Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alexander

23.11.2004
65
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Alexander je real-time strategie věnovaná slavnému vojevůdci Alexandru Velikému, která byla vydána souběžně s uvedením stejnojmenného velkofilmu do kin.

Hra nabízí hlavní kampaň za Alexandra, která je prokládána ukázkami z filmu a tři vedlejší kampaně (Egypt, Indie, Persie), pět samostatných misí a skirmish. Hlavní náplň kampaní je dobývání cizích území, která jsou zobrazena na mapě, která odpovídá Alexandrovu postupu, tažení tedy začíná v Makedonii a končí v Indii. K dispozici je velké množství jednotek (bojovníci s mečem, hoplité, lučištníci, různé druhy jízdy, loďstvo), které se dají seskupovat do formací. Budovatelská část hry je značně zjednodušena a slouží hlavně k výcviku jednotek.

Líbivá 2D grafika hry poskytuje bitvám tisíců jednotek dostatečnou přehlednost, ale hra je hardwarově náročná. Hudba je převzatá z filmu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
RTSka od vývojářů COSSACKS, to se mi musí líbit, říkal jsem si. Věru ale nelíbilo. Nebo ne mnoho...

Animace jsou zde řešeny chaotickými prostřihy z filmu Olivera Stonea ALEXANDER VELIKÝ, s Colinem Farrellem v ústřední roli (hru tak i podle obalu lze brát jako licenční produkt, s filmem má ale hra společného jen pramálo – postavu a Vangelisovu hudbu) a mimo to “oplývá“ otřesně vedenými in-game cut scénami, které nabízí téměř strnulý pohled na izometricky vyvedené jednotky hovořící mezi sebou a textové provedení rozhovoru. Je to velmi nudné a bez nápadu.

Samotná izometrická grafika a provedení jednotek i budov patří k tomu lepšímu ve hře. Jednotky jsou verbovány do patřičně masivních formací (jako u COSSACKS), ale chybí tomu něco navíc (“Kozáci“ měli do formací bubeníka s důstojníkem, tak proč u jednotek Alexandrových šiků taky nepostavit zvýrazněnou figuru?).

Celá hra je vedena spíše stylem tunelového tažení. Ve větším množství misí se ani nestaví, ale jen postupujete s armádou, která vám byla dána do počátečního vínku. K tomu se obyčejně řadí některá “osvícená“ jednotka, která nesmí podlehnout. Tento přístup by snad ani nevadil, kdyby každý pochod nebyl tak pevně nalajnovaný a k uzívání fádní. Hra se navíc nedá zrychlit, takže často jen pozorujete jak jednotky táhnou z jedné strany obrazovky na druhou a v opačné serpentýně zase zpět. Otřesné je toto zpomalení především u loďstva, naštěstí si ho tu moc neužijete. Bitvy potom probíhají tak, že se stohlavé šiky seběhnou do jednoho mlýna a tam potom probíhá mazanec na druhou, totální změť bez potřeby taktizace. Vítězí ten, kdo má vícero panáčků... Udílet pokyny v takové holomajzně je potom nemožné (v mlýnu se ztratí i katapulty, kterých je z nějakého neznámého důvodu možné vyrobit jen 5 kusů). Špatně se označují i jednotlivé jednotky a nezřetelně působí i ukládání do skupin nebo zjišťování stavu nepřátelských budov.

Dost mne pobavila mise, u které jsem měl jízdou zlikvidovat osly s nákladem, mířící všemi směry z opevněného města. Jezdil jsem dokola jak blbec, likvidoval skupinky hlídek (ty se pak znovu zjevovaly jako při zázraku) až mi došla trpělivost a dal jsem cheat na odkrytí mapy. A ejhle ho, oslíci se točí v klubku na jednom místě uvnitř hradeb... Ale já katapulty dostanu až ty proklatá zvířata pobiju! Hmm, toš to by nevyřešil ani Alexandr Veliký... Následuje cheat pro vítězství v misi.

Hra už v době svého vydání nebyla konkurenceschopná a právem zapadala prachem zapomnění...

Pro: masivnost, ze začátku Vangelisova hudba

Proti: beznápadný klon Cossacks, frustrující v několika směrech, ke konci Vangelisova hudba

+11