Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ADR1FT


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 70
Premisa ADR1FT je veľmi podobná filmu Gravity. Na vesmírnej stanici nastala explózia, hráč je posledná žijúca postava a chce sa dostať naspäť na Zem. Je tu first person pohľad a veľa pohybu, častokrát i adrenalínového, no jediným nepriateľom je nedostatok kyslíku a gravitácie.

Hráč sa vo veľmi peknej grafike U4 enginu pohybuje v stanici a jej okolí. Škoda, že celková náplň je naozaj len o tom, že stanica mala 4 ramená a na konci každej takejto sekcie je súčiastka, ktorú potrebuje hráč na opravu systému, aby mohol odísť v záchrannom module. Každá sekcia, do ktorej má ísť je vždy o niečo viac rozbitá a tým pádom roztiahnutá v priestore a horšie sa v nej naviguje. Práve navigovanie cez minimapu je občas chaotické, keďže hráč sa nepohybuje len do strán a vpred/vzad ale i hore a dole.

Ako zážitok na 5 hodín hra celkom pobaví a človek občas zastaví, aby sa kochal, no ak by bola len o kúsok dlhšia, už by bola svojou nedostatočne pestrou náplňou stereotypná. Takto pobavila nezvyčajným settingom a celkom zábavnou akčnou no nenásilnou náplňou. Verím, že na VR to môže byť zaujímavejší zážitok, no i na obyčajnom počítači to pôsobilo fajn.

Splnené ako súčasť Hernej Výzvy 2017: 6. "Šedá myška"

Pro: netradičné prostredie, pekná grafika, atmosféra

Proti: občas chaotická orientácia v priestore, rovnaká náplň len s postupne sťaženými podmienkami

+13
  • PC 75
Zajímavé vesmírné dobrodružství. Píšu komentář těsně po dohrání, takže jsou moje emoce ještě celé rozvířené a mám chuť napsat hrozný hejt. Protože když se trochu zajímáte o vesmír a historii kosmonautiky a pak si zahrajete tohle, tak se vám musí nutně otvírat kudla v kapse. Na druhou stranu má hra fantastickou atmosféru (hlavně na začátku), což je fakt, který nemůžu přehlédnout, ani kdybych se opravdu hodně snažil.

Problém téhle hry je v tom, že obrovská část úsilí šla do čarokrásné grafiky a na hru už se nějak nedostalo. Je tu celá řada modulů a každý je rozbitý nějak jinak, což muselo dát strašnou práci. Pokud jste venku ve vesmíru a koukáte na tu spoušť, tak je to na maximální hodnocení a jdeme domů. Jenže uvnitř (zbytků) stanice už to taková sláva není, protože tam se dostává do popředí herní náplň a ta je bohužel celkem slabá. Bez spoilerů můžu napsat, že se hraní stane postupně dost repetitivní a konec je v podstatě vysvobozením (jak pro hlavní postavu v příběhu, tak pro hráče).

Musím pochválit hudbu, pěkné názvy částí stanice a dobře zvládnuté vyprávění osobních příběhů. Naopak jako natahování herní doby působí pomalý pohyb a na můj vkus až moc modulů stanice.

Adr1ft můžu s klidem doporučit jako skvělý zážitek, kde opakovaně ucítíte pud sebezáchovy. Hra je to jinak poměrně průměrná, protože designér se tady při navrhování úkolů moc nenadřel.

Něco ke konci hry: Velmi se mi líbil "zvrat", že vlastně hrajete za zápornou postavu. To dávalo celé hře zajímavý šmrnc. Škoda, že na konci přece jen není nějaký flashback na začátek těsně před zničením stanice. To by mi jistě nemálo zlepšilo celkový dojem.

Pro: Grafika a atmosféra, osobní příběhy a jejich vyprávění, povedený HUD skafandru

Proti: Opakování úkolů, stanice je zvenčí mnohem zajímavější než zevnitř, pár logických chyb

+11
  • PC 80
Přirovnání k filmu Gravitace je celkem přiléhavé. Astronautka se snaží v rozmašírované vesmírné stanici zprovoznit alespoň část poničeného systému, aby mohla dosáhnout záchrany.

Pochválit musím audiovizuální zpracování - některé scenérie jsou celkem dechberoucí.

Náplň hry už je o něco méně výrazná a sterilní, ale přesto se za těch pár hodin to poletování v útrobách poničené stanice (a okolí) neomrzí. To, že je zde rádoby silný příběh, který to celý jakoby rámuje je jedna věc, ale přecejenom bych očekával, že hlavní hrdinka bude muset zapojit mozek - to se moc často nestávalo. Jedinou překážkou je zde kyslík a samotná orientace v 3D prostoru.

Rozhodně je nejlepší poslední část: MOBILIS a to s odměnou - možností volného pádu na stanici - oprava skafandru.

Velmi ale musím zalitovat jakéhosi zjednodušení, kdy jsem původně doufal v opravdový simulátor beztíže. Samozřejmě, že nejsem na tyhle věci žádnej odborník, možná se i pletu, ale:

Rotace (nebo i rychlost) zde není zpracována - vše si hoví v jakési rovince. Pokud se něco opravdu otáčí kolem své osy, pak jsou to jen jakési dekorační překážky, které zabraňují v postupu vpřed. Bylo by, myslím si, dramatičtější a mnoho těžší, kdyby člověk rotací "sebe" mohl dojílit jakéhosi dočasného sladěním s odlišně otáčející se částí základy - planeta a okolí by pak (divoce) rotovala na obzoru namísto statického vesmírného pozadí.

Hra je poměrně krátká a pokud nehodláte hledat všechny serepetičky, co tam jdou sesbírat, je to za 5 hodin hotový. Rozhodně bych snesl víc. (To ale znamená, že mě hra bavila až dokonce.) Škoda, že není plně rozvinut potenciál beztíže, jak jsem si jej vysnil.

Slušnejch 80%

Pro: Audiovizuální zpracovaní, námět, tempo

Proti: Příliš statické (nerotující) prostředí, málo interaktivity, dost snadné, délka hry

+10