Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Herní výzva 2024 - 5. Nikdy se nevzdávej! - Hardcore: Dohraj hru, ve které hraješ za postavu s fyzickou indispozicí. 

Na začátek si povíme něco o příběhu. V této hře si zahrajete za slepého rytíře jménem Edward Blake, který je doprovázen svou dcerou Louise, která slouží jako jeho oči v tom smyslu, že mu pomáhá s orientací v prostoru. Společně se vydáte na cestu za záchranou své ženy, která byla unesena králem. To je v kostce v podstatě celý příběh. Hra se odehrává v nejmenovanném fantasy království. Příběh je opravdu minimalistický, ale podle mého názoru je tahle hra trošku o něčem jiném, takže to vlastně ani nevnímám jako nedostatek.

Ve hře totiž už od spuštění kromě log tvůrců, která se ukážou na začátku a pak zase zmizí, vidíte jen černo-šedou mlhu a veškerý text v menu je vám předčítán text-to-speech automatem. Ano, menu hry nevidíte a musíte se tedy nechat navigovat výše zmíněným hlasem. Jakmile se mi povedlo dostat z menu a přejít do samotné hry, čekalo na mě celkem 27 kapitol odehrávajících se v různých lokalitách. Vzhledem k tomu, že nic nevidíte, musíte se spoléhat hlavně na sluch. Při pohybu z místa na místo vám pomůže vaše dcera Louise, která vám radí na jakou stranu se máte otočit, kdy se máte zastavit, kdy skočit apod. V boji zase musíte ze zvuků, které vaši soupeři vydávají poznat z jaké strany na vás zaútočí a poté ve správný moment v tomto směru vést sek mečem. Načasování je klíčové. Pokud totiž seknete v nesprávný moment, váš soupeř toho využije, uhne, a naopak zraní vás. Hra mi ukázala, že opravdu nejsem mistr načasování a bylo pro mě často dost obtížné čistě z poslechu odhadnout, kdy je správný moment vést útok na nepřítele. Také proto doporučuji u hraní hry mít kvalitnější sluchátka nebo mít audio pořešené tak, abyste mohli vnímat prostorový zvuk. I přes to, že taková sluchátka vlastním, bylo pro mě občas dost obtížně poznat odkud daný zvuk vycházel, ale to je spíš problém ve mně, než v technice.

Hra neobsahuje žádnou hudbu, která by v téhle hře stejně působila akorát rušivě. Místo hudby tu tedy najdeme "jen" různé ambientní zvuky prostředí, ve kterých se Edward zrovna nachází. Ať už švitoření ptáků, šustění listí stromů ve větru, hromobití při bouřce nebo rachot rušného města. Hlasitost některých zvuků dokáže přehlušit ostatní zvuky, což v některých herních situacích může vést k problémům, do kterých jsem se také záhy dostal.

Pro mě asi nejhorší část hry se odehrávala uprostřed rušného města, kde mluví jeden člověk přes druhého a je tam takový "rachot", že díky tomu pořádně neslyšíte povely, které vám vaše dcera dává. Přesně tohle mě stálo několik herních životů a následných restartů úrovně.

Na závěr chci uvést, že se jedná o celkem příjemnou, ale místy i trochu frustrující herní jednohubku, kterou se mi podařilo dohrát za něco málo přes 3 hodiny herního času, což není moc, ale podle mého názoru, ani málo. Ve finále mě to bavilo.

Pro: audio, přiměřená délka hry, náhled do života člověka bez zraku

Proti: slepota

+11