Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Co je pravdy v tom, že na těžkou obtížnost nevidím ten oranžový kurzor, který mi říká kdy mám provést řetězení útoku?
@Ria Kon (23.06.2022 09:55): Ani dvojky, od ktorej je ten anglický dabing skutočne kvalitný. Po prvom dieli sa totiž vymenili všetci až na predstaviteľa Geralta a už druhý diel pôsobí o dosť profesionálnejšie. Ale angličtina v jednotke je určite lepšia ako čeština, to áno.
Přemýšlím, jestli to zkusit rozjet znova s českým nebo anglickým dabingem.
@Tarhiel (24.02.2022 04:41): Začal jsem první povídkovou knihou, takže na tuhle změnu je ještě čas ;) Nejsem zas tak rychlý čtenář a nečtu pořád. Počítám, že jedna kniha mi vystačí minimálně na týden, ale spíše tak na dva až tři. Tohle pořadí dává smysl, popřemýšlím o tom.
@Jumas (22.02.2022 13:33): Ja by som to odporúčal čítať trochu inak:

1. obě povídkové knihy
2. Bouřková sezóna 
3. celá sága

A to z toho dôvodu, že Búrková sezóna sa na to miesto hodí z jednej strany príbehovo (v istom momente ti dopne, kedy presne sa odohráva + odvoláva sa na jednu "tajomnú postavu", na ktorú sa pôvodne v ságe nadväzuje, napriek tomu, že nikde predtým pôvodne nebola spomenutá) aj formálne (nie je to čistý román, skôr spleť asi 4 poviedok) + po ságe mi to zmysel čítať nedáva, lebo príbeh už je definitívne uzavretý (my, čo sme ju tak čítali, sme nemali na výber, lebo chronológia vydania :) ).

Ale ak si sa to už rozhodol čítal inak, nič také strašné sa nestane :)
@Brasikona (24.02.2022 01:08): Děkuji Ti za přečtení.

Samozřejmě mám také spoustu oblíbených hlášek a bylo těžké vybrat jich co nejmenší počet. Zase nechci mít citace všude se podíváš.
"Nástěnka." je vtipná, ale stále mě baví i Raymondovo vyprávění o tom, co velitel městských stráží dělal se svým pážetem . "Dooost. to už mi stačí." nebo Adamovo recitování poezie: "MLČ! To už stačí." a nebo třeba rozhovor s dentistou: "Jooo, taky. Ti co mají místo zubů díry, po mě občas plivou."
Díky za odpovědi. Pustím se tedy do povídek a Bouřkovou sezónu si nechám na konec.
Taky sem teď začala číst celou sérii/ságu Zaklínače a musím říct, že povídky jsou docela dobrý začátek. Přijde mi to jako taková forma uvedení do lore toho světa. Každá ta povídka (alespoň v první knize) vlastně představuje určitý aspekt - tohle je svět, tohle je zaklínač, nejen monstra jsou monstra, seznam se s Marigoldem atd. Celé je to slepeno meziřečí s vlastní časovou osou a uvádí povídky jako vzpomínky.
@Jumas (22.02.2022 12:44): je to komplikovaný. Většina Bouřkový sezóny se odehrává mezi povídkama v Posledním Přání (mezi Posledním Přání a Otázkou Ceny). Ale zároveň tam jsou pasáže kde Sapkowski počítá s tím že člověk četl tak nějak všechno. Takže být tebou nechám si sezónu nakonec.
Jinak ani ty povídky nejsou řazený chronologicky, btw.
Určitě se to tu už řešilo nebo možná u některého z dalších dílů, ale už si nepamatuji, jak to dopadlo. Chystám se číst celou knižní sérii, ale nevím, jestli začít klasicky Posledním přáním nebo Bouřkovou sezónou, která podle všeho dějově předchází prvnímu dílu. Určitě je tu řada uživatelů, kteří knihy četli, tak bych byl vděčný za rady.
Mně v zásadě nevadil, i když mi připadal trochu zastaralejší. Jediné, v čem mě štval, bylo, že se souboje nedaly moc urychlit, když už jsem u konce bojoval s 16578. utopencem nebo procházel kryptu, abych našel Ravenovu zbroj. Snad až v úplném finále jsem měl hodně vylevelovaný Aard, který to naopak v seriózních soubojích někdy dělal lehké až moc. Bylo to tak 50 na 50, jestli z toho bude stun, a tudíž instant kill. Tohle bylo sice skoro na začátku, ale pamatuju si, že souboj s Bestií v prvním aktu byl mírné zklamání, protože se mi ji podařilo stunnout a zabít hned po skočení cutscény. Aard byl hodně over-powered.
@SilentWolf (08.02.2022 11:49): Dobře, probarví se meč, ale víš, jak jsem to myslel. I když upřímně, jak jsem psal, tím, že jsem to nevnímal, tak si ani nejsem schopnej vybavit, jestli se probarvoval meč nebo žloutl kurzor.:-D



