měli k dispozici, byla hra Operation Flaspoint: Elite, což byl port původního Operation Flashpoint na konzoli Xbox. Ten se ale skoro vůbec neprodával, recenze byly rozporuplné a navíc hra vyšla ve stejné době jako nová konzole X360.

Zoufalá situace nakonec vedla vývojáře k rozhodnutí vzít právě tento Xboxový Flashpoint jako základ, a narychlo do něj přidat nějaký nový obsah, tak vznikla první ArmA. Hra vyšla již v listopadu 2016 u nás a v Německu a to ve velmi zabugovaném stavu. Několik dalších měsíců pak vývojáři pracovali na opravných patchích, kterých byla velká spousta. Pak teprve hru pustili do zbytku světa. Neprodávala se sice tak dobře jako Operation Flashpoint, ale nakonec se prodalo asi půl miliónu kusů, což stačilo na to, aby studio mohlo pokračovat. Megalomanský projekt Game 2 nebyl nakonec dotažen do konce, ale většinu vytvořeného obsahu pak studio použilo v úspěšné hře ArmA II.

Zdroj: Score č 297 - Rozhovor s Markem Španělem
Celý příběh je inspirován mnoha válečnými konflikty poslední doby, nejvýraznější inspiraci však lze nalézt v dlouholetém rozdělení Jižní a Severní Koreje.
Během vývoje hry přešla US ARMY na nový typ uniforem Army Combat Uniform a stávající západní jednotky v uniformách Battle Dress Uniform se tak použili pro ztvárnění vojáků Jihu.
Oholená hlava vývojára Petra Pechara bola použitá ako základ pre všetky modely vojakov v hre.

Příběh

Hardware

Minimální HW požadavky:

CPU: 2 Ghz
RAM: 512 MB
VGA: Nvidia Geforce FX s 128 MB RAM & pixel shader 2.0, ATI Radeon 9500 s 128 MB RAM & pixel shader 2.0
OS: Windows XP nebo Windows 2000 a DirectX 9


Doporučené HW požadavky:

CPU: 3 Ghz
RAM: 1 GB
VGA: Nvidia 6800 a lepší, nebo Ati x800 a lepší s přinejmenším 256 MB RAM
HD: Potřebné volné místo: 3 GB (nebo více pro stažené addony)
OS: Windows XP a DirectX 9

Easter eggy

V hlavním městě severního Sahrani, Bagangu se nachází socha diktátora. Na ní se nachází slavná věta Járy Cimrmana: Budoucnost patří hliníku (zde El futuro pertenece al aluminio). Nápis je však těžko čitelný.

Ostatní

Ve Spojených státech Amerických byla hra vydána kvůli ochranným známkám pod upraveným názvem ArmA: Combat Operations.