Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Obdivuhodná strategie z dob dobývání Ameriky. Obsahuje několik kampaní. Kampaň Kryštofa Kolumba, která je tutoriálem a pak kampaň za Španěly,Angličany,Francouze a Indiány. Co je hlavní předností této hry oproti jiným strategiím je herní systém, který je více bližší skutečnost.

Základem je vesničan, který staví budovy a opravuje. Z těchto vesničanů verbujete v pevnosti vojáky. Už to není jako v jiných strategiích, kde v budově kliknete a z ničeho vybudujete vojáka. Aby jste naverbovali vojáka potřebujete nejdříve vesničany. Dále pak jsou tu důležité suroviny, které nejenom potřebujete na výrobu jednotek, ale také na na jejich fungování. Základní suroviny jsou jídlo,dřevo,zlato,železo a uhlí. Tak například železo a uhlí potřebují děla a vojáci ke střelbě. Bez uhlí na střelný prach vám vojáci,děla ani lodě (ty z Evropy) ani pevnosti nevystřelí. Bez zlata na žold vám vojáci dezertují. Vojáky můžete formovat do formací což je také šikovná vychytávka. Dálším dobrým prvkem je, že vojáky můžete umístit do budov, aby odtud stříleli na nepřátele. Vaše pevnost pak může být smrtelnou pastí pro nepřítele. Ze začátku si také můžete nastavit čas do kdy se můžete připravovat na nepřítele (peace time). Do té doby vás nepřítel nemůže napadnou a můžete se tak lépe na něj připravit.

Pro: Možnost umístit vojáky v budově,formace, jedinečné budování vojáků

+10
  • PC 75
Na dobývání ameriky jsem se moc těšil, až budu jako španělský Conquistador anektovat a plenit území rudokožců, rozvracet říše a paktit se s podřadnými indiány, zabírat města ve jménu Karla V., a hrdě dmout svou hruď pod zlatým praporem Španělska
Také jsem se těšil, jak budu neustále otravovat mistra a skutečného hrdinu Hernána Cortrése,svým autogramem, který nebyl ničím jiným, než J.G Ceasarem své doby a svou spravedlivou válku vedl znamenitě.
Tak jsem se těšil na kampaň, že jako první jsem šel hrát skrimish, první dojem byl více než pozitivní, grafika je pěkná(koupil jsme to asi před týdnem) a fakt je krásně přehledná. Koncept hry se mi taky líbil od distribuce surovin až po výrobu jednotek. Předem si řekněme, že tahle hra je vážně o bojích, takže nečekejte nějaký složitý menedžment ekonomiky, prostě postavíte farmu, tři doly a utáhnete vojsko, pak už jen chrlíte jednotky a sem tam nějaký ten výzkum. V těchto bodech má hra nepopiratelná plus.
Bohužel AI už tak dobrá není a občas jsem nechápal o co jí jde.
Ve skrimishy mě překvapovala její naprostá pasivita, udělá pár útoků a pak na vás dlabe, nebo pošle jednoho vojáčka, kterým obíhá celé vaše opevněné pozice a když najde skulinku, tak vám zajme dělníky udělá malý bordel(někdy zabere i budovu) a jde do pryč. Jako sorry, ale partyzánský styl války na to nemám nervy a tohle mě dokázalo vyloženě nasrat.
Zabírání budov a jejich možnost se aktivně z nich bránit, ač je tato myšlenka jakkoliv bohulibá, je ve výsledku neuvěřitelný vopruz při dobývání a hlídání si jednotek. V multiplayeru tohle bude pěkně dementí prvek a nejspíše geniálně ubohá strategie pro rychlé klikače myší.
Stejný vopruz je, který bych rozhodně v historické strategii nečekal, že při odstřelování nepřátelských pevností(které vážně dokáží rozkrájet armádu na kousky) dělostřelectvem, AI vezme všechny dělníky a naprosto v pohodě utáhne opravy pevnosti, takže děla tam jsou víceméně pro parádu a účinná jsou jen proti pěchotě(díky kauzalitě často i proti vlastní pěchotě, stejně jako střelba z pušek do vlastních), takže stejně ve výsledků musíte přepnout na mód "For Mother Russia" namaxovat všechny jednotky s jediným cílem, obsadit pevnost. V praxi to vypadá asi takhle, třista(někdy i více jednotek) se žene směrem na pevnost, pevnost jich polovinu pokosí nepřítel taky, takže vy už máte dávno naklikanou výrobu jednotek(kolem 200 i více ) a waypoint máte daný k pevnosti až nakonec pevnost padne před takovým to náporem "human resources"(teď si tak říkám, že v té době bych kurva nechtěl být personalista :D), a copak? mno pak se bojuje přeci o každej posranej baráček! AI si stavý na druhém konci města novou pevnost.

Ať je jakkoliv suprová myšlenka, vytvářet formace za pomoci kapitánů bubeníčků a vlajkonošů, AI to nepoužívá a vy se bez toho, ale neobejdete, protože jinak mají jednotky tendenci brát do zaječích. A není nic krásnějšího jak když vám masa vojáků před nepřátelskou pevností začne otáčet a nechá se roztřílet(jako tohle se fakt povedlo). Nejsmutnější na tom je, že důstojníci většinou chcípnou jako první :D
Jinak dodnes jsem nepochopil jak to funguje, základní prapory jsou po 15 vojácích a větší pak po 29 atd. až k řádům stovkám, ale častokrát i když máte dostatek vojáků, tak i třeba když se poserete, nedokážete vytvořit větší prapor a to je vážně ke vzteku.

Do hry teprve pronikám, ale o taktických bitvách zatím jenom sním, páč komp to dlabe a jednotky jen masuje a posílá jako Vercingetorix proti římským legiím.
Jsem si vědom, že tenhle komentář je snůžka hoven a nemá žádnou strukturu, je to jen moje fňukání a frustrace jak nejsem schopnej to hrát a na normal dostávám na prdel,ale prosím buďme tolerantní a kdo není rasista a xenofob, či netouží sexuálně ovládat svou matku, mi plusko určitě dá.

Pro: pochodující vojáčci jsou fajn, grafika, bubeníček

Proti: občas AI, sem tam bugy v pohybu jednotek, absence sborových pochodových písní jednotek(kdy už to konečně nějkoho napadne!)

+3 +10 −7