ArmA: Armed Assault byla hrou, která v podstatě zachránila Bohemia Interactive Studio před krachem. Ti se totiž po vývoji úspěšné hry Operation Flashpoint pustili do megalomanského projektu nazvaného Game 2. Tady ale těžce přecenili své síly a někdy na přelomu roku 2005 a 2006 jim začalo být jasné, že je potřeba něco vymyslet, protože dokončení Game 2 bylo v nedohlednu a studiu pomalu docházely peníze. Sice měli nějaké příjmy z profesionálního vojenského simulátoru VBS, ale ty ještě nebyly takové aby pokryly náklady na dokončení Game 2. A jedinou další "novinku", kterou měli k dispozici, byla hra Operation Flaspoint: Elite, což byl port původního Operation Flashpoint na konzoli Xbox. Ten se ale skoro vůbec neprodával, recenze byly rozporuplné a navíc hra vyšla ve stejné době jako nová konzole X360.
Zoufalá situace nakonec vedla vývojáře k rozhodnutí vzít právě tento Xboxový Flashpoint jako základ, a narychlo do něj přidat nějaký nový obsah, tak vznikla první ArmA. Hra vyšla již v listopadu 2016 u nás a v Německu a to ve velmi zabugovaném stavu. Několik dalších měsíců pak vývojáři pracovali na opravných patchích, kterých byla velká spousta. Pak teprve hru pustili do zbytku světa. Neprodávala se sice tak dobře jako Operation Flashpoint, ale nakonec se prodalo asi půl miliónu kusů, což stačilo na to, aby studio mohlo pokračovat. Megalomanský projekt Game 2 nebyl nakonec dotažen do konce, ale většinu vytvořeného obsahu pak studio použilo v úspěšné hře ArmA II.
Zdroj: Score č 297 - Rozhovor s Markem Španělem
Zoufalá situace nakonec vedla vývojáře k rozhodnutí vzít právě tento Xboxový Flashpoint jako základ, a narychlo do něj přidat nějaký nový obsah, tak vznikla první ArmA. Hra vyšla již v listopadu 2016 u nás a v Německu a to ve velmi zabugovaném stavu. Několik dalších měsíců pak vývojáři pracovali na opravných patchích, kterých byla velká spousta. Pak teprve hru pustili do zbytku světa. Neprodávala se sice tak dobře jako Operation Flashpoint, ale nakonec se prodalo asi půl miliónu kusů, což stačilo na to, aby studio mohlo pokračovat. Megalomanský projekt Game 2 nebyl nakonec dotažen do konce, ale většinu vytvořeného obsahu pak studio použilo v úspěšné hře ArmA II.
Zdroj: Score č 297 - Rozhovor s Markem Španělem