@John Mirra (08.02.2022 19:18): Samozřejmě chápu, že názor většiny je jinde a dost lidí souboják v jedničce nebavil. Mně osobně přišel skvělej a ve dvojce mě nebavil. Vím, že jsem v menšině, ale jsem rád, že nejsem úplně sám, kdo to tak má.:-D
@player (08.02.2022 19:50): Ve trojce se přece jenom mnohem častěji 'jen' uskakuje, než kotrmelcuje, a úplně ideálně se především útoky odráží.

Hlásím se k těm, kteří rytmické klikání v jedničce zbožňovali, a souběžně těm, kteří souboják ve dvojce považují za ten suverénně nejslabší. Jediné, co mi z dvojky chybělo, bylo užití pastí, s těmi byla prča.
Hlásím se k těm, koho bavil souboják v jedničce, zato neustálé kotrmelce ve dvojce ho rychle omrzely!
@SilentWolf (08.02.2022 11:49): ve trojce se dá dělat taky slušná řezničina (0:35) :)

Jinak mě na hard souboják v jedničce bavil, ale v podstatě jen díky těm super animacím. Mechanicky je to přeci jen dost pasivní, takovej pohrobek toho neverwinter enginu a původně zamýšleného pohledu ze shora. Dvojka a trojka jsou v tomhle ohledu zábavnější, řekl bych pro většinu lidí.
@veselykralicek (07.02.2022 22:44): Na těžkou obtížnost je ten souboják bez toho měnícího se ukazatele úplně, ale po několika počátečních neúspěších to jde hrát, přesně jak říkáš, i čistě pocitově a paradoxně mi pak ten souboják, kdy jsem sledoval pohyby a ne ukazatel, přišel ještě o něco zábavnější. Ten souboják je každopádně zvláštní a souhlasím s Mattem, ale i přes jeho jednoduchost a topornost mě nějakým záhadným způsobem taky dost bavil, i když jsem teda tomu, jak hra počítá nebo nepočítá zásahy, vůbec nerozuměl. :D
@M.a.t.t. (07.02.2022 19:01): Jak jsem psal v komentáři, soubojový systém jedničky mi sedl. Nesledoval jsem jen žlutý kurzor, ale snažil se naladit na tempo boje a klikat spíš pocitově. Špatně se to popisuje, ale třeba jako když je dobře udělaná písnička do Guitar Hero - člověk nekouká jen na noty, ale vnímá to i pocitově. Souboják u dvojky mi přišel takovej klasickej s pořád nějakýma kotoulama a prostě mi to po jedničce nesedlo.



@Red (07.02.2022 20:48): Obecně hry moc nemoduju (většinou mi to docela rozbijí hru, když tam ten mod pak nedám při nový instalaci nebo vyjde nová verze), omezenej inventář mi nevadil, spíš to, jak byl strašně konzoloidní a ovládal se pomalu líp šipkama než myší. To bych si spíš stáhl nějakej mod na přemapování kláves. Protože jsem měl taky problém, že absolutně všechny klávesy kromě Quick Save a Quick Load jdou přemapovat. A Quick Save mi na F5 prostě nesedí. Už od doby Hidden & Dangerous 2 mám Quick Save vždy na F4 / Quick Load na F8 a pravděpodobně už tenhle zvyk do konce života měnit nebudu.:-D
@veselykralicek (07.02.2022 16:31): Pokud to hraješ na PC, tak je přece bezbolestné tu grafiku vytunit v nastavení, případně úpravou konfiguračního souboru. Ty přepalovací a rozmazávací efekty jdou u mě vždy nekompromisně pryč. Naopak bych si tam stáhnul mody pro lepší textury a neomezený inventář, ale to už je námaha:)
@veselykralicek (07.02.2022 16:31): Hral som celú trilógiu na klávesnici a nepociťoval som žiadne limity. Inak podpisujem Tula, a úprimne sa divím vychvaľovaniu súbojového systému jednotky, ktorý je postavený čisto na klikaní v tom správnom momente a miestami ozaj pripomína mini QTE. Všetci totiž vieme, ako sú QTE u mnohých neobľúbené :) Smer, ktorým sa vydala dvojka a trojka bol teda logický a správny - ak by ostali pri štýle jednotky, ani zďaleka by neslávili taký úspech.
Dvojku jsem na controlleru nehrál. U trojky mi ale controller a klávesnice s myší přišly jako rovnocenné varianty. Nepociťoval jsem nějak, že bych hrál hru primárně pro konzole. Měl jsem pocit, že hraji hru pro PC i konzole. Tzn. autoři byli úspěšní. Dokonce bych i řekl, že například střílení terčů za jízdy na koni bude lépe ovladatelné s klávesnicí a myší. Ale přímo jsem to neporovnával.
@veselykralicek (07.02.2022 16:31): Witcher 3 je úplne super ovládateľný na k + m, ja som tak prešiel celú sériu, je pravda, že dvojka mala strašne nepodarený konzolový inventár, no trojka ho už mala opäť fajn a prehľadný. Absolútne som nepocítil žiaden deficit z hrania na k + m. A to som človek, ktorý hráva na controlleri pomerne dosť, ale vždy si vyberám podľa typu hry a niekedy aj skúšam obidvoje možnosti, než si vyberiem tú, ktorá mi príde prirodzenejšia.

Inak mi príde zvláštne, že kritizuješ ten súbojový systém dvojky, keďže narozdiel od QTE bojovania v jednotke, ho naozaj už ako hráč ovládaš a aj pohyb počas boja dáva zmysel. :)
@M.a.t.t. (07.02.2022 11:33): Přesně tak, jak se mnou souhlasí Jab. Dvojku jsem zkoušel dvakrát, poprvé, když byla úplně nová (to jsem dojel prolog a stačilo), podruhý teď po dohrátí jedničky (to jsem dojel prolog, sundal tu příšeru ve Flotsamu s tou čarodějkou a pak jsem to tak nějak při toulkách ve Flotsanu vzdal). Prostě mě to nebavilo a musel jsem se do toho nutit.

Já samozřejmě chápu, že má třeba super příběh, kterej se musí nejdřív rozjet, ale to je pro mě upřímně málo. Soubojový systém, systém inventáře, barevná přepálenost, to mi po famózní jedničce prostě strašně nesedlo. Vůbec z toho mám podobný pocit jako z Dragon Age (berte to hodně s rezervou) - jednička byla super - byla to prostě skvělá PC záležitost bez kompromisů, naopak dvojka už mi přišla jako konzolový port a trojku Dragon Age jsem sice zkoušel, ale tam už to bylo strašně očividný. Hra evidentně dělaná na ovladač, se kterým to většina lidí hrála i na PC. A to je jeden z důvodů, proč se mi úplně ještě nechce ani do Zaklínače 3 - většina známých to hraje na konzoli, těch pár PC hráčů v mém okolí to hraje na PC s gamepadem, že to je jakože lepší s tím. Což mě dost odrazuje.

Plus teda samozřejmě se chci vrhnout do trojky samozřejmě až po dohrátí dvojky, jen na to hraní nemám moc času a upřednostňuju hry, které jsou hlavně čistě PC bez kompromisů a je to na nich vidět. Většinou se jedná o starší hry, takže technická zastaralost ani grafika mi fakt nevadí.
@AiMLEzZz (07.02.2022 13:22): To je imho trochu sebevědomé kázání. Ta linux diskuze ještě není v mé paměti tak daleko, abych jej bez výhrad přijal. Beru ale, že se snažíš o nápravu. Pak je třeba zmínit heslo: "Dáme věci do pořádku, začali jsme u sebe" (Vím, vím. Skončilo to tehdy fiaskem dané koalice a koncem několika politických stran).

Jinak se mi nestává, že bych tady v rámci diskuzí vnímal jiné jako nepřátelské osoby (rozhodně mé příspěvky níže nejsou psány na nějaké hranici vzteku). Možná ale podstatou internetového plkání je, že nemáme okamžitou zpětnou vazbu od druhého. Tím dochází i k častějším dezinterpretacím, když se s tímto deficitem snažíme vyrovnat tím, že svůj názor podpoříme údajným názorem dalšího diskutujícího. Místo toho ale stavíme pověstné slaměné panáky. Jak si to imho učinil i teď ty. Jakkoliv tak oceňuji tvůj dobrý úmysl, tak to není jako podaná "olive branch" úplně dobře provedené.
Je to sice off topic, ale můžeme se, prosím, v internetových diskuzích vyvarovat nesmyslně dramatických formulací jako "zbytečně příspěvek začínáš hnedle sugestivní manipulací"? Kdo takhle v normální diskuzi o hrách mluví, proboha? Přijde mi, bez urážky, že s některými lidmi je tu diskuze permanentně milimetry od toho, aby se vyhrotila do výčtu toho, kdo co používá za argumentační fauly. Přitom se, kurva, bavíme o tom, jestli se někomu líbí nějaké RPGčko, ne o obvinění z vládního převratu. Vím, že nemůžu změnit celkovou kulturu internetových diskuzích, ale osobně bych uvítal, kdyby aspoň na DH lidé nevnímali ostatní diskutující jako jim nepřátelské oponenty, které je potřeba porazit nebo pokořit. A nechci rýpat jen do Jaba, takových diskutujících by se tu našlo víc. Berte to, prosím, s klidem. Však nejde vůbec o nic.
@Jab (07.02.2022 11:43): Mám načítanú ako väčšinu komentárov, tak i diskusiu. Veľmi dobre chápem, že niekomu dvojka úplne nepadla do noty a prečo, keďže je úplne iná ako jednotka a v niečom nie až tak vyladená ako trojka. I ty by si však mohol pochopiť, že svoj prvotný post som nepísal kvôli tebe. Áno, reagoval som i na tvoj výrok, že preskakovanie dielov vnímam ako nezmysel, obzvlášť ak sú všetky univerzálne chválené, ale bolo to primárne mierené na kralicka, či ďalších ľudí, ktorí budú náhodou čítať túto diskusiu. Do dlhšej debaty s tebou som sa rozhodne nechcel púšťať, nechcel som ťa ani presviedčať o tom, aby si dal dvojke znova šancu, dokonca ju ani nekriticky obhajovať, či nechať si vysvetľovať, prečo nie je podľa niekoho dostatočne dobrá. Mám dojem, že v tomto sme sa nejak nepochopili.
@M.a.t.t. (07.02.2022 11:33): Zbytečně příspěvek začínáš hnedle sugestivní manipulací. Nejsem si "takmer istý" a nikde jsem nezmínil že bude mít "rovnaký názor" (kór po dohrání). Psal jsem toliko o možném sdíleném pocitu zklamání.

Imho ta tvoje sveřepá obrana možná vyvěrá z toho, že s kritikou Witchera 2 nejsi dostatečně seznámen. Jukni případně na kritické komentáře ke dvojce. Imho dostatečně ono zklamání postihují a i osvětlují, kde se možná bere.

@Paul (07.02.2022 11:35): Svým hodnocením i komentářem jsem přitom jedničku vynesl málem do nebes. ;)
@Jab (07.02.2022 11:17): Je fajn, že tak dobre poznáš kralickov vkus a si si takmer istý, že by mal aj po dohraní rovnaký názor ako ty. :D No je ti hádam jasné, že sa stále bavíme o hre čo zbiera vysoké hodnotenia po celom svete? A že niekomu príde najslabšia v rámci kvalitatívne vynikajúcej trilógie? To nie je vonkoncom prekvapivé - tieto názory sa budú líšiť od hráča k hráčovi a nejaký diel si to vždy musí odniesť. Za mňa je zase najslabšia jednotka z dôvodov, ktoré uviedol aj Tulearanus a je rozhodne najzastaralejšia z celej trilógie. Určite by som však od nej nikoho z princípu neodrádzal, to iba v prípade, ak by som vedel, že by mu tá zastaralosť prekážala. Vždy je najlepšie ak si každý spraví názor sám, obzvlášť v prípade tak dobre prijatej hry ako dvojka (čo hádam nie je kontroverzný názor).
@M.a.t.t. (07.02.2022 11:07): Ano, je to možné. Nicméně podle mého ne příliš pravděpodobné. Sdílel jsem jeho pocit a sdílí jej i nemálo komentářů ke dvojce. Samozřejmě se ale vše může obrátit a hra jej může chytnout. Něčím.
@M.a.t.t. (07.02.2022 11:03): Měl jsem i hodně hodin ve Flotsamu a stále mi dvojka přišla z trilogie nejslabší. Zkusil jsem se k ní i vrátit a ani na chvíli jsem se nezbavil pocitu, že se k hraní nutím. Zbytečné něco takového lámat přes koleno